Jak zarabiać na Instagramie i jakich błędów nie popełniać?

Data aktualizacji: 28.03.2022

Spis treści ukryj

Instagram rozwija się cały czas, pojawiają się nowe trendy i możliwości, ale jak zarabiać na Instagramie?

Instagram to dzisiaj podstawowa platforma do tworzenia marki osobistej oraz wizerunku przyjaznej firmy. Wbrew pozorom nie jest łatwym medium, ale najważniejsze, że zaangażowanie w jego rozwój, przynosi wymierne korzyści. 

Jak zarabiać na Instagramie – czy jest tam miejsce na afiliację?

Tak! Zarabianie na Instagramie dzięki afiliacji jest bardzo proste. Jednak  zanim przejdziemy do meritum, zastanówmy się nad jedną bardzo ważną kwestią, mianowicie, do czego służy, blogerom, influencerom, wydawcom, ich profil na popularnym medium społecznościowym? Instagram to portal, który przejął w ostatnich latach rolę Facebooka w dostarczaniu bardziej prywatnego, rozrywkowego contentu. Dlatego bardzo ważna jest koncepcja prowadzenia konta na Instagramie. Dzięki spójnemu wizerunkowi, jaki tam stworzymy, nie tylko przyciągniemy potencjalnych followersów ciekawym profilem, ale także wzbudzimy w nich poczucie, że nasze działania na portalu Instagram są przemyślane i warto nam zaufać.  Jeżeli to osiągniemy, wówczas użytkownicy odwdzięcza się zaangażowaniem i chętnie będą klikać w zamieszczane  linki afiliacyjne. Bo link afiliacyjny to podstawowe narzędzie do zarabianie na Instagramie.

Jak zarabiać na Instagramie – link afiliacyjny w BIO

Instagram, ma ograniczoną możliwość linkowania zewnętrznego. Niestety jeszcze nie ma możliwości umieszczenia w poście aktywnego linka, po kliknięciu, w którego możemy przejść np. do sklepu internetowego. Każdy link umieszczony w opisie posta pozostaje nieaktywny i musi być skopiowany, a następnie wklejony do wyszukiwarki, jeśli chcemy zobaczyć, co się w pod nim znajduje. Ale jest sposób, aby mimo wszystko, przekierować swoich użytkowników bezpośrednio w miejsce docelowe!

Aktywny link możemy umieścić w opisie profilu, tzw. BIO. W BIO można więc wstawić każdy link afiliacyjny.  Gdy tworzysz posta na temat produktu, który testujesz lub chcesz polecić,  najlepszym rozwiązaniem jest podanie nieaktywnego linka w treści posta, oraz informację, że aktywny link do produktu znajduje się w BIO. Takie rozwiązanie wymaga częstej aktualizacji linków w BIO, ale użytkownicy Instagrama są przyzwyczajeni do tego rozwiązania i szybko znajdują aktywny link, który odprowadza ich do stron i serwisów zewnętrznych.

 

zarabianie na instagramie dzięki afiliacji
Jeśli link z treści posta powtórzymy w BIO, twoi użytkownicy szybko przejdą do strony, którą im polecasz

 

Jak zarabiać na Instagramie – link afiliacyjny w Instagram Stories

Dla dużych profili, powyżej 10 tys. followersów, Instagram udostępnił możliwość dodawania aktywnych linków w Instagram Stories. Wystarczy przesunąć palcem w górę, a od razu zostaniemy przeniesieni do strony docelowej, czyli w przypadku afiliacji, strony reklamodawcy. Instagram Stories daję większe możliwości niż zdjęcia zamieszczane na profilu. Przede wszystkim można wrzucać tam najbardziej aktualne wydarzenia z naszego życie, niemal na bieżącą relacjonować co akurat w tym momencie robimy, lub co działo się w ciągu minionych kilku godzin. A to odbiorcy Instragrama kochają najbardziej, co powoduje, że reagują częściej i chętniej na zamieszczane zdjęcia, filmiki i treści. Dlatego link afiliacyjny w BIO to jeden z najlepszych sposobów na monetyzowanie angażowania naszych odbiorców.

Każdy, kto przewinie palcem w górę ekranu smartfona podczas oglądania relacji z aktywnym linkiem, zostanie odprowadzony do strony zewnętrznej. Aby zachęcić fanów do działania, warto dodać jakiś napis czy naklejkę informującą o hiperłączach

afiliacja na instagramie i youtubie

Jak widać powyżej, zarabianie na Instagram Stories od strony technicznej bardzo proste. Afiliacja na Instagramie  wykorzystywana jest szczególnie efektywnie przez blogerów modowych, którzy umieszczają w bio link do produktu, który prezentują na najnowszym zdjęciu a uzupełniają akcję dodając polecenie w Stories. Ale każda kategoria produktowa ma szansę sprawdzić się na Instagramie. Tak naprawdę im większa nisza tematyczna i ściśle określona grupa odbiorców, tym lepsze wyniki można osiągać. Należy oczywiście dbać o liczebność obserwujących, a ją możemy zwiększać dzięki wykorzystywaniu możliwości Instagram Stories.

Jak dodać link afiliacyjny do Instagram Stories

  1.  otwórz Instagram Stories i zrób zdjęcie
  2.  kliknij w ikonę łańcucha
  3.  wklej link afiliacyjny i gotowe!

Wiesz już jak i gdzie można dodawać linki afiliacyjne, aby zarabiać na poleceniach wybranych produktów i marek. Ale aby czerpać ze swoich działań maksimum korzyści, należy pamiętać o jeszcze kilku ważnych aspektach.

Jak zarabiać na Instagramie – nie używaj zbanowanych hashtagów

Jeśli chcesz wiedzieć jak zarabiać na Instagramie, musisz pamiętać, że są pewnie rzeczy, które mogą to utrudnić albo uniemożliwić. Być może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale istnieje wiele hashtagów, które zostały zbanowane przez Instagram, ponieważ było ich zbyt dużo, co utrudniało filtrowanie najnowszych treści. Zabronione są również hasztagi, które mogłyby prowadzić do treści niecenzuralnych.

Wybierając hashtagi do swojego posta, warto sprawdzić, czy jakiś z nich nie znajduje się na „czarnej liście”. Użycie nawet jednego zabronionego hasztaga powoduje, że post nie wyświetla się pod żadnym innym!

Zbanowane hashtagi z 2019 roku:

#adulting #alone #americangirl #asia #attractive #beautyblogger #babe #baddie #beyonce #bikinibody #boho #books #bombshell #brain#costumes #curvy#curvygirls#desk #dm #date #dating #direct #dogsofinstagram#edm #edmgirls #eggplant #elevator #easter #expose#fishnets #fitnessgirls #goddess #girlsonly #happythanksgiving #hardsummer #hardworkpaysoff #hottie #humpday#ig #instadaily #instagood #instamood #iphonegraphy #italiano#kansas #kik #kikgirl #kikmessenger #killingit #kissing#lean #lingerie #like#mirrorphoto #models #mustfollow #newyears #newyearsday#petite #pixie #popular #pushups #ravebabes#sallyhansen #saltwater #shower #single #singlelife #skype #snap #snapchat #snowstorm #sopretty #sunbathing #streetphoto #swole#tanlines #tgif #todayimwearing #teens #teen #thought #tag4like #undies #valentinesday#woman #womancrushwednesday #women #workflow #wtf


Jeżeli masz wątpliwości czy możesz wykorzystać dany hashtag, bardzo łatwo sprawdzić, czy nie jest on zablokowany Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę dowolny # i sprawdzisz zakładkę Ostatnie. Jeżeli wyświetli się tam następujący komunikat: Ostatnie posty z [#nazwa hashtagu] są obecnie ukryte, ponieważ społeczność zgłosiła zawartość, która może być niezgodna z zasadami społeczności Instagramu, oznaczać to będzie, że jest on zablokowany i nie możemy z niego korzystać.

link afiliacyjny jak zarabiać

Jak zarabiać na Instagramie – hashtag to nie wszystko

Zostańmy jeszcze w temacie hashtagów. Często zdarza się, że część osób, która opisuje swoje zdjęcie, korzysta tylko i wyłącznie z nich, nie przekazując żadnych wartościowych i merytorycznych treści. Jest to pójście na łatwiznę i może w rezultacie zniechęcić obecnych i potencjalnych followersów. Starajmy się zamieszczać ciekawe treści pod zdjęciami. Przecież chcemy zatrzymać użytkowników na dłużej, dlatego przekazujmy im nie tylko atrakcyjnie wizualne zdjęcia, ale również wartościową treść. Pamiętajmy, że im więcej czasu użytkownik spędza ze zdjęciem, tym lepiej! Do algorytmu Instagrama dociera wiadomość, że posty są interesujące, co pozytywnie wpływa na zasięgi! Jeżeli naprawdę próbujemy sprawdzić jak zarabiać na Instagramie hashtagi to jedne z kluczy do sukcesu!

Jak zarabiać na Instagramie – wykorzystuj potencjał niszowych hashtagów?

Ostatni już punkt związany z hashtagami. Należy go jednak szczegółowo omówić, ponieważ jest to jeden z najczęściej powtarzających się błędów wśród użytkowników tego portalu! Często zdarza się, że osoby prowadzące profile tematyczne, np. o książkach, korzystają przy każdym poście z tego samego zestawu hashtagów. Takie działania mogą prowadzić do ścinania zasięgów, dlatego warto je różnicować, nawet jeśli nie będą to jakieś diametralne zmiany. Poza tym, wykorzystywanie jedynie popularnych hashtagów jest bardzo niekorzystne, przecież każdego dnia, pojawia się pod nimi setki tysięcy postów! Użycie bardziej „niszowych”, sprawi, że nasz post zyska dłuższą żywotność! Z drugiej strony, same mało popularne hasztagi też nie są dobrym rozwiązaniem, ponieważ znacznie ograniczają zasięg. Dlatego, bardzo ważne jest, żeby znaleźć jakiś złoty środek, np. wymieszać te popularne z mniej znanymi.

Jak zarabiać na Instagramie – nie spamuj!

Jak zarabiać na Instagramie? Uczciwie! To podstawowa zasada, chociaż część użytkowników próbuje pójść na łatwiznę! Aby zyskać followersów, niektórzy postanawiają zostawić po sobie ślad na innych profilach. Samo lajkowanie nie wystarczy, dlatego pojawiają się tam również komentarze. Któż z nas nie spotkał się z sytuacją, gdy nasze zdjęcie zostało skomentowane za pomocą kilku emotek lub słów, typu: super, amazing, great photo etc. etc. W żadnym razie nie korzystajmy z tej metody! Nie tylko niczego nie osiągniemy, ale możemy zostać zbanowani za rozprzestrzenianie spamu! Algorytm Instagrama za wartościowe uznaje komentarze, które składają się przynajmniej z trzech słów, ale im więcej, tym lepiej! Komentowanie jednowyrazowymi hasłami albo emotikonki nie różni się niczym od działania bota! Pamiętajmy o tym, zanim będziemy chcieli sprawdzić jak zarabiać na Instagramie.


jak zarabiać na instagramie - spamowe komentarze za pomocą botów
Emotki i komentarze zachęcające do followania to typowy przykład spamu!

 

Jak zarabiać na Instagramie – powiedz „NIE” botom!

Kolejną złą praktyką w zbieraniu społeczności jest wykorzystywanie botów, czyli narzędzi, które lajkują lub komentują zdjęcia innych użytkowników, docierając do nich za pomocą ustalonych hasztagów, czy lokalizacji. Wykrycie bota lajkującego jest niezmiernie trudne, ale już z komentującym nie ma najmniejszych problemów. Wszystkie nic niewnoszące komentarze składające się z emotikonów lub tekstów w stylu super profil, zapraszam do siebie to jawne działanie niedozwolonych narzędzi. Korzystanie z nich może skończyć się zablokowaniem konta, dlatego stanowczo odradzamy tego typu praktyki. Poza tym przekazanie danych do naszego Instagrama niezaufanym programom również może mieć przykre konsekwencje. Istnieje przecież wiele uczciwych sposobów, aby zwiększyć swoje zasięgi!

Jak zarabiać na Instagramie – nie kupuj followersów!

Nie ma jedynej słusznej odpowiedzi na pytanie jak zarabiać na Instagramie. Ale na pewno nie warto wydawać pieniędzy na sztuczny ruch! Nie ukrywajmy, wybicie się z nowym profilem nie należy do najłatwiejszych, ale nie jest niemożliwe! Niestety, wielu nowych użytkowników postanawia wybrać drogę na skróty, kupując followersów na serwisach, takich jak Allegro. Takie transakcje jednak poza pozornie imponującym wzrostem obserwujących, nie niosą za sobą nic. Są to najczęściej zagraniczne konta, które nie mają żadnego wpływu na funkcjonowanie profilu, nie otrzymamy od nich lajków czy komentarzy, co więcej z czasem zaczną oni znikać. Nie wytworzy się tutaj żadna relacja ani nawet interakcja z instagramerem a kupionymi followersami. Dodatkowo wszystkie firmy, które byłyby chętnie do współpracy z influencerami, zawsze weryfikują konta z dużymi zasięgami pod względem „jakości obserwujących”. Jeżeli profil ma, na przykład, 10 tys. obserwujących, a lajków pod zdjęciami jest zaledwie kilkadziesiąt, świadczy to o nieuczciwym działaniu. Fałszywi followersi mogą też sprawić, że nasze posty nie trafią do realnych fanów, bo algorytm wyświetli je tylko kupionym. Nie warto zatem iść na skróty, tym bardziej że Instagram intensywnie walczy z takimi praktykami, a od niedawna, banuje konta użytkownikom, którzy z nich korzystają.


jak zarabiać na instagramie - screen z aukcji allegro, gdzie można kupić followersów
Oferty kupna followersów wciąż są dostępne na popularnych serwisach

Kto daje i odbiera…

Powyższe powiedzonko doskonale oddaje kolejną często wykorzystywaną praktykę. Mianowicie, często użytkownicy zatrzymują się na jakimś obcym profilu, zostawiają lajki i dają follow, licząc, że ta osoba również doda ich do obserwowanych. Kiedy już tak się stanie, unfollowują ten profil, mając nadzieję, że nikt tego nie zauważy. Na szczęście, użytkownicy są coraz bardziej świadomi i nie dają się już nabierać na takie sztuczki. Zamiast tracić czas na bezrefleksyjne lajkowanie czy followanie, aby potem z tego zrezygnować, lepiej nawiązywać bliskie relacje z innymi! Komentujmy, odnośmy się do treści postów czy zdjęć, w ten sposób, zostaniemy zauważeni i stworzymy pozytywne więzi z innymi.

Instagram Natalii Siwiec – dobry przykład jak budować markę i zwiększać zasięgi 

Gdy pochodząca z Wałbrzycha Natalia Siwiec zaczynała karierę w modelingu, mogliśmy ją oglądać na okładkach kobiecych czasopism. Początkowo jej wizerunek był raczej grzeczny i przyjemny. Z czasem modelka decydowała się na coraz odważniejsze sesje zdjęciowe np. dla magazynu CKM. Jednak przełom w jej karierze przyszedł w 2012 roku wraz z Mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Natalia Siwiec została okrzyknięta miss Euro i jej kariera nabrała prawdziwego rozmachu. Dzisiaj obserwujemy, jak dobrze opanowała „sztukę” Instagrama. Polska modelka i celebrytka zgromadziła ponad milion followersów wokół swojego profilu.

Instagram Natalii Siwiec – skąd ta popularność?

Jednym z elementów sukcesu projektu, który można nazwać „Natalia Siwiec Instagram”, jest jej regularność. Nowe zdjęcia pojawiają się codziennie, czasami nawet więcej niż jedno. W rezultacie na jej profilu możemy podziwiać ponad 3 tysiące wpisów! Znajdziemy tam nie tylko efekty profesjonalnych sesji, bowiem Natalia Siwiec jest również żoną i mamą, przez co jej Instagram zdradza też cząstkę życia prywatnego.

Jak Natalia Siwiec używa pola bio do promowania marek i hashtagów

Wyrobiła sobie taką pozycję na tej platformie społecznościowej, że… nie zawsze używa hashtagów. Jej profil jest bardzo klarownym przykładem, jak długotrwałe i skuteczne budowanie własnej marki doprowadziło do momentu, w którym to inni starają się powiększać swoje zasięgi (o czym poniżej) powołując się na nią w hashtagach. Natalia Siwiec Instagram – można nazwać to przedsięwzięciem wyższej próby, ponieważ celebrytka taguje już tylko te profile, z którymi ma podpisane umowy reklamowe.

Natalia Siwiec jest ambasadorką jednej z wiodących marek lakierów hybrydowych oraz kosmetyków. Aby skutecznie promować produkty, wykorzystuje ramkę bio do wstawiania odnośników. Również Wam polecamy taki zabieg, ponieważ jest on najlepszą formą polecania linków afiliacyjnych na Instagramie. Te i inne metody przybliżamy w tekście Zarabianie na Instagramie.

Jak zarabiać na Instagramie – do zapamiętania:

 

  • przemyśl i zaplanuj spójną koncepcję swojego Instagrama: jaką masz misję, co i kogo będziesz pokazywał, w jakiej kolorystyce, jak często będziesz publikować itd.
  • buduj relacje z innymi, odpowiadaj szybko na komentarze, komentuj posty innych, publikuj Instastories
  • dbaj o wartościowe posty, choć Instagram to głównie piękne zdjęcia, treść postów jest tak samo istotna dla odbiorców
  • nie korzystaj stale z tego samego zestawu hasztagów, staraj się je modyfikować
  • uważaj na zbanowane hasztagi, skorzystanie choćby z jednego całkowicie obetnie zasięgi Twojemu postowi
  • nie kupuj followersów i nie korzystaj z botów, to może Ci tylko zaszkodzić

 

Podsumowując, przede wszystkim, szanuj czas swój i innych użytkowników, bez tej zasady nie może być mowy o sukcesie na Instagramie. Udostępniaj atrakcyjny content, nie tylko w postaci zdjęć, ale również opisów postów, a algorytm Instagrama zatroszczy się o dobre zasięgi. 🙂 Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, zastosuj się do kilku sprawdzonych porad, a na pewno twoje działania zaowocują w przyszłości, nie tylko wzrostem liczby followersów, ale także większemu zainteresowaniu produktami, które polecasz!

Jak zarabiać na Instagramie – ebook dla ciebie!

EBOOK Jak zarabiać na Instagrami