Zarabianie w Internecie bez wkładu finansowego
Data aktualizacji: 27.06.2025
Zarabianie w Internecie może stać się sposobem na życie, jeśli dobrze poprowadzisz swoje kroki w sieci. Czy wiesz, że jest możliwe rozpoczęcie działalności online bez żadnego wkładu finansowego? Mamy dla Ciebie 4 pomysły, które możesz wykorzystać!
Zarabianie w Internecie bez wkładu finansowego dzięki afiliacji
Zarabianie w Internecie może przybierać różne formy. Dla niektórych jest to tylko dodatkowa praca, która przynosi niewielkie pieniądze, ale pozwala podreperować domowy budżet, dla innych sposób monetyzowania pasji, a dla jeszcze innych sposób na życie. Dzięki afiliacji można zarabiać przez Internet bez wkładu finansowego.
Afiliacja to zarabianie na polecaniu, gdzie wydawca internetowy zarabia prowizje od sprzedaży polecanych produktów ze sklepu reklamodawcy, a reklamodawca sprzedaje więcej dzięki poleceniom wydawcy i dzieli się z nim prowizją.
Zarabianie w Internecie na linkach afiliacyjnych
Link afiliacyjny to najprostsze i najskuteczniejsze narzędzie umożliwiające zarabianie w Internecie. Polecając produkty ze sklepów internetowych poprzez linki afiliacyjne, masz gwarancję, że otrzymamy prowizję od ich sprzedaży, gdy użytkownik kupi coś w sklepie dzięki Twojemu poleceniu.

Po rejestracji wydawca dołącza do programów partnerskich, które korespondują z tematami poruszanymi przez niego w Internecie. Następnie generuje linki afiliacyjne, które umieszcza w swoich treściach (mając pełną dowolność tego, w jaki sposób to zrobi). Kiedy użytkownik dokona zakupu z linku afiliacyjnego wydawcy, ten otrzyma prowizję. Wydawca z góry wie, jaką prowizję otrzyma, bo jest ona zawsze szczegółowo określona w regulaminie każdego programu partnerskiego.
Zarabiać w Internecie na linkach może każdy
Afiliacja jest dostępna dla każdego. Na linkach afiliacyjnych mogą zarabiać twórcy internetowi z dużymi zasięgami, a także osoby bez strony internetowej, które wyłącznie działają w social media lub chcą polecać produkty swoim znajomym przez komunikatory typu Messenger, WhatsApp czy e-mail.

Aby zostać wydawcą, wystarczy, że:
- prowadzisz serwis tematyczny lub piszesz bloga,
- masz duże grono znajomych, z którymi kontaktujesz się online poprzez różne komunikatory
- prowadzisz konto w social media (YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest),
- działasz aktywnie w grupach na Facebooku
- masz serwis rabatowy lub cashbackowy,
- posiadasz wyszukiwarkę produktów lub porównywarkę cen,
- posiadasz legalną bazę mailingową,
- komunikujesz się z odbiorcami lub znajomymi przez mail i komunikatory online.
Dlaczego warto zarabiać w Internecie jako wydawca afiliacyjny
Afiliacja daje wydawcom możliwości zarabiania dużych pieniędzy lub generowania dodatkowych zysków, które pozwalają podreperować domowy budżet. Oprócz tego jest to dziedzina, która stale się rozwija, więc praca nigdy się nie nudzi! Dlaczego jeszcze warto zdecydować się na ten rodzaj zarabiania w Internecie?
- Możesz potraktować go dorywczo lub jako pracę na pełny etat.
- Masz pełną swobodę działania.
- Współpraca bez dodatkowych formalności i konieczności podpisywania bezpośrednich umów o współpracę.
- Możesz współpracować naraz z setkami reklamodawców!
- Otrzymujesz różne narzędzia do promocji. Dzięki sieci afiliacyjnej masz stały dostęp do linków afiliacyjnych, widżetów produktowych, banerów, plików XML.
- Dodatkowo otrzymujesz stały dostęp do zniżek, akcji specjalnych i kodów rabatowych udostępnianych przez reklamodawców.
Zarabianie w Internecie – Influencerzy i YouTuberzy
Kolejnym popularnym sposobem zarabiania Internecie, który jeszcze do niedawna uznawany był tylko za zabawę, jest bycie blogerem, Influencerem lub vlogerem, czy YouTuberem. Połączyliśmy tę grupę, gdyż tak naprawdę różni ich tylko jedno – forma wypuszczanych treści.
Czy Influencer i YouTuber to zawód?
Jeszcze kilka lat temu na hasło „bloger jest zawodem” wielu ludzi uśmiechało się pod nosem. Dziś już nikogo nie dziwi fakt, że jest to praca, dzięki której można zarabiać duże pieniądze. Co szczególnie ważne, w kontekście tego artykułu, aby zostać profesjonalnym blogerem czy YouTuberem, nie musisz mieć żadnego zaplecza finansowego. Dziś, aby kręcić filmy i je montować lub pisać treści blogowe wystarczy telefon i podstawowy laptop lub komputer stacjonarny. Jeszcze 6-7 lat temu, niemalże oczywistością było, że jeśli chcesz nagrywać, musisz posiadać wysokiej klasy lustrzankę. Dziś smartfony mają taką jakość nagrywanego obrazu, że wielu dużych youtuberów posiłkuje się nimi w codziennej pracy.
Zarabianie w Internecie na blogu i YouTube może mieć wiele wymiarów. Najpopularniejszym jest współpraca na zasadzie artykułów/filmów sponsorowanych. W zamian za tekst/wideo, polecający produkt lub usługę, otrzymują odpowiednie wynagrodzenie. Innym sposobem jest zarabianie na linkach afiliacyjnych. Temat afiliacji rozwiniemy w dalszej części tego artykułu. Blogerzy i YouTuberz zarabiają także coraz częściej jako eksperci, np. wydając opinie ma serwisach zewnętrznych lub w różnego rodzaju raportach, prowadząc własne webinary, szkolenia, wydając ebooki, tworząc płatne kluby, a także występują gościnnie u innych twórców czy na konferencjach.
Więcej o zarabianiu na YouTube dowiesz się z artykułu Zarabianie na YouTube – jak monetyzować nawet niewielki ruch, a o innych możliwościach zarabiania na blogu pisaliśmy w Zarabianie na blogu – analizujemy możliwości.
Jak zostać twórcą, który zarabia w Internecie?
Tworzenie własnego miejsca w sieci, bloga czy kanału YouTube, który musi być przemyślane. Nie każdy, kto zapragnie zostać blogerem, będzie na tym zarabiał. Co musisz więc zrobić, aby Twój blog lub kanał na YouTube umożliwił ci zarabianie w Internecie?

Zarabianie w Internecie – publikuj regularnie
Pierwszą, i jedną z najważniejszych kwestii, jest fakt, że musisz traktować bloga/kanał YouTube poważnie. Najistotniejsza jest regularność w podejmowanych działaniach. Zanim więc przystąpisz do pierwszej publikacji, rozplanuj dokładnie jakie treści i z jaką częstotliwością będziesz w stanie publikować. Zaplanuj tytuły publikacji i wątki, jakie poruszysz. Ustal niezbędny czas na przygotowanie treści i również wpisz go w swój tygodniowy plan pracy.
Pozostawanie w stałym kontakcie z odbiorcami jest bardzo ważne. Pierwsze publikacje nie trafią do szerokiego grona odbiorców, bo dopiero zaczynasz budować swoją społeczność. Dlatego znajdź alternatywne sposoby komunikacji z potencjalnymi czytelnikami i widzami. Może być to newsletter (przeczytaj jak budować własną bazę mailingową) lub profil na Instagramie, Facebooku czy TikToku.
Aby zarabiać w Internecie, nie musisz posiadać milionowej grupy odbiorców, ale musisz systematycznie pracować nad budowaniem i powiększaniem swojej społeczności. Warto więc pozostawiać swój ślad w różnych miejscach w sieci, nie tylko na blogu czy kanale YouTube. Postaw na Instastories czy live na Facebooku, a dzięki temu z pewnością zyskasz większe grono odbiorców i przede wszystkim utrzymasz dobre relacje z tymi, których zainteresowałeś swoimi publikacjami.
Zarabianie w Internecie – rozsądnie dobieraj reklamodawców
Wiele osób decydując się na zarabianie w Internecie, nastawia się tylko na zysk. Pamiętaj jednak, że taka krótkowzroczność może pozbawić Cię dochodu w dłuższej perspektywie. Dlaczego? Otóż wyobraź sobie, że tworzysz bloga/kanał na YouTube, który po jakimś czasie zbiera duże grono odbiorców ze względu na Twoje zaangażowanie i wartościowe treści.
Reklamodawcy zaczynają się do Ciebie zwracać z propozycjami płatnej współpracy. Jeżeli w tym momencie, zapomnisz o tym, że tworzysz dla ludzi i zaczniesz reklamować produkty niezwiązane z tematami, jakie poruszasz, możesz stracić na wiarygodności! Przed taką sytuacją uchronić Cię może wybieranie rozsądne wybierania reklamodawców do płatnej współpracy!
Inicjuj współpracę, aby jak najszybciej zacząć zarabiać w Internecie
Nie czekaj biernie na propozycje współpracy! Możesz samodzielnie zaproponować współpracę markom, które pasują do profilu Twojego kanału przekazu. Jeśli jeszcze nie masz dużego grona odbiorców, pochwal się jakością tworzonych treści i pozytywnymi reakcjami na pierwsze publikacje.
Zarabianie w Internecie – dropshipping
Dropshipping to sposób na sprzedawanie w Internecie bez większego wkładu własnego. Polega on na przeniesieniu odpowiedzialności za proces wysyłki na dostawcę. Oznacza to więc, że sklep internetowy nie ma swojego towaru oraz nie inwestuje we własny magazyn. Ta część działalności przekazywana jest firmie zewnętrznej.
Zarabianie w internecie na dropshipping – czy sklep online jest konieczny?
Wielu początkujących sprzedawców dropshippingowych decyduje się rozpocząć sprzedaż na popularnych portalach aukcyjnych jak OLX czy Allegro. Dzięki temu nie muszą od razu inwestować w budowanie strony internetowej, na której klient może złożyć zamówienie. Jest to dobry sposób, aby przetestować, jaką popularnością cieszą się produkty, które chcą docelowo oferować we własnym sklepie. Koszty takiego działania to prowizja za każdą dokonaną sprzedaż rozliczana bezpośrednio z serwisem aukcyjnym.
Jak zacząć zarabianie w Internecie na dropshippingu?
Jeśli chcesz zacząć sprzedaż dropshippingową, musisz się do tego dobrze przygotować. Oto 5 kroków, których nie możesz pominąć:
- Wybierz branżę, w ramach której będziesz się poruszał. Dropshipping działa właściwie w każdym obszarze, więc wszystko zależy od Ciebie, mogą być to kosmetyki, części do samochodów, meble czy ubrania.
- Wybierz hurtownię dla sklepów budowanych na dropshippingu, z którą chcesz współpracować.
- Dokładnie przeanalizuj warunki współpracy oferowane przez wybraną hurtownię i podpisz przygotowaną oraz sprawdzoną przez specjalistę umowę.
- Wybierz platformę aukcyjną, na której chcesz sprzedawać i zapoznaj się z regulaminem sprzedaży.
- Zadbaj o „zatowarowanie” – dobrze i chwytliwie opisz produkty, zamieść atrakcyjne zdjęcia, zwracaj uwagę na to, czy stan magazynowy hurtowni zgadza się ilościami, jakie gwarantujesz klientom.
Czy, aby zarabiać w Internecie trzeba mieć działalność gospodarczą?
Niezwykle ważne jest także, że aby zacząć taką sprzedaż nie musisz mieć zarejestrowanej firmy! Możesz na początek działać w ramach nierejestrowej działalności gospodarczej. Prowadzenie działalności nieewidencyjnej, które nie wymagają odprowadzania składek ZUS, jest możliwe, jeśli zarobki z prowadzonego e-sklepu nie przekraczają limitu miesięcznego równego połowie stawki minimalnej krajowej w danym roku. Warto jednak pamiętać, że działalność nierejestrowa przeznaczona jest tylko dla osób, które w ostatnich 5 latach nie prowadziły działalności gospodarczej. Jeśli jednak Twoje przychody będą wyższe, musisz nie tylko założyć działalność, ale także posiadać kasę fiskalną.
Zarabianie w Internecie – jak pozyskiwać pierwszych klientów
Decydując się na zawód copywritera, musisz wiedzieć, że na początku, to Ty będziesz musiał zabiegać o klientów. Właśnie dlatego potrzebne jest Ci solidne portfolio, które przekona potencjalnych zleceniodawców, że to współpraca z Tobą jest tą, na którą warto się zdecydować.
Korzystaj z portali ogłoszeniowych
Oczywiście najprostszym sposobem na znalezienie klientów jest stałe śledzenie portali ogłoszeniowych. Jeśli zależy Ci wyłącznie na zarabianiu w Internecie dzięki pisaniu, pamiętaj, aby zaznaczyć, że szukasz pracy zdalnej. Portale, na których najłatwiej jest znaleźć oferty dla copywriterów to Rocketjobs, Pracuj.pl, OLX oraz Gumtree.
Zaangażuj się w marketing social media
Innym sposobem jest odpowiadanie na ogłoszenia zamieszczone na różnych grupach na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Wiele osób zamieszcza tam oferty współpracy wraz z konkretnym opisem wymagań. Dodatkowym plusem jest fakt, że dzięki tym grupom można pozyskać wiele ciekawych kontaktów, nie tylko do potencjalnych klientów, ale także do innych copywriterów.
Składaj mailowo propozycje współpracy
Możesz także spróbować szczęścia i sam zaproponować różnym firmom współpracę wysyłając swoją ofertę mailowo. Niektórzy właściciele ecommerce czy firm usługowych, nie zdają sobie jeszcze sprawy, jak ważne jest, aby posiadać dobre treści w swoich social media i na stronie. Przedstawiając im jak wartościowe i przede wszystkim efektywne będzie to dla nich, możesz zdobyć swoje pierwsze zlecenia. Poza tym dużo przedsiębiorstw stawia teraz na nieszablonową rekrutację, gdzie inicjatywa własna kandydatów jest bardzo wysoko punktowana. Zaproponowanie współpracy wpisuje się w ten trend.

