Codziennie podczas odwiedzenia różnych stron w internecie, widzimy setki banerów, które zachęcają do kliknięcia. Ale czy na pewno są one wystarczająco przekonujące?

 

Czym jest baner?

Baner, to graficzna kreacja, którą blogerzy czy właściciele serwisów umieszczają na swoich stronach, aby promować wybrane oferty. Każdemu banerowi przypisany jest link przekierowujący do odpowiedniej podstrony w serwisie reklamodawcy, aby użytkownik zainteresowany mógł bezpośrednio trafić do oferty.

Banery są nieodłącznym elementem kampanii reklamowych, zarówno w digitalu jak i w outdoorze. Jadąc tramwajem przez miasto zdajemy się nawet ich nie zauważać i często tak samo postępujemy w internecie. Są one już tak powszechne, że przestajemy zwracać na nie uwagę, co więcej, gdy odwiedzamy strony przeładowane takimi kreacjami, ich ilość raczej zniechęca do kliknięcia.

Z tego powodu, w sieci afiliacyjnej skupiamy się głównie na dyskretnej reklamie kontekstowej a nie na wizerunkowych kampaniach za pomocą banerów. Naszym wspólnym celem jest zwiększanie sprzedaży w sklepach internetowych. Promocja kontekstowa przekłada się na większą konwersję sprzedaży, dlatego banery odgrywają mniejszą rolę, stanowią dopełnienie promocji, a nie jej główne narzędzie.

W sieci takiej jak nasza, dedykowanej e-commerce, reklamodawcy nie mają obowiązku udostępniania banerów wydawcom, gdyż główne narzędzia wykorzystywane przez wydawców to: pliki xml, linki partnerskie i widżety. Jeżeli więc dołączyłeś do danego programu partnerskiego, ale nie możesz znaleźć w nim kreacji banerowych, oznacza to, że sklep po prostu ich nie udostępnił. Ale może to zrobić w każdej chwili. Jeśli zależy Ci na banerach od konkretnego reklamodawcy, napisz do nas. Przekażemy zgłoszenie reklamodawcy aby dodał odpowiednie banery do systemu.

Jak korzystać z banerów?

To bardzo dobre pytanie. Tak, jak wspominaliśmy wcześniej, użytkownicy nie lubią być zalewani ogromną ilością treści reklamowych. Zdarza się, że niektóre strony wręcz pękają od nadmiaru kreacji banerowych, rozmieszczonych często bez ładu i składu. Wpływa to negatywnie na wizualną estetykę serwisu.

W używaniu banerów należy zatem stosować dwie zasady: umiar i estetykę. Nie są to narzędzia promocyjne, które możemy z łatwością zakamuflować (jak np. linki partnerskie), a wykorzystywanie bardziej bezpośrednich form reklamowych jest znacznie trudniejsze. Dlatego bardzo ważne jest, aby pamiętać o tych dwóch zasadach – nie przesadzić z ilością banerów na stronie oraz dobrać je tak, aby estetycznym dopełnieniem strony.

Na zakończenie

Banery reklamowe są wciąż popularnym narzędziem afiliacyjnych. Bardzo łatwo odnaleźć je panelu wydawcy, choć nie wszystkie programy partnerskie je udostępniają. Korzystając z banerów, należy jednak zachować ostrożność, uważać, żeby nie stanowiły one lwiej części strony i nie były zbyt nachalne. Chcemy przecież zachęcić a nie zniechęcić do kliknięcia. 🙂

 

zarabiaj na polecaniu produktów

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.


Data publikacji: 25.10.2017

Related Post