Zarabianie na Instagramie dzięki Insta Stories (Instagram Relacje) – 8 funkcji do zwiększania popularności

Data aktualizacji: 31.03.2023

Insta Stories (Instagram Relacje) – poznajemy 8 funkcji do zwiększania popularności profilu. Zobacz, jak tworzyć relacje, które umożliwią zarabianie na Insta Stories.

Zarabianie na Insta Stories

O zarabianiu na Instagramie już pisaliśmy. Wspominaliśmy również o możliwościach afiliacyjnych na Insta Stories. Instagramowe Relacje to już nasza codzienność, a coraz więcej użytkowników ogranicza swój kontakt z Instagramem wyłącznie do oglądanie relacji. Dlatego zachęcamy do zapoznanie się ze wszystkimi funkcjami, jakie daje nam na Insta Stories (Instagram Relacje) i wykorzystywaniu ich w promocji własnej marki.

Insta Stories (Instagram Relacje), czyli nowy Snapchat?

Funkcja Insta Stories pojawiła się na platformie Instagram w połowie 2016 roku i… została bardzo źle przyjęta! Wielu użytkowników zarzucało Instagramowi skopiowanie funkcji Snapchata. Jednak w tym przypadku, pierwsze wrażenie nie było najważniejsze. Ludzie potrzebowali czasu, aby oswoić się z nowymi możliwościami, a gdy tylko ze stories zaczęli korzystać najbardziej znani influencerzy, funkcja od razu zyskała na przychylności i ogromnej popularności. Polscy blogerzy, blogerki, a także celebryci pokochali tę opcję. Instagram Anna Lewandowska obserwuje już ponad 2,5 miliona użytkowników. Oczywiście, nie jest to wyłącznie zasługa Instagram Stories, ale niewątpliwie dzięki relacjom, użytkownicy mogą poznać nie tylko treningi, ale i życie Ani „od kuchni”, za co lubią ją jeszcze bardziej. Szacuje się, że na świecie z relacji korzysta obecnie ponad 400 mln osób! Polska nie odstaje od tendencji światowych, bo mamy już 8,5 miliona użytkowników tego medium. Jeśli jeszcze nie każdy klika na Instastories, to zapewne wkrótce to zrobi 🙂

Funkcja Instastories, kopiując Snapchata, bardzo szybko doprowadziła do spadku liczby użytkowników samego Snapa. Od 2017 roku, wartość Snapchata systematycznie zmniejsza się, jak i liczba użytkowników, którzy odchodzą do Instagrama. Zadziałała tu prosta zasada użyteczności, większość osób wolała mieć dwie aplikacje w jednej, a dzięki stories tak właśnie się stało. Snapchat przestał być im, po prostu, potrzebny. Użytkowników średnio interesowało, że jedna aplikacja kradnie drugiej pomysły. Kluczowa grupa Snapchata, czyli osoby w wieku od 18 do 34 roku życia, bez namysłu opuściły Snapchata, po pamiętnym tweecie Kylie Jenner, amerykańskiej celebrytka, która w lutym 2018 roku napisała: „czy ktoś jeszcze nie odpala już Snapchata? Czy to tylko ja… och, jakie to smutne”. W efekcie Instagram ma już miliard użytkowników, a Snap – mniej niż 200 milionów.

Insta Stories (Instagram Relacje) – co nam oferują?

Przyjrzyjmy się teraz podstawowym funkcjom, które możemy wykorzystać, tworząc Insta Stories.

Instagram Stories (Instagram Relacje) ebook dla ciebie!

ebook JAK ZARABIAĆ W SOCIAL MEDIA

1. Insta Stories (Instagram Relacje) – Boomerang

To prawdopodobniej najpopularniejsza i najchętniej wykorzystywana przez użytkowników funkcja, która pojawiła się już przy pierwszej aktualizacji. Polega na stworzeniu krótkiego zapętlonego filmiku. Do tej pory, stworzenie takiego materiału wymagało specjalnych aplikacji, ale odkąd możliwość ta pojawia się w relacjach, Instagramowicze pokochali ją! Boomerangiem zastąpimy dłuższe filmy, GIFy czy animacje. Jest prosty w wykonaniu i nie wymaga praktycznie żadnych nakładów pracy… poza dobrym pomysłem!

2. Insta Stories (Instagram Relacje) – Zadaj pytanie

Czyli stosunkowo najmłodsza funkcja, która jednak podbiła serca użytkowników. Dzięki opcji zadaj pytanie, możemy utrzymywać stały kontakt z followersami, dowiedzieć się co ich interesuje, a przede wszystkim, ułatwić kontakt z nami. Skorzystanie z pytań pomoże także wprowadzić powiew świeżości do codziennej komunikacji.

instagram stories pytanie
Pytania na Instastories mogą dotyczyć różnych kwestii

3. Insta Stories (Instagram Relacje) – Ankiety

Kolejny hit, z którego uwielbiają korzystać użytkownicy platformy Instagram. Dzięki tej opcji możemy z łatwością sprawdzić co nasi obserwujący sądzą o nowej fryzurze, filmie, który właśnie oglądamy albo czy podobają się im nowe ubrania, które kupiliśmy. Ankietę na Instagram Stories możemy przeprowadzić na dwa sposoby, za pomocą paska, po którym swipem możemy określić stopień zainteresowania (tu należy pamiętać o wybraniu odpowiedniej emotki) oraz klasyczne pytanie z dwiema odpowiedziami.

instagram stories ankieta
Skorzystanie z ankiety w Instastories jest ciekawym urozmaiceniem komunikacji

4. Insta Stories (Instagram Relacje) – Naklejki 

To kolejna funkcja, bez której nie wyobrażamy sobie funkcjonowania relacji. Dzięki dodaniu naklejki z temperaturą możemy pokazać wszystkim, że mroźną zimę spędzamy na plaży, a lokalizacja pomoże to podkreślić! Mamy też do wyboru mnóstwo naklejek tematycznych, sezonowych czy klasycznych emotek, a także daty czy funkcję odliczania!

5. Instagram Stories (Instagram Relacje) – Gify 

Uwielbiamy gify, co do tego nie ma wątpliwości. Korzystamy z nich przy każdej możliwej okazji. Niektóre z nich stały się tak jak memy, elementami popkultury. Skąd bierze się to zamiłowanie do animowanych fragmentów filmów, nad tym nie będziemy się tu rozwodzić. W każdym razie, na Instastories dodawanie ruchomych obrazków stało się szalenie popularne i popularność ta zdaje się nie słabnąć. Gify stanowią formę zabawnej, luźniej komunikacji, a przecież w stories rzadko poruszamy jakieś poważne kwestie! 😉

instagram stories gif
Popularność gifów na Instastories rośnie z dnia na dzień!

Oczywiście, to tylko kilka przykładów. Możemy też dodać Instastories z muzyką czy skorzystać ze specjalnych aplikacji, które wzbogacą ich styl i wygląd.

6. Instagram Stories (Instagram Relacje) – Zapisywanie relacji

Żywotność relacji to 24 godziny, ale często chcielibyśmy, aby zostały z nami na dłużej. Dlatego, od niedawna relacje, na których nam najbardziej zależy, możemy zapisać w katalogu nad tablicą ze zdjęciami. Będą one wyświetlały się tak długo, jak tylko chcemy. Znikną, dopiero gdy sami je usuniemy. Możemy tworzyć tematyczne katalogi z różnymi relacjami. Jest to rewelacyjna opcja szczególnie dla tych, którzy zajmują się wieloma rzeczami. Dzięki różnego rodzaju relacjom możemy stworzyć własną video wizytówkę. Warto nadać katalogom zachęcające nazwy oraz ustawić ikony, które zachęcą do kliknięcia.

instagram stories anna lewndowska
Anna Lewandowska podzieliła swoje relacje na katalogi, które od razu pokazują nam, jak wiele tematów podejmuje

7. Instagram Stories (Instagram Relacje) – Udostępnianie relacji

Od jakiegoś czasu, Instagram pozwala też na repostowanie Instastories, czyli udostępnieniu relacji, w której nasz profil został oznaczony. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, gdy nie wiemy, co dodać do naszej stories. Jeżeli profil, którym zarządzamy, jest często oznaczany przez innych użytkowników, wtedy nie tylko z łatwością możemy wrzucić Instastories, gdy nie mamy aktualnego contentu, a przy okazji, wyróżnić kogoś. Na repostowanej relacji, zawsze umieszczona jest informacja, z jakiego konta pochodzi oryginał!

8. Instagram Stories (Instagram Relacje) – Linkowanie zewnętrzne

Linkowanie na Instastories, a także wklejanie linków afiliacyjnych, możliwe jest w przypadku profili, które osiągnęły min. 10 tys. obserwujących. Wtedy możemy dodać tam aktywnego linka, który przekieruje bezpośrednio do polecanego produktu czy najświeższego wpisu na blogu. Przekroczenie tego pułapu może wydawać się trudne, ale w social media nie ma rzeczy niemożliwych. Koniecznie zapoznajcie się z naszym wpisem, o tym jakie możliwości daje Instagram, a w szczególności, hasztagi! Sprawdźcie też, na co Instagram nie zezwala. Z takim przygotowaniem merytorycznym, na pewno łatwiej będzie Wam dotrzeć do jak największej liczby followersów!

instagram stories link
Warto starać się o zwiększenie liczby obserwujących, aby móc linkować na Instastories!

 

Insta Stories (Instagram Relacje) dla ecommerce

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to dzięki Instagram Stories możesz odsyłać swoich użytkowników bezpośrednio do zakupów. Po kliknięciu na zdjęcie przedstawiające produkt, wyświetlają się wszystkie informacje na temat produktu z możliwością bezpośredniego przekierowania użytkownika do sklepu. Ścieżka zakupowa będzie wtedy znacznie krótsza i z pewnością przyniesie lepsze wyniki sprzedaży!

instastories sklep
Sklep na Instastories może okazać się fenomenalnym rozwiązaniem!

 

Insta Stories (Instagram Relacje) – płatne kampanie

Relacje sprawdzą się dobrze również w płatnych kampaniach. Koszt wypromowania Instastories jest często tańszy niż w przypadku zwykłego posta, który dodaliśmy do naszego profilu. Przygotowanie takiej reklamy również jest proste! Wystarczy nam grafika o odpowiednim rozmiarze 1080×1920 px i podstawowa znajomość facebookowego Menadżera Reklam. Odkąd Facebook wykupił Instagrama, promocja treści stała się znacznie łatwiejsza. Za pomocą jednego narzędzia z łatwości będziemy mogli zarządzać kampaniami na obydwu portalach.

W przypadku treści płatnych należy jednak pamiętać, że budżet to nie wszystko. Jeżeli nie promujemy atrakcyjnych treści, łatwo go przepalić. Dlatego, zanim przeznaczymy pieniądze na reklamę, warto zastanowić się kilka razy czy treść, którą chcemy promować, ma szanse wzbudzić pozytywne reakcje u fanów Instagrama.

Robiąc Insta Stories (Instagram Relacje) zyskasz:

WIĘKSZE ZAUFANIE: Instagram Stories to świetne narzędzie do pokazania naszego życia lub marki „od kuchni”, przekazywanie lekkich, przyjemnych treści, które sprawią, że fani zaufają nam bardziej i zostaną z nami na dłużej

EFEKT ZASKOCZENIA: dzięki możliwościom Instagram Stories, nie musisz serwować followersom tylko statycznych treści, możesz nagrywać filmiki, zabawiać gifami, boomerangami czy naklejkami!

STAŁY KONTAKT Z ODBIORCAMI: przygotowanie atrakcyjnego zdjęcia, które chcemy dodać na Instagrama, może być czasochłonne, dlatego, jeżeli nie chcemy tracić kontaktu z followersami, warto jak najczęściej udostępniać Instastories, które wymagają znacznie mniejszego nakładu pracy

BLIŻSZE RELACJE: dzięki funkcjom takim jak ankiety czy zadawanie pytań, możesz na bieżąco śledzić, czego oczekują użytkownicy. Instastories znacznie ułatwia codzienny kontakt i buduje trwałe relacje, które są podstawą funkcjonowania w mediach społecznościowych.

Instagram daje nam naprawdę wiele możliwości, dlatego nie ograniczajmy się jedynie do tradycyjnych postów ze zdjęciem. Instagram Stories to prosta, ale przede wszystkim, lubiana przez użytkowników funkcja. Jej aktywne wykorzystanie z pewnością przeniesie doskonałe efekty!

 


Mogą cię zainteresować:

Zarabianie na Instagramie, czyli jak zarabiać dzięki linkom afiliacyjnym 

Zarabianie na Facebooku – jak skutecznie generować zysk w social media

Zarabianie na YouTube – jak monetyzować nawet niewielki ruch

 


link afiliacyjny jak zarabiać