Instagram Stories – 8 funkcji do zwiększania popularności profilu. Zobacz jak tworzyć relacje, które umożliwią ci zarabianie na Instagramie.

Zarabianie na Instagramie 

O zarabianiu na Instagramie już pisaliśmy. Wspominaliśmy również o możliwościach afiliacyjnych na Instagram Stories, ale było kilka miesięcy temu, a od tego czasu pojawiło się tam sporo nowych funkcji. Instagramowe relacje to już nasza codzienność, a coraz więcej użytkowników ogranicza swój kontakt z Instagramem wyłącznie do oglądanie relacji. Dlatego zachęcamy do zapoznanie się ze wszystkimi funkcjami jakie daje nam Facebook na Instagram Stories i wykorzystywaniu ich w promocji własnej marki.

Instagram Stories czyli nowy Snapchat?

Funkcja Instagram Stories pojawiła się na platformie Instagram w połowie 2016 roku i… została bardzo źle przyjęta! Wielu użytkowników zarzucało Instagramowi skopiowanie funkcji Snapchata. Jednak w tym przypadku, pierwsze wrażenie nie było najważniejsze. Ludzie potrzebowali czasu, aby oswoić się z nowymi możliwościami, a gdy tylko ze stories zaczęli korzystać najbardziej znani influencerzy, funkcja od razu zyskała na przychylności i ogromnej popularności. Polscy blogerzy, blogerki a także celebryci pokochali tę opcję. Instagram Anna Lewandowska obserwuje już ponad dwa miliony użytkowników. Oczywiście, nie jest to wyłącznie zasługa Instagram Stories, ale niewątpliwie dzięki relacjom, użytkownicy mogą poznać nie tylko treningi ale i życie Ani „od kuchni”, za co lubią ją jeszcze bardziej. Szacuje się, że na świecie z relacji korzysta obecnie ponad 400 mln osób! Polska nie odstaje od tendencji światowych, bo mamy już 8,5 miliona użytkowników tego medium. Jeśli jeszcze nie każdy klika na Instastories, to zapewne wkrótce to zrobi 🙂

Funkcja Instastories, kopiując Snapchata, bardzo szybko doprowadziła do spadku liczby użytkowników samego Snapa. Od 2017 roku, wartość Snapchata systematycznie zmniejsza się, jak i liczba użytkowników, którzy odchodzą do Instagrama. Zadziałała tu prosta zasada użyteczności, większość osób wolała mieć dwie aplikacje w jednej, a dzięki stories tak właśnie się stało. Snapchat przestał być im, po prostu, potrzebny. Użytkowników średnio interesowało, że jedna aplikacja kradnie drugiej pomysły. Kluczowa grupa Snapchata, czyli osoby w wieku od 18 do 34 roku życia, bez namysłu opuściły Snapchata, po pamiętnym tweecie Kylie Jenner, amerykańskiej celebrytka,  która w lutym 2018 roku napisała: “czy ktoś jeszcze nie odpala już Snapchata? Czy to tylko ja… och, jakie to smutne”. W efekcie Instagram ma już miliard użytkowników, a Snap – mniej niż 200 milionów.

Instagram stories, co nam oferuje?

Przyjrzyjmy się teraz podstawowym funkcjom, które możemy wykorzystać, tworząc stories:

1. Boomerang

To prawdopodobniej najpopularniejsza i najchętniej wykorzystywana przez użytkowników funkcja, która pojawiła się już przy pierwszej aktualizacji. Polega na stworzeniu krótkiego zapętlonego filmiku. Do tej pory, stworzenie takiego materiału wymagało specjalnych aplikacji, ale odkąd możliwość ta pojawia się w relacjach, Instagramowicze pokochali ją! Boomerangiem zastąpimy dłuższe filmy, GIFy czy animacje. Jest prosty w wykonaniu i nie wymaga praktycznie żadnych nakładów pracy… poza dobrym pomysłem!

2. Zadaj pytanie

Czyli stosunkowo najmłodsza funkcja, która jednak podbiła serca użytkowników. Dzięki opcji zadaj pytanie, możemy utrzymywać stały kontakt z followersami, dowiedzieć się co ich interesuje, a przede wszystkim, ułatwić kontakt z nami. Skorzystanie z pytań pomoże także wprowadzić powiew świeżości do codziennej komunikacji.

instagram stories pytanie

Pytania na Instastories mogą dotyczyć różnych kwestii

3. Ankiety

Kolejny hit, z którego uwielbiają korzystać użytkownicy platformy Instagram. Dzięki tej opcji, możemy z łatwością sprawdzić co nasi obserwujący sądzą o nowej fryzurze, filmie, który właśnie oglądamy albo czy podobają się im nowe ubrania, które kupiliśmy. Ankietę na Instagram Stories możemy przeprowadzić na dwa sposoby, za pomocą paska, po którym swipem możemy określić stopień zainteresowania (tu należy pamiętać o wybraniu odpowiedniej emotki) oraz klasyczne pytanie z dwiema odpowiedziami.

instagram stories ankieta

Skorzystanie z ankiety w Instastories jest ciekawym urozmaiceniem komunikacji

4. Naklejki 

To kolejna funkcja, bez której nie wyobrażamy sobie funkcjonowania relacji. Dzięki dodaniu naklejki z temperaturą, możemy pokazać wszystkim, że mroźną zimę spędzamy na plaży, a lokalizacja pomoże to podkreślić! Mamy też do wyboru mnóstwo naklejek tematycznych, sezonowych czy klasycznych emotek, a także daty czy funkcję odliczania!

5. Gify 

Uwielbiamy gify, co do tego nie ma wątpliwości. Korzystamy z nich przy każdej możliwej okazji. Niektóre z nich stały się, tak jak memy, elementami popkultury. Skąd bierze się to zamiłowanie do animowanych fragmentów filmów, nad tym nie będziemy się tu rozwodzić. W każdym razie, na Instastories dodawanie ruchomych obrazków stało się szalenie popularne i popularność ta zdaje się nie słabnąć. Gify stanowią formę zabawnej, luźniej komunikacji, a przecież w stories rzadko poruszamy jakieś poważne kwestie! 😉

instagram stories gif

Popularność gifów na Instastories rośnie z dnia na dzień!

Oczywiście, to tylko kilka przykładów. Możemy też dodać Instastories z muzyką czy skorzystać ze specjalnych aplikacji, które wzbogacą ich styl i wygląd.

6. Linkowanie zewnętrzne

Linkowanie na Instastories,  a także wklejanie linków afiliacyjnych, możliwe jest w przypadku profili, które osiągnęły min. 10 tys. obserwujących. Wtedy możemy dodać tam aktywnego linka, który przekieruje bezpośrednio do polecanego produktu czy najświeższego wpisu na blogu. Przekroczenie tego pułapu może wydawać się trudne, ale w social media nie ma rzeczy niemożliwych. Koniecznie zapoznajcie się z naszym wpisem o tym jakie możliwości daje Instagram, a w szczególności, hasztagi! Sprawdźcie też na co Instagram nie zezwala. Z takim przygotowaniem merytorycznym, na pewno łatwiej będzie Wam dotrzeć do jak największej liczby followersów!

instagram stories link

Warto starać się o zwiększenie liczby obserwujących, aby móc linkować na Instastories!

 

7. Zapisywanie relacji

Żywotność relacji to 24 godziny, ale często chcielibyśmy, aby zostały z nami na dłużej. Dlatego, od niedawna relacje, na których nam najbardziej zależy, możemy zapisać w katalogu nad tablicą ze zdjęciami. Będą one wyświetlały się tak długo, jak tylko chcemy. Znikną dopiero, gdy sami je usuniemy. Możemy tworzyć tematyczne katalogi z różnymi relacjami. Jest to rewelacyjna opcja szczególnie dla tych, którzy zajmują się wieloma rzeczami. Dzięki różnego rodzaju relacjom możemy stworzyć własną video wizytówkę.  Warto nadać katalogom zachęcające nazwy oraz ustawić ikony, które zachęcą do kliknięcia.

 

 

instagram stories anna lewndowska

Anna Lewandowska podzieliła swoje relacje na katalogi, które od razu pokazują nam, jak wiele tematów podejmuje

8. Udostępnianie relacji

Od jakiegoś czasu, Instagram pozwala też na repostowanie Instastories, czyli udostępnieniu relacji, w której nasz profil został oznaczony. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, gdy nie wiemy, co dodać do naszej stories. Jeżeli profil, którym zarządzamy jest często oznaczany przez innych użytkowników, wtedy nie tylko z łatwością możemy wrzucić Instastories, gdy nie mamy aktualnego contentu, a przy okazji, wyróżnić kogoś. Na repostowanej relacji, zawsze umieszczona jest informacja, z jakiego konta pochodzi oryginał!

Instagram Stories dla ecommerce

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to dzięki Instagram Stories możesz odsyłać swoich użytkowników bezpośrednio do zakupów. Po kliknięciu na zdjęcie przedstawiającym produkt, wyświetlają sie wszystkie informacje na temat produktu z możliwością bezpośredniego przekierowania użytkownika do sklepu. Ścieżka zakupowa będzie wtedy znacznie krótsza i z pewnością przyniesie lepsze wyniki sprzedaży!

instastories sklep

Sklep na Instastories może okazać się fenomenalnym rozwiązaniem!

 

Płatne kampanie na Instagramie

Relacje sprawdzą się dobrze również w płatnych kampaniach. Koszt wypromowania Instastories jest często tańszy niż w przypadku zwykłego posta, który dodaliśmy do naszego profilu. Przygotowanie takiej reklamy również jest proste! Wystarczy nam grafika o odpowiednim rozmiarze 1080×1920 px i podstawowa znajomość facebookowego Menadżera Reklam. Odkąd Facebook wykupił Instagrama, promocja treści stała się znacznie łatwiejsza. Za pomocą jednego narzędzia z łatwości będziemy mogli zarządzać kampaniami na obydwu portalach.

W przypadku treści płatnych, należy jednak pamiętać, że budżet to nie wszystko. Jeżeli nie promujemy atrakcyjnych treści, łatwo go przepalić. Dlatego, zanim przeznaczymy pieniądze na reklamę, warto zastanowić się kilka razy czy treść, którą chcemy promować, ma szanse wzbudzić pozytywne reakcje u fanów Instagrama.

Robiąc Instagram Stories zyskasz:

ważne zapamiętaj  WIĘKSZE ZAUFANIE : Instagram Stories to świetne narzędzie do pokazania naszego życia lub marki „od kuchni”, przekazywanie lekkich, przyjemnych treści, które sprawią, że fani zaufają nam bardziej i zostaną z nami na dłużej

ważne zapamiętaj  EFEKT ZASKOCZENIA : dzięki możliwościom Instagram Stories, nie musisz serwować followersom tylko statycznych treści, możesz nagrywać filmiki, zabawiać gifami, boomerangami czy naklejkami!

ważne zapamiętaj  STAŁY KONTAKT Z ODBIORCAMI : przygotowanie atrakcyjnego zdjęcia, które chcemy dodać na Instagrama może być czasochłonne, dlatego, jeżeli nie chcemy tracić kontaktu z followersami, warto jak najczęściej udostępniać Instastories, które wymagają znacznie mniejszego nakładu pracy

ważne zapamiętaj  BLIŻSZE RELACJE : dzięki funkcjom takim jak ankiety czy zadawanie pytań, możesz na bieżąco śledzić, czego oczekują użytkownicy. Instastories znacznie ułatwia codzienny kontakt i buduje trwałe relacje, które są podstawą funkcjonowania w mediach społecznościowych.

Instagram daje nam naprawdę wiele możliwości, dlatego nie ograniczajmy się jedynie do tradycyjnych postów ze zdjęciem. Instagram Stories to prosta, ale przede wszystkim, lubiana przez użytkowników funkcja. Jej aktywne wykorzystanie z pewnością przeniesie doskonałe efekty!


niezwykłe możliwości instastories

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 27.02.2019