Prowadzisz poczytnego bloga o tematyce parentingowej, gdzie reklamujesz produkty znanego sklepu z zabawkami, czy w takim wypadku jesteś reklamodawcą? A może chcesz dołączyć do sieci afiliacyjnej, aby zwiększyć sprzedaż na swojej platformie i sądzisz, że w tej sytuacji powinieneś założyć konto wydawcy? W tym wpisie przedstawimy podstawowe różnice między wydawcami a reklamodawcami, gdyż te dwa pojęcia często sprawiają dużo kłopotów. 😉

Kim jest wydawca?

Zacznijmy od początku. Zanim zdecydujesz się na dołączenie do sieci partnerskiej, musisz sprecyzować swoją działalność w internecie. Jesteś blogerem, youtuberem, a może prowadzisz fanpage na Facebooku? Niezależnie od tego czym się zajmujesz, jeżeli chcesz reklamować na swoich stronach produkty czy usługi kogoś innego, wówczas jesteś wydawcą.

Aby w pełni zrozumieć to zagadnienie, zilustrujmy je przykładem:

Ania prowadzi bloga, na którym opisuje przygody jej ukochanego psa rasy beagle. Postanawia dołączyć do sieci afiliacyjnej, aby promować produkty sklepów zoologicznych, jak np. obroże, smycze czy karmy. Ania umieszcza na swoim blogu reklamy tych produktów, a jeżeli jej czytelnicy klikną w link i dokonają zakupu, wówczas otrzyma ona prowizję za polecenie sklepu.

Słowem podsumowania, wydawca, to po prostu osoba, która zarabia na polecaniu swoim użytkownikom (czytelnikom/fanom) produktów ze sklepów internetowych.

Kim jest reklamodawca?

Zajmijmy się teraz kwestią reklamodawców. Oni też prowadzą działalność on-line, ale, w przeciwieństwie do większości wydawców, czysto komercyjną. Reklamodawcą może zostać sklep z obuwiem sportowym, biuro podróży czy instytucja prowadząca usługi finansowe. Innymi słowy, każdy kto chce, żeby jego produkty były promowane na różnych stronach w sieci.

Tutaj również posłużymy się przykładem:

Pan Adam jest właścicielem sklepu zoologicznego ,,Animal House”, który oprócz kilku punktów stacjonarnych posiada również możliwość zakupów on-line. Pan Adam postanawia dołączyć do sieci afiliacyjnej, ponieważ zależy mu na dotarciu do dużej liczby blogerów, którzy w zamian za prowizję, będą promować jego produkty na swoich stronach. Dzięki pozyskanym przez sieć wydawcom, może dotrzeć do nowych klientów, zainteresowanych asortymentem jego sklepu.

Reklamodawca to osoba, która prowadzi komercyjną działalność internetową i któremu zależy na promocji jego towarów lub usług na stronach wydawców. Należy pamiętać, że zostanie reklamodawcą to nieco bardziej skomplikowany proces niż w przypadku wydawcy. Wiąże się on z integracją z systemem śledzenia sprzedaży, podpisaniem umowy z siecią afiliacyjną oraz utworzeniem programu partnerskiego.

Co powinieneś zapamiętać?

Na koniec, krótkie podsumowanie podstawowych różnic pomiędzy wydawcami a reklamodawcami:

WYDAWCA:

ważne zapamiętaj  promuje na swoich stronach produkty reklamodawcy

ważne zapamiętaj  otrzymuje prowizję za każdą sfinalizowaną transakcję

ważne zapamiętaj  nie musi prowadzić działalności gospodarczej

ważne zapamiętaj  może dołączyć do sieci afiliacyjnej bez żadnych formalności

 

REKLAMODAWCA:

ważne zapamiętaj  tworzy program partnerski aby wydawcy mogli polecać jego produkty

ważne zapamiętaj  wypłaca prowizję wydawcy za każdą sfinalizowaną transakcję

ważne zapamiętaj  musi prowadzić działalność gospodarczą

ważne zapamiętaj  musi zintegrować sklep z systemem śledzenia sprzedaży i podpisać umowę współpracy

 

Mamy nadzieję, że rozwialiśmy wszelkie wątpliwości!

Jeśli chcesz zostać wydawcą zacznij już teraz, zapraszamy do rejestracji 🙂

 

zarabiaj na polecaniu produktów

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.


Data publikacji: 27.09.2017

Related Post