Blogosfera generuje wiele możliwości zarabiania online, a blogerzy to najbardziej pożądana, przez reklamodawców, grupa partnerów w sieci afiliacyjnej. W poniższym wpisie dowiesz się jak zachęcić ich do udziału w Twoim programie oraz jakie korzyści możesz osiągnąć dzięki tej współpracy.

Blogosfera to ciężka praca

Na pierwszy rzut oka wydaje się blogerzy prowadzą życie lekkie i przyjemne. Piszą teksty, wrzucają zdjęcia na profile social mediowe, współpracują z dużymi markami, ciągle podróżują… Nic bardziej mylnego! Blogosfera tak jednak nie działa, to raczej jej niewielki procent stanowią twórcy, którzy potrafią utrzymać się ze swojej działalności. Znaczna część blogerów traktuje swoją pracę w internecie jedynie jako dodatkowy dochód. Nie wolno jednak lekceważyć ogromu pracy jaki w nią wkładają! Aby osiągnąć sukces, bloger musi poświęcić naprawdę bardzo dużo czasu na budowanie swojej pozycji w sieci, niekiedy inwestując w te działania własne pieniądze. Warto o tym pamiętać, zanim zaczniesz składać propozycje internetowym twórcom! Blogosfera potrafi być również wyjątkowo niewdzięczna, trzeba być z nią na bieżąco i śledzi najpopularniejsze trendy. W przeciwnym razie, bardzo łatwo wypaść z obiegu. Większość blogerów doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dlatego należy docenić wysiłek jaki wkładają, aby realizować swoją pasję.

Blogosfera a zarobki, czyli jak zarabiają blogerzy?

Twórcy blogów mają wiele sposobów na zarabianie w sieci. Najpopularniejszym jest współpraca na zasadzie artykułów sponsorowanych, w zamian za tekst polecający produkt lub usługę, otrzymują odpowiednie wynagrodzenie. Innym sposobem są działania afiliacyjne, które z perspektywy czytelnika są bardziej wiarygodne, gdyż bloger poleca mu sprawdzone produkty, z których korzysta! Nie otrzymuje zapłaty za samo umieszczenie linku, ale dopiero wówczas, gdy ktoś dokona zakupu z jego polecenia. Musi zatem odpowiednio zareklamować produkt, aby zachęcić swoich użytkowników do zakupu. Nie jest to najłatwiejsze zadania, ponieważ blogosfera charakteryzuje się dużą konkurencją. Dlatego, każdy świadomy bloger będzie chciał włożyć jak najwięcej wysiłku, aby przyciągnąć czytelników i tak zareklamować produkt, żeby osiągnąć dobre wyniki.

Dla ciebie, jako reklamodawcy, afiliacja również jest korzystniejszym rozwiązaniem! Linki afiliacyjne są aktywne bardzo długo, natomiast czytelnicy bloga mogą nawet nie zorientować się, że klikają w reklamę, co wzbudza w nich większe zaufanie. Poza tym, wydawca-bloger musi włożyć znacznie więcej pracy, aby samemu zarobić na polecaniu Twoich produktów. Co za tym idzie, promocja w tym wypadku, będzie lepsza jakościowo i długofalowa.

Od czego zacząć współpracę z blogosferą?

Blogosfera w całej swojej rozciągłości, zdaje się być nie do okiełznania, a odnalezienie wartościowych blogerów to często niełatwe zadanie. Ale, często to blogerzy sami szukają nowych marek do współpracy, dlatego bardzo ważne jest, abyś na swojej stronie umieścił informacje o możliwości współpracy z twoim sklepem w ramach programu partnerskiego. Przede wszystkim, dodaj informację o możliwości dołączenia do programu partnerskiego oraz szczegółowe dane dotyczące sieci, z którą współpracujesz. Wiadomość taką możesz umieścić w stopce swojej strony www, w zakładce współpraca lub kontakt, ale najlepiej stworzyć dedykowaną podstronę wraz z linkiem odsyłającym bezpośrednio do rejestracji w programie partnerskim,

Poniżej przykład dobrze zrealizowanej podstrony ze wszystkimi niezbędnymi informacjami na temat programu partnerskiego.

blogosfera, program afiliacyjny na stronie sklepu congito

Pamiętaj, żeby dodać informację o programie partnerskim na stronie twojego sklepu!

W ten sposób, blogosfera będzie mogła zapoznać się z twoją ofertą, a także od razu dołączyć do programu partnerskiego, aby rozpocząć promocję twoich produktów. Jest to tym atrakcyjniejsza forma współpracy, ponieważ nie wymaga żadnych dodatkowych formalności, nie muszą nawet kontaktować się z tobą bezpośrednio.

Kolejnym krokiem angażowania blogerów jest rozeznanie wśród najpopularniejszych blogerów w twojej branży. Warto systematycznie szukać informacji w sieci o blogerach piszących na tematy powiązane z produktami jakie oferujesz. Wiedza na temat, którzy blogerzy mają największe zasięgi swoich kanałów i są najbardziej opiniotwórczy jest niezwykle cenna. Następnie wystarczy zaproponować im współpracę. Możesz to zrobić samodzielnie lub przy pomocy affiliate managera sieci, z którą współpracujesz. Wystarczy, ze prześlesz listę blogów, które chciałbyś zaprosić do programu partnerskiego, a opiekun skontaktuje się z nimi i przedstawi im ofertę współpracy.

Jak zachęcić blogosferę do współpracy?

Nie ukrywajmy, że warunki programu partnerskiego są największym wabikiem dla blogerów. Im wyższą prowizję od sprzedaży produktów ustalisz, tym większe masz szansę, że chętniej rozpoczną z tobą współpracę. Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie specjalnego programu premium z większą stawką wygrodzenia i zaproszenie do niego blogerów, których działania najefektywniej przekładają się lub mogę przełożyć na twoją sprzedaż. Dzięki temu, zauważą, że doceniasz ich pracę i zaangażowanie. Możesz także udostępniać im ekskluzywne rabatowe, które przekażą swoim czytelnikom. Mimo że blogosfera to nie serwisy rabatowe, czytelnicy uwielbiają różnego rodzaju zniżki i rabaty. Działaj wraz z blogerami i dbaj o wzajemne relacje, to na pewno ci się opłaci!

Blogosfera a korzyści ze współpracy

Współpraca z blogosferą pomoże ci, przede wszystkim, w promocji twoich produktów na najlepszych jakościowo stronach, które są powiązane tematycznie z twoją branżą. Chociaż często to porównywarki cenowe lub serwisy rabatowe generują dużo większy ruch, to właśnie blogerzy są najbardziej pożądanymi wydawcami ze względów wizerunkowych. To oni kreują trendy i wpływają na decyzje zakupowe swoich wiernych czytelników bo są dla nich autorytetem. Blogerzy bardzo aktywnie działają w social media, a więc twoje produkty będą mogły trafić do osób nie tylko czytających ale również obserwujących ich w mediach społecznościowych.

Blogosfera a social media

No właśnie, to jedna z kolejnych korzyści, które otrzymują reklamodawcy, decydujący się na współpracę z blogerami jest promocja na różnych kanałach. Internetowi twórcy to nie tylko blogi, ale także portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Youtube, gdzie również zbierają oni społeczność. Promocja w social media może być nawet efektywniejsza niż na blogu! Wszystko oczywiście zależy od specyfiki contentu danego blogera. Nie zmienia to jednak faktu, że dzięki umieszczaniu linków afiliacyjnych również w mediach społecznościowych, twoje produkty mogą dotrzeć do wielu nowych odbiorców! Przed nawiązaniem współpracy z blogerem, warto prześledzić jego aktywność pozablogową. Dzięki temu, możesz przekonać się jakie działania będzie w stanie ci zaproponować.

Choć blogerzy najczęściej generują mniejszy ruch niż duże serwisy tematyczne, to jednak jakość tego ruchu jest dużo lepsza bo trafiają do precyzyjnie określonej grupy docelowej.

Blogosfera to najlepsi wydawcy!

Dla wielu reklamodawców to właśnie blogerzy są najważniejszymi partnerami afiliacyjnymi. Dzieje się tak z kilku powodów, po pierwsze, chodzi o kwestie wizerunkowe, ale to oczywiście nie wszystko. Blogerzy promujący daną markę nie poprzestają tylko na swoim blogu, ale rozszerzają działania o Facebooka, Instagrama czy Youtuba. Dodatkowo, w przypadku długofalowej współpracy, wspominają o niej na różnego rodzaju wydarzeniach, a także polecają wybrane programy znajomym blogerom. Pamiętaj, że blogosfera bardzo dobrze zna się nawzajem, śledzą własne działania i przy każdej okazji dyskusje o nowych pomysłach na zarabianie. Współpraca z blogerami wpływa również na wiarygodność twojej marki! Najczęściej polecają produkty omawiając ich działanie i prezentując jak z nich korzystają, dzięki czemu wzbudzają równocześnie zaufanie do marki wśród czytelników!

Jak utrzymać dobre relacje z blogosferą?

Po pierwsze, dbaj o regularny kontakt z nimi. Udostępniaj materiały promocyjne, przesyłaj kody rabatowe i kody ekskluzywne, pomagaj w rozwiązywaniu problemów. Warto abyś zdawał sobie sprawę, że nie wyłącznie liczba transakcji do jakiej bloger doprowadził w twoim serwisie jest najistotniejsza, ale wszystkie działania wizerunkowe, które dzieją się niejako przy okazji, to wartość dodana dla twojej marki. Dlatego, skorzystaj z pomocy affiliate managerów i rozwijaj współpracę z internetowymi twórcami. Stwórz programy premium z odpowiednią stawką, wysyłaj produkty do testowania, analizuj, które blogi generują ci największe możliwości. Jeżeli będziesz konsekwentnie wspierał i dbał o relacje z blogerami, na pewno odwdzięczą się oni promocją twojego sklepu. Pamiętaj, że współpraca, aby wypadła efektywnie, musi być obustronna! Nie możesz tylko wymagać, musisz także wiele dawać od siebie. To jest klucz do sukcesu!

Blogosfera może bardzo korzystnie wpłynąć na promocję twojej marki. Blogerzy, którzy zdobyli już zaufanie czytelników, na pewno będą potrafili zachęcić ich do zakupów w sklepie. Pamiętaj, że samodzielne poszukiwanie wartościowych blogów nie należy do najłatwiejszych. Dlatego, dobrym rozwiązaniem jest dołączenie do sieci afiliacyjnej, gdzie masz dostęp do ogromnej bazy wydawców, a affiliate manager z chęcią pomoże dopasować odpowiednich blogerów.

Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą afiliacyjną, napisz do nas na bok@webepartners.pl lub wypełnij formularz kontaktowy na naszej stronie.

 

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 19.07.2018