Zarabianie online dotyczy zarówno wydawców jak i reklamodawców. Jeżeli współpraca między obydwoma podmiotami przebiega prawidłowo, osiągną oni obopólne korzyści. W tym wpisie udowodnimy, że budowanie i podtrzymywanie pozytywnych relacji z wydawcami, to klucz do sukcesu programu partnerskiego. Dlatego, warto poznać kilka prostych zasad, którymi warto kierować się, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki sprzedaży!

Zarabianie online, dlaczego warto dbać o dobry kontakt z wydawcami?

Najważniejszą częścią programu partnerskiego są właśnie wydawcy. To oni promują twoje produkty na swoich stronach i to od nich zależy ile czasu na to poświęcą. Istotne jest zatem, aby stworzyć im odpowiednie warunki, które zachęcą do wzmożenia działań. Atrakcyjna prowizja, to jednak nie wszystko! Wydawcy zwracają uwagę na wiele innych czynników, takich jak: współczynnik odrzuceń transakcji, czas ich weryfikacji czy regularna wypłata prowizji. Jeżeli zastosujesz się do tego, na pewno, przekonasz ich do swojego programu. Wówczas, zarabianie online stanie się znacznie prostsze i szybsze. Wydawcy wygenerują znacznie więcej transakcji dla twojego sklepu, jeżeli stworzycie relacje partnerskie a nie stricte biznesowe. Afiliacja opiera się na wzajemnej współpracy i zaufaniu, to podstawowa zasada, o której nigdy nie można zapomnieć!

Zarabianie online poprzez rozszerzanie sieci wydawców!

Warto zacząć od kilku informacji na temat budowania sieci wydawców. Dzięki narzędziu Affiliate Marketplace w swoim panelu reklamodawcy, bez problemu, możesz dodać kolejnych partnerów do swojego programu. System automatycznie zaproponuje ci listę osób, które powiązane są z twoją kategorią produktów. Możesz też sprawdzić jakie strony chcą wykorzystać do promowania sklepu. Wydawcy doskonale wiedzą, że łatwiej nawiązać współpracę z reklamodawcami, jeżeli przy rejestracji od razu podadzą te informacje. Jeżeli zależy ci na współpracy z konkretnym wydawcą, na przykład blogerem, zawsze możesz zgłosić to sieci afiliacyjnej, która na pewno skontaktuję się z nim. Korzyść z takiej współpracy jest obopólna, zarówno ty, jak i sieć możecie zyskać nowego, wartościowego partnera! W takim układzie zarabianie online zarówno dla ciebie jak i wydawcy osiągnie znacznie lepsze efekty.

Teraz, przedstawimy ci wspomniane 10 kroków, które pomogą w budowaniu i utrzymaniu dobrych relacji z wydawcami:

Krok #1: terminowa weryfikacja wydawców

Warto zacząć od najprostszych rzeczy! Pamiętaj,że wydawcy chcieliby jak najszybciej rozpocząć współpracę z tobą, dlatego terminowa weryfikacja jest bardzo istotna. Jeżeli nie ustawiłeś automatycznej akceptacji, masz 3 dni od zgłoszenia, aby podjąć decyzję czy dany wydawca zostanie partnerem twojego programu. To niezwykle istotne, aby trzymać się tego terminu. Im szybciej zaakceptujesz wydawcę do programu, tym szybciej zacznie on działać. Długie oczekiwanie do programu może go zniechęcić lub spowodować, że zacznie aktywnie działać w programie konkurencyjnym. Oczywiście, nie masz obowiązku zaakceptowania wszystkich zgłoszeń! Nie zapominaj jednak, żeby podać konkretny powód odrzucenia. To bardzo istotna informacja dla każdego wydawcy, może pod wpływem twojej opinii dokona on odpowiednich zmian i za jakiś czas okaże się wartościowym wydawcą. Pamiętaj, że zarabianie online musi opierać się nie tylko na ofercie twojego sklepu i warunkach, które proponujesz, ale również uczciwym podejściu do współpracy na każdym jej etapie!

Krok #2: zarabianie online to regularność przy walidacji transakcji i wypłatach prowizji

Kolejny krok, który powinien być dla wszystkich reklamodawców oczywistością. Wydawcy zawsze chętniej podejmą szerszą współpracę ze sklepami, które terminowo wypłacają prowizję oraz nie ociągają się przy weryfikacji oczekujących zamówień. Im szybsza walidacja transakcji wygenerowanych przez wydawców tym lepiej.  Zarabianie online to konkretny zysk, który otrzymujesz zarówno ty jak i wydawcy twojego programu. Im szybciej otrzymają swoją prowizję, tym bardziej będą zmotywowani do działania. Równocześnie, bardzo źle odbierane jest cofanie już zaakceptowanych prowizji, bo okazuje się, że np. klient zwrócił towar. Szybka walidacja to duży atut, wydawcy bardzo to doceniają, ale zbyt wczesna i nieprzemyślana może zaszkodzić wzajemnym relacjom.

Krok #3: odrzucając transakcje, nie zniechęcaj wydawców

Coś, co na pierwszy rzut oka, wydaje się niewykonalne, jest tak naprawdę bardzo istotne. Wydawcy zdają sobie sprawę, że nie wszystkie zamówienia złożone z ich polecania muszą być zrealizowane prawidłowe. Istotne jest jednak, żeby odrzucając transakcje, zawsze podać dokładny powód, tak, żeby wydawca nie poczuł się oszukany. Najczęstsze powody odrzuceń są dość jasne, jak, np.: klient anulował zamówienie albo zamówienie nie zostało opłacone, to już inne źródło może nie być takie oczywiste.

Last click wins – jest to zasada powszechnie stosowana w rozliczeniach z wydawcami w programie partnerskim. Oznacza ona, że prowizję otrzymuje wydawca, którego click był najbliżej zrealizowanej transakcji. Dlatego inne źródło może być powodem odrzucenia prowizji dla danego wydawcy, pod warunkiem, że prowizja została przypisana innemu wydawcy w tej samej lub innej sieci afiliacyjnej. Powód odrzucenia powinien jasno określać, że prowizja została przyznana innemu wydawcy. Zarabianie online w afiliacji rządzi się swoimi prawami, które muszą być przestrzegane, aby nikt nie był pokrzywdzony. Pamiętaj, że jeżeli masz wątpliwości, zawsze możesz skontaktować się z affiliate managerem, który z chęcią odpowie na wszystkie pytania!

Przy okazji, przypominamy inne źródła, które nie są powodem, aby odrzucić transakcje, związane z polityką plików cookies:

  • referal: przejście z zewnętrznego serwisu
  • organic/SEO: wejście z wyszukiwarki
  • direct: bezpośrednie wejście na stronę
  • social media: przejście na stronę z poziomu platformy social mediowej (np. Facebook)

W każdym, wyżej wymienionym przypadku, musiało najpierw dojść do kliknięcia w link afiliacyjnym, skoro transakcja została zliczona na konto wydawcy. Dlatego też, nie może zostać odrzucona.

Krok #4: udostępniaj kody rabatowe i materiały promocyjne

Bardzo ważne jest aby jak najczęściej dawać wydawcom powód do angażowania się właśnie w twój program partnerski. Nie zapominaj o udostępnianiu kodów rabatowych, z których mogą skorzystać nie tylko popularne serwisy rabatowe, ale również blogerzy, influancerzy czy użytkownicy social media. Klienci uwielbiają korzystać z różnego rodzaju zniżek i rabatów, dlatego informacje o nich są dla konsumentów niezwykle wartościowe. Pamiętaj, że zarabianie online warunkuje sytuacja na rynku, zapotrzebowanie na dane produkty, a także panująca moda czy okres w roku. Klienci uwielbiają zniżki i rabaty i często szukają ich na stronach wydawców. Dlatego, warto wziąć to pod uwagę planując wzrost sprzedaży. Staraj się przygotowywać kody z różnych okazji, np. Walentynek czy Mikołajek, a także, w zupełnie neutralnych terminach, aby zachęcić wydawców do wzmożonej promocji twojego sklepu. Inną możliwością są banery reklamowe, z których również korzystają oni chętnie, jeżeli pasują do wyglądu ich stron. Dlatego pamiętaj, zlecając grafikowi ich przygotowanie, żeby były estetyczne i eleganckie, przecież mają zachęcić wydawców, aby z nich skorzystali!

Krok #5: przekaż kody ekskluzywne najlepszym wydawcom

Pozostając nadal w temacie rabatów nie sposób nie wspomnieć o kodach ekskluzywnych, czyli specjalnych zniżkach przyznanych konkretnym wydawcom. Jeżeli zauważyłeś, że któryś z wydawców ma znaczący wpływ w twoim sklepie, spróbuj wynagrodzić jego pracę takim kodem, a na pewno to doceni! Jednocześnie kody ekskluzywne mogą stanowić bardzo skuteczny ,,wabik” na wydawców, którzy nie są zbyt aktywni w promocji twojego programu, a chciałbyś bardziej ich zaangażować. Przesłanie im specjalnej zniżki, na pewno pomoże nawiązać z nimi dobre relacje i będzie dobrze rokować w przyszłych działaniach. Często też, to sami wydawcy zgaszają się do sieci z prośbą o uzyskanie kodu ekskluzywnego od reklamodawcy. Jeśli otrzymasz od nas taki sygnał, udostępnij kod ekskluzywny i zobacz jak zadziała!

Krok #6: programy premium wspomagają zarabianie online

Największym wyróżnieniem dla wydawcy nie są jednak ekskluzywne kody, ale oferta lepszych warunków wynagradzania. Wydawca, który dostanie możliwość większego zarobku na swoich działaniach afiliacyjnych, na pewno bardziej zaangażuje się w promocję twojego sklepu. Wyższą prowizję wybranym wydawcom możesz oferować poprzez program premium. Wysokość prowizji w programie premium jest uzależniona od ciebie, ale im będzie wyższa, tym bardziej zachęci wydawcę. Uruchomienie go, nie wymaga od ciebie żadnych dodatkowych działań technicznych, nie musisz ponownie integrować serwisu ani dostarczać nowych banerów czy pliku xml. Wystarczy, że skontaktujesz się z opiekunem programu partnerskiego i przekażesz mu warunki premium dla wskazanych wydawców. Zarabianie online to stworzenie strategii współpracy oraz systemu wynagrodzeń dla najaktywniejszych wydawców. Zawsze należy patrzeć szerzej, dzięki temu osiągniesz znacznie lepsze efekty!

Krok #7: zarabianie online a analiza statystyk

W panelu reklamodawcy masz dostęp do szeregu statystyk, które warto analizować, aby dowiedzieć się o danych na temat funkcjonowania programu. Oprócz statystyki transakcje CPS, bardzo istotną statystyką jest konwersja wydawców. To bardzo przydatne zestawienie, z którego dowiesz, którzy wydawcy są najaktywniejsi, którzy generują najwięcej kliknięć i transakcji. Na podstawie tych danych, możesz, między innymi, zdecydować o przyznaniu kodu ekskluzywnego lub uruchomieniu programu premium dla danego wydawcy. Sprawdzisz  też czy nie występują żadne nieprawidłowości, np. wydawca generuje ogromny ruch, ale konwersja jest niepokojąco niska. Pamiętaj, aby wszelkie wątpliwości jak najszybciej zgłaszać sieci afiliacyjnej, abyśmy mogli odpowiednio zareagować.

Krok #8: pamiętaj o sieci afiliacyjnej

Współpraca między wydawcami i reklamodawcami, odbywa się na naszej platformie afiliacyjnej i pod kontrolą account i affiliate managerów. Dlatego, pamiętaj, żeby pozostawać w stałym kontakcie z siecią afiliacyjną w celu systematycznego rozwijania swojego programu partnerskiego. Poprzez narzędzia i funkcje dostępne w panelu reklamodawcy, masz możliwość przesyłania kodów rabatowych, banerów reklamowych i zachęcania wydawców do programu. Wszelkie informacje niestandardowe lub wątpliwości możesz zgłaszać poprzez dział pomocy, mailowo lub telefonicznie zespołowi sieci afiliacyjnej. Wybierz formę kontaktu, która najbardziej Ci odpowiada, ale pamiętaj, że stały kontakt to podstawa aby osiągać coraz większe korzyści ze swojego programu.

W porozumieniu z opiekunem twojego programu partnerskiego możesz uruchomić program premium lub pozyskać wydawców, którzy nie są jeszcze wydawcami w sieci afiliacyjnej. Zadaniem sieci afiliacyjnej jest utrzymanie pozytywnej, partnerskiej relacji pomiędzy obydwoma podmiotami, a także rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień. Pomożemy ci również rozwiązać wszelkie inne problemy związane z funkcjonowaniem twojego programu. Bądźmy w kontakcie! 🙂

Krok #9: pomagaj wydawcom w ich działaniach

Wydawcy często zgłaszają się do nas o dodatkowe materiały od reklamodawców. Może to być baner w niestandardowym rozmiarze, kod ekskluzywny czy wyjaśnienie odrzuconej transakcji. W takich sytuacjach, twoja odpowiedź i szybka reakcja na ogromne znaczenie. Jeżeli dostarczysz mu materiały lub pomożesz w rozwiązaniu innych problemów, bo to jest podstawa w budowaniu dobrych relacji. Każdy wydawca ma inny sposób na zarabianie online i korzysta z różnych narzędzi, które nie zawsze dostępne są od razu. Im bardziej wspomożesz wydawców w ich działaniach, tym chętniej będą oni promować twoje produkty.

Krok #10: zarabianie online to praca nad obopólnymi korzyściami

Tak, jak wspominaliśmy wcześniej, sukces w afiliacji nie zależy tylko od jednej ze stron, ale jest efektem dobrej i efektywnej współpracy wydawców, reklamodawców i sieci afiliacyjnej. Aby program rozwijał się, istotny jest każdy czynnik. Pamiętaj, że pracując wspólnie można osiągnąć satysfakcjonujące wyniki. Wydawcy promują wiele różnych programów, dlatego staraj się, żeby to na twój zwrócili szczególną uwagę, udostępniaj kody rabatowe, banery, informacje o promocjach, a przede wszystkim, bądź pomocny w rozwiązywaniu ich problemów.

Zastosuj się do naszych wskazówek, a na pewno osiągniesz sukces w swoim programie partnerskim. Zarabianie online to długotrwały proces, który wymaga wiele uwagi z obu stron. Pamiętaj, że do twojej dyspozycji zawsze pozostaje sieć afiliacyjna, która chętnie zaproponuje nowe rozwiązania oraz pomoże rozwiać wszelkie wątpliwości.

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 11.07.2018