Pierwszy krok za nami – zdecydowaliśmy się zostać reklamodawcą! I co dalej?

Poznaj dekalog dobrego reklamodawcy, dzięki któremu dowiesz się:


 Jak przyciągać najlepszych wydawców

 Jak zachęcać wydawców do aktywnej promocji programu partnerskiego

 Jak systematycznie rozwijać program partnerski

webepartners reklamodawca

1. Chwal się swoim programem.

Pierwsza rzecz, którą powinniście zrobić po uruchomieniu programu, to poinformować o nim potencjalnych wydawców, aby ci wiedzieli, że mogą zarabiać na współpracy z wami.

Przede wszystkim, warto więc umieścić informację o programie na swojej stronie internetowej. Najlepiej, jeśli stworzycie do tego celu specjalnie dedykowaną podstronę, na której opiszecie wasz program oraz wyjaśnicie, gdzie i jak można się do niego zapisać. Serwis/sklep internetowy jest codziennie odwiedzany przez użytkowników zainteresowanych waszymi produktami, którzy mogą skutecznie polecać je kolejnym osobom.

Zobacz jak Pani Swojego Czasu promuje własny program partnerski. Dzięki jej zaangażowaniu, w ciągu kilku tygodni do programu partnerskiego Pani Swojego Czasu dołączyło kilkuset nowych wydawców.

2. Zapraszaj do programu.

Afiliacja to przede wszystkim współpraca. Sieć afiliacyjna pracuje nad tym, żeby zwiększać grono wydawców, ale także reklamodawca ma zadanie do wykonania. To wy najlepiej znacie waszą konkurencję oraz potencjalne grono odbiorców. Możecie więc sami zapraszać do programu pasujące do waszego asortymentu serwisy czy wydawców, albo poprosić kompetentną w tej kwestii sieć afiliacyjną, by zrobiła to dla was. Jeżeli obie strony pracują nad sukcesem programu, efekt jest podwójny!

3. Systematycznie weryfikuj wydawców.

Długie oczekiwanie na zaakceptowanie w programie może zniechęcić wydawców do aktywnej współpracy. Warto więc na bieżąco weryfikować potencjalnych uczestników programu partnerskiego. Istnieją dwie możliwości akceptacji:

  1. Automatyczna – każdy wydawca, który zgłosi się do programu, jest automatycznie akceptowany, bez konieczności oczekiwania.
  2. Manualna – reklamodawca ma tutaj pełną kontrolę nad tym, kto dołącza do programu, ręcznie akceptując bądź odrzucając każdego wydawcę z osobna.

4. Nie zwlekaj z akceptacją zamówień.

Szybka akceptacja prowizji najlepiej motywuje wydawców do działania. Zgodnie z umową, reklamodawca ma 30 dni na weryfikację zamówień w systemie. Ten czas pozwala na upewnienie się, że transakcja doszła do skutku i towar nie został zwrócony. Im częściej i bardziej regularnie będziecie weryfikować zamówienia, tym większym zaufaniem i chęcią współpracy będą was darzyć wydawcy.

5. Terminowo wypłacaj prowizję.

Z zasady, wydawcy dostają wypłaty ze sporym opóźnieniem. Najpierw wydawca musi wygenerować ruch, później pojawiają się transakcje, następnie przychodzi czas na ich weryfikację i dopiero wtedy zostaje naliczona prowizja. Od momentu wygenerowania sprzedaży, wydawcy zazwyczaj czekają półtora do dwóch miesięcy na możliwość wypłaty środków. Jeżeli reklamodawca opóźnia ten proces jeszcze bardziej, zniechęca tym samym wydawców do zaangażowanej współpracy.

6. Dbaj o aktualne dane w pliku xml.

Prowadzenie programu dla sklepu, który nie ma poprawnych danych lub produktów w pliku xml, po prostu mija się z celem. Tylko poprawne pliki dają szansę na współpracę z porównywarkami i wyszukiwarkami produktów. Warto więc zadbać o ten aspekt waszego programu partnerskiego.

7. Udostępniaj kody rabatowe.

Użytkownicy internetu aktywnie poszukują specjalnych zniżek i kodów rabatowych. Udostępnianie rabatów wpływa więc korzystnie na pobudzanie programu partnerskiego, podobnie jak informowanie o wszystkich akcjach i promocjach. Stanowią one zachętę dla wydawców, by podzielili się taką informacją na swoich kanałach w internecie.

8. Pamiętaj o banerach.

Atrakcyjne kreacje wspierające akcje promocyjne wciąż cieszą się zainteresowaniem. Nie musi być ich dużo, ale kilka estetycznych banerów może mieć duży wpływ na powodzenie programu i jego reklamę.

9. Reaguj na prośby wydawców.

Wyczulenie i szybka reakcja na prośby lub zapytania wydawców, owocują długą i lojalną współpracą. Wydawcy często chcą zorganizować niestandardowe akcje, albo potrzebują konkretnych danych. Szybka reakcja na takie sugestie to dla nich sygnał, że reklamodawca dba o powodzenie swojego programu i jest godny zaufania oraz zaangażowania.

10. Współpracuj.

Afiliacja to właśnie współpraca. Reklamodawca jest w 1/3 odpowiedzialny za powodzenie programu partnerskiego, obok wydawcy i sieci afiliacyjnej. Im większe zaangażowanie każdej ze stron, tym większy jest sukces programu, a przecież o to nam wszystkim chodzi 🙂

 

 

Z wykształcenia dziennikarka, pisarka i literaturoznawca, swoją pasję do zawodowego stukania w klawiaturę kontynuuję na studiach magisterskich z dyscypliny kreowania mediów i... w webePartners, gdzie, przy dobrej kawie i czekoladzie (warunek konieczny!), tworzę dla was treści o zarabianiu w internecie.


Data publikacji: 10.03.2018

Related Post