Wysokie zarobki na Youtube od wielu lat nie są już mrzonką. To realny sposób na prowadzenie działalności na własnych zasadach.

Wiele osób dzięki tej platformie, mogło przekuć swoje hobby w dochodowy biznes, co sprawiło, że zawód Youtubera stał się bardzo popularny. Czym właściwie jest Youtube? Skąd wzięła się fascynacja tą platformą? Czy można czerpać z niej comiesięczny, stały dochód? Zostań z nami jeśli chcesz wiedzieć czy możesz zostać drugim Frizem lub Karoliną Ziętek, bo mamy garść sprawdzonych informacji.

Co to jest platforma Youtube? 

Platforma Youtube jest własnością Google, założona została w 2005 roku i służy do bezpłatnego umieszczania treści wideo. Wystarczy założyć konto na YouTube (zwane kanałem YouTube), aby móc wrzucić tam dowolny film, o dowolnej tematyce. Oczywiście zabronione jest publikowanie filmów, które wykluczają nas ze społeczności i łamią regulamin YouTube, np. filmy  nawołujące do agresji, szerzące poglądy rasistowskie czy filmy strzeżone prawem autorskim. Więcej o tym jakich treści nie wolno publikować na YouTube dowiesz się się tutaj https://www.youtube.com/intl/pl/about/policies/#community-guidelines 

Aby tworzyć kanał YouTube, czyli publikować własne filmy, nie trzeba mieć super drogiego i profesjonalnego sprzętu do nagrywania – na YouTubie liczy się przede wszystkim pomysł. Jeśli więc masz coś do przekazania innym i chcesz to robić poprzez formę video – YouTube jest dla ciebie idealnym miejscem. 

YouTube nie jest miejscem wyłącznie dla twórców treści video, ale również, a właściwie przede wszystkim, dla użytkowników, którzy te treści chcą oglądać. Nie trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc oglądać filmy, oceniać je czy komentować.  YouTube to druga zaraz po Google największa wyszukiwarka na świecie. Miesięcznie stronę odwiedza grubo ponad miliard użytkowników. Użytkownicy serwisu mogą też tworzyć własne kanały i playlisty. Dzięki wbudowanej wyszukiwarce serwis YouTube umożliwia również pozycjonowanie filmów (vSEO). 

Co to jest i jak działa YouTube Music? Czy zarobki na YouTube Music są inne?

YouTube Music to aplikacja, która powstała w odpowiedzi na potrzeby użytkowników, którzy używają serwisu głównie po to, aby słuchać muzyki. Wiele osób zastawia się skąd pomysł na jego stworzenie skoro istnieje już Google Play Music, które należy do tego samego właściciela. Otóż chodzi o konkurencję. Google, pod względem treści muzycznych, nie ma szans w starciu z takimi gigantami jak Apple Music czy Spotify. Inaczej może być z marką Youtube, która od zawsze wiązana jest z muzyką. Twórcy skupili się przed wszystkim na intuicyjnym interfejsie, który ułatwia korzystanie z aplikacji oraz na wysokiej responsywności. Warto wspomnieć, że na Youtube Music nie składają się wszystkie dźwięki, które znaleźć można na platformie. Są tam tylko utwory na licencji oraz wersje audio teledysków i wideo związanych z występami muzycznymi (koncerty, wersje akustyczne, covery). Największa zaleta Youtube Music? Można odtwarzać muzykę w tle, co w przypadku klasycznej wersji platformy jest niemożliwe.


youtube music

Źródło: https://www.youtube.com/musicpremium

Po co nam YouTube Premium? Zarobki na Youtube Premium

Youtube Premium to najnowszy koncept internetowego giganta. To połączenie wszystkich odnóg tej platformy w jedno (Youtube, Youtube Music, Youtube Kids, Muzyka Google Play). Jednak w tym przypadku jest to usługa płatna. Co więc jest w niej tak wyjątkowego, że użytkownicy decydują się na comiesięczny abonament?

  • Oglądanie filmów bez reklam
  • Możliwość pobierania filmów i oglądania ich offline
  • Możliwość odtwarzania filmów w tle
  • Pełen dostęp do Youtube Music
  • Możliwość pobierania muzyki i słuchania offline
  • Oglądanie filmów bez reklam i w trybie offline na platformie Youtube Kids

 

Youtube Premium możesz wypróbować przez 30 dni całkowicie bezpłatnie. Później koszt za miesiąc użytkowania wynosi 23,99 zł. Subskrypcję możesz anulować w dowolnym momencie.

Jeżeli chodzi o zarabianie, to Youtube Premium jest jedynym miejscem, w którym subskrypcje mają znaczenie, ponieważ to z nich można generować zarobki. Otrzymujesz część ogólnego przychodu ze wszystkich subskrypcji Youtube Premium, obliczoną na podstawie czasu, jaki użytkownicy spędzają na oglądaniu Twoich treści.


jak zarabiać na yt premium

Źródło: https://www.youtube.com/premium

Co to jest kanał YouTube i jakie kanały generują zarobki na Youtube?

Kanał na Youtube to nic innego, jak konto na platformie YouTube, gdzie dodajesz swoje filmy i informacje o sobie, czyli budujesz swój profil. Dzisiaj ma on jednak znacznie głębsze znaczenie niż jeszcze kilka lat temu, gdy nie było tak powszechnego dostępu do Internetu. Wokół kanałów YouTube gromadzą się bowiem społeczności, mniejsze i większe. Największe kanały to wielomilionowe społeczności, na które Twórcy tych kanałów mają realny wpływ, poprzez zamieszczane przez siebie treści. Najpopularniejsze kanały generują jednocześnie najwyższe zarobki, a co za tym idzie, pozwalają twórcy rozwijać swoje pasje, omawiać istotne dla siebie kwestie, pokazywać swój sposób postrzegania świata i przede wszystkim pozostawać w stałym kontakcie ze swoimi widzami, którzy podzielają taki sam lub mocno zbliżony pogląd na świat. 

Zarobki na YouTube a subskrybenci

Subskrybent na Youtube to bardzo ważna funkcja. Jest to osoba, która kliknie tzw. czerwony guzik z napisem „subskrybuj” i tym samym doda konkretnego twórcę do listy stale oglądanych przez siebie kanałów. Dzięki byciu subskrybentem można dostawać powiadomienia o nowych filmach, a także w jednym miejscu mieć przegląd wszystkich najnowszych wideo od swoich ulubionych Youtuberów. 

Jeżeli chodzi o samych twórców to liczba subskrypcji nie przekłada się bezpośrednio na generowane zarobki na Youtube (np. z reklam Google). Ma ona jednak ogromny wpływ pośredni, ponieważ jest oznaką rozpoznawalności konkretnego kanału, pozwala na zbudowanie zaangażowanej społeczności, a także pozwala osiągać większe ilości wyświetleń, które przekładają się na dochód. Poza tym ilość subskrypcji to świetny as w rękawie, podczas negocjacji z firmami odnośnie współpracy. 

Subskrypcje są także potrzebne, aby można było w ogóle zacząć generować zarobki na Youtube. Nie ma możliwości uruchomienia AdSens, jeśli kanał będzie miał poniżej 1000 subskrypcji. W tym artykule rozwiniemy jeszcze ten wątek, ale musisz wiedzieć, że na początku zebranie społeczności to podstawa. Zatem czy 1000 subskrypcji to już duży kanał? Nie, on dopiero raczkuje. To czy możemy kogoś nazwać „dużym twórcą” zależy też od wielu różnych czynników, np. tematyki poruszanej w filmach. Np. kanały dla młodych ludzi, bazujące na challengach i vlogach, duże są wtedy, kiedy mają ponad milion subskrypcji. Przykładem jest AbstrachujeTV – 3,48 mln lub Karol Friz Wiśniewski – 4,08 mln. W przypadku kanałów dla nieco dojrzalszej widowni, np. z treściami edukacyjnymi, wywiadami czy reportażami, „dużym kanałem” można nazwa już taki, który zbierze setki tysięcy osób, np. Paulina Mikuła – 466 tys., Polimaty – 696 tys.


Zarobki na Youtube

Warto więc zachęcać swoim odbiorców do zostawienia przysłowiowego „suba”. Jak to zrobić? Możesz m.in.

  • Zachęcić do subskrybowania w filmach, ale pamiętaj, aby nie przesadzić. Jedna przypominajka na film wystarczy.
  • Organizować rozdania tylko dla subskrybentów.
  • Informować na swoich profilach w Social Media o posiadaniu kanału.
  • Tworzyć różne serie filmów, playlisty.
  • Organizować transmisje na żywo.

Jakie tematy poruszać, aby generować zarobki na Youtube?

Zastanawiasz się z jakich dziedzin mogą pojawiać się kanały na Youtube? Właściwie nie ma ograniczeń. Sport, moda, uroda, zdrowie, polityka, wywiady, life style, muzyka, kierunki artystyczne, psychologia, biznes, komedia… To tylko kropla w morzu możliwości! Jednak nawet najlepszy pomysł nie ma szans na powodzenie (pod kątem wysokich zarobków na Youtube), jeżeli nie zgromadzisz społeczności. Zatem ciekawa idea + zaangażowani użytkownicy to coś, co pozwala Ci wygenerować z działalności na tej platformie dochód na odpowiednim poziomie.

Cechy dobrego kanału generującego zaangażowanie i zarobki na Youtube

Wiele osób chciałoby osiągnąć sukces na miarę kanałów Imponderabilia, StylizacjeTV czy Martin Stankiewicz. Jeśli nie znasz tych twórców to nic straconego, bo w każdej chwili możesz się z nimi zaznajomić, jeżeli interesuje Cię świat youtubowego biznesu. Jedyne, co musisz wiedzieć na tym etapie, to fakt, że są to społeczności zrzeszające kolejno 183 tys., 957 tys. i 1,3 mln subskrypcji, czyli osób obserwujących filmy. Oznacza to, że ogromne rzesze ludzi oglądają większość filmów, wypuszczanych na platformę przez tych influencerów. Dla nich zarobki na Youtube to codzienność. 

Jak sprawić, aby i Twój kanał był na tyle zachęcający, abyś mógł czerpać dochód z nagrywania formatów wideo?

  • Podstawą dobrego kanału jest pomysł. Oglądając jakikolwiek film, w którym Youtuberzy opowiadają o powodach swojego sukcesu, usłyszeć można, że najważniejsze było to, iż mieli jakąś wypracowaną, konkretną ideę. Wiedzieli, że jest coś, co mogą zaoferować innym, ale ich najbliższe otoczenie niekoniecznie było tak samo zainteresowane tematem jak oni sami. Właśnie dlatego postanowili pójść o krok dalej i skorzystać z platformy, aby stworzyć sobie społeczność ludzi, którzy również chętnie wymienią się doświadczeniami na dany temat. Wielu Youtuberów, którzy osiągają teraz duże sukcesy, zaczynało dawno temu, kiedy zarabianie na platformie nie znajdowało się nawet w sferze marzeń. Było to dla nich po prostu miejsce, w którym można było opowiedzieć o swoich zainteresowaniach i spotkać ludzi, którzy również są miłośnikami danego tematu. Starsze kanały to głównie te, pochodzące od twórczyń z branży beauty i life style. Trend ten przyszedł do Polski z Ameryki i bardzo dobrze się przyjął. Flagowe influencerki z tego obszaru, które funkcjonują w sieci i generują naprawdę duże zarobki na Youtube, to m.in. wspomniana wcześniej Karolina Gołębiewska z kanału StylizacjeTV, Joanna Cymbalista (PannaJoanna), Karolina Ziętek (Karolina Ziętek), Ewa Grzelakowska-Kostoglu (RedLipsickMonster) czy Joanna Ferdynus-Gołuszko (Maxineczka). Wszystkie osoby, które oglądają filmiki na Youtube od wielu lat wiedzą, że to właśnie te Panie zaczynały wtedy, kiedy platforma była wyłącznie miejscem wyrażania swojej pasji i budowania społeczności, a nie generowania dochodu. Dziś wszystko wygląda inaczej. Filmy są bardziej profesjonalne, przemyślane i spójne z tematyką kanału, ale nie ma wątpliwości, że nadal wszystko opiera się na idei, która przyświecała im od dawna. Oczywiście nie jest tak, że tylko bardzo wiekowe kanały mogą zarabiać na Youtube. Stosunkowo nowe produkcje także świetnie sobie radzą. Np. takie miejsca jak MarKa czy Ula Pedantula, odnoszą sukcesy, mimo że na youtubowym podwórku są dopiero od kilku lat.
  • Kolejna niezwykle istotna kwestia przy kreowaniu kanału na Youtube to oczywiście budowanie zaangażowanej społeczności. Subskrypcje są ważne, ale jak wiadomo nie najważniejsze. Warto także zwracać uwagę na wyświetlenia każdego filmu i komentarze. Nawet jeżeli na początku uzbierasz sobie 10, 20 czy 100 tys. fanów, ale nie będą oni aktywni (czyli nie będą komentować, oceniać czy oglądać Twoich filmów), to niestety wysokie zarobki na Youtube nie będą osiągalne. Zaangażowana społeczność to absolutny must have każdego profilu w Social Media. Dlatego tak często można zauważyć, że wielu Youtuberów nie działa tylko na płaszczyźnie tej platformy, ale także kontaktuje się ze swoimi obserwatorami za pomocą Instagrama czy Facebooka. Dzieje się tak, ponieważ dzięki tym dodatkowym źródłom, mogą oni dawać użytkownikom poczucie „bycia na bieżąco”. Zaangażowanie można budować także poprzez kody rabatowe (np. wypracowywane w programach partnerskich), zniżki czy rozdania dla widzów. To ważne, ponieważ wtedy odbiorcy czują, że twórca o nich myśli i chce dać im coś od siebie.
  • Obecnie zmieniło się także podejście do jakości filmów. Jeszcze kilka lat temu wystarczył zwykły smartfon z dobrą kamerą, aby tworzyć wideo, które wystarczyło widzom. Obecnie sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Większość osób nagrywających, nawet tych, które dopiero zaczynają, sporo inwestuje w sprzęt (tj. kamery, mikrofony, oświetlenie, itd.) oraz w montaż. Przykładem jest Magdalena Mołek, znana nam do tej pory z telewizji, która jako prezent na swoje 44 urodziny, otworzyła w tym roku kanał. Stworzyła miejsce, mające zastąpić jej programy TV, w których uczestniczyła, ale nie mogła w pełni robić tego, co w duszy jej grało. Właśnie to była jej motywacja do rozpoczęcia swojej przygody na platformie. Jak jednak sama stwierdza do generowania zarobków na Youtube jeszcze jej daleko i na razie głównie wkłada prywatne pieniądze w rozwój kanału.

Magda Mołek zarobki YT

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=8s8KVc86pGA

  • Regularne publikacje to absolutna konieczność. Wiele osób nagrywających na platformie od wielu lat, uważa, że jednym z czynników, który sprawił, że mogą rozwijać swoje kanały i generować zarobki na Youtube było ich zaangażowanie i stałe publikowanie filmów, nawet, jeżeli na początku były one odbierane przez kilkanaście osób. Wytrwałość i dążenie do celu sprawiło, że coraz więcej widzów pojawiało się przypadkowo i zostawało na dłużej, ponieważ wyświetlały im się kolejne filmy dodawane systematycznie przez twórcę.
  • Ostatni punkt to szczerość i naturalność. Chodzi o to, aby widzowie wiedzieli, że mogą Ci ufać i że polecasz im produkty, które rzeczywiście Ci się sprawdzają. Jeżeli np. wejdziesz w program partnerski i zaczniesz na swoim kanale beauty reklamować akcesoria rowerowe, może okazać się, że widzowie uznają to za nachalną formę promocji. Dlatego warto dobierać wszystkie współprace do charakterystyki kanału. Nawiązując także do pierwszego punktu z naszej listy, warto aby idea na kanał, rzeczywiście była spójna z Tobą, jako twórcą. Jeżeli widzisz, że vlogerzy z dziedziny fitness są popularni i nagle chcesz stać się jednym z nich, ale wiesz, że ze sportem niewiele masz wspólnego, możesz mieć pewność, że widzowie to zauważą. Obecnie odbiorcy są bardzo spostrzegawczy i bystrzy, dlatego nie ma szans, aby sprzedać im wizerunek fałszywy.

 

zarobek na youtube

Kanały generujące duże zarobki na Youtube

Przestudiujmy zatem trzy kanały, które osiągnęły ogromny sukces, ale każdy z nich to zupełnie inna branża.

RedLipstickMonster 

Zaczynała jako dziewczyna lubująca się w makijażu, piercingu i tatuażach. Założyła swój kanał w 2008 roku  i do dziś prężnie działa na platformie. Na początku prezentowała się jako przeciętna dwudziestolatka, mieszkająca we Wrocławiu, pracująca w salonie piercingu. Dziś jest bywalczynią warszawskich salonów, wydała trzy książki, a ostatnio także nowy ebook. Poza tym jest zapraszana do telewizji i filmów wielu innych Youtuberów. Jest także twórczynią kontentu bardzo szerokiego, jest osobą wypływową i rozpoznawalną. Nie zmieniło się jednak to, że Ewa Grzelakowska-Kostoglu ma za sobą silną społeczność, która przez ostatnie dwanaście lat dojrzewała i zmieniała się razem z nią. Obecnie ma 1,46 mln subskrypcji, a widzowie kochają ją za naturalność, szczerość i za to, że zawsze pozostaje sobą. Pod względem biznesowym, generuje ona ogromne zarobki na Youtube, dlatego też może traktować prowadzenie kanału jako pełnoetatowe zajęcie. Nie zawsze jednak tak było i jej przykład pokazuje, że dzięki ciężkiej pracy, regularności w publikowaniu i przede wszystkim umiejętności zjednania sobie ludzi, można bardzo wiele zyskać.


Red Lipstick Monster

Źródło: https://www.youtube.com/user/RedLipstickM0nster

5 sposobów na…

Kanał, który wygrywa przede wszystkim pomysłem. Stworzony został w 2013 roku, przez pięciu „chłopaków z sąsiedztwa”, którzy chcieli podzielić się z innymi swoimi patentami na różne życiowe tematy. Każdy z nich zna się na czymś innym, dlatego wśród innych propozycji zawsze znaleźć można coś dla siebie. Obecnie grupa zebrała 2,26 mln subskrypcji i wciąż prężnie pnie się do przodu, a warto zaznaczyć, że kanał jest wyłącznie polskojęzyczny! Wśród kontentu chłopaków znajdziesz m.in. 5 sposobów na przekąski na imprezę, 5 sposobów na wykonanie maseczki czy 5 sposobów na studenckie życie. Obecnie ich tematyka nieco się poszerzyła. Wykonują challenge czy ciekawe projekty, np. gitarę ze szpadla. Zarobki na Youtube, które generują wystarczają na to, aby każdy z nich mógł traktować ten kanał jak pracę dochodową.


Zarobki na Yt 5 sposobów na

Źródło: https://www.youtube.com/user/5SposobowNa

ReZigiusz

Młody, dwudziestoczteroletni obecnie Remigiusz Wierzgoń, swoją karierę na Youtube rozpoczął w 2008 roku. Miał więc wtedy zaledwie 12 lat!  Nie marzył wtedy nawet, że platforma ta, może w przyszłości stać się źródłem większości jego dochodu, który pozwoli mu żyć na bardzo wysokim poziomie. Kanał założony był z pasji do gier komputerowych i przyciągał zarówno młodych ludzi w wieku twórcy, jak i starszych widzów, będących pod wrażeniem jego gamingowych umiejętności. Dziś profil kanału znacznie się zmienił. Rządzą nim głownie challenge i vlogi. Znaleźć można wideo zatytułowane „spędziłem noc w więzieniu” czy „płacę kumplowi 10 zł za każde 1000 wyświetleń filmu”. Mimo że ReZigiusz zmienił całkowicie to, czym zajmuje się jego kanał, wciąż utrzymał zaangażowanie i lojalność swoich widzów, dzięki którym może tworzyć i generować bardzo wysokie zarobki na Youtube. Obecnie jego kanał ma ponad 4 mln subskrypcji.


Źródło: https://www.youtube.com/user/reZiPlayGamesAgain

Jak widzisz każda z tych osób miała na siebie inny pomysł i postawiła na inny sposób zarabiania na Youtube. Mimo wszystko, tworząc swoje kanały stosowali się do wyżej wymienionych zasad, co zaprocentowało tym, że dziś praca na platformie stała się ich zawodem.

Jak generować zarobki na Youtube?

Swoimi sposobamu zarabiania na YouTube podzielił sie z nami jakiś czas temu Robert Nawrowski, który prowadzi kanała o nowych technologiach.  Zarabianie na platformie jest już teraz bardzo powszechne. Nawet twórcy małych kanałów mogą liczyć na co miesięczny zastrzyk gotówki, chociaż nie są to zawrotne kwoty. Zarobki na Youtube można generować z kliku źródeł. Pierwszym z nich jest wejście w program partnerski YouTube, dzięki któremu mamy do dyspozycji:

  • Reklamy, czyli poprzez wyświetlanie kreacji displayowych i wideo oraz nakładek.
    Dzieje się to przez używanie Google AdSense, czyli platformy reklamowej Google. Narzędzie to daje możliwość otrzymywana zarobków z Youtube bez konieczności poszukiwania reklamodawców na własną rękę, ponieważ system stale ich dostarcza. Co ważne, to opcja nie tylko dla Youtuberów, ale także dla blogerów czy innych portali. Pamiętaj jednak, że AdSens nie zawsze działa, ponieważ wiele osób (w Polsce to połowa użytkowników Internetu) ma włączonego AdBlocka, a wtedy reklamy tego typu nie są wyświetlane. Zarobek jest więc tutaj zależny od ruchu.
  • Półki z produktami – Twoi odbiorcy mogą kupować oferowane przez Ciebie produkty, pojawiające się na stronach odtwarzania filmu. Opcja ta jest dostępna od 10 tys. subskrypcji.
  • Wspieranie kanału – osoby zainteresowane dokonują comiesięcznej wpłaty w zamian za oferowane im bonusy. Tutaj musisz zebrać min. 30 tys. subskrypcji.
  • Superczat i supernaklejki – czyli opłata odbiorców wnoszona na poczet tego, aby ich wiadomości się wyróżniały.
  • Youtube Premium – otrzymujesz część opłat za subskrypcję, jeśli widzowie oglądają Twoje filmy. Muszą być oni jednak w systemie Premium.

Oczywiście to nie jedyny sposób. W jaki inny sposób można generować zarobki na Youtube?

  • Wstąpienie do sieci afiliacyjnej i uczestnictwo w programach partnerskich (programach afiliacyjnych) dowolnych marek.
    W tym temacie rozwiniemy się nieco bardziej w dalszej części artykułu.
  • Współpraca z markami (Influencer marketing)
    Wiele firm szuka ambasadorów swoich produktów lub po prostu oferuje jednorazowe współprace z Youtuberami, którzy tworzą pasujący im kontent. W taki sposób na kanale StylizacjeTV często pojawiają się haul’e z Renee, a u Martina Stankiewicza czy Rezigiusza pojawiają się filmy z Coca-Colą. Wejście we współpracę z markami nie jest łatwe, ponieważ, ktoś musi Cię zauważyć i uznać Twój kanał za interesujący. Jest to szczególnie trudne obecnie, kiedy na platformie znaleźć można ogromną liczbę profili. Warto więc się wyróżniać, a także przypominać markom o sobie, np. poprzez oznaczanie ich w Social Media i pokazywanie ich produktów w firmach, nawet jeśli nie są to działania opłacone.

współpraca Rezigiusza z coca colą

Źródło: https://www.youtube.com/results?search_query=coca+cola+rezi

Formalności związane z generowaniem zarobków w programie partnerskim Youtube

Jeżeli chodzi o formalności związane z zarabianiem na programie Youtube, to nie jest ich wiele, ale są pewne zasady, których trzeba się trzymać. 

  • Przede wszystkim musisz mieć ukończone 18 lat, aby móc samodzielnie przystąpić do programu partnerskiego. Konieczne jest także połączenie swojego konta, z narzędziem AdSens. Oczywiście w zależności, od tego, z której z usług programu partnerskiego Youtube chcesz skorzystać, musisz dostosować się do innych zasad. Np. wspieranie kanału wymaga posiadania 30 tysięcy subskrypcji.
  • Jeżeli chodzi o zarobki na Youtube, to są one tak samo opodatkowane, jak każdy inny dochód i należy się z niego rozliczyć. Jeśli chcesz więc wejść w ten biznes na poważnie, z pewnością dobrym krokiem będzie założenie działalności gospodarczej i skorzystanie z usług księgowych. Oczywiście nie jest to żadnym wymogiem, ale znacznie ułatwia sprawę, zwłaszcza, że wielu markom zależy na wystawieniu faktury VAT.

Zarobki na Youtube w programach partnerskich

Jak widzisz, to co opisaliśmy wyżej daje szansę na przychód głównie dużym kanałom, które pod swoimi filmami zbierają ogromne ilości wyświetleń. Małe profile nie generują tak dużych zarobków w programie Youtube, aby móc się z tego utrzymać. Dla mniejszych kanałów, które mimo to posiadają zaangażowaną społeczność, znacznie lepiej sprawdzają się działania afiliacyjne, które pozwalają na monetyzację swoich działań na platformie. Zarabianie na Youtube jest bardzo proste, dlatego twórcy korzystają z tej platformy coraz częściej, aby polecać konkretne produkty w swoich filmach (należące do Reklamodawców z wybranych programów partnerskich). Jak na tym zyskują? Każda zakończona transakcja (czyli zakup, odebranie przesyłki i jej zachowanie dla siebie), która została dokonana z linku afiliacyjnego przypisanego konkretnej osobie, generuje prowizję, którą twórca otrzymuje w ramach wynagrodzenia. Co ważne, współpraca afiliacyjna daje dużą dowolność każdemu Youtuberowi, który może tworzyć kreacje reklamowe zgodne ze swoją estetyką. Dodatkowym atutem tego rodzaju współpracy jest fakt, że twórcy nie podpisują żadnych umów dodatkowych z markami, których produkty polecają. Nie ma biurokracji a współpraca może zakończyć się w dowolnym momencie bez podawania jej przyczyny.

Największe plusy generowania zarobków dzięki współpracy afiliacyjnej

  • Jest to szansa dla małych kanałów.
  • Twórcy polecają tylko te produkty i usługi, które uważają za godne takiej rekomendacji.
  • Youtuber nie musi dopinać żadnych formalności we współpracy z markami.
  • Twórcy nie są związani żadną umową, więc mogą zakończyć współpracę w dowolnym momencie.
  • Youtuber decyduje w jaki sposób zarekomenduje produkt.

zarobki na YouTube

Przykład linków afiliacyjnych w opisie filmów na kanale Roberta Nawrowskiego

 

W opisie  filmów,  które są np. recenzją produktów, można zamieszczać dowolną ilość linków afiliacyjnych. Użytkownik nie tylko otrzymuje  kompleksowe podsumowanie produktu, ale także jego cenę i sprawdzone miejsce w sieci, gdzie można produkt kupić.

Więcej na temat zarabiania na youtube w afiliacji znajdziesz w tym artykule Zarabianie na YouTube – jak monetyzować nawet niewielki ruch

YouTube to jedno z wielu mediów społecznościowych gdzie można publikowac linki afiliacyjne i zarabiać. Takie możliwosci daje również Instagram, FacebookSnapchat czy Pinterest. Jeśli chcesz poznać jak można monetyzować ruch w innych mediach społecznościowych, mamy dla ciebie darmowy ebook „Jak zarabiac w social media”. Znajdziesz tu tylko praktyczne przykłady publikowania linków afiliacyjnych aby móc monetyzować swoją aktywność.

jak zarabiać na YouTube

jakzarabiać w social media


Jakie zarobki na Youtube można uzyskać w skali miesiąca?

Wiesz już jak wygląda generowanie zarobków na Youtube, więc to najlepszy czas, żeby powiedzieć Ci ile możesz zarobić. Są to oczywiście tylko przykłady, ponieważ każda sytuacja traktowana jest indywidualnie.

Jeżeli chodzi o same reklamy to mamy do czynienia z GoogleAds, dzięki to któremu możemy wyświetlać reklamy displayowe czy wideo. Podział kwoty, uzyskanej z takich reklam przedstawia się następująco: 55% całości idzie do Youtubera, a 45% zostaje w rękach Google. Ile kosztuje jedno wyświetlenie reklamy? Tyle ile reklamodawca jest w stanie za nie zapłacić!
Czasami jest to 0,5 zł a czasami 5 zł. Średnio stawka to około 2 zł. Zatem jeśli pod filmikiem jest 100000 wyświetleń, Youtuber zarobi 200 zł. 

Kolejna kwestia to stawki oferowane za lokowanie produktu, pojawienie się na evencie marki czy przygotowanie postu sponsorowanego. Takie działania są znacznie hojniej opłacane, ale też nie są codziennością. Generowany w ten sposób zarobek na Youtube trudno określić w sztywnych ramach, ponieważ wszystko zależy od rozpoznawalności, popularności i reputacji konkretnego Youtubera. Różnica jest naprawdę ogromna, ponieważ najmniejsi twórcy, mogą otrzymać za pojedyncze lokowanie kilka tysięcy złotych (6-8), a najbardziej rozpoznawalne osoby mogą liczyć na kilkaset tysięcy (nawet 160!).

W przypadku programów partnerskich stawki również są różne, ale tutaj w dużej mierze wszystko zależy od zaangażowania zarówno influencera przedstawiającego produkt, jak i jego obserwatorów, którzy korzystają z linków afiliacyjnych. Wysokość oferowanego wynagrodzenia zależy od wysokości prowizji narzuconej przez Reklamodawcę. Dodatkowo znacznie wyższe stawki są przyznawane dla Wydawców biorących udział w programach premium.

Oczywiście należy pamiętać, że jest to tylko przychód, który uzyskują Youtuberzy. Trzeba jednak odliczyć wszelkie wydatki, z którymi wiąże się profesjonalne przygotowanie filmu. Mimo wszystko można śmiało stwierdzić, że właściciele kanałów o dużym zasięgu, mogą śmiało traktować to zajęcie, jako jedyne źródło swojego utrzymania.

 

zarobki na YouTube - dołacz do sieci afiliacyjnej

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 16.09.2020