Link afiliacyjny, czym jest i jak na nim zarabiać?
Data aktualizacji: 22.05.2024
Link afiliacyjny pozwala wirtualnym wydawcom w kreatywny sposób polecać produkty i zarabiać prowizje od ich sprzedaży.
Rozpoczynając przygodę z affiliate marketingiem, należy zwrócić szczególną uwagę na link afiliacyjny, ponieważ to najprostsze i najskuteczniejsze narzędzie umożliwiające zarabianie przez internet. Polecając produkty ze sklepów poprzez linki afiliacyjne, mamy gwarancję, że otrzymamy prowizję od ich sprzedaży, gdy użytkownik kupi coś w sklepie dzięki naszemu poleceniu.
Link afiliacyjny – co to jest?
Link afiliacyjny to najprostsze narzędzie afiliacyjne. To unikalny adres URL do dowolnej strony internetowej reklamodawcy, który przetworzony w systemie afiliacyjnym, staje się linkiem afiliacyjnym, gdzie zaszyfrowane zostaje unikalne ID wydawcy.
Dzięki linkom afiliacyjnym na konto wydawcy zliczamy:
- każde kliknięcie w ten link i przejście na stronę reklamodawcy
- akcje/sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w ten link
- prowizje od tych akcji/ sprzedaży
Link afiliacyjny – wygeneruj link w 30 sekund!
Czym jest generator linków afiliacyjnych?
Generator linków afiliacyjnych służy do generowania linków afiliacyjnych, czyli aktywnych linków URL, które pozwalają zliczać akcje i transakcje, do których dochodzi dzięki kliknięciu w te linki.
System afiliacyjny zlicza zamówienia w sklepach internetowych, które są realizowane poprzez linki afiliacyjne i automatycznie nalicza prowizje od tych zakupów, właścicielom linków afiliacyjnych. Dzięki temu właśnie można zarabiać na polecaniu produktów i usług online.
Zarabianie dzięki linkom afiliacyjnym
To jeden z najprostszych sposobów na zarabianie w internecie, stworzenie linku to zaledwie kilka sekund, a po umieszczeniu go na stronie, nigdy nie wygasa i nie dezaktualizuje się. Dzięki temu, na jednym linku możesz zarabiać przez miesiące i lata.
Praktyczne przykłady zarabiania na linkach afiliacyjnych zebraliśmy w ebooku:
Jak wygenerować link afiliacyjny w 30 sekund
Pobierz go bezpłatnie i zobacz, jak łatwo jest wygenerować własny link afiliacyjny i gdzie można go publikować.
Link afiliacyjny – kto może zostać wydawcą i zarabiać na polecaniu
Dzięki linkom afiliacyjnym, każdy zarejestrowany wydawca w sieci afiliacyjnej może zarabiać na polecaniu produktów i usług. Co ważne, wydawcą może zostać praktycznie każdy użytkownik internetu.
Kiedyś, bycie wydawcą wiązało się z posiadaniem bloga czy serwisu internetowego. Teraz, w erze social mediów, posiadanie strony www nie jest już wymogiem.
Instagramie, YouTube czy Pintereście.
A i to nie jest niezbędne, bo linki do polecanych produktów można przesyłać znajomym mailem czy dowolnym komunikatorem online. Wydawcą afiliacyjnym może zostać każdy, kto prowadzi jakiekolwiek działania online, nawet na bardzo małą skalę.
Tak więc na linkach afiliacyjnych mogą zarabiać:
- właściciele serwisów i stron tematycznych, opiniotwórczych, blogerzy
- porównywarki i wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, cashbackowe
- legalne bazy mailingowe, webmasterzy, specjaliści SEO, serwisy remarketingowe
- użytkownicy social mediów: YouTube, Facebook, Instagram, SnapChat, Pinterest
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak monetyzować ruch w mediach społecznościowych, sprawdź naszą zakładkę #socialtips, gdzie znajdziesz artykuły poświęcone zarabianiu w social media.
Link afiliacyjny – jak go zdobyć?
Na szczęście linków afiliacyjnych nie trzeba zdobywać. Można sobie brać! Wystarczy:
1. Zarejestrować się w webePartners
2. Skorzystać z generatora linków afiliacyjnych
3. Za pomocą trzech (3) kliknięć wygenerować własny link afiliacyjny
Dzięki generatorowi linków afiliacyjnych możesz wygenerować do wybranego programu partnerskiego (sklepu internetowego), których w webePartners jest kilkaset.
Link afiliacyjny – gdzie i jak mogę go publikować?
Wszędzie! To jest największa zaleta linku afiliacyjnego. Możesz być właścicielem serwisu tematycznego, rabatowego, casbackowego, katalogu produktów, prowadzić bloga, posiadać fanpage na Facebooku, profil instagramowy, kanał na Youtubie, czypo prostu komentować treści innych.
Dla skuteczności warto testować różne powierzchnie i sposoby zamieszczania linków afiliacyjnych, aby finalnie skupić się na tych, które najlepiej przekładają się na sprzedaż. Link afiliacyjny możesz:
- wkleić w tekście na stronie, bogu, podpiąć pod dowolną grafikę, logo czy tekst
- zamieścić na profilu w social media, na grupach, a także w komentarzach
- przesłać za pomocą e-maila lub dowolnego komunikatora, tj. SMS, Messenger, WhatsApp itp.
Link afiliacyjny na blogu – dobry przykład
Używanie linku afiliacyjnego na blogu jest skuteczne, a możliwości są różnorodne:
- Można wpleść go dyskretnie w tekst
- Podpiąć pod grafikę czy logo
- Umieścić pod wybraną frazę tekstu
Bardzo popularnym zabiegiem jest tworzenie graficznych zestawień produktowych, a następnie podpięcie linków afiliacyjnych pod nazwy poszczególnych produktów.
Przykład: Wyprawka do pierwszej klasy – Wikilistka.pl
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak przygotować się do różnych sytuacji, jak wakacje czy wycieczka rowerowa? Możesz przygotować wpis, który pomoże czytelnikom w takich chwilach.
Wykorzystując generator linków afiliacyjnych, umieszczaj linki do pomocnych produktów. Wikilistka wskazuje rodzicom, jakie produkty wybrać dla pierwszaków, umieszczając linki bezpośrednio do nich.
Link afiliacyjny na YouTube – dobry przykład
Zarabianie na YouTube dzięki afiliacji jest możliwe dla każdego, nie tylko dla popularnych twórców. Pod filmami na YouTube, masz możliwość dodawania klikalnych linków afiliacyjnych, które prowadzą do sklepów z produktami, ubraniami, kosmetykami, książkami, grami czy gadżetami.
Widzowie łatwo przechodzą na stronę zakupu klikając link w opisie filmu.
Zaksiążkowane to kanał YouTube, prowadzony przez dwie siostry: Tolę oraz starszą o 8 lat Zuzannę. Obie bardzo kochają książki, a na kanale dzielą się swoją pasją z innymi.
Regularnie opowiadają o swoich ulubionych książkach i inspirują innych do czytania, a tak mówią o sobie:
Jesteśmy siostrami, zakochanymi po uszy w książkach, odkrywaniu nowych pysznych kawałków literatury. Prowadzimy razem kanał na YouTube, ponieważ chcemy inspirować, zachęcać do czytania, a dzięki temu, że jesteśmy dwie – możemy trafić zarówno do młodszego, jak i starszego czytelnika, ale przede wszystkim spełniamy swoją pasję! [źródło: MBP w Opolu].
Na YouTube nie ma ograniczeń co do ilości linków afiliacyjnych, które możemy zamieścić w opisie filmu. Dlatego warto to wykorzystać, podlinkowując każdy produkt, który polecamy na filmie.
Przykład: Tola i Zuza z kanału Zaksiążkowane, często umieszczają jeden link afiliacyjny do strony głównej sklepu Tania Książka.pl, w opisie filmu, w którym prezentują różne książki. Gdy ktoś dokona zakupu przechodząc przez ten link, dziewczyny otrzymują prowizję.
Link afiliacyjny – czy muszę mieć własną stronę, aby zarabiać?
Nie! Aby zarabiać na linkach afiliacyjnych nie trzeba mieć własnej strony www. Link jest tak samo skuteczny, gdy zamieścisz go w social media (Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, Snapchat, TikTok) lub prześlesz go mailem, a także dowolnym komunikatorem (SMS, Messenger, WhatsApp).
Wraz z bardzo dynamicznym rozwojem Facebooka, Instagrama, YouTuba i innych serwisów społecznościowych, zarabianie na tych kanałach komunikacji jest coraz bardziej popularne. Sposobów na wykorzystywanie linków afiliacyjnych w social media jest bardzo dużo.
Zapraszamy do zapoznania się ze wpisami na naszym blogu, gdzie omawiamy konkretne przykłady i strategie zarabiania na różnych platformach, w tym:
Link afiliacyjny – bądź kreatywny
Powyższe przykłady są jedynie wskazówkami pokazującymi pełne spektrum możliwości związanych z wykorzystaniem linków afiliacyjnych. Ważne jest, aby być transparentnym wobec swoich odbiorców i jasno informować o linkach afiliacyjnych w publikowanej treści.
W dzisiejszych czasach dzielenie się wiedzą i możliwość zarabiania na niej jest postrzegane jako coś naturalnego. Dlatego warto w pełni wykorzystać potencjał afiliacji, a przede wszystkim unikalne możliwości, jakie daje link afiliacyjny w działaniach online.
Zarówno twórcy, jak i reklamodawcy ponoszą odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów UOKiK. Przeczytaj nasz artykuł Oznaczanie reklam i współprac, aby dowiedzieć się, jak prawidłowo oznaczać treści reklamowe.
Link afiliacyjny – narodziny w październiku 1994 rok w USA
Linki afiliacyjne zyskały na popularności w latach 90. w Stanach Zjednoczonych. Prekursorami koncepcji wynagradzania za sprzedaże z poleceń były takie firmy jak:
- PC Flowers & Gifts.com (październik 1994)
- AutoWeb.com (październik 1995)
- Kbkids.com/BrainPlay.com (styczeń 1996)
- EPage (kwiecień 1996)
Obecnie w USA na afiliacji zarabia ponad 80% marek!
Program afiliacyjny Amazona
Program afiliacyjny Amazona ruszył w lipcu 1996 roku i trwa do dziś. Każdy, kto poleca produkty z Amazona poprzez linki afiliacyjne, otrzymuje prowizje od sprzedaży produktów, do których dojdzie z tych poleceń.
Jeff Bezos i nowa strategia marketingowa
Jeff Bezos, założyciel i prezes Amazona, w nowej strategii marketingowej postanowił wypróbować możliwości, jakie daje wynagradzanie za sprzedaże zrealizowane dzięki poleceniom.
Była to wciąż nowość, więc sporo osób podeszło nieufnie do pomysłu Amazona. Bardzo szybko jednak okazało się, że jest to proste i skuteczne rozwiązanie.
Afilianci (wydawcy online) nie musieli przecież robić nic więcej poza umieszczaniem linków afiliacyjnych do produktów na swoich stronach, a prowizje motywowały ich do dalszych działań.
W ten sposób afiliacja stała się jednym z filarów marketingu internetowego w USA.
Link afiliacyjny – podsumowanie
- uniwersalność: Możesz użyć go praktycznie wszędzie.
- prostota: Tylko 3 proste kroki do jego wygenerowania.
- bezpieczeństwo: Gwarancja zliczania wszystkich naszych transakcji.
- dyskrecja: W przeciwieństwie do banerów reklamowych, możesz go używać do nienachalnej promocji.
- narzędzie do zarabiania: To jedno z najłatwiejszych narzędzi do zarabiania w sieciach afiliacyjnych.
Zarejestruj się w naszym serwisie, aby uzyskać dostęp do ekskluzywnych narzędzi do zarabiania na polecaniu!