Zarobki na YouTube – dochodowy biznes lub wsparcie budżetu. Analizujemy metody zarabiania

Data aktualizacji: 24.06.2022

Wysokie zarobki na YouTube od wielu lat nie są już mrzonką. To realny sposób na prowadzenie działalności na własnych zasadach.

Wiele osób dzięki YouTube mogło przekuć swoje hobby w dochodowy biznes, co sprawiło, że zawód YouTubera stał się bardzo popularny. Czym właściwie jest YouTube? Skąd wzięła się fascynacja tą platformą? Czy można czerpać z niej comiesięczny, stały dochód? Zostań z nami jeśli chcesz wiedzieć, czy możesz zostać drugim Frizem lub Karoliną Ziętek.

Co to jest platforma YouTube?

Platforma YouTube jest własnością Google, założona została w 2005 roku i służy do bezpłatnego umieszczania treści wideo. Wystarczy założyć konto na YouTube (zwane kanałem YouTube), aby móc opublikować tam dowolny film, o dowolnej tematyce. Oczywiście zabronione jest publikowanie filmów, które wykluczają nas ze społeczności i łamią regulamin YouTube, np. filmy nawołujące do agresji, szerzące poglądy rasistowskie czy filmy strzeżone prawem autorskim. Więcej o tym, jakich treści nie wolno publikować na YouTube dowiesz się tutaj: https://www.youtube.com/intl/pl/about/policies/#community-guidelines 

YouTube nie jest miejscem wyłącznie dla twórców treści video, ale również, a właściwie przede wszystkim, dla użytkowników, którzy te treści chcą oglądać. Nie trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc oglądać filmy, oceniać je czy komentować. YouTube to druga zaraz po Google największa wyszukiwarka na świecie. Miesięcznie stronę odwiedza grubo ponad miliard użytkowników. Użytkownicy serwisu mogą też tworzyć własne kanały i playlisty. Dzięki wbudowanej wyszukiwarce serwis YouTube umożliwia również pozycjonowanie filmów (vSEO).

Zarobki na YouTube dzięki kanałowi YouTube

Kanał YouTube to nic innego, jak konto na platformie YouTube, gdzie publikujesz swoje filmy i informacje o sobie, czyli budujesz swój profil. Dzisiaj ma on jednak znacznie głębsze znaczenie niż jeszcze kilka lat temu, gdy nie było tak powszechnego dostępu do Internetu. Wokół kanałów YouTube gromadzą się bowiem społeczności, mniejsze i większe. Największe kanały to wielomilionowe społeczności, na które Twórcy tych kanałów mają realny wpływ, poprzez zamieszczane przez siebie treści. Najpopularniejsze kanały generują jednocześnie najwyższe zarobki, a co za tym idzie, pozwalają twórcy rozwijać swoje pasje, omawiać istotne dla siebie kwestie, pokazywać swój sposób postrzegania świata i przede wszystkim pozostawać w stałym kontakcie ze swoimi widzami, którzy podzielają taki sam lub mocno zbliżony pogląd na świat. 

Aby tworzyć kanał YouTube, czyli publikować własne filmy, nie trzeba mieć super drogiego i profesjonalnego sprzętu do nagrywania – na YouTubie liczy się przede wszystkim pomysł. Jeśli więc masz coś do przekazania innym i chcesz to robić poprzez formę video – YouTube jest dla ciebie idealnym miejscem. 

Zarobki na YouTube a Subskrybenci

Subskrybent na YouTube to bardzo ważna funkcja. Jest to osoba, która kliknie tzw. czerwony guzik z napisem „subskrybuj” i tym samym doda konkretnego twórcę do listy stale oglądanych przez siebie kanałów. Dzięki byciu subskrybentem można dostawać powiadomienia o nowych filmach, a także w jednym miejscu mieć przegląd wszystkich najnowszych wideo od swoich ulubionych YouTuberów. 

Jeżeli chodzi o samych twórców, to liczba subskrypcji nie przekłada się bezpośrednio na generowane zarobki na YouTube (np. z reklam Google). Ma ona jednak ogromny wpływ pośredni, ponieważ jest oznaką rozpoznawalności konkretnego kanału, pozwala na zbudowanie zaangażowanej społeczności, a także pozwala osiągać większe ilości wyświetleń, które przekładają się na dochód. Poza tym ilość subskrypcji to świetny as w rękawie, podczas negocjacji z firmami odnośnie współpracy.

Warto więc zachęcać swoim odbiorców do zostawienia przysłowiowego „suba”. Subskrypcje są także potrzebne, aby można było w ogóle zacząć generować zarobki na YouTube. Nie ma możliwości zarabiania na reklamach AdSense, jeśli kanał ma poniżej 1000 subskrypcji. W tym artykule rozwiniemy jeszcze ten wątek, ale musisz wiedzieć, że na początku zebranie społeczności to podstawa.

Zarobki na Youtube

To, czy możemy kogoś nazwać dużym twórcą, zależy też od wielu różnych czynników, np. tematyki poruszanej w filmach. Np. kanały dla młodych ludzi, bazujące na challengach i vlogach, duże są wtedy, kiedy mają ponad milion subskrypcji. Przykładem jest AbstrachujeTV – 3,48 mln lub Karol Friz Wiśniewski – 4,08 mln. W przypadku kanałów dla nieco dojrzalszej widowni, np. z treściami edukacyjnymi, wywiadami czy reportażami, „dużym kanałem” można nazwa już taki, który zbierze setki tysięcy osób, np. Paulina Mikuła – 466 tys., Polimaty – 696 tys.

Zarobki na kanale YouTube dzięki programom afiliacyjnym

Program partnerski YouTube daje szansę na przychód głównie dużym kanałom, które pod swoimi filmami zbierają duże i bardzo duże ilości wyświetleń. Małe profile nie generują tak dużych zarobków w programie YouTube, aby móc się z tego utrzymać. Programy afiliacyjne eliminują ten problem. Mogą na nich zarabiać YouTuberzy z dużymi zasięgami oraz niewielkie, dopiero raczkujące lub niszowe kanały.

zarabianie na YouTube

zarobki na youtube

Zarabianie na programach afiliacyjnych jest bardzo proste. YouTuber, czyli wydawca afiliacyjny, poleca wybrane produkty z programów partnerskich w swoich filmach. Następnie zamieszcza linki afiliacyjne do polecanych produktów w opisie filmu. Od każdej transakcji, która zostanie zrealizowana przez użytkownika po przejściu z linku afiliacyjnego, YouTuber otrzymuje z góry określoną prowizję od sprzedaży.

Co ważne, działanie w programach afiliacyjnych daje dużą dowolność każdemu Youtuberowi, który może polecać produkty i zachęcać do ich kupna zgodnie ze swoją estetyką. YouTuber sam decyduje co i dlaczego poleca. Może otwarcie zachęcać do kupna wybranych produktów, podkreślając, że każdy zakup zaowocuje prowizją dla niego. Może również polecać produkty bardzo subtelnie, wskazując jedynie ich atuty, bez bezpośredniego nakłaniania do zakupu. W takim przypadku większość użytkowników może nawet nie zorientować się, że kliknęła w link afiliacyjny, który spowoduje naliczenie prowizji dla YouTubera.

Listę dostępnych programów partnerskich w sieci webePartners znajdziesz TUTAJ.

Zarobki na YouTube dzięki linkom afiliacyjnym

W opisie filmów, które są np. recenzją produktów, można zamieszczać dowolną ilość linków afiliacyjnych. Użytkownik nie tylko otrzymuje kompleksowe podsumowanie produktu, ale także jego cenę i sprawdzone miejsce w sieci, gdzie można produkt kupić.

2021_darmowy ebook linki afiliacyjne

2021_darmowy ebook linki afiliacyjne

Na współpracy afiliacyjnej zyskuje każda zaangażowana strona:

  • YouTuber – zarabia prowizję od sprzedaży.
  • Kupujący – nie musi sam przeszukiwać Internetu w poszukiwaniu produktu, często też zyskuje przy okazji rabat.
  • Reklamodawca – sprzedaje więcej dzięki poleceniom YouTubera.

 

Afiliacja na YouTube – największe atuty

  • Szansa dla małych i niszowych kanałów
  • Całkowita dowolność w doborze polecanych produktów i usług
  • Brak dodatkowych formalności we współpracy z markami, wyłącznie rejestracja konta wydawcy
  • Możliwość zakończenia współpracy w dowolnym momencie
  • Dowolność w sposobie działania i rekomendacji produktów

Wartym podkreślenia jest fakt, że twórcy YouTubowi nie podpisują żadnych umów z reklamodawcami i markami, których produkty polecają. Wystarczy zarejestrować się w sieci afiliacyjnej, a wszelkie formalności bierze na siebie właśnie sieć. Aby współpraca wydawców z reklamodawcami była jak najbardziej efektywna, biurokracja jest ograniczona do absolutnego minimum. Z tego samego powodu YouTuberz (wydawcy), mogą zakończyć udział w programie partnerskim w dowolnym momencie, bez podawania przyczyny.

Więcej na temat zarabiania na YouTube w afiliacji znajdziesz w tym artykule: Zarabianie na YouTube – jak monetyzować nawet niewielki ruch.

Afiliacja kontra inne rodzaje zarobków na YouTube

Afiliacja może być wdrożona na każdym kanale YouTube. Może być traktowana jako główny przychód lub uzupełnienie już prowadzonych działań zarobkowych. Jako wydawca afiliacyjny, YouTuber nie podpisuje żadnych umów na wyłączność, dlatego przystąpienie do sieci afiliacyjnej nie zobowiązuje go do anulowania innych umów o współpracę czy rezygnację z innych systemów marketingowych.

Zarobki na YouTube – jak zostać wydawcą afiliacyjnym

Aby zostać wydawcą afiliacyjnym, nie trzeba ponosić żadnych kosztów. Rejestracja jako wydawca w sieci afiliacyjnej jest darmowa (była i będzie), tak samo jak dostęp do wszystkich narzędzi promocyjnych i pełnej funkcjonalności platformy afiliacyjnej.

wydawca afiliacyjny

afiliacja zarejestruj się

Dlaczego wydawca nie musi ponosić żadnych kosztów, aby móc od razu zacząć zarabiać?

Bo najistotniejsze dla reklamodawców i sieci afiliacyjnej jest to, aby współpracować z wydawcami długofalowo, aby współpraca systematycznie rozwijała się, nawet jeśli na początku nie przynosi wymiernych korzyści dla nikogo. Obarczanie wydawców kosztami korzystania z narzędzi afiliacyjnych spowodowałoby, że większość z nich nie przystąpiłaby do współpracy w ogóle, lub zakończyła ją zanim przychody przewyższyłyby koszty.

Zarobki na YouTube – inne sposoby monetyzacji

Swoimi sposobami zarabiania na YouTube podzielił się z nami jakiś czas temu Robert Nawrowski, który prowadzi kanał o nowych technologiach. Zarabianie na platformie jest już teraz bardzo powszechne. Nawet twórcy małych kanałów mogą liczyć na comiesięczny zastrzyk gotówki, chociaż nie są to zawrotne kwoty. Zarobki na YouTube można generować z kilku źródeł. Pierwszym z nich jest wejście w program partnerski YouTube, dzięki któremu mamy do dyspozycji:

  • Reklamy Google AdSense, czyli wyświetlanie kreacji displayowych, wideo oraz nakładek przed swoimi filmami. Narzędzie to daje możliwość otrzymywana zarobków z YouTube bez konieczności poszukiwania reklamodawców na własną rękę, ponieważ system stale ich dostarcza. Co ważne, to opcja nie tylko dla YouTuberów, ale także dla blogerów czy innych portali. Pamiętaj jednak, że AdSens nie zawsze działa, ponieważ wiele osób (w Polsce to połowa użytkowników Internetu) ma włączonego AdBlocka, a wtedy reklamy tego typu nie są wyświetlane. Liczba wyświetleń w takim przypadku spada, co za tym idzie, zarobki również.
  • Półki z produktami – Twoi odbiorcy mogą kupować oferowane przez Ciebie produkty, pojawiające się na stronach odtwarzania filmu. Opcja ta jest dostępna od 10 tys. subskrypcji.
  • Wspieranie kanału – osoby zainteresowane dokonują comiesięcznej wpłaty w zamian za oferowane im bonusy. Tutaj musisz zebrać min. 30 tys. subskrypcji.
  • Superczat i supernaklejki – czyli opłata odbiorców wnoszona na poczet tego, aby ich wiadomości się wyróżniały.
  • YouTube Premium – otrzymujesz część opłat za subskrypcję, jeśli widzowie oglądają Twoje filmy. Muszą być oni jednak w systemie Premium.
  • Wstąpienie do sieci afiliacyjnej i uczestnictwo w programach afiliacyjnych dowolnych marek. W tym temacie rozwiniemy się nieco bardziej w kolejnych akapitach artykułu.
  • Współpraca z markami (Influencer marketing)
    Wiele firm szuka ambasadorów swoich produktów lub po prostu oferuje jednorazowe współprace z Youtuberami, którzy tworzą pasujący im kontent. W taki sposób na kanale StylizacjeTV często pojawiają się haul’e z Renee, a u Martina Stankiewicza czy Rezigiusza pojawiają się filmy z Coca-Colą. Wejście we współpracę z markami nie jest łatwe, ponieważ, ktoś musi Cię zauważyć i uznać Twój kanał za interesujący. Jest to szczególnie trudne obecnie, kiedy na platformie znaleźć można ogromną liczbę profili. Warto więc się wyróżniać, a także przypominać markom o sobie, np. poprzez oznaczanie ich w Social Media i pokazywanie ich produktów w firmach, nawet jeśli nie są to działania opłacone.

 

Program partnerski YouTube a zarobki na YouTube

Jeżeli chodzi o formalności związane z zarabianiem na programie YouTube, to nie jest ich wiele, ale są pewne zasady, których trzeba się trzymać. 

  • Przede wszystkim musisz mieć ukończone 18 lat, aby móc samodzielnie przystąpić do programu partnerskiego.
  • Musisz mieszkać w kraju lub regionie, w którym jest dostępny program partnerski YouTube.
  • Musisz mieć ponad 1000 subskrybentów.
  • Musisz uzyskać ponad 4000 godzin czasu oglądania na stronach publicznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
  • Konieczne jest także połączenie swojego konta, z narzędziem AdSense.
  • W zależności, od tego, z której z usług programu partnerskiego YouTube chcesz skorzystać, musisz dostosować się do innych zasad. Np. wspieranie kanału wymaga posiadania 30 tysięcy subskrypcji.

WAŻNE: Pamiętaj, że sporo czasu zajmuje weryfikacja konta zgłoszonego do programu partnerskiego YouTube. Standardowy czas oczekiwania na akceptację do programu to minimum miesiąc, który z powodu ogromnej ilości zgłoszeń, może być nawet dłuższy

Po co nam YouTube Premium? Zarobki na YouTube Premium

YouTube Premium to najnowszy koncept internetowego giganta. To połączenie wszystkich odnóg tej platformy w jedno (YouTube, YouTube Music, YouTube Kids, Muzyka Google Play). Jednak w tym przypadku jest to usługa płatna. Co więc jest w niej tak wyjątkowego, że użytkownicy decydują się na comiesięczny abonament?

  • Oglądanie filmów bez reklam
  • Możliwość pobierania filmów i oglądania ich offline
  • Możliwość odtwarzania filmów w tle
  • Pełen dostęp do YouTube Music
  • Możliwość pobierania muzyki i słuchania offline
  • Oglądanie filmów bez reklam i w trybie offline na platformie YouTube Kids

YouTube Premium możesz wypróbować przez 30 dni całkowicie bezpłatnie. Później koszt za miesiąc użytkowania wynosi 23,99 zł. Subskrypcję możesz anulować w dowolnym momencie.

Jeżeli chodzi o zarabianie na YouTube, to YouTube Premium jest jedynym miejscem, w którym subskrypcje mają duże znaczenie, ponieważ to z nich można generować zarobki. Otrzymujesz część ogólnego przychodu ze wszystkich subskrypcji YouTube Premium, obliczoną na podstawie czasu, jaki użytkownicy spędzają na oglądaniu Twoich treści.

jak zarabiać na yt premium
Źródło: https://www.youtube.com/premium

YouTube Music a zarobki na YouTube

YouTube Music to aplikacja, która powstała w odpowiedzi na potrzeby użytkowników, którzy używają serwisu głównie po to, aby słuchać muzyki. Wiele osób zastawia się, skąd pomysł na jego stworzenie skoro istnieje już Google Play Music, które należy do tego samego właściciela. Otóż chodzi o konkurencję. Google, pod względem treści muzycznych, nie ma szans w starciu z takimi gigantami jak Apple Music czy Spotify. Inaczej może być z marką YouTube, która od zawsze wiązana jest z muzyką. Twórcy skupili się przedewszystkim na intuicyjnym interfejsie, który ułatwia korzystanie z aplikacji oraz na wysokiej responsywności. Warto wspomnieć, że na YouTube Music nie składają się wszystkie dźwięki, które znaleźć można na platformie. Są tam tylko utwory na licencji oraz wersje audio teledysków i wideo związanych z występami muzycznymi (koncerty, wersje akustyczne, covery). Największa zaleta YouTube Music? Można odtwarzać muzykę w tle, co w przypadku klasycznej wersji platformy jest niemożliwe.

youtube music
Źródło: https://www.youtube.com/musicpremium

Zarobki na YouTube – dobry kanał YouTube

Zastanawiasz się, z jakich dziedzin mogą pojawiać się kanały na YouTube? Właściwie nie ma ograniczeń. Sport, moda, uroda, zdrowie, polityka, wywiady, life style, muzyka, kierunki artystyczne, psychologia, biznes, komedia… To tylko kropla w morzu możliwości! Jednak nawet najlepszy pomysł nie ma szans na powodzenie (pod kątem wysokich zarobków na YouTube), jeżeli nie zgromadzisz społeczności. Zatem ciekawa idea + zaangażowani użytkownicy to coś, co pozwala Ci wygenerować z działalności na tej platformie dochód na odpowiednim poziomie.

zarobek na youtube
Wiele osób chciałoby osiągnąć sukces na miarę kanałów Imponderabilia, StylizacjeTV czy Martin Stankiewicz. Jeśli nie znasz tych twórców to nic straconego, bo w każdej chwili możesz się z nimi zaznajomić, jeżeli interesuje Cię świat YouTubowego biznesu. Jedyne, co musisz wiedzieć na tym etapie, to fakt, że są to społeczności zrzeszające kolejno 183 tys., 957 tys. i 1,3 mln subskrypcji, czyli osób obserwujących filmy. Oznacza to, że ogromne rzesze ludzi oglądają większość filmów, wypuszczanych na platformę przez tych influencerów. Dla nich zarobki na YouTube to codzienność. 

Jak sprawić, aby i Twój kanał był na tyle zachęcający, abyś mógł czerpać dochód z nagrywania formatów wideo?

Dobry pomysł

Podstawą dobrego kanału jest pomysł. Oglądając jakikolwiek film, w którym YouTuberzy opowiadają o powodach swojego sukcesu, usłyszeć można, że najważniejsze było to, iż mieli jakąś wypracowaną, konkretną ideę. Wiedzieli, że jest coś, co mogą zaoferować innym, ale ich najbliższe otoczenie niekoniecznie było tak samo zainteresowane tematem jak oni sami. Właśnie dlatego postanowili pójść o krok dalej i skorzystać z platformy, aby stworzyć sobie społeczność ludzi, którzy również chętnie wymienią się doświadczeniami na dany temat.

Wielu YouTuberów, którzy osiągają teraz duże sukcesy, zaczynało dawno temu, kiedy zarabianie na platformie nie znajdowało się nawet w sferze marzeń. Było to dla nich po prostu miejsce, w którym można było opowiedzieć o swoich zainteresowaniach i spotkać ludzi, którzy również są miłośnikami danego tematu. Starsze kanały to głównie te, pochodzące od twórczyń z branży beauty i life style. Trend ten przyszedł do Polski z Ameryki i bardzo dobrze się przyjął. Flagowe influencerki z tego obszaru, które funkcjonują w sieci i generują naprawdę duże zarobki na YouTube, to m.in. wspomniana wcześniej Karolina Gołębiewska z kanału StylizacjeTV, Joanna Cymbalista (PannaJoanna), Karolina Ziętek (Karolina Ziętek), Ewa Grzelakowska-Kostoglu (RedLipsickMonster) czy Joanna Ferdynus-Gołuszko (Maxineczka).

Wszystkie osoby, które oglądają filmiki na YouTube od wielu lat wiedzą, że to właśnie te Panie zaczynały wtedy, kiedy platforma była wyłącznie miejscem wyrażania swojej pasji i budowania społeczności, a nie generowania dochodu. Dziś wszystko wygląda inaczej. Filmy są bardziej profesjonalne, przemyślane i spójne z tematyką kanału, ale nie ma wątpliwości, że nadal wszystko opiera się na idei, która przyświecała im od dawna. Oczywiście nie jest tak, że tylko bardzo wiekowe kanały mogą zarabiać na YouTube. Stosunkowo nowe produkcje także świetnie sobie radzą. Np. takie miejsca jak MarKa czy Ula Pedantula, odnoszą sukcesy, mimo że na YouTubowym podwórku są dopiero od kilku lat.

Społeczność, ale… zaangażowana

Kolejna niezwykle istotna kwestia budowania kanału na YouTube to oczywiście zaangażowana społeczność. Ilość subskrypcji jest ważna, ale nie najważniejsza. Warto także zwracać uwagę na liczbę wyświetleń każdego filmu i komentarzy. Nawet jeżeli na początku uzbierasz 10, 20 czy 100 tys. fanów, ale nie będą oni aktywni (czyli nie będą komentować, oceniać czy oglądać Twoich filmów), to niestety wysokie zarobki na YouTube nie będą osiągalne. Zaangażowana społeczność to absolutny must have każdego profilu w Social Media. Dlatego tak często można zauważyć, że wielu YouTuberów nie działa tylko na płaszczyźnie tej platformy, ale także kontaktuje się ze swoimi obserwatorami za pomocą Instagrama czy Facebooka. Dzieje się tak, ponieważ dzięki tym dodatkowym źródłom, mogą oni dawać użytkownikom poczucie „bycia na bieżąco”. Zaangażowanie można budować także poprzez kody rabatowe (np. wypracowywane w programach partnerskich), zniżki czy rozdania dla widzów. To ważne, ponieważ wtedy odbiorcy czują, że twórca o nich myśli i chce dać im coś od siebie.

Dobra jakość materiałów

Obecnie zmieniło się także podejście do jakości filmów. Jeszcze kilka lat temu wystarczył zwykły smartfon z dobrą kamerą, aby tworzyć wideo, które wystarczyło widzom. Obecnie sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Większość osób nagrywających, nawet tych, które dopiero zaczynają, sporo inwestuje w sprzęt (tj. kamery, mikrofony, oświetlenie, itd.) oraz w montaż. Przykładem jest Magdalena Mołek, znana nam do tej pory z telewizji, która jako prezent na swoje 44 urodziny, otworzyła w tym roku kanał. Stworzyła miejsce, mające zastąpić jej programy TV, w których uczestniczyła, ale nie mogła w pełni robić tego, co w duszy jej grało. Właśnie to była jej motywacja do rozpoczęcia swojej przygody na platformie. Jak jednak sama stwierdza do generowania zarobków na YouTube jeszcze jej daleko i na razie głównie wkłada prywatne pieniądze w rozwój kanału.

Magda Mołek zarobki YT
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=8s8KVc86pGA

Regularność

Regularne publikacje to absolutna konieczność. Wiele osób nagrywających na platformie od wielu lat, uważa, że jednym z czynników, który sprawił, że mogą rozwijać swoje kanały i generować zarobki na YouTube było ich zaangażowanie i stałe publikowanie filmów, nawet jeżeli na początku były one odbierane przez kilkanaście osób. Wytrwałość i dążenie do celu sprawiło, że coraz więcej widzów pojawiało się przypadkowo i zostawało na dłużej, ponieważ wyświetlały im się kolejne filmy dodawane systematycznie przez twórcę.

Autentyczność

Ostatni punkt to szczerość i naturalność. Chodzi o to, aby widzowie wiedzieli, że mogą Ci ufać i że polecasz im produkty, które rzeczywiście Ci się sprawdzają. Jeżeli np. wejdziesz w program partnerski i zaczniesz na swoim kanale beauty reklamować akcesoria rowerowe, może okazać się, że widzowie uznają to za nachalną formę promocji. Dlatego warto dobierać wszystkie współprace do charakterystyki kanału. Nawiązując także do pierwszego punktu z naszej listy, warto, aby idea na kanał, rzeczywiście była spójna z Tobą, jako twórcą. Jeżeli widzisz, że vlogerzy z dziedziny fitness są popularni i nagle chcesz stać się jednym z nich, ale wiesz, że ze sportem niewiele masz wspólnego, możesz mieć pewność, że widzowie to zauważą. Obecnie odbiorcy są bardzo spostrzegawczy i bystrzy, dlatego nie ma szans, aby sprzedać im wizerunek fałszywy.

Zarobki na YouTube – duże kanały YouTube

Przestudiujmy zatem trzy kanały, które osiągnęły ogromny sukces, ale każdy z nich to zupełnie inna branża.

RedLipstickMonster

Zaczynała jako dziewczyna lubująca się w makijażu, piercingu i tatuażach. Założyła swój kanał w 2008 roku i do dziś prężnie działa na platformie. Na początku prezentowała się jako przeciętna dwudziestolatka, mieszkająca we Wrocławiu, pracująca w salonie piercingu. Dziś jest bywalczynią warszawskich salonów, wydała trzy książki, a ostatnio także nowy ebook. Poza tym jest zapraszana do telewizji i filmów wielu innych YouTuberów. Jest także twórczynią kontentu bardzo szerokiego, jest osobą wypływową i rozpoznawalną. Nie zmieniło się jednak to, że Ewa Grzelakowska-Kostoglu ma za sobą silną społeczność, która przez ostatnie dwanaście lat dojrzewała i zmieniała się razem z nią. Obecnie ma 1,46 mln subskrypcji, a widzowie kochają ją za naturalność, szczerość i za to, że zawsze pozostaje sobą. Pod względem biznesowym, generuje ona ogromne zarobki na YouTube, dlatego też może traktować prowadzenie kanału jako pełnoetatowe zajęcie. Nie zawsze jednak tak było i jej przykład pokazuje, że dzięki ciężkiej pracy, regularności w publikowaniu i przede wszystkim umiejętności zjednania sobie ludzi, można bardzo wiele zyskać.

Red Lipstick Monster
Źródło: https://www.youtube.com/user/RedLipstickM0nster

5 sposobów na…

Kanał, który wygrywa przede wszystkim pomysłem. Stworzony został w 2013 roku, przez pięciu „chłopaków z sąsiedztwa”, którzy chcieli podzielić się z innymi swoimi patentami na różne życiowe tematy. Każdy z nich zna się na czymś innym, dlatego wśród innych propozycji zawsze znaleźć można coś dla siebie. Obecnie grupa zebrała 2,26 mln subskrypcji i wciąż prężnie pnie się do przodu, a warto zaznaczyć, że kanał jest wyłącznie polskojęzyczny! Wśród kontentu chłopaków znajdziesz m.in. 5 sposobów na przekąski na imprezę, 5 sposobów na wykonanie maseczki czy 5 sposobów na studenckie życie. Obecnie ich tematyka nieco się poszerzyła. Wykonują challenge czy ciekawe projekty, np. gitarę ze szpadla. Zarobki na YouTube, które generują, wystarczają na to, aby każdy z nich mógł traktować ten kanał jak pracę dochodową.

Zarobki na Yt 5 sposobów na
Źródło: https://www.youtube.com/user/5SposobowNa

ReZigiusz

Młody, dwudziestoczteroletni obecnie Remigiusz Wierzgoń, swoją karierę na YouTube rozpoczął w 2008 roku. Miał więc wtedy zaledwie 12 lat! Nie marzył wtedy nawet, że platforma ta, może w przyszłości stać się źródłem większości jego dochodu, który pozwoli mu żyć na bardzo wysokim poziomie. Kanał założony był z pasji do gier komputerowych i przyciągał zarówno młodych ludzi w wieku twórcy, jak i starszych widzów, będących pod wrażeniem jego gamingowych umiejętności. Dziś profil kanału znacznie się zmienił. Rządzą nim głównie challenge i vlogi. Znaleźć można wideo zatytułowane „spędziłem noc w więzieniu” czy „płacę kumplowi 10 zł za każde 1000 wyświetleń filmu”. Mimo że ReZigiusz zmienił całkowicie to, czym zajmuje się jego kanał, wciąż utrzymał zaangażowanie i lojalność swoich widzów, dzięki którym może tworzyć i generować bardzo wysokie zarobki na YouTube. Obecnie jego kanał ma ponad 4 mln subskrypcji.

Źródło: https://www.youtube.com/user/reZiPlayGamesAgain

Jak widzisz, każda z tych osób miała na siebie inny pomysł i postawiła na inny sposób zarabiania na YouTube. Mimo wszystko, tworząc swoje kanały stosowali się do wyżej wymienionych zasad, co zaprocentowało tym, że dziś praca na platformie stała się ich zawodem.

Zarobki na YouTube – jakie przychody w skali miesiąca?

Wiesz już jak wygląda generowanie zarobków na YouTube, więc to najlepszy czas, żeby powiedzieć Ci, ile możesz zarobić. Są to oczywiście tylko przykłady, ponieważ każda sytuacja traktowana jest indywidualnie.

Jeżeli chodzi o same reklamy, to mamy do czynienia z Google Ads, dzięki któremu możemy wyświetlać reklamy displayowe czy wideo. Podział kwoty, uzyskanej z takich reklam przedstawia się następująco: 55% całości idzie do YouTubera, a 45% zostaje w rękach Google. Ile kosztuje jedno wyświetlenie reklamy? Tyle ile reklamodawca jest w stanie za nie zapłacić! Czasami jest to 0,5 zł a czasami 5 zł. Średnio stawka to około 2 zł. Zatem jeśli pod filmikiem jest 100000 wyświetleń, YouTuber zarobi 200 zł.

Kolejna kwestia to stawki oferowane za lokowanie produktu, pojawienie się na evencie marki czy przygotowanie postu sponsorowanego. Takie działania są znacznie hojniej opłacane, ale też nie są codziennością. Generowany w ten sposób zarobek na YouTube trudno określić w sztywnych ramach, ponieważ wszystko zależy od rozpoznawalności, popularności i reputacji konkretnego YouTubera. Różnica jest naprawdę ogromna, ponieważ najmniejsi twórcy, mogą otrzymać za pojedyncze lokowanie kilka tysięcy złotych (6-8), a najbardziej rozpoznawalne osoby mogą liczyć na kilkaset tysięcy (nawet 160!).

W przypadku programów partnerskich stawki również są różne, ale tutaj w dużej mierze wszystko zależy od zaangażowania zarówno influencera przedstawiającego produkt, jak i jego obserwatorów, którzy korzystają z linków afiliacyjnych. Wysokość oferowanego wynagrodzenia zależy od wysokości prowizji narzuconej przez Reklamodawcę. Dodatkowo znacznie wyższe stawki są przyznawane dla Wydawców biorących udział w programach premium.

Oczywiście należy pamiętać, że jest to tylko przychód, który uzyskują YouTuberzy. Trzeba jednak odliczyć wszelkie wydatki, z którymi wiąże się profesjonalne przygotowanie filmu. Mimo wszystko można śmiało stwierdzić, że właściciele kanałów o dużym zasięgu, mogą śmiało traktować to zajęcie, jako jedyne źródło swojego utrzymania.zarobki na YouTube - dołacz do sieci afiliacyjnej