Zarabianie na Instagramie – jak generować zyski z linków afiliacyjnych
O tym, jak zarabiać na Facebooku już pisaliśmy. Czas na kilka słów o tym, że zarabianie na Instagramie również jest możliwe i wbrew pozorom, bardzo proste.
Zarabianie na Instagramie
Instagram to świat hashtagów i pięknych zdjęć, ale przede wszystkim aplikacja mobilna z bardzo zaangażowanymi użytkownikami, którzy praktycznie się z nią nie rozstają. Choć nie daje on tylu możliwości zamieszczania aktywnych linków afiliacyjnych co Facebook, to ze względu na tak zaangażowaną społeczność, warto wykorzystywać istniejące tam możliwości i jak najszybciej rozpocząć zarabianie na Instagramie.
Zarabianie na Instagramie – zarabianie poprzez polecanie
Sposobów na zarabianie na Instagramie jest kilka, podobnie jak w przypadku blogowania. Można między innymi współpracować z markami, tworząc dla nich posty sponsorowane. Aby jednak móc rozpocząć negocjacje ze znanymi markami bezpośrednio, trzeba pochwalić się odpowiednim zasięgiem i zaangażowaniem swojej społeczności.
Ale co w przypadku, gdy nasz profil nie ma jeszcze wymaganych zasięgów? Możesz przystąpić do programów partnerskich w sieci afiliacyjnej i rozpocząć współpracę z markami, bez żadnych dodatkowych formalności. Bardzo prawdopodobne, że firmy i marki, z którymi chcesz współpracować, już posiadają programy partnerskie, bo współpraca afiliacyjna to obecnie najpopularniejszy sposób na podejmowanie współpracy przez firmy z influencerami.
Programy partnerskie – jak to działa na Instagramie?
Dołączając do programów partnerskich, możesz zarabiać na polecaniu produktów dzięki linkom afiliacyjnym.
Zarabianie na Instagramie – Link Sticker dla wszystkich na Instagramie!
Do tej pory polecanie produktów za pomocą linków afiliacyjnych dla kont poniżej 10 tys. followersów było nie lada wyzwaniem. Mniejsi influencerzy byli zmuszeni do odsyłania zainteresowanych polecanym produktem wyłącznie do linku w bio. Teraz wszyscy użytkownicy Instagrama mogą dodawać linki do swoich Stories. Dzięki tej opcji nano i mikroinfluencerzy na Instagramie mają szansę na dołączenie do większej liczby programów partnerskich. To szansa na więcej sprzedaży, czyli tym samym na więcej prowizji!
Link afiliacyjny w Link Sticker
Instagram udostępnił możliwość dodawania linków w Instagram Stories każdemu Instagramerowi. Funkcja Swipe-Up, z której mogli korzystać właściciele kont z ilością followersów powyżej 10 000, została zastąpiona Link Sticker. Co więcej, teraz aktywne linki mogą dodawać wszyscy. Dlatego nie zwlekaj, tylko zacznij polecać produkty reklamodawców w swoich relacjach!
Jak działa Link Sticker, czyli naklejka z linkiem?
Należy wprowadzić adres URL, z którym ma być powiązana naklejka. Następnie dotknąć, aby zobaczyć, jak będzie wyglądał link podczas otwierania. Każdy, kto widzi relację, może dotknąć naklejki, aby otworzyć link.
Zarabianie na Instagramie – link afiliacyjny w BIO
Aktywny link możemy umieścić w opisie profilu, tzw. BIO. W BIO można więc wstawić każdy link afiliacyjny. Gdy tworzysz posta na temat produktu, który testujesz lub chcesz polecić, najlepszym rozwiązaniem jest podanie nieaktywnego linka w treści posta, oraz informację, że aktywny link do produktu znajduje się w BIO. Takie rozwiązanie wymaga częstej aktualizacji linków w BIO, ale użytkownicy Instagrama są przyzwyczajeni do tego rozwiązania i szybko znajdują aktywny link, który odprowadza ich do stron i serwisów zewnętrznych.
Jak widać powyżej, zarabianie na Instagramie od strony technicznej bardzo proste. Afiliacja na Instagramie wykorzystywana jest szczególnie chętnie przez blogerów modowych, którzy umieszczają w bio link, to produktu, który prezentują na najnowszym zdjęciu. Ale każda kategoria produktowa ma szansę sprawdzić się na Instagramie. Tak naprawdę im większa nisza tematyczna i ściśle określona grupa odbiorców, tym lepsze wyniki można osiągać. Należy oczywiście dbać o liczebność obserwujących, a ją możemy zwiększać dzięki wykorzystywaniu możliwości Instagram Stories.
Zarabianie na Instagramie – jak zacząć?
Aby zacząć zarabiać na Instagramie dzięki linkom afiliacyjnym nie są potrzebne żadne dodatkowe umiejętności. To bardzo prosty i intuicyjny sposób. Wystarczy przejść proces rejestracji w sieci afiliacyjnej, podać w wizytówce link do swojego profilu na Instagramie i już można zacząć działać!
- Rejestrujesz się jako wydawca
- Dołączasz do jednego lub wielu programów partnerskich
- Generujesz linki afiliacyjne do produktów, które chcesz polecać
- Podpinasz link w BIO, dodajesz do relacji lub wklejasz w wiadomości
- Zarabiasz prowizję od każdego zakupu, dokonane przez użytkownika, który przejdzie do sklepu przez Twój link
Jak wygenerować swój link afiliacyjny
Wydawca generuje link afiliacyjny trzema kliknięciami. Jest to najprostsze narzędzie wykorzystywane we współpracy afiliacyjnej. Po rejestracji w naszej sieci generator linków afiliacyjnych przeprowadzi cię przez ten proces KROK PO KROKU.
- Wybierz w menu >>> Linki afiliacyjne >> Utwórz link afiliacyjny
- Wybierz program z listy
- Nadaj swoją nazwę
- Kliknij „utwórz link” i gotowe!
Generator linków ma więcej możliwości. Największą jego zaletą jest fakt, że MOŻESZ WYGENEROWAĆ LINK AFILIACYJNY DO DOWOLNEGO PRODUKTU W SKLEPIE, który prowadzi program partnerski. Wystarczy skopiować link do tego produktu z wyszukiwarki internetowej i wkleić go w generator linków.
Zarabianie na Instagramie – kiedy rozpocząć działanie w programach partnerskich?
I tutaj niespodzianka, nie ma progów wejścia do współpracy jako wirtualni wydawcy w ramach programów partnerskich. Jest to doskonała opcja nawet dla początkujących instagramerów i instagramowiczek. Bardzo często marki, które stawiają popularnym influencerom bardzo wysokie wymagania przy współpracy bezpośredniej, nie mają ich we współpracy afiliacyjnej.
Dlaczego?
Bo do programu partnerskiego chcą zachęcić jak najwięcej influencerów, którzy dzięki mniejszym, ale zaangażowanym społecznościom, będą pozytywnie wpływać na wizerunek firmy i sprzedaż jej produktów. Programy partnerskie zakładają współpracę długofalową z influencerami, dlatego nie ma w stosunku do nich wymagania natychmiastowego dostarczania założonych celów kampanii. Tutaj firmy są cierpliwe. Ale tak nie dzieje się we współpracy bezpośredniej. Każda bezpośrednia kampania z popularnym influencerem ma przynieść bardzo szybko określone efekty, z których jest on rozliczany.
Tak więc współpraca w ramach programów partnerskich nie tylko daje możliwość rozpoczęcia współpracy z markami bez zbędnych formalności, ale również komfort, że jako wydawca możesz spokojnie i systematycznie prezentować reklamodawcy swój potencjał. Współpraca jest dobrowolna, działasz niezależnie i co bardzo ważne, w każdym momencie, bez podania przyczyny, możesz z takiej współpracy zrezygnować.
Od czego zależą moje zarobki na Instagramie?
Zasięg i zaangażowanie to dwa podstawowe czynniki, które mają wpływ na wielkość przychodów z Instagrama. Ale już wielkość zasięgu, jaki trzeba mieć, aby zacząć zarabiać zależy od kilku innych czynników:
- branża, w jakiej działasz, im bardziej niszowy temat poruszasz, tym lepiej, gdyż przy tych najpopularniejszych jak moda czy kosmetyki konkurencja jest już bardzo silna i przebicie się jest coraz trudniejsze
- zaangażowanie społeczności, jaką udało ci się zgromadzić, więc nie liczba obserwujących cię jest najistotniejsza, ale ilość reakcji na to, co publikujesz, jeśli chcesz wiedzieć więcej koniecznie przeczytaj wpis na temat dobrych praktyk na Instagramie
- produkty, jakie prezentujesz i polecasz, jeśli są sprawdzone i zgodne są z profilem, który prowadzisz, to zyskasz na zaufaniu i zaczniesz zarabiać nawet na niewielkiej społeczności
Zarabianie na Instagramie – darmowy ebook w prezencie!
Pobierz darmowy ebook z praktycznymi przykładami jak zarabiać nie tylko na Instagramie. Dzięki linkom afiliacyjnym można monetyzować każde działanie online w wielu serwisach społecznościowych: na Facebooku, Pintereście, YouTubie czy Snapchacie. Zobacz jakie to łatwe!
Social media to obecnie jedne z najpopularniejszych kanałów do rozpoczęcia zarabianie w internecie. Każdy portal rządzi się jednak swoimi prawami, dlatego przed rozpoczęciem umieszczania linków afiliacyjnych, warto podpatrzeć, jak robią to profesjonalni blogerzy czy Instagramerzy.