Programy partnerskie z każdym rokiem zyskują na popularności. Posiadasz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy jest to dobry sposób na reklamę dla Ciebie? Dowiedz się jakie są nawiększe zalety posiadania własnego programu partnerskiego.

Programy partnerskie – jak jest cel?

Głównym celem programów partnerskich jest wzrost sprzedaży w sklepie internetowym reklamodawcy, dzięki poleceniom wydawców.

 

programy partnerskie jaki jest cel

 

Kim są podmioty biorące udział w programach partnerskich?

Wydawca to osoba, która posiada dowolną powierzchnię w Internecie, np. serwis tematyczny, bloga, kanał na Youtube czy profil na Instagramie, i w zamian za prowizję od sprzedaży promuje ofertę reklamodawców na tych powierzchniach. Reklamodawca to właściciel serwisu lub sklepu internetowego, który chce sprzedawać więcej, dzięki promocji wydawców, a sieć afiliacyjna to system udostępniający technologię do prowadzenia programów partnerskich, w ramach których jest możliwa powyższa współpraca wydawców z reklamodawcami. 

Największe zalety programów partnerskich

Jeśli chcesz dowiedzieć się nieco więcej o zasadach tworzenia i rozwijania programu partnerskiego, z perspektywy reklamodawcy, zapraszamy do przeczytania artykułu: Dlaczego warto postawić na program partnerski? Z tego tekstu natomiast, dowiesz się, o 5 największych zaletach współpracy reklamodawców z wydawcami w ramach programów partnerskich.

1. Zysk dla każdego podmiotu uczestniczącego w programach partnerskich

Najważniejszy jest fakt, że na programach partnerskich zarabiają wszyscy i, że udział w programie daje rezultat w postaci relacji „win win”, dla wszystkich podmiotów. Wydawca otrzymuje prowizyjne wynagrodzenie od każdej sprzedaży ze swojego polecenia, reklamodawca notuje więcej udanych transakcji dzięki czemu zarabia więcej, sieć afiliacyjna również zarabia prowizyjnie za pośrednictwo, a użytkownik/klient kupuje towar, którego potrzebuje, z polecenia kogoś, komu ufa. Dzięki temu marketing efektywnościowy przynosi tak dobre rezultaty.

2. Stale rosnąca liczba wydawców i odbiorców w programach partnerskich

Stale rosnąca liczba wydawców, a co za tym idzie rosnąca grupa odbiorców, to obok finansowych zysków ze współpracy, największa wartość programów partnerskich. Reklamodawca może współpracować z różnymi podmiotami, a jednocześnie niemal każdy użytkownik Internetu może zostać wydawcą. Dzięki temu produkty z programów partnerskich są pokazywane w filmie na Youtube, w poście na Instagramie, w szczegółowej recenzji na blogu czy zestawieniu produktów w wyszukiwarkach produktowych. To właśnie sprawia, że grupa odbiorców jest bardzo szeroka i różnorodna. Dzięki długofalowej współpracy w programach partnerskich  nawiązują się relacje między wydawcami a reklamodawcami, dzięki czemu współpraca staje się coraz bardziej efektywna. Po kilku przeprowadzonych kampaniach wydawcy wiedzą jak działać, aby osiągać wysokie konwersje. Dzięki temu reklamodawca oszczędza czas, poświęcany na bardzo szczegółowy briefing i może rozpocząć współpracę z nowymi wydawcami, którzy systematycznie dołączają do sieci afiliacyjnej.

Jakie są zalety programów partnerskich?

3. Utrwalanie wizerunku i rozpoznawalności marki 

Kolejny atut programów partnerskich to utrwalanie wizerunku marki, który jest wartością dodaną do współpracy z wydawcami, ponieważ gdy nie dochodzi do sprzedaży, reklamodawca nie ponosi kosztów działań wydawców. Im częściej użytkownicy widzą produkty danej marki na portalach, blogach czy profilach powiązanych z konkretną branżą, tym bardziej ich one intrygują. Rosną wskaźniki zapamiętania, co jest niezwykle ważne. Dodatkowo działa tutaj psychologiczna zasada, mówiąca o tym, że im częściej coś widzimy, tym bardziej to lubimy. W tym przypadku nie będzie to działało na konkretny produkt, ale na całą markę. Musisz pamiętać, że budowanie wizerunku firmy, jest równie ważne jak sama sprzedaż, ponieważ dzięki temu pojawia się lojalność, przywiązanie i sympatia konsumentów.

4. Naturalny i nienachalny sposób promocji produktów i marki

Wyżej wspomniana została już naturalność marketingu efektywnościowego. Rzeczywiście promocja realizowana w ramach programów partnerskich, często jest niezauważana przez potencjalnych klientów. Wszystko to za sprawą dopasowania produktu reklamodawcy do branży wydawcy oraz dyskretnym narzędziom z jakich korzystają wydawcy (widżety produktowe czy linki afiliacyjne). Świetnym przykładem są np. zestawienia produktów kosmetycznych, w których bloggerzy wskazują swoje ulubione kosmetyki czy też takie, mogące służyć konkretnemu typowi skóry. W rankingach takich umieszczane są produkty wydawcy wraz z propozycjami innych marek, więc konsument sam może zdecydować, czego potrzebuje. Podobnie działa marketing przez Insta Stories, kiedy influencer opowiada o czymś swoim widzom, a następnie za pomocą opcji swipe up, może przekierować ich na stronę sklepu.

5. Wpływanie na decyzje zakupowe klientów dzięki influencerom

Nie można też zapomnieć o tym, że duże serwisy kształtują opinie użytkowników. Nie bez powodu osoby działające w Social Media, na blogach czy różnych portalach, nazwane zostały influencerami. Mają one ogromny wpływ na postrzeganie, poglądy, a także na decyzje zakupowe swoich odbiorców. Właśnie dlatego programy partnerskie są tak ważne. Istotą jednak jest, aby taka współpraca była zaaranżowana odpowiednio. Z tego powodu tak wiele ecommerce korzysta z usług naszej sieci. Gwarantujemy im bowiem pewność, że wszystkie narzędzia i relacje są odpowiednio dopasowane.

Mamy nadzieję, że te argumenty przekonały Cię do programów partnerskich i nie masz już żadnych wątpliwości. Jeśli jednak jeszcze dostrzegasz jakieś niejasności, chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!


Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z programami partnerskimi, koniecznie przeczytaj:

Programy partnerskie, czyli jak zwiększać sprzedaż w zamian za prowizję

Zakupy online – jak zwiększać sprzedaż dzięki poleceniom

programy partnerskie kontakt

 

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 16.07.2020