Banery reklamowe w sieci to nieodłączony element naszej codzienności. Każdego dnia widzimy setki banerów, które zachęcają do kliknięcia. Jak działać aby nie przesadzić i wykorzystać ich potencjał?

Banery reklamowe w sieci – co to jest?

Banery reklamowe w sieci internetowej to graficzne kreacje, które blogerzy czy właściciele serwisów umieszczają na swoich stronach, aby promować wybrane oferty. Każdemu banerowi przypisany jest link przekierowujący do odpowiedniej podstrony w serwisie reklamodawcy, aby użytkownik zainteresowany mógł bezpośrednio trafić do oferty.

banery reklamowe

Banery reklamowe w outdoorze

Banery reklamowe są nieodłącznym elementem kampanii reklamowych, zarówno w digitalu jak i w outdoorze. Jadąc tramwajem przez miasto zdajemy się nawet ich nie zauważać i często tak samo postępujemy w internecie. Są one już tak powszechne, że przestajemy zwracać na nie uwagę. Chociaż od lat duża miasta prowadzą kampanię, mająca na celu „odreklamowanie” ulic i budynków, nadal bardzo często je spotykamy. W samych banerach nie ma nic złego, jeżeli są one estetyczne i dopasowane do przestrzeni, w której je umieszczono. Niestety, często tego typu reklamy prezentują po prostu nieelegancko.

banery reklamowe w przestrzeni miejskiej, baner sklepu media expert na bloku miezkalnym

Banery reklamowe w digitalu

Podobny problem dotyczy również banerów reklamowych w internecie. Często jest ich po prostu zbyt dużo. Gdy odwiedzamy strony przeładowane takimi kreacjami, ich ilość raczej zniechęca do kliknięcia. Często w ogóle nie zwracamy na nie uwagi i kompletnie nie interesuje nas ich treść. Wchodzi tu również kwestia estetyki, zdarza się, że banery reklamowe kompletnie nie pasują do wyglądu strony. Sprawiają wrażenie dodanych na siłę, tylko dla potencjalnego zysku.

Z tego powodu, w sieci afiliacyjnej skupiamy się głównie na dyskretnej reklamie kontekstowej a nie na wizerunkowych kampaniach za pomocą banerów. Naszym wspólnym celem jest zwiększanie sprzedaży w sklepach internetowych. Promocja kontekstowa przekłada się na większą konwersję sprzedaży, dlatego banery reklamowe odgrywają mniejszą rolę, stanowią dopełnienie promocji, a nie jej główne narzędzie.

Banery reklamowe w sieci afiliacyjnej

W sieci takiej jak nasza, dedykowanej e-commerce, reklamodawcy nie mają obowiązku udostępniania banerów wydawcom, gdyż główne narzędzia wykorzystywane przez wydawców to: pliki xml, linki afiliacyjne i widgety. Jeżeli więc dołączyłeś do danego programu partnerskiego, ale nie możesz znaleźć w nim kreacji banerowych, oznacza to, że reklamodawca jeszcze ich nie udostępnił. Ale może to zrobić w każdej chwili. Jeśli zależy Ci na banerach od konkretnego reklamodawcy, napisz do nas. Przekażemy zgłoszenie reklamodawcy aby dodał odpowiednie banery do systemu.

Banery reklamowe contra widgety produktowe

Jeżeli chcemy umieścić na naszych stronach reklamy w formie graficznej, warto zastanowić się nad alternatywą dla tradycyjnych banerów. Doskonale sprawdzą się tutaj widgety, czyli wygenerowane przez wydawców grafiki z wybranymi produktami ze sklepu jednego bądź kilku reklamodawców. Za pomocą intuicyjnego generatora widgetów, wydawcy mogą dopasować styl i kolorystykę widgeta do swojej strony, tak, aby jak najbardziej pasował do jej estetyki. Takie rozwiązanie będzie nie tylko dobrze prezentować się na blogu czy serwisie, ale z pewnością nakłoni do kliknięcia więcej osób.

banery reklamowe - widget produktowy na blogu bruniewska.com


Jak rozsądnie korzystać z banerów reklamowych?

To bardzo dobre pytanie. Tak, jak wspominaliśmy wcześniej, użytkownicy nie lubią być zalewani ogromną ilością treści reklamowych. Zdarza się, że niektóre strony wręcz pękają od nadmiaru kreacji banerowych, rozmieszczonych często bez ładu i składu. Wpływa to negatywnie na wizualną estetykę serwisu.

W używaniu banerów należy zatem stosować dwie zasady: umiar i estetykę. Nie są to narzędzia promocyjne, które możemy z łatwością zakamuflować (jak np. linki partnerskie), a wykorzystywanie bardziej bezpośrednich form reklamowych jest znacznie trudniejsze. Dlatego bardzo ważne jest, aby pamiętać o tych dwóch zasadach – nie przesadzić z ilością banerów na stronie oraz dobrać je tak, aby estetycznym dopełnieniem strony.

Banery reklamowe – co zrobić, żeby nie przesadzić

Banery reklamowe są wciąż popularnym narzędziem afiliacyjnych. Bardzo łatwo odnaleźć je panelu wydawcy, choć nie wszystkie programy partnerskie je udostępniają. Korzystając z banerów, należy jednak zachować ostrożność, uważać, żeby nie stanowiły one lwiej części strony i nie były zbyt nachalne. Chcemy przecież zachęcić a nie zniechęcić do kliknięcia.

Banery reklamowe również mają potencjał afiliacyjny, oto kilka praktycznych wskazówek, co zrobić, żeby w pełni wykorzystać ich potencjał:

  •  jakość > ilość, lepiej wykorzystać estetyczne kreacje graficzne w mniejszej ilości, niż umieszczać na stronie wiele banerów o wątpliwej estetyce
  •  częsta zmiana, wiele banerów reklamowych tworzonych jest pod konkretne akcje promocyjne, ważne, aby pamiętać, żeby ściągnąć je ze strony, gdy promocja zakończy się
  •  analiza ruchu, sprawdź, w które banery najchętniej klikają użytkownicy, dzięki temu dowiesz się, na jakie kreacje warto położyć nacisk
  •  zrezygnuj ze stałych banerów, lepiej dołączyć je do konkretnego wpisu, do którego pasują kontekstowo, wtedy zwiększysz szansę, że użytkownicy w nie klikną

 

banery reklamowe

 


Poznaj pozostałe narzędzia afiliacyjne:

  1. Generator linków afiliacyjnych – najprostsze narzędzie do zarabiania online
  2. Rotator banerów – czyli jak mieć kilka banerów w jednym miejscu
  3. Plik XML, czym jest i jakie ma zastosowanie w afiliacji
  4. Kody rabatowe – co warto o nich wiedzieć

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:


Data publikacji: 25.03.2019
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments