Jak działa affiliate marketing? Wbrew trudnej nazwie to bardzo prosty sposób na zarabianie online. Dzięki affiliate marketingowi możesz zarabiać gdzie chcesz i kiedy chcesz. To całkowicie możliwe.

Affiliate marketing to bardzo popularny sposób na pracę z domu, przynoszący znaczące zyski w działaniach online. Jest niezwykle korzystny nie tylko dla marek (reklamodawców), którym generuje większą sprzedaż, ale także dla wydawców, czyli np. blogerów, influancerów, użytkowników social media, a takze serwisów tematycznych, rabatowych, wyszukiwarek i porównywarek produktów.

Affiliate marketing – kilka ciekawostek

afiliacja wykonane

   marketing afiliacyjny przeważa u 81% marek oraz 84% wydawców w Stanach Zjednoczonych, każdego roku wzrastają przeznaczane na niego środki

afiliacja wykonane

   co roku w USA na affiliate marketing wydaje się 10,1% więcej, co oznacza, że w 2020 roku ta kwota przekroczy 6,8 biliona dolarów!

afiliacja wykonane

   w marcu 2017 roku, program afiliacyjny Amazona zaproponował swoim wydawcom stawki od 1 do 10% wartości sprzedaży, co skutecznie zwiększyło ich pasywny dochód. Wysokość prowizji zależała od branży w jakiej dany wydawca działał

afiliacja wykonane

   Jason Stone, znany również jako Mentor Milionerów, tylko w czerwcu i lipcu 2017 roku wygenerował sprzedaż produktów reklamodawców na poziomie 7 miliona dolarów!

Czym jest affiliate marketing

Affiliate marketing to marketing, polegający na polecaniu produktów i usług na różnorodnych serwisach interentowych i w mediach społecznościowych. Polecaniem zajmują się wydawcy, którzy promują wybrane przez siebie produkty i usługi na swoich powierzchniach online i są wynagradzani przez reklamodawców prowizyjnie za sprzedaż, do której dzięki temu dochodzi.  Sprzedaż jest monitorowana dzięki specjalnym linkom afiliacyjnym, które odprowadzają uzytkoników ze strony wydawcy na stronę reklamodawcy.

W przypadku sieci webePartners, reklamodawcami są sklepy internetowe, gdyż dedykujemy swoje narzędzia dla e-commerce. W praktyce więc, wydawcy odprowadzają swoich uzytkowników do wybranych sklepów internetowych i dzięki temu zarabiają na sprzedaży polecanych produktów.

Linki afiliacyjne w affiliate marketingu

Link afiliacyjny to bardzo proste, intuicyjne i bardzo skuteczne narzędzie w affiliate marketingu. Dosłownie trzema kliknięciami generujemy link afiliacyjny do wybranego sklepu. Nastepnie, zamieszczając ten link w sieci, publikując na własnych stronach i social media, przesyłając do swoich odbiorców lub po prostu znajomych, zarobimy prowizję od zakupów, do których dojdzie z tego linka afiliacyjnego. Zobacz konkretne przykłady zamieszczania  linków afiliacyjnych na różnych powierzchniach w sieci, opisane we wpisie Generator linków – najprostsze narzędzie do zarabianie online

 

affiliae marketing jak wygenerować link afiliacyjny

Generator linków w sieci webePartners to najprostrze narzędzie do zarabianie w affiliate marketingu

 

Dzięki linkom afiliacyjnym jest mierzony ruch, jaki wydawcy generują do stron reklamodawców. Dzięki temu również zliczane są transakcje, do jakich dochodzi z tego ruchu. Generator linków afiliacyjnych to najprostsze narzędzie wykorzystywane w affiliate marketingu. Wystarczy skopiować wygenerowany link afiliacyjny, a następnie podpiąć go pod dowolny tekst, grafikę lub wstawić w socila media. Więcej na temat generatora i sposobach wykorzystywania linków afiliacyjnych dowiesz się z wpisu  Generator linków – najprostsze narzędzie do zarabiania online

Jak działa affiliate marketing

W największym skrócie affiliate marketing działa tak:

Reklamodawca udostępnia produkty ze swojego sklepu → Wydawca promuje je na swoich powierzchniach online → Klient dokonuje zakupu z rekomendacji Wydawców

dzięki temu:

Reklamodawca zwiększa sprzedaż w sklepie → Wydawcy zarabiają prowizje od rekomendowanych sprzedaży → Klient kupuje produkty, które są godne polecenia i często zyskuje na nie rabaty, które Reklmodawcy przekazują Wydawcom

Dzięki takiej współpracy kilku podmiotów, do których dołącza jeszcze sieć afiliacyjna, umożliwiająca zliczanie transakcji generowanych z poleceń wydawców, affiliate marketing to jedno z najpopularniejszych sposobów na zwiększanie zarobków online. W affiliate marketingu nie ma przegranych, na współpracy można tylko zyskać. Reklamodawca płaci za konkretne efekty sprzedażowe, a wydawca zarabia gdy dostarcza konkretne efekty sprzedażowe. A co najistotniejsze, żadna ze stron nie ma z góry narzuconych działań. Wydawcy działają niezaleznie, samodzielnie decydują w jakich programach uczestniczą, które produkty promują i z jakich narzędzi korzystają. Sieć afiliacyjna gwarantuje wydawcom, że mogą współpracować z dużymi markami bez koniecznosci podpisywania umów dodatkowych. Wystarczy zarejestrować się w sieci afiliacyjnej i zgłosić do programu, aby móc rozpocząć współpracę afiliacyjną z wybraną marką i sklepem internetowym.

Aby bardziej zaangażować wydawców do promowania konkretnych produktów, reklamodawcy bardzo często  przekazuja im  kody rabatowe  aby wydawca mógł dystrybuować je na swoich stronach, serwisach czy w social mediach. Dzięki temu odbiorcy wydawców chętniej odwiedzają sklepy reklamodawców.

Do podstawowych materiałów jakie reklamodawcy przekazują wydawcom za pomocą sieci afiliacyjnej należą pliki xml i banery, aby wydawca miał pełną dowolność działań i mógł testować narzędzia, które przekładają się na najwyzsza konwersję sprzedaży.

Affiliate marketing – jak wygląda rozliczenie?

Affiliate marketing przyciąga tych, którzy chcą zwiększyć swoje zyski online. Reklamodawcy otrzymają wsparcie sprzedaży, wydawcy swoją prowizję, a klienci poradę zakupową z zaufanego źródła. W tym modelu wygrywa absolutnie każdy.

generator linków afiliacyjnych

Linki afiliacyjne na blogu wikilistka.pl. Od każdego zakupu, do którego dojdzie przez te linki afiliacyjne, Wikilistka otrzyma prowizję w wysokości 8% od wartości całej sprzedaży.

 

Jak wygląda sposób wynagradzania wydawcy? W zależności od specyfiki programu partnerskiego, modele rozliczeniowe mogą się od siebie różnić. Oto jak mogą być wynagradzani wydawcy:

1. Cost Per Sale – prowizja za sprzedaż, model szczególnie dedykowany sklepom internetowym

Znana powszechnie jako CPS (cost pers sale). Jest to najpopularniejszy model rozliczeń w affiliate marketingu. Wydawca otrzymuje wówczas z góry ustaloną prowizję od kwoty sfinalizowanego zamówienia, które odbyło się za jego pośrednictwem. Każdy reklamodawca ustala indywidualnie wysokosć prowizji w swoim programie partnerskim. Model szczególnie dedykowany rynkowi e-commerce, czyli sklepom internetowym i wszelkim serwisom, sprzedającym usługi online.

2. Cost Per Lead – określona stawka za dostarczenie konkretnej akcji 

W tym wypadku, wydawca otrzymuje z góry określone wynagrodzenie, w zamian za zachęcenie konsumenta do podjęcia konkretnej akcji – zapisanie do newslettera, wypełnienie formularza, rejestrację w serwisie, wzięcie pożyczki itp. Lead jest zawsze stałą kwotą i w przeciwieństwie do rozliczenia za sprzedaż, nie wymaga fizycznego zakupu jakiegoś produktu czy usługi.

3. Cost Per Click – stała stawka za klik, czyli przekierowanie na stronę docelową

Tutaj wynagrodzenie przysługuje za każde, unikalne kliknięcie w link afiliacyjny. Klient nie musi dokonać zakupu, wystarczy, że przejdzie poprzez link afiliacyjny na stronę docelową, aby wydawca otrzymał za to wynagrodzenie. Jest to model stosowany zazwyczaj w wysyłkach mailingowych i służy zwiększeniu ruchu na stronie reklamodawcy.

Dlaczego warto postawić na affiliate marketing?

Oto kilka powodów:

1. Dzięki affiliate marketingowi osiągasz dochód pasywny

W przeciwieństwie do tradycyjnej pracy, gdzie zarabiasz siedząc za biurkiem, affiliate marketing oferuje możliwość zarabiania przez cały czas, nawet, kiedy śpisz! Inwestując swój czas w kampanie afiliacyjne, umieszczając linki na swoich stronach czy social mediach, są one dostępne dwadzieścia cztery godziny na dobę. Linki afiliacyjne nie ulegają dezaktywacji, będą działać tygodniami, miesiącami, latami, co sprawia, że możesz na nich zarabiać przez cały czas! Zatem, zarabiasz, nawet kiedy nie pracujesz! 🙂

2. Nie martwisz się obsługą klienta

Pamiętaj, że polecając produkty ze sklepu reklamodawców, to nie ty jesteś odpowiedzialny za ich dystrybucję czy ewentualnie nieprawidłowości. Wyjaśnieniem wszystkich wątpliwości zajmuje się reklamodawca i to on ma bezpośredni kontakt z klientami. Praca wydawcy nie jest obsługą klienta! Nikt nie będzie kontaktował się z tobą, żądając wyjaśnień w sprawie zakupionych produktów. Jesteś pośrednikiem pomiędzy sklepem a klientem, ale nie odpowiadasz przed konsumentami. Nie obawiaj się zatem, że poniesiesz odpowiedzialność za ewentualne nieporozumienia między nimi.

3. Pracujesz gdzie chcesz i kiedy chcesz

Jeżeli jesteś osobą, która nienawidzi pracować w biurze, affiliate marketing jest stworzony dla ciebie! Produkty reklamodawców możesz polecać zawsze i wszędzie, w domu, na wakacjach, w czasie podróży pociągiem. Pracujesz tak jak Ci wygodnie i skąd tylko zechcesz!

4. Nie ponosisz żadnych kosztów

Wszystkie początkujące biznesy wymagają nakładów finansowych… Ale nie affiliate marketing! Jeżeli posiadasz swoją stronę, bloga, fanpage czy na Facebooku czy innych mediach społecznościowych, możesz rozpocząć swoją przygodę z afiliacją. Jedyny co inwestujesz to swój czas, aby efektywnie promować programy partnerskie.

5. Działasz niezależnie i podejmujesz tylko własne decyzje

Kiedy zostajesz wydawcą w sieci afiliacyjnej, wszystko co zależy od ciebie. Sam określasz swoje cele, wybierasz produkty, które cię interesują, decydujesz ile czasu przeznaczysz na działania. Nie obowiązują cię żadne deadliny, umowy, regulacje. Wszystko zależy tylko i wyłącznie od ciebie!

6. Linki afiliacyjne pracują dla ciebie nawet gdy śpisz

W tradycyjnej pracy otrzymujesz stałe wynagrodzenie za standardowe 160 godzin w miesiącu. Natomiast, affiliate marketing opiera się na twojej efektywności. Otrzymasz takie wynagrodzenie jaką pracę włożysz w promocję programów partnerskich. Doskonaląc swoje umiejętności w tworzeniu angażujących kampanii możesz znacznie zwiększyć swój przychód. Dobrze dobrane linki afiliacyjne do uniwersalnych treści, pracują dla Ciebie nawet gdy śpisz. Co więcej, jeden tekst, może zarabiać dla Ciebie nie tylko przez dni i tygodnie, ale lata. Dlatego warto poświęcić czas na tworzenie treści, które są uniwersalne i oczekiwane przez twoich odbiorców. Testować różne narzędzia oraz ich umiejscowienie na własnych powierzchnich online.

7. Tworząc treści budujesz własne SEO

Dobre tresci to punk wyjścia dla budowania mocnego SEO. Możesz osiągnąć spory ruch organiczny w wyszukiwarkach, jeżeli nauczysz się poprawnie wykorzystywać zasady SEO. Czas, w których było ono wykorzystywane do oszukiwania Googli dawno są za nami. Teraz optymalizacja to przede wszystkim sprawienie, aby twoja strona była coraz lepsza dla użytkowników. Ludzie są przyzwyczajeni do szukania informacji online, dlatego warto skupić się na odpowiednim zastosowaniu SEO, dobraniu słów kluczowych i budowaniu swojej pozycji w wyszukiwarkach. Kto nie chciałby znaleźć się na pierwszym miejscu w wyszukiwaniach na hasła takie jak”najlepsze produkty” albo „recenzje produktów”? 🙂

Affiliate marketing – kto może zostać wydawcą?

Nie wszyscy wydawcy promują produkty reklamodawców w ten sam sposób. Grupa ta jest bardzo zróżnicowana. Teraz przyjrzymy się najpopularniejszym kategoriom wydawców:

1. Influencerzy

Influencer to osoba, która posiada moc wpływania na decyzje zakupowe znacznej części populacji. Jest to świetna pozycja, aby rozpocząć affiliate marketing na szeroką skalę i czerpać z niego korzyści. Influencerzy mają już ugruntowaną pozycję, dlatego z łatwością przyjdzie im przekonanie konsumentów do produktów reklamodawcy. Mogą do tego wykorzystywać wszystkie swoje kanały, posty w social media, wpisy na blogu czy każdą inną formę interakcji ze swoim fanami.

2. Blogerzy

Dzięki możliwościom jakie daje organiczne pozycjonowanie w wyszukiwarkach, blogerzy mogą znacznie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży reklamodawców. Bloger ma wiele możliwości, które ułatwią promocję programów partnerskich. Zaczynając od klasycznej recenzji produktu, po stworzenie niezbędnika, wpisu sponsorowanego, rankingu produktów i wiele wiele więcej. Umieszczając linki afiliacyjne, przekierowuje ruch od siebie do sklepu, co również ma bardzo pozytywne skutki dla współpracy na linii wydawca – reklamodawca.

3. Serwisy tematyczne

To po prostu wszystkie strony ściśle ukierunkowane na jakiś konkretny temat, jak na przykład zdrowie. Różnica pomiędzy blogiem a serwisem tematycznym polega na tym, że serwisy tworzy najczęściej cały sztab ludzi – redakcja. Nie ma tam jednej osoby, która promuje serwis swoją twarzą, jak ma to miejsce w przypadku klasycznego blogowania. Takie strony to również ogromny potencjał afiliacyjny. Tworzą często uniwersalne treści, do których czytelnicy mogą powrócić w każdej chwili. Dlatego istotne jest, aby umieszczać w takich tekstach linki afiliacyjne!

4. Listy mailingowe

Wbrew temu co sądzą niektórzy, email marketing wciąż stanowi cenne źródło afiliacyjnego przychodu. Wydawcy posiadają swoje własne listy mailingowe, które mogą wykorzystać do promocji produktów reklamodawcy. Doskonałym sposobem może być wysyłka newslettera, w którym zostaną podlinkowane konkretne produkty.

5. Serwisy rabatowe/porównywarki cenowe

Wydawcy to również duże i znane serwisy zajmujące się dystrybucją kodów rabatowych albo umożliwiające porównanie cen danego produktu w różnych sklepach. Takie portale również dziajaa dzięki linkom afiliacyjnym i otrzymuję one odpowiednie prowizje za podjęte działania.

Sprawdzone sposoby na sukces w affiliate marketingu

1. Rozwijaj relacje

Zaczynając karierę w affiliate marketingu będziesz chciał współpracować z odbiorcami, którzy mają swoje własne specyficzne interesy. Pozwoli ci to dostosować swoje działania do nich, dlatego bardzo ważne jest budowanie relacji od samego początku. Twoi odbiorcy mają widzieć w tobie przede wszystkim eksperta, kogoś godnego zaufania, a nie osobę, która na siłę próbuje zachęcić ich do zakupu.

2. Polecaj to co znasz

Jest nieograniczona liczba produktów, które możesz promować. Ale pamiętaj, że najlepszą metodą jest wybranie tych, które znasz, z których korzystałeś i które poleciłbyś każdemu. Działając, myśl przede wszystkim o swoich odbiorcach, polecaj im wartościowe produkty, a na pewno osiągniesz sukces.

3. Postaw na rzetelną recenzję

Skup się na dokładnej i rzetelnej recenzji produktów, które polecasz, dzięki temu twoi odbiorcy będą mieli pewność, że mogę ci zaufać. Spraw, aby otrzymali oni jakieś konkretne korzyści. Możesz porównywać produkty między sobą, wymieniać nie tylko zalety, ale też wady, jeżeli takie zauważysz. Najważniejsze, żeby od początku być szczerym. Jeżeli nie zastosujesz się do tej reguły, odbiorcy mogą szybko stracić do ciebie zaufanie.

4. Korzystaj z różnych źródeł

Pamiętaj, że masz wiele możliwości umieszczania linków afiliacyjnych. Jeżeli prowadzisz bloga oraz związane z nim media społecznościowe, z powodzeniem możesz promować produkty reklamodawców na wszystkich kanałach. Testuj różne strategie i analizuj, co przynosi ci najwięcej korzyści. Rozwijaj różne sposoby afiliacji, aby osiągać jak najlepsze wyniki.

5. Rozważnie wybieraj kampanie

Niezależnie od tego na jakim poziome są twoje umiejętności marketingowe, zasada jest jedna. Zarobisz mniej na promocji złych produktów niż dobrych. Poświęć więc czas na zapoznanie się z nimi, zanim rozpoczniesz działania reklamowe. Warto dokładnie poznać produkty i opinie o nich, ponieważ zyskasz wtedy pewność, że faktycznie warto je polecić odbiorcom.

6. Bądź na bieżąco z trendami

To kolejne clue, na którym opiera się affiliate marketing. Jeżeli chcesz osiągnąć w nim sukces, musisz być na bieżąco z każdym najnowszym trendem. I nie chodzi tylko o trendy zakupowe, ale również te technologiczne. Wciąż pojawiają się nowe techniki marketingowe, które mogą ci pomóc w działaniach afiliacyjnych. Dlatego, zawsze trzymaj rękę na pulsie!

Affiliate marketing – najważniejsze trendy 2019 roku

Wydawcy coraz dokładniej targetują swoje działania

Duże serwisy słynęły z tego, że umieszczały linki dziesiątek reklamodawców. Jednak, powoli odchodzi się od tego trendu. Wraz ze wzrostem używania przez użytkowników dłuższych słów kluczowych i wyszukiwania konkretnych produktów, wydawcy mogą skupić się na większym targetowaniu treści reklamowych, aby trafić do konkretnej niszy. Może i nie mają już tak dużych możliwości jak przy promocji szerokiego wachlarza produkty z różnych dziedzin, ale ograniczając je zyskują więcej! Warto zatem jak najbardziej targetować działania i kierować je do danej grupy. Z pewnością przełoży się to na lepsze konwersje.

Wzrost świadomości wydawców

Wydawcy generują reklamodawcom coraz więcej ruchu, dlatego stają się coraz ważniejszym i bardziej wartościowym partnerem biznesowym. Zdając sobie sprawę ze swojego statusu, coraz częściej starają się uzyskać wyższe prowizje i lepsze warunki od reklamodawców. Wzrost znaczenia affiliate marketingu sprawił, że wydawcy zyskali większą świadomość swojej roli.

Affiliate marketing – najskuteczniejsze strategie

1. Polecaj tylko produkty, które znasz

Tak jak już wspominaliśmy, budowanie zaufania odbiorców jest najistotniejsze w skutecznym marketingu afiliacyjnym. Najszybszą drogą, żeby je stracić jej promowanie produktów, których nie używałeś albo nie pasują one do specyfiki twojej strony. Poza tym, upewnij się, że polecasz produkt a nie namawiasz bezpośrednio do jego zakupu. Im bardziej jesteś wiarygodny, tym większa szansa, że odbiorcy wrócą do ciebie ponownie, aby zasięgnąć opinii.

2. Polecaj produkty od różnych reklamodawców

Nie skupiaj się tylko na jednym wybranym sklepie, ale polecaj produkty różnych reklamodawców. Promocja tylko jednego programu partnerskiego mocno cię ogranicza, jesteś wtedy zdany tylko na jedną stawkę prowizji. Współpracując z wieloma reklamodawcami możesz zaprezentować większą gamę produktów oraz porównać, które sklepy zapewniają ci najlepszą konwersję. To pomoże ci w zbudowaniu najlepszej strategii afiliacyjnej!

3. Stale testuj i optymalizuj współczynnik konwersji

Załóżmy, że promujesz na swojej stronie produkt za pomocą linków afiliacyjnych. Jeżeli obecnie odwiedza ją 5000 użytkowników miesięcznie, a konwersja wynosi 2%, masz 100 przekierowań do sklepu. Aby osiągnąć 200 przekierowań musisz zdobyć kolejne 5000 użytkowników albo… zwiększyć konwersje do 4%! Co jest prostsze? Zamiast spędzania miesięcy na zwiększeniu ruchu organicznego, możesz z łatwością zwiększyć konwersję o 2%. Zwiększenie konwersji to chociażby optymalizacja landing page’a czy stosowanie zasad call-to-action, testowanie wielu innych rozwiązań. To zdecydowanie mniej czasochłonne zajęcie niż zwiększanie ruchu na stronie.

4. Skup się na źródłach ruchu

Bardzo ważne jest, aby wiedzieć skąd pochodzi twój ruch oraz poznać demografię swojej publiczności. To może ci dostosować swój przekaz tak, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki w afiliacji. Im lepiej poznasz swoich użytkowników, tym łatwiej stargetujesz promocję. Źródła ruchu mogą zawierać wejścia organiczne, płatne, z social media, przekierowań, emaili czy bezpośrednie. Z łatwością sprawdzisz wszystko w Google Analytics, który wskaże ci takie dane jak: położenie geograficzne, wiek, płeć, porę dnia, urządzenie (smartfon lub komputer). Taka wiedza znacznie ułatwi ci prowadzenia skutecznej kampanii, a w rezultacie, otrzymanie większej prowizji.

 

zarabianie w social media

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 30.10.2019