W każdym regulaminie programu partnerskiego pojawia się punkt wskazujący niedozwolone słowa kluczowe. To słowa i frazy,  których nie można używać do promocji sklepu Reklamodawcy w płatnych systemach reklamowych. Warto o tym pamiętać, żeby nie nabawić się kłopotów. 🙂

Zakazane słowa kluczowe a SEO i AdWords

Zacznijmy od tego, kiedy korzystamy ze słów kluczowych. Wykorzystujemy je, aby podnieść naszą stronę w rankingu wyszukiwarek. Do tego służy właśnie SEO, czyli Search Engine Optimization. Pozycjonując wpis pod konkretne słowa kluczowe, możemy sprawić, że jego wynik w wyszukiwarce będzie znacznie lepszy. Należy jednak pamiętać, że optymalizacja treści pod SEO nie jest łatwym zadaniem i przed rozpoczęciem prac należy zapoznać się z jego podstawowymi zasadami. Umieszczanie słów kluczowych w tekście musi mieć sens, nie chodzi tylko o to, żeby pozycjonować się w wyszukiwarce, ale przekazać atrakcyjną i wartościową treść.

Innym sposobem na zaistnienie w wyszukiwarkach jest skorzystanie z płatnych systemów reklamowych, takich jak zdecydowanie najpopularniejsze Google AdWords. Wtedy treść indeksuje się lepiej i pojawia już na początku wyników wyszukiwań. Wiąże się to jednak z dość dużymi kosztami, poza tym, reklama zniknie, kiedy przestaniemy ją opłacać, natomiast treści SEO są znacznie trwalsze. Pozycjonując w AdWordsach, również wskazujemy słowa kluczowe. I tutaj właśnie zaczyna się temat zakazanych fraz.

Zakazane słowa kluczowe, których nie możemy używać

Słowa kluczowe, których nie mogą używać wydawcy w płatnych systemach reklamowych znajdują się w regulaminie każdego programu partnerskiego. Możemy jednak wskazać pewien schemat tych wyrażeń. Zawsze będzie to: nazwa firmy reklamodawcy, nazwa z domeną serwisu reklamodawcy, a także literówki oraz frazy powiązane z nazwą firmy lub domeny reklamodawcy. Na przykład, załóżmy, że reklamodawca posiada sklep pod nazwą Markowe Ubrania w domenie markowe-ubrania.pl. Wówczas, niedozwolone słowa kluczowe będą brzmieć następująco: markowe ubrania, markoweubrania, markowe-ubrania, markowe-ubrania.pl w także kombinacje z błędami literowymi tych fraz. Do tego oczywiście dochodzą wszelkie błędy gramatyczne i stylistyczne (np. markowe óbrania), a także frazy powiązane, czyli, na przykład, oficjalne hasło reklamowe sklepu.

Zakazane słowa kluczowe znajdują się w regulaminie każdego programu partnerskiego, z którym należy zapoznać się przed dołączeniem do niego:

słowa kluczowe zakazane dla programu pakamera

Zakazane słowa kluczowe – jak to wygląda w praktyce?

Znaczna część wydawców myśli, że w promocji produktów reklamodawcy nie może używać słów takich jak nazwa sklepu. Nic bardziej mylnego! Niedozwolone słowa kluczowe wcale nie oznaczają, że zabronione jest umieszczenia informacji o tym z jakiej firmy pochodzą polecane produkty oraz jaką markę polecasz! Jeżeli reklamujesz na swoim blogu asortyment sklepu X, możesz podawać jego nazwę oraz nazwę firmy, gdyż o to chodzi w naszej współpracy! Chcemy abyś polecał reklamodawców, promował ich marki oraz produkty jakie mają w ofercie.  Zakazane słowa dotyczą tylko i wyłącznie używanie tych słów do płatnego pozycjonowania oraz stosowanie ich do nieetycznych technik pozycjonowania czyli Black Hat SEO. Nie możesz płatnie promować swoich serwisów za pomocą zakazanych słów kluczowych. Są to unikalne wyrażenia zastrzeżone przez marki reklamodawców, pod którymi prowadzą one własne działania marketingowe. Dlatego korzystaj dowolnie z nazwy czy domeny sklepu w swojej działalności afiliacyjnej! Pamiętaj tylko, że musisz działać w uczciwy sposób, który ma na celu działanie na korzyść reklamodawcy!

Zakazane słowa kluczowe – czym jest Black Hat SEO?

Zakazane słowa kluczowe i korzystnie z nich to tylko jeden z przykładów nieuczciwych praktyk. Warto poznać konsekwencje jakie grożą za korzystanie z tzw. Black Hat SEO, czyli niedozwolonych praktyk pozycjonowania. Są to takie działania, jak, na przykład:

  • cloaking (maskowanie), czyli duplikowanie strony w taki sposób, żeby użytkownicy widzieli coś innego niż automat wyszukiwarki. Prowadzi to do rozbieżności między szukaną treścią a treścią nieuczciwie pozycjonowanej strony
  • ukryty tekst, czyli umieszczenie słów kluczowych w tle strony, aby były niewidoczne dla użytkowników
  • duplikacja treści, czyli kopiowanie treści z innych stron (w całości lub fragmentarycznie) i umieszczanie ich na swoich podstronach
  • frazy kluczowe nie związane z treścią, czyli umieszczanie popularnych słów kluczowych, które nie mają żadnego związku ze specyfiką strony
  • przeładowanie słowami kluczowymi, czyli wykorzystanie tych samych słów kluczowych w różnych miejscach na stronie

To tylko kilka przykładów nieuczciwych działań. Należy pamiętać jednak, że taka optymalizacja jest nielegalna i grożą za nią przykre konsekwencje. Po wykryciu takich praktyk, wyszukiwarka może obciąć zasięgi danej stronie lub nawet wykluczyć ją, aby nie mogła się już pojawiać w wynikach wyszukiwania.

Zakazane słowa kluczowe – white Hat SEO

W opozycji do ,,czarnego kapelusza” stoi White Hat SEO, czyli wszystkie dobre praktyki w pozycjonowaniu treści, zgodne z zasadami Google. Jego głównym założeniem jest atrakcyjność witryny nie tylko dla użytkowników, ale również różnego rodzaju robotów działających w internetowych wyszukiwarkach. Chodzi tu, przede wszystkim, o etyczność działań oraz dostarczenie użytkownikom najlepszych jakościowo treści. Samo SEO, to przecież nie wszystko! Jeżeli internaucie spodoba się jakaś strona, poleci ją innym, a więc będzie ona, w sposób naturalny, pozycjonować się lepiej!

Oto kilka rad jak stosować White Hat SEO w praktyce:

  • pamiętaj o odpowiednim układzie treści, korzystaj z nagłówków oraz akapitów, aby strona była jak najbardziej czytelna
  • stosuj w tekście przemyślane słowa i frazy kluczowe, koniecznie powiązane z treścią artykułu czy wpisu
  • przemyśl linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, warto zastanowić się nad strukturą dodawanych na stronie URL-i, aby osiągnąć lepsze wyniki w wyszukiwarkach
  • opisuj zdjęcia i grafiki, zgodnie z tym, co zawierają, unikaj przypadkowych nazwy i nielogicznych ciągów znaków
  • optymalizuj kod strony, a więc wszystko co wpływa na szybkość jej działania: wielkość zdjęć, filmów, cashowanie etc.
  • jeśli to możliwe, unikaj elementów Flash oraz Java Script
  • zaprzyjaźnij się z wtyczką SEO

 O tym jak zwiększać zasięgi na swojej stronie, dowiesz się więcej z naszego artykułu, dotyczącego SEO.

Zakazane słowa kluczowe, co należy zapamiętać

Zakazane słowa kluczowe wcale nie oznaczają braku możliwości udostępnienia takich informacji jak nazwa lub adres www sklepu. Możesz dowolnie z nich korzystać, ale zabronione jest płatne pozycjonowanie się na nie. Nieuczciwe praktyki SEO mogą doprowadzić do wielu nieprzyjemności, dlatego zawsze warto stawiać na postępowanie zgodne z polityką powszechnie przyjętą przez wyszukiwarki. Dlatego, pamiętaj:

  • zawsze upewnij się na jakie słowa promujesz swoją stronę w płatnych serwisach reklamowych, takich jak AdWords
  • przed przystąpieniem do programu dokładnie zapoznaj się z regulaminem, zwłaszcza punktem dotyczących zakazanych słów kluczowych
  • we wszystkich działaniach SEO korzystaj tylko i wyłącznie z uczciwych praktyk, czyli White Hat SEO
  • zanim zdecydujesz się na płatne działania, spróbuj wykorzystać potencjał swojej organicznie, możesz się zdziwić, że nawet proste sztuczki potrafią zdziałać cuda

 

zakazane słowa kluczowe

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 01.12.2019