Jak zarabiać na YouTube – afiliacja, najszybszy sposób na dobry zarobek
Wysokie zarobki na YouTube od wielu lat nie są już mrzonką. To realny sposób na prowadzenie działalności na własnych zasadach. Afiliacja, to sprawdzony sposób na szybką monetyzację treści wideo i dodatkowy dochód bez będnych formalności.
Jak zarabia się na afiliacji
Afiliacja to współpraca win-win, w której zarabia każda z zaangażowanych stron. Wydawca, czyli Youtuber lub inny twórca internetowy, zarabia prowizje od sprzedaży polecanych produktów ze sklepu reklamodawcy. Reklamodawca zarabia, bo sprzedaje więcej, dzięki poleceniom wydawcy i dzieli się z nim prowizją.
Aby móc zarabiać na polecaniu produktów, należy dołaczyć do programu partnerskiego marki, którą chce się polecać. Następnie YouTuber, czyli wydawca afiliacyjny, poleca wybrane produkty z programów partnerskich w swoich filmach i dodaje linki afiliacyjne w opisie filmu. Od każdej transakcji, która zostanie zrealizowana przez użytkownika po przejściu z linku afiliacyjnego, YouTuber otrzymuje z góry określoną prowizję od sprzedaży.
Co ważne, działanie w programach afiliacyjnych daje dużą dowolność każdemu Youtuberowi, który może polecać produkty i zachęcać do ich kupna zgodnie ze swoją estetyką. YouTuber sam decyduje co i dlaczego poleca. Może otwarcie zachęcać do kupna wybranych produktów, podkreślając, że każdy zakup zaowocuje prowizją dla niego. Może również polecać produkty bardzo subtelnie, wskazując jedynie ich atuty, bez bezpośredniego nakłaniania do zakupu. W takim przypadku większość użytkowników może nawet nie zorientować się, że kliknęła w link afiliacyjny, który spowoduje naliczenie prowizji dla YouTubera.
Listę dostępnych programów partnerskich w sieci webePartners znajdziesz TUTAJ.
Jak zarabiać na YouTube dzięki linkom afiliacyjnym
Link afiliacyjny to specjalny adres URL wyposażony w unikalne parametry śledzące, dzięki którym może rozpoznać, że dany użytkownik trafił na stronę reklamodawcy (stronę sklepu internetowego) za pośrednictwem konkretnego wydawcy. Gdy ktoś kliknie taki link, system afiliacyjny śledzi przekierowanie do wybranego sklepu internetowego i nalicza odpowiednią prowizję dla wydawcy, gdy dojdzie do transakcji w sklepie.
Dzięki linkom afiliacyjnym może zarabiać każdy. Afiliacja pozwala wydawcom na generowanie dochodu bez konieczności posiadania własnego produktu. Wystarczy dostęp do internetu i kanał na YouTubie, Instagramie, TikToku czy w innym medium społecznościowym.
Nie istnieje „próg wejścia” definiowany liczbą odwiedzających czy poziomem zaangażowania na powierzchniach wydawców. Do programów afiliacyjnych są akceptowani również wydawcy, którzy dopiero ropoczynają swoją działalność w internecie oraz kanały YouTube o małych zasięgach. Kluczowy jest systematyczny rozwój treści i budowa autorytetu wśród własnej grupy odbiorców, co z czasem zwiększa szanse na nawiązanie współpracy z bardziej wymagającymi reklamodawcami.
Kluczem do zysków z afiliacji jest tworzenie treści merotycznych i wartościowych dla danej grupy odbiorców oraz precyzyjny dobór marek i produktów do działań afiliacyjnych. Dzięki temu wydawcy nie tylko zwiększają swoje przychody, ale także budują silną markę osobistą, która przyciąga lojalną grupę odbiorców.
Jak wygenerować link afiliacyjny w 30 sekund
Generator linków afiliacyjnych służy do generowania linków afiliacyjnych, czyli aktywnych linków URL, które pozwalają zliczać akcje i transakcje, do których dochodzi dzięki kliknięciu w te linki. System afiliacyjny zlicza zamówienia w sklepach internetowych, które są realizowane poprzez linki afiliacyjne i automatycznie nalicza prowizje od tych zakupów, właścicielom linków afiliacyjnych. Właśnie dzięki temu można zarabiać na polecaniu produktów i usług online.
Jak zarabiać na YouTubie dzięki Barterom i Flat Fee
W webePartners stworzyliśmy dedykowany moduł do podejmowania współprac z markami za z góry określone stawki. Wysokość wynagrodzenia za prowadzone działania reklamowe określa wydawca, czyli YouTuber/ka (lub właściciele innych profili społecznościowych).
Po rejestracji przejdź do zakładki OFERTY/BARTERY i stwórz ofertę na współpracę z markami. Wystarczą dwa kroki, aby Twoja oferta pojawiła się Katalogu Ofert i była dostępna dla wszystkich marek, które są zarejestrowane na naszej platformie:
DODAJ OFERTĘ wypełniając formularz w zakładce >>>Moja oferta Dzięki ofercie na zasadach Barteru lub w modelu Flat Fee otrzymasz gwarantowaną wartość produktów lub kwotę za publikację, bez konieczności doprowadzenia do sprzedaży.
MOŻESZ DODAĆ KILKA OFERT jeśli posiadasz kilka powierzchni reklamowych. Możesz zaoferować działania na wszystkich powierzchniach jednocześnie lub tylko na wybranych. Masz możliwość zaoferowania różnorodnych działań za zróżnicowane stawki.
Jak zacząć zarabiać na kanale YouTube
Afiliacja i programy partnerskie to sposób na zarabianie dla każdego. Mogą na nich zarabiać YouTuberzy z dużymi zasięgami oraz niewielkie, dopiero raczkujące lub niszowe kanały.

Aby zostać wydawcą afiliacyjnym, nie trzeba ponosić żadnych kosztów. Rejestracja jako wydawca w sieci afiliacyjnej jest darmowa (była i będzie), tak samo jak dostęp do wszystkich narzędzi promocyjnych i pełnej funkcjonalności platformy afiliacyjnej.
Zarabianie dzięki afiliacji na YouTuie – największe atuty
- Szansa dla małych i niszowych kanałów
- Całkowita dowolność w doborze polecanych produktów i usług
- Brak dodatkowych formalności we współpracy z markami, wyłącznie rejestracja konta wydawcy
- Możliwość zakończenia współpracy w każdym momencie
- Dowolność w sposobie działania i rekomendacji produktów
Wartym podkreślenia jest fakt, że YouTubowi twórcy nie podpisują żadnych umów z reklamodawcami i markami, których produkty polecają. Wystarczy zarejestrować się w sieci afiliacyjnej, a wszelkie formalności bierze na siebie właśnie sieć. Aby współpraca wydawców z reklamodawcami była jak najbardziej efektywna, biurokracja jest ograniczona do absolutnego minimum. Z tego samego powodu YouTuberzy (wydawcy), mogą zakończyć udział w programie partnerskim w dowolnym momencie, bez podawania przyczyny.
Więcej na temat zarabiania na YouTube w afiliacji znajdziesz w tym artykule: Zarabianie na YouTube – jak monetyzować nawet niewielki ruch.
Afiliacja kontra inne rodzaje zarobków na YouTube
Afiliacja może być wdrożona na każdym kanale YouTube. Może być traktowana jako główny przychód lub uzupełnienie już prowadzonych działań zarobkowych. Jako wydawca afiliacyjny, YouTuber nie podpisuje żadnych umów na wyłączność, dlatego przystąpienie do sieci afiliacyjnej nie zobowiązuje go do anulowania innych umów o współpracę czy rezygnację z innych systemów marketingowych.
Działania afiliacyjne nie wykluczają innych sposobów na zarobek, a także rezygnacji ze stałej pracy i etatu. Warto systematycznie analizować dostępne na rynku oferty pracy na YouTube ,które mogą poszerzyć doświadczenie i naturalnie uzupełniać afiliację.
Jak zarabiać na YouTube dzięki innym sposobom monetyzacji
Swoimi sposobami zarabiania na YouTube podzielił się z nami jakiś czas temu Robert Nawrowski, który prowadzi kanał o nowych technologiach. Zarabianie na platformie jest już teraz bardzo powszechne. Nawet twórcy małych kanałów mogą liczyć na comiesięczny zastrzyk gotówki, chociaż nie są to zawrotne kwoty. Zarobki na YouTube można generować z kilku źródeł. Pierwszym z nich jest wejście w program partnerski YouTube, dzięki któremu mamy do dyspozycji:
- Reklamy Google AdSense, czyli wyświetlanie kreacji displayowych, wideo oraz nakładek przed swoimi filmami. Narzędzie to daje możliwość otrzymywana zarobków z YouTube bez konieczności poszukiwania reklamodawców na własną rękę, ponieważ system stale ich dostarcza. Co ważne, to opcja nie tylko dla YouTuberów, ale także dla blogerów czy innych portali. Pamiętaj jednak, że AdSense nie zawsze działa, ponieważ wiele osób (w Polsce to połowa użytkowników Internetu) ma włączonego AdBlocka, a wtedy reklamy tego typu nie są wyświetlane. Liczba wyświetleń w takim przypadku spada, co za tym idzie, zarobki również.
- Półki z produktami – Twoi odbiorcy mogą kupować oferowane przez Ciebie produkty, pojawiające się na stronach odtwarzania filmu. Opcja ta jest dostępna od 10 tys. subskrypcji.
- Wspieranie kanału – osoby zainteresowane dokonują comiesięcznej wpłaty w zamian za oferowane im bonusy. Tutaj musisz zebrać min. 30 tys. subskrypcji.
- Superczat i supernaklejki – czyli opłata odbiorców wnoszona na poczet tego, aby ich wiadomości się wyróżniały.
- YouTube Premium – otrzymujesz część opłat za subskrypcję, jeśli widzowie oglądają Twoje filmy. Muszą być oni jednak w systemie Premium.
- Wstąpienie do sieci afiliacyjnej i uczestnictwo w programach afiliacyjnych dowolnych marek. W tym temacie rozwiniemy się nieco bardziej w kolejnych akapitach artykułu.
- Współpraca z markami (Influencer marketing)
Wiele firm szuka ambasadorów swoich produktów lub po prostu oferuje jednorazowe współprace z Youtuberami, którzy tworzą pasujący im kontent. W taki sposób na kanale StylizacjeTV często pojawiają się haule z Renee, a u Martina Stankiewicza czy Rezigiusza pojawiają się filmy z Coca-Colą. Wejście we współpracę z markami nie jest łatwe, ponieważ, ktoś musi Cię zauważyć i uznać Twój kanał za interesujący. Jest to szczególnie trudne obecnie, kiedy na platformie znaleźć można ogromną liczbę profili. Warto więc się wyróżniać, a także przypominać o sobie markom, np. poprzez oznaczanie ich w Social Media i pokazywanie ich produktów w filmach, nawet jeśli nie są to działania opłacone.
Program partnerski YouTube a zarobki na YouTubie
Jeżeli chodzi o formalności związane z zarabianiem na programie YouTube, to nie jest ich wiele, ale są pewne zasady, których trzeba się trzymać.
- Przede wszystkim musisz mieć ukończone 18 lat, aby móc samodzielnie przystąpić do programu partnerskiego.
- Musisz mieszkać w kraju lub regionie, w którym jest dostępny program partnerski YouTube.
- Musisz mieć ponad 1000 subskrybentów.
- Musisz uzyskać ponad 4000 godzin czasu oglądania na stronach publicznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
- Konieczne jest także połączenie swojego konta, z narzędziem AdSense.
- W zależności od tego, z której z usług programu partnerskiego YouTube chcesz skorzystać, musisz dostosować się do innych zasad. Np. wspieranie kanału wymaga posiadania 30 tysięcy subskrypcji.
WAŻNE: Pamiętaj, że sporo czasu zajmuje weryfikacja konta zgłoszonego do programu partnerskiego YouTube. Standardowy czas oczekiwania na akceptację do programu to minimum miesiąc, który z powodu ogromnej ilości zgłoszeń, może być nawet dłuższy
Po co nam YouTube Premium? Zarobki na YouTube Premium
YouTube Premium to najnowszy koncept internetowego giganta. To połączenie wszystkich odnóg tej platformy w jedno (YouTube, YouTube Music, YouTube Kids, Muzyka Google Play). Jednak w tym przypadku jest to usługa płatna. Co więc jest w niej tak wyjątkowego, że użytkownicy decydują się na comiesięczny abonament?
- Oglądanie filmów bez reklam
- Możliwość pobierania filmów i oglądania ich offline
- Możliwość odtwarzania filmów w tle
- Pełen dostęp do YouTube Music
- Możliwość pobierania muzyki i słuchania offline
- Oglądanie filmów bez reklam i w trybie offline na platformie YouTube Kids
YouTube Premium możesz wypróbować przez 30 dni całkowicie bezpłatnie. Później koszt za miesiąc użytkowania wynosi 23,99 zł. Subskrypcję możesz anulować w dowolnym momencie.
Jeżeli chodzi o zarabianie na YouTube, to YouTube Premium jest jedynym miejscem, w którym subskrypcje mają duże znaczenie, ponieważ to z nich można generować zarobki. Otrzymujesz część ogólnego przychodu ze wszystkich subskrypcji YouTube Premium, obliczoną na podstawie czasu, jaki użytkownicy spędzają na oglądaniu Twoich treści.

YouTube Music a zarobki na YouTube
YouTube Music to aplikacja, która powstała w odpowiedzi na potrzeby użytkowników, którzy używają serwisu głównie po to, aby słuchać muzyki. Wiele osób zastawia się, skąd pomysł na jego stworzenie skoro istnieje już Google Play Music, które należy do tego samego właściciela. Otóż chodzi o konkurencję. Google, pod względem treści muzycznych, nie ma szans w starciu z takimi gigantami jak Apple Music czy Spotify. Inaczej może być z marką YouTube, która od zawsze wiązana jest z muzyką. Twórcy skupili się przede wszystkim na intuicyjnym interfejsie, który ułatwia korzystanie z aplikacji oraz na wysokiej responsywności. Warto wspomnieć, że na YouTube Music nie składają się wszystkie dźwięki, które znaleźć można na platformie. Są tam tylko utwory na licencji oraz wersje audio teledysków i wideo związanych z występami muzycznymi (koncerty, wersje akustyczne, covery). Największa zaleta YouTube Music? Można odtwarzać muzykę w tle, co w przypadku klasycznej wersji platformy jest niemożliwe.

Jak zarabiają na YouTube najlepsi
Przestudiujmy zatem trzy kanały, które osiągnęły ogromny sukces, ale każdy z nich to zupełnie inna branża.
RedLipstickMonster
Zaczynała jako dziewczyna lubująca się w makijażu, piercingu i tatuażach. Założyła swój kanał w 2008 roku i do dziś prężnie działa na platformie. Na początku prezentowała się jako przeciętna dwudziestolatka, mieszkająca we Wrocławiu, pracująca w salonie piercingu. Dziś jest bywalczynią warszawskich salonów, wydała trzy książki, a ostatnio także nowy ebook. Poza tym jest zapraszana do telewizji i filmów wielu innych YouTuberów. Jest także twórczynią bardzo szerokiego kontentu, jest osobą wypływową i rozpoznawalną. Nie zmieniło się jednak to, że Ewa Grzelakowska-Kostoglu ma za sobą silną społeczność, która przez ostatnie dwanaście lat dojrzewała i zmieniała się razem z nią. Obecnie ma 1,46 mln subskrypcji, a widzowie kochają ją za naturalność, szczerość i za to, że zawsze pozostaje sobą. Pod względem biznesowym, generuje ona ogromne zarobki na YouTube, dlatego też może traktować prowadzenie kanału jako pełnoetatowe zajęcie. Nie zawsze jednak tak było i jej przykład pokazuje, że dzięki ciężkiej pracy, regularności w publikowaniu i przede wszystkim umiejętności zjednania sobie ludzi, można bardzo wiele zyskać.

5 sposobów na…
Kanał, który wygrywa przede wszystkim pomysłem. Stworzony został w 2013 roku, przez pięciu „chłopaków z sąsiedztwa”, którzy chcieli podzielić się z innymi swoimi patentami na różne życiowe tematy. Każdy z nich zna się na czymś innym, dlatego wśród innych propozycji zawsze znaleźć można coś dla siebie. Obecnie grupa zebrała 2,26 mln subskrypcji i wciąż prężnie pnie się do przodu, a warto zaznaczyć, że kanał jest wyłącznie polskojęzyczny! Wśród kontentu chłopaków znajdziesz m.in. 5 sposobów na przekąski na imprezę, 5 sposobów na wykonanie maseczki czy 5 sposobów na studenckie życie. Obecnie ich tematyka nieco się poszerzyła. Wykonują challenge czy ciekawe projekty, np. gitarę ze szpadla. Zarobki na YouTube, które generują, wystarczają na to, aby każdy z nich mógł traktować ten kanał jak pracę dochodową.

ReZigiusz
Młody, dwudziestoczteroletni obecnie Remigiusz Wierzgoń, swoją karierę na YouTube rozpoczął w 2008 roku. Miał więc wtedy zaledwie 12 lat! Nie marzył wtedy nawet, że platforma ta, może w przyszłości stać się źródłem większości jego dochodu, który pozwoli mu żyć na bardzo wysokim poziomie. Kanał założony był z pasji do gier komputerowych i przyciągał zarówno młodych ludzi w wieku twórcy, jak i starszych widzów, będących pod wrażeniem jego gamingowych umiejętności. Dziś profil kanału znacznie się zmienił. Rządzą nim głównie challenge i vlogi. Znaleźć można wideo zatytułowane „spędziłem noc w więzieniu” czy „płacę kumplowi 10 zł za każde 1000 wyświetleń filmu”. Mimo że ReZigiusz zmienił całkowicie to, czym zajmuje się jego kanał, wciąż utrzymał zaangażowanie i lojalność swoich widzów, dzięki którym może tworzyć i generować bardzo wysokie zarobki na YouTube. Obecnie jego kanał ma ponad 4 mln subskrypcji.

Jak widzisz, każda z tych osób miała na siebie inny pomysł i postawiła na inny sposób zarabiania na YouTubie. Mimo wszystko, tworząc swoje kanały stosowali się do wyżej wymienionych zasad, co zaprocentowało tym, że dziś praca na platformie stała się ich zawodem.
Ile można zarobić na YouTube w skali miesiąca
Wiesz już jak wygląda generowanie zarobków na YouTube, więc to najlepszy czas, żeby powiedzieć Ci, ile możesz zarobić. Są to oczywiście tylko przykłady, ponieważ każda sytuacja traktowana jest indywidualnie.
Jeżeli chodzi o same reklamy, to mamy do czynienia z Google Ads, dzięki któremu możemy wyświetlać reklamy displayowe czy wideo. Podział kwoty, uzyskanej z takich reklam przedstawia się następująco: 55% całości idzie do YouTubera, a 45% zostaje w rękach Google. Ile kosztuje jedno wyświetlenie reklamy? Tyle ile reklamodawca jest w stanie za nie zapłacić! Czasami jest to 0,5 zł a czasami 5 zł. Średnio stawka to około 2 zł. Zatem jeśli pod filmikiem jest 100000 wyświetleń, YouTuber zarobi 200 zł.
Kolejna kwestia to stawki oferowane za lokowanie produktu, pojawienie się na evencie marki czy przygotowanie postu sponsorowanego. Takie działania są znacznie hojniej opłacane, ale też nie są codziennością. Generowany w ten sposób zarobek na YouTube trudno określić w sztywnych ramach, ponieważ wszystko zależy od rozpoznawalności, popularności i reputacji konkretnego YouTubera. Różnica jest naprawdę ogromna, ponieważ najmniejsi twórcy, mogą otrzymać za pojedyncze lokowanie kilka tysięcy złotych (6-8), a najbardziej rozpoznawalne osoby mogą liczyć na kilkaset tysięcy (nawet 160!).
W przypadku programów partnerskich stawki również są różne, ale tutaj w dużej mierze wszystko zależy od zaangażowania zarówno influencera przedstawiającego produkt, jak i jego obserwatorów, którzy korzystają z linków afiliacyjnych. Wysokość oferowanego wynagrodzenia zależy od wysokości prowizji narzuconej przez Reklamodawcę. Dodatkowo znacznie wyższe stawki są przyznawane dla wydawców biorących udział w programach premium.
Oczywiście należy pamiętać, że jest to tylko przychód, który uzyskują YouTuberzy. Trzeba jednak odliczyć wszelkie wydatki, z którymi wiąże się profesjonalne przygotowanie filmu. Mimo wszystko można śmiało stwierdzić, że właściciele kanałów o dużym zasięgu, mogą śmiało traktować to zajęcie, jako jedyne źródło swojego utrzymania.
Jak tworzyć kanał YouTube aby zarabiać
Zastanawiasz się, z jakich dziedzin mogą pojawiać się kanały na YouTubie? Właściwie nie ma ograniczeń. Sport, moda, uroda, zdrowie, polityka, wywiady, life style, muzyka, kierunki artystyczne, psychologia, biznes, komedia… To tylko kropla w morzu możliwości! Jednak nawet najlepszy pomysł nie ma szans na powodzenie (pod kątem wysokich zarobków na YouTube), jeżeli nie zgromadzisz społeczności. Zatem ciekawa idea + zaangażowani użytkownicy to coś, co pozwala Ci wygenerować z działalności na tej platformie dochód na odpowiednim poziomie.
Wiele osób chciałoby osiągnąć sukces na miarę kanałów Imponderabilia, StylizacjeTV czy Martin Stankiewicz. Jeśli nie znasz tych twórców to nic straconego, bo w każdej chwili możesz się z nimi zaznajomić, jeżeli interesuje Cię świat YouTubowego biznesu. Jedyne, co musisz wiedzieć na tym etapie, to fakt, że są to społeczności zrzeszające kolejno 183 tys., 957 tys. i 1,3 mln subskrybentów, czyli osób obserwujących filmy. Oznacza to, że ogromne rzesze ludzi oglądają większość filmów wypuszczanych na platformę przez tych influencerów. Dla nich zarobki na YouTube to codzienność.
Jak sprawić, aby i Twój kanał był na tyle zachęcający, abyś mógł czerpać dochód z nagrywania formatów wideo?
Dobry pomysł
Podstawą dobrego kanału jest pomysł. Oglądając jakikolwiek film, w którym YouTuberzy opowiadają o powodach swojego sukcesu, usłyszeć można, że najważniejsze było to, iż mieli jakąś wypracowaną, konkretną ideę. Wiedzieli, że jest coś, co mogą zaoferować innym, ale ich najbliższe otoczenie niekoniecznie było tak samo zainteresowane tematem jak oni sami. Właśnie dlatego postanowili pójść o krok dalej i skorzystać z platformy, aby stworzyć sobie społeczność ludzi, którzy również chętnie wymienią się doświadczeniami na dany temat.
Wielu YouTuberów, którzy osiągają teraz duże sukcesy, zaczynało dawno temu, kiedy zarabianie na platformie nie znajdowało się nawet w sferze marzeń. Było to dla nich po prostu miejsce, w którym można było opowiedzieć o swoich zainteresowaniach i spotkać ludzi, którzy również są miłośnikami danego tematu. Starsze kanały to głównie te, pochodzące od twórczyń z branży beauty i life style. Trend ten przyszedł do Polski z Ameryki i bardzo dobrze się przyjął. Flagowe influencerki z tego obszaru, które funkcjonują w sieci i generują naprawdę duże zarobki na YouTube, to m.in. wspomniana wcześniej Karolina Gołębiewska z kanału StylizacjeTV, Joanna Cymbalista (PannaJoanna), Karolina Ziętek (Karolina Ziętek), Ewa Grzelakowska-Kostoglu (RedLipsickMonster) czy Joanna Ferdynus-Gołuszko (Maxineczka).
Wszystkie osoby, które oglądają filmiki na YouTube od wielu lat wiedzą, że to właśnie te Panie zaczynały wtedy, kiedy platforma była wyłącznie miejscem wyrażania swojej pasji i budowania społeczności, a nie generowania dochodu. Dziś wszystko wygląda inaczej. Filmy są bardziej profesjonalne, przemyślane i spójne z tematyką kanału, ale nie ma wątpliwości, że nadal wszystko opiera się na idei, która przyświecała im od dawna. Oczywiście nie jest tak, że tylko bardzo wiekowe kanały mogą zarabiać na YouTube. Stosunkowo nowe produkcje także świetnie sobie radzą. Np. takie miejsca jak MarKa czy Ula Pedantula, odnoszą sukcesy, mimo że na YouTubowym podwórku są dopiero od kilku lat.
Społeczność, ale… zaangażowana
Kolejna niezwykle istotna kwestia budowania kanału na YouTube to oczywiście zaangażowana społeczność. Ilość subskrypcji jest ważna, ale nie najważniejsza. Warto także zwracać uwagę na liczbę wyświetleń każdego filmu i komentarzy. Nawet jeżeli na początku uzbierasz 10, 20 czy 100 tys. fanów, ale nie będą oni aktywni (czyli nie będą komentować, oceniać czy oglądać Twoich filmów), to niestety wysokie zarobki na YouTube nie będą osiągalne. Zaangażowana społeczność to absolutny must have każdego profilu w Social Media. Dlatego tak często można zauważyć, że wielu YouTuberów nie działa tylko na płaszczyźnie tej platformy, ale także kontaktuje się ze swoimi obserwatorami za pomocą Instagrama czy Facebooka. Dzieje się tak, ponieważ dzięki tym dodatkowym źródłom, mogą oni dawać użytkownikom poczucie „bycia na bieżąco”. Zaangażowanie można budować także poprzez kody rabatowe (np. wypracowywane w programach partnerskich), zniżki czy rozdania dla widzów. To ważne, ponieważ wtedy odbiorcy czują, że twórca o nich myśli i chce dać im coś od siebie.
Dobra jakość materiałów
Obecnie zmieniło się także podejście do jakości filmów. Jeszcze kilka lat temu wystarczył zwykły smartfon z dobrą kamerą, aby tworzyć wideo, które wystarczyło widzom. Obecnie sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Większość osób nagrywających, nawet tych, które dopiero zaczynają, sporo inwestuje w sprzęt (tj. kamery, mikrofony, oświetlenie, itd.) oraz w montaż. Przykładem jest Magdalena Mołek, znana nam do tej pory z telewizji, która jako prezent na swoje 44 urodziny, otworzyła w tym roku kanał. Stworzyła miejsce, mające zastąpić jej programy TV, w których uczestniczyła, ale nie mogła w pełni robić tego, co w duszy jej grało. Właśnie to była jej motywacja do rozpoczęcia swojej przygody na platformie. Jak jednak sama stwierdza do generowania zarobków na YouTube jeszcze jej daleko i na razie głównie wkłada prywatne pieniądze w rozwój kanału.

Regularność
Regularne publikacje to absolutna konieczność. Wiele osób nagrywających na platformie od wielu lat, uważa, że jednym z czynników, który sprawił, że mogą rozwijać swoje kanały i generować zarobki na YouTube było ich zaangażowanie i stałe publikowanie filmów, nawet jeżeli na początku były one odbierane przez kilkanaście osób. Wytrwałość i dążenie do celu sprawiło, że coraz więcej widzów pojawiało się przypadkowo i zostawało na dłużej, ponieważ wyświetlały im się kolejne filmy dodawane systematycznie przez twórcę.
Autentyczność
Ostatni punkt to szczerość i naturalność. Chodzi o to, aby widzowie wiedzieli, że mogą Ci ufać i że polecasz im produkty, które rzeczywiście Ci się sprawdzają. Jeżeli np. wejdziesz w program partnerski i zaczniesz na swoim kanale beauty reklamować akcesoria rowerowe, może okazać się, że widzowie uznają to za nachalną formę promocji. Dlatego warto dobierać wszystkie współprace do charakterystyki kanału. Nawiązując także do pierwszego punktu z naszej listy, warto, aby idea na kanał, rzeczywiście była spójna z Tobą, jako twórcą. Jeżeli widzisz, że vlogerzy z dziedziny fitness są popularni i nagle chcesz stać się jednym z nich, ale wiesz, że ze sportem niewiele masz wspólnego, możesz mieć pewność, że widzowie to zauważą. Obecnie odbiorcy są bardzo spostrzegawczy i bystrzy, dlatego nie ma szans, aby sprzedać im wizerunek fałszywy.