Sieć partnerska webePartners – podsumowanie roku 2019
Data aktualizacji: 28.03.2023
Cóż to był za rok! 2019 przyniósł nam wiele pracy, nowych wyzwań, ale także bardzo dużo satysfakcji! Uruchomiliśmy wiele programów, dołączyli do nas nowi wydawcy, a także, świętowaliśmy 10. urodziny naszej firmy! Oto jak sieć partnerska webePartners spędziła ubiegły rok!
Sieć partnerska webePartners – nowe programy partnerskie
Programy partnerskie (afiliacyjne), to właśnie na nich opiera się każda sieć partnerska. W ubiegłym roku uruchomiliśmy ich aż 75 nowych programów partnerskich, co daje ponad 6 programów miesięcznie. To niezmiernie ważne, że nowi reklamodawcy chcą obdarzyć nas zaufaniem i rozpocząć afiliacyjną przygodę w naszej sieci partnerskiej. Wśród programów, które uruchomiliśmy, możemy wymienić duże marki, takie jak Orsay, Ania Kruk czy Skin79. Ucieszył nas również powrót programu Bestcena, który po rocznej nieobecności powrócił do naszej oferty. W 2019 roku utworzyliśmy też wiele programów premium z wyższą stawką dla najlepszych wydawców.
Ale znane marki to nie wszystko! Nasza sieć partnerska uruchomiła również programy blogerom, którzy do tej pory byli naszymi wydawcami. Wśród nich znalazł się SmartShop Wikilistki z asortymentem dla dzieci oraz sklep Dawida z bloga Dandycore, w którym można nabyć jego książkę o modzie męskiej. Bardzo cieszy nas sytuacja, w której wydawcy darzą webePartners tak dużym zaufaniem, że wiążą z nami również inne swoje działalności.
Nowe programy w naszej sieci partnerskiej to nowe możliwości zarabiania dla naszych wydawców. Dzięki tak dużej liczbie programów i różnorodnym reklamodawcom każdy wydawca znajdzie dla siebie marki, z którymi współpraca będzie dla niego opłacalna.
Sieć partnerska webePartners – nowi wydawcy
Nowe programy partnerskie i ich różnorodność są bardzo istotne dla rozwoju sieci partnerskiej, ale ani programy, ani sieć, nie funkcjonuje bez wydawców. Dlatego ogromną uwagę przywiązujemy, aby codziennie pozyskiwać do współpracy nowych wydawców. W 2019 roku udało nam się pobić absolutny rekord, jeżeli chodzi o liczbę rejestracji. Nasza sieć partnerska powitała aż 1923 nowych wydawców! To aż o 419 więcej niż w roku 2018! Jest to wynik tym bardziej imponujący, że najczęściej pod jedną rejestracją kryje się kilka serwisów www lub kont w social media. Dzięki temu nasza sieć partnerska wzbogaciła się o ponad 4500 serwisów partnerskich, gotowych do współpracy afiliacyjnej w programach partnerskich.
Tak więc do grona naszych wydawców dołączyli nowi blogerzy, Instagramerzy, Youtuberzy oraz oczywiście użytkownicy Facebooka. Coraz więcej wydawców prowadzi konta w social media, które bardzo skutecznie wykorzystuje w działaniach afiliacyjnych. Bo przecież na afiliacji można zarabiać na różne sposoby, o czym staramy się systematycznie przypominać na naszym blogu.
Oprócz influencerów w sieci naszych wydawców pojawiły się nowe serwisy rabatowe, wyszukiwarki produktów i wiele naprawdę ciekawych serwisów tematycznych, jak chociażby, redakcja DzieńDobry TVN, popularna Instagramerka Karolina Maras czy Youtuberka Aleandra.
Sieć partnerska webePartners – trochę liczb z 2019 roku
Uruchomienie kilkudziesięciu programów i rejestracja niemal dwóch tysięcy wydawców miała oczywiście ogromny wpływ na wyniki sprzedaży i liczbę transakcji. W 2019 roku nasi wydawcy wygenerowali łącznie prawie 200 tysięcy transakcji dla programów partnerskich na kwotę ponad 25 milionów złotych!
Oczywiście, nie spoczywamy na laurach i robimy wszystko, aby rok 2020 przyniósł jeszcze lepsze wyniki! 🙂
Zeszły rok to również zwiększenie naszej aktywności w mediach społecznościowych. Postanowiliśmy poświęcić więcej czasu naszym profilom na Facebooku i Instagramie. Chcieliśmy przedstawiać tam nie tylko merytoryczną wiedzę, ale również nieco lżejsze treści, a także atrakcyjniejsze grafiki. Rozpoczęliśmy też cykle na Instastories, możecie się z nich dowiedzieć, między innymi, o najlepszych kodach rabatowych przekazywanych przez naszych reklamodawców.
Sporo czasu poświęciliśmy też naszemu firmowemu blogowi. W ubiegłym roku przygotowaliśmy dla Was 59 wpisów, dotyczących zagadnień związanych z afiliacją i nie tylko! Poświęciliśmy też sporo czasu na wywiady ze specjalistami z wielu dziedzin marketingowych. Wśród osób, które zgodziły się z nami porozmawiać, znaleźli się, m.in.: Piotr Bucki, Tomasz Brusik z RysujęFejsbuki czy Magdalena Urbaniak z Brand24. Wszystkie wywiady znajdziecie tutaj.
Sieć partnerska webePartners – wdrożenie nowego systemu w oparciu o najnowszą technologię
Największą i najbardziej rewolucyjną zmianą, która zaszła w webePartners w 2019 roku, była bez wątpienia zmiana panelu wydawcy i reklamodawcy. Na początku września 2019 r. zaprezentowaliśmy nową, odświeżoną wersję naszego systemu z zupełnie nowym designem i znacznie większymi możliwościami. Wyszliśmy naprzeciw najnowszej technologii i nowym trendom w marketingu internetowym. Podczas wdrażania nowego systemu, wzięliśmy pod uwagę wszelkie sugestie naszych wydawców i reklamodawców, bo najistotniejsze dla nas jest, aby ich wzajemna współpraca była nie tylko efektywna, ale również przyjemna 🙂 Wdrożyliśmy nowy system webePartners, który jest nie tylko estetyczny i intuicyjny, ale przede wszystkim udoskonala narzędzia afiliacyjne, udostępnia bardziej analityczne statystyki i umożliwia lepszą optymalizację prowadzonych kampanii.
Prace programistyczne nad udoskonalaniem naszego systemu trwają i będą trwały nieustannie, bo tego wymaga nieustający postęp technologiczny. Dlatego szczególnie wyczuleni jesteśmy na wszelkie uwagi zgłaszane przez naszych użytkowników. Wiele z nich nasz dział IT zdążył już zrealizować. Dzięki sugestiom reklamodawców zmianie uległ, między innymi, system przekazywania kodów rabatowych, który jest teraz znacznie bardziej intuicyjny i płynniejszy. Dzięki wydawcom generator linków afiliacyjnych posiada teraz możliwość automatycznego tworzenia linków skróconych oraz edycji tych już wygenerowanych. Spore zmiany zaszły też widgetach, teraz są one w pełni responsywne i mogą się wyświetlać prawidłowo na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo wydawcy mają dużo większe możliwości ich personalizacji. Wprowadziliśmy też nowe API, które znacznie ułatwia pracę partnerom, którzy wcześniej korzystali z tego rozwiązania.
Bardzo nas cieszy, że zarówno wydawcy, jak i reklamodawcy bardzo szybko przywykli do nowego panelu i mimo początkowych trudności są zadowoleni z wprowadzonych zmian. 🙂
Sieć partnerska webePartners – 10. urodziny
Ubiegły rok był dla nas wyjątkowy również pod innym względem. Otóż w 2019 roku nasza sieć partnerska kończyła 10 lat! Taką okazję trzeba było oczywiście odpowiednio uczcić! Postanowiliśmy połączyć nasz jubileusz z możliwością poznania naszych wydawców, których do tej pory kojarzyliśmy tylko z komunikacji mailowej.
Imprezę firmową zorganizowaliśmy pod hasłem „Wyloguj się” a jej głównym tematem stały się sposoby na wylogowanie z sieci. Nie ma co ukrywać, spędzamy coraz więcej czasu w mediach społecznościowych, dlatego zachowanie zdrowego balansu między życiem on i offline jest bardzo ważne. O tym właśnie opowiadali w czasie dyskusji nasi goście. W sumie, na wydarzeniu pojawiło się kilkudziesięciu gości, nie tylko naszych wydawców, ale także wielu blogerów i influencerów z Wrocławia czy Dolnego Śląska. Podczas eventu przybliżyliśmy zgromadzonym uczestnikom, jak rozwijała się sieć partnerska webePartners oraz wskazywaliśmy na korzyści, jakie niesie za sobą współpraca afiliacyjna. Goście mogli też wziąć udział w dyskusji o wylogowaniu się z sieci oraz sesji mastermind, podczas której dyskutowali o różnych problemach biznesowych, z jakimi się spotykają.
Atrakcją towarzyszącą naszym urodzinom była gra miejska „InstaKrasnal”, do której zaprosiliśmy nie tylko naszych gości, ale również wszystkich Wrocławian. Uczestnicy, w drużynach lub indywidualnie, otrzymywali specjalne mapy z zaznaczonymi na nich krasnalami, musieli robić im zdjęcia, tak aby uzbierać odpowiednią liczbę punktów. Do drugiego etapu przechodziło 10 najlepszych zdjęć wybranych przez nasze jury, a ostatecznym wyniku zdecydowała liczba polubień na naszym facebookowym profilu. Gra okazała się sporym sukcesem i raz jeszcze dziękujemy reklamodawcom, którzy przekazali nagrody dla uczestników. 🙂
Sieć partnerska webePartners w Przygodach Przedsiębiorców
Nasze 10. urodziny pomogły nawiązać wiele kontaktów, ich konsekwencją był, między innymi, wywiad dla kanału Przygody Przedsiębiorców, którego udzieliła Ewa Dudek, CEO webePartners. W trwającej ponad 40 minut rozmowie opowiada Adrianowi Gorzyckiemu o swoich początkach w biznesie, o tym jak nasza sieć partnerska rozwijała się w ciągu ostatnich dziesięciu lat oraz zdradziła, dlaczego warto postawić na programy partnerskie.
Przygody Przedsiębiorców to kanał, na którym publikowane są wywiady z ciekawymi osobistościami ze świata biznesu. Niezmiernie cieszy nas, że mogliśmy znaleźć się w tym wyjątkowym gronie. Wywiad z Ewą zgromadził już blisko 35 tys. wyświetleń, a co za tym idzie, wiele osób mogło dowiedzieć się o tym czym jest afiliacja i jakie korzyści płyną ze współpracy z nami! 🙂
Sieć partnerska webePartners wyzwania na 2020 rok
Nie osiadamy na laurach i staramy się osiągnąć w bieżącym roku jeszcze lepsze wyniki. Postawiliśmy sobie kilka celów do zrealizowania na najbliższe dwanaście miesięcy.
Przede wszystkim, chcielibyśmy prowadzić większą działalność edukacyjną, jeżeli chodzi o afiliację. Jest to wciąż w Polsce dość mało znana dziedzina, a wielu potencjalnych wydawców i reklamodawców nie korzysta z niej, ponieważ nie wie jak to działa. Dlatego planujemy sfokusować się właśnie na tym celu, używając do tego głównie social media, między innymi, Youtube’a, nad którego rozwojem intensywnie pracujemy.
Planujemy też uruchomić jeszcze więcej programów partnerskich niż w roku ubiegłym, a także pozyskać wielu nowych wydawców, którzy pomogą je rozwijać. Mamy przed sobą wiele pracy i wyzwań, ale sukces ubiegłego roku pokazała, że nasza sieć partnerska rozwija się każdego dnia!