Social media marketing – promocja produktów w mediach społecznościowych

Social media marketing – zarabianie przez polecanie produktów w mediach społecznościowych

Sposobów na promocję w social mediach nie brakuje. Jednym ze sposobów, który można wdrożyć od zaraz jest afiliacja, czyli promowanie marek i produktów dzięki linkom afiliacyjnym .

SOCIAL MEDIA MARKETING
Zarabiaj na linkach afiliacyjnych

 

social media marketing

 

Social media marketing – dlaczego warto

Jeżeli prowadzisz fanpage na Facebooku albo konto na Instagramie, Pintereście czy TikToku, to możesz polecać wybrane produkty z programów partnerskich i dodawać linki afiliacyjne. Zarobisz prowizje od każdego polecenia, które zakończy się transakcją w sklepie, z którego pochodzi produkt.

To, w jaki sposób polecisz swoim fanom czy obserwującym produkty reklamodawców, zależy wyłącznie od Ciebie. Linki możesz opatrzyć jakąś odpowiednią grafiką, dodać w komentarzu czy wysłać w wiadomości prywatnej. Sporo osób całkowicie przeniosło się ze swoimi działaniami afiliacyjnymi właśnie na grunt social media marketingu, gdyż często posiadają tam większą bazę fanów niż na blogu czy w serwisie. Oczywiście, mowa tu o różnych kanałach, oprócz Facebooka czy Instagrama, afiliacja działa doskonale również na Youtubie czy Snapchacie.


Social media marketing na Facebooku

Pytanie jak zarabiać na Facebooku, zadaje sobie wiele osób rozwijających swoją działalność na tym portalu. Jednak najprostszym i najszybszym jest zamieszczenie linku afiliacyjnego w treści posta.

SOCIAL MEDIA MARKETING
Zarabiaj na linkach afiliacyjnych

 

link afiliacyjny w poście na facebooku
Link afiliacyjny w treści posta na Facebooku

Social media marketing na Instagramie

Instagram nie daje tak wielu możliwości zamieszczania aktywnych linków afiliacyjnych jak Facebook, ale ze względu na ogromne zaangażowanie użytkowników Instagrama, można docierać ze swoimi postami do szerokich grup odbiorców. Warto więc włączyć Instagrama do działań afiliacyjnych i testować jego możliwości w sferze social media marketing.

Link afiliacyjny dodajemy do Link Sticker dokładnie tak samo, jak każdy inny link, z którym ma być powiązana naklejka. Każdy, kto widzi relację, może dotknąć naklejki, aby przejść do miejsca przekierowania. Link afiliacyjny odprowadzi użytkownika bezpośrednio do sklepu, który jest polecany i naliczy prowizję, jeśli użytkownik kupi coś w sklepie w ciągu 30 dni.
jak zarabiać na Instagramie link stickers

 


Social media marketing na YouTubie

Jeżeli twoja działalność w sieci, skupia się głównie na video contencie, to również możesz ją monetyzować. Youtube umożliwia wiele możliwości dodania linków afiliacyjnych. Zdecydowanie, najpowszechniejsze jest dodawania ich pod konkretnym filmem, w którym, na przykład, polecasz jakieś produkty i chcesz pokazać widzom, gdzie mogą je tanio kupić. Jednak zarabianie na Youtubie to znacznie więcej możliwości!

SOCIAL MEDIA MARKETING
Zarabiaj na linkach afiliacyjnych

 


Social media marketing na TikToku


Nie są do tego potrzebne żadne dodatkowe umiejętności oraz narzucone zasięgi. To bardzo prosty i intuicyjny sposób, który wdrożysz niezwłocznie po rejestracji jako wydawca w sieci afiliacyjnej. Wystarczy w wizytówce podać link do swojego profilu na Tik Toku, dołączyć do dowolnych programów partnerskich wybranych marek i już można zacząć polecać produkty i zarabiać prowizje od ch sprzedaży.

Jak zarabiac na tik toku

SOCIAL MEDIA MARKETING
linki afiliacyjne na Tik Toku

Social media marketing na Pintereście

Pinterest, to bardzo ciekawy portal, na którym tworzysz tematyczne tablice. Na każdej tablicy możesz umieścić dowolne produkty i oczywiście opatrzyć je linkami afiliacyjnymi! A dzięki specjalnej wtyczce, bardzo szybko dodasz konkretne Piny do swojej tablicy. Zainteresowanych odsyłamy do lektury o Jak zarabiać na Pintereście.

social media marketing na pintereście, jak dodawać linki afiliacyjne
Pod każde zdjęcie na Pintereście można podpiąć linki afiliacyjne

Wiadomości prywatne a social media marketing

Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji umożliwiających komunikację. Wykorzystuj social media marketing także przy użyciu komunikatorów. Wystarczy, że wyślesz swoim znajomym link za pomocą Messengera, WhatsAppa, maila czy nawet SMSa i już możesz zacząć zarabiać w afiliacji!

Czego unikać w social media marketingu?

Załóżmy, że masz fanpage na Facebooku, który zgromadził kilka tysięcy fanów. Social media marketing nie jest Ci obcy, więc chcesz zacząć monetyzować swoje działania poprzez afiliację. Przede wszystkim, musisz pamiętać, że Facebook nie służy do zarabiania, ale jest platformą komunikacji z Twoimi fanami. Jeżeli zalejesz swój profil materiałami reklamowymi, mogą oni odwrócić się od Ciebie. W końcu nikt nie lubi być nachalnie namawiany do zakupów. Poza tym pamiętaj o spójności między dotychczasową działalnością a treściami reklamowymi. Zupełna zmiana koncepcji z dnia na dzień, nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ może zrazić użytkowników. Dowiedz się więcej o innych błędach, których należy unikać.

Czy social media marketing się opłaca?

Na to pytanie nie ma jednej, dobrej odpowiedzi. Na pewno, przy odpowiednio dobranej strategii i znacznej ilości aktywnych użytkowników, afiliacja prowadzona w połączeniu z social media marketingiem, a więc z wykorzystaniem innych kanałów komunikacji niż standardowy blog bądź serwis, może przynieść zyski. W przypadku mniejszego obszaru działań również jest to możliwe, ale na pewno wymaga więcej zaangażowania i pracy, aby osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Występując w roli autorytetu dla swoich użytkowników, sukces z pewnością przyjdzie łatwiej. Dlatego pamiętaj, że zawsze należy zastanowić się nad tym, co Ty możesz zrobić dla odbiorców, a nie jak oni mają pomóc Tobie. Wychodząc z tego założenia, na pewno łatwiej będzie o dobre wyniki.

Czy ciężko jest się wybić w social media marketingu?

Do sieci afiliacyjnych dołącza coraz więcej wydawców, którzy afiliują za pomocą swoich mediów społecznościowych. W webePartners, na przykład, wielu wydawców wskazało Facebooka jako swoje źródło działań. Nieco mniej, Instagrama, a trzecie miejsce zajmuje Youtube, który dopiero zaczyna wyrastać na poważnego gracza w afiliacji. Popularność Facebooka ciężko jest jednak przebić, przede wszystkim, dlatego, że daje on największą możliwość umieszczania linków afiliacyjnych. Użytkownicy czasem rezygnują nawet z fanpage, na rzecz, przykładowo, zamkniętych grup, gdzie mogą dzielić się z innymi linkami do atrakcyjnych promocji. Co więcej, przez FB jest również możliwość udostępnienia chociażby kodów rabatowych. Pamiętaj, że afiliacja w social media marketingu wciąż nie jest aż tak popularna jak w blogosferze, dlatego tym bardziej warto się nią zainteresować.

Jeśli nie social media marketing to co?

Oczywiście, jest na to kilka sposobów. Zacznijmy od tego, że linki afiliacyjne możesz udostępniać za pomocą każdej platformy. Również za pomocą maila! Być może twoi znajomi uważają cię za specjalistę w sprawie promocji? Spróbuj przygotować specjalne wiadomości, w których przedstawisz im najciekawsze oferty wraz z linkami afiliacyjnymi! Może takie „przyjacielskie” newslettery okażą się strzałem w dziesiątkę? Pamiętaj, że linki afiliacyjne prześlesz również za pomocą innych komunikatorów, takich jak: Skype, Hangouts czy WhatsApp. W tym wypadku jednak nie nastawiaj się na długofalowe działania, a raczej pojedyncze sytuacje, gdy proponujesz znajomym zakup produktu, którego potrzebują. Mogą to być jednak dla ciebie pierwsze kroki do rozpoczęcia przygody z afiliacją.

Każdy kanał ma inną specyfikę, dlatego pamiętaj, żeby dokładnie przemyśleć jaką strategię reklamową zastosować. Zachęcamy też do przetestowania kilku różnych portali, dzięki czemu będziesz mógł sprawdzić, gdzie afiliacja najbardziej się opłaca. Przede wszystkim jednak pamiętaj, że im bardziej zaangażujesz się w rozwój swoich social mediów, tym łatwej będzie Ci później wykorzystać je w działaniach promocyjnych.

Wiele przykładów i praktycznych porad na temat zarabiania w social mediach znajdziesz w naszym darmowym e-booku! Zachęcamy do korzystania! 🙂

jak zarabiać na facebooku

 

POBIERZ DARMOWY E-BOOK
Jak zarabiać w social media