Ile można zarobić na YouTube – przetestuj skuteczne sposoby na monetyzacje działań

 

  • Liczba użytkowników YouTube przekroczyła 2,7 miliarda. YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką.
  • YouTube PREMIUM, czyli konto bez reklam posiada już 80 mln subskrybentów.
  • Więcej niż 2.5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie korzystaj z YouTube’a przynajmniej raz w miesiącu.
  • Użytkownicy YouTube spędzają na oglądaniu 1 miliard godzin dziennie.
  • Większość ludzi uwielbia SHORTS YOUTUBE. Shortsy mają ponad 50 miliardów wyświetleń dziennie.

Jak można zarobiać na YouTubie

Dane wskazują, że na YouTube można zarobić dużo. Youtuber ma kilka możliwości zarabiania na swojej twórczości. Im więcej modeli monetyzacji wdroży na swoim kanale, tym większe zyski osiągnie. Podstawowe sposoby aby zarobić na YouTube to:

  1. Współpraca sponsorowana z markami w modelu Flat Fee
  2. Linki afiliacyjne z programów partnerskich w modelu Cost Per Sale
  3. Współpraca barterowa z markami
  4. Program partnerski YouTube (AdSense)
  5. Członkostwo kanału (YouTube Membership)
  6. Live streaming i donacje (Super Chat, Super Stickers)
  7. Crowdfunding i patronaty (Patreon, Buy Me a Coffee)
  8. Sprzedaż własnych produktów i usług

Pierwsze trzy z powyższych sposobów są możliwe do wdrożenia naplatformie webePartners. Przeanalizujemy je dokładnie, ale jeszcze wcześniej sprawdźmy, ile można zarobić na YouTube na poszczególnych modelach.

 

 

Ile można zarobić na YouTubie

Zarobki YouTuberów zależą od wielu czynników: liczby subskrybentów, liczby wyświetleń filmów, tematyki kanału, sposobów monetyzacji, lokalizacji widzów oraz rodzaju współprac reklamowych.

Choć zarobki YouTuberów są zróżnicowane, to realnie nawet średniej wielkości kanał może zarabiać stabilnie, osiągać wysokie dochody dzięki dywersyfikacji źródeł przychodów (reklamy, współpraca z markami, afiliacje, własne produkty). Największe zarobki osiągają twórcy, którzy skutecznie łączą kilka metod monetyzacji, a także ci, którzy publikują regularnie i prowadzą kanały tematyczne z wysokim współczynnikiem konwersji.

1. Ile można zarobić na współpracy z markami

Typowe stawki za jeden film sponsorowany:

Wielkość kanału (subskrybenci) Stawka za jednorazową współpracę
10–50 tys. 100–500 USD (400 – 2000 PLN)
50–250 tys. 500–2500 USD (2000 – 10 000 PLN)
250 tys.–1 mln 2500–15 000 USD (10 000 – 60 000 PLN)
powyżej 1 mln od 15 000 USD wzwyż (powyżej 60 000 PLN)

2. Ile można zarobić na linkach afiliacyjnych w programach partnerskich

  • Zarobki zależą odprowizji prowizj (najczęściej od 5% do 15%) i efektywności działań promocyjnych.
Wielkość kanału (subskrybenci) miesieczna prowizja od sprzedaży
10–50 tys. 100–600 USD (400 – 3000 PLN)
50–250 tys. 600–1500 USD (3000 – 6 000 PLN)
250 tys.–1 mln 1500–10 000 USD (6 000 – 40 000 PLN)
powyżej 1 mln od 5 000 USD wzwyż (powyżej 40 000 PLN)

3. Zarobki z reklam (Program Partnerski YouTube – AdSense)

  • Przeciętnie YouTuber zarabia od 0,5 do 5 USD za 1000 wyświetleń (RPM).
  • Kanały o tematyce finansowej, technologicznej, biznesowej generują najwyższe dochody (często 5–15 USD za 1000 wyświetleń).
  • Kanały rozrywkowe, vlogi, gamingowe zwykle zarabiają od 0,5 do 2 USD za 1000 wyświetleń.
  • Kanał z 100 tys. wyświetleń miesięcznie (ogólna tematyka) zarabia ok. 100–400 USD miesięcznie.
  • Kanał z 1 mln wyświetleń miesięcznie (finanse/biznes/tech) może zarabiać 5000–15 000 USD miesięcznie.

 

Współpraca z sponsorowana markami – ile można zarobić na YouTube

W ramach współpracy sponsorowanej YouTuber nagrywa wideo promujące markę w zamian za określone wynagrodzenie. Jeszcze kilka lat temu filmy tego typu musiały dotyczyć produktu czy usługi i szczegółowo o nim opowiadać. Dziś takie reklamy są znacznie bardziej subtelne. Np. firma Hochland, chcąca rozreklamować swoje serki, zaprosiła do współpracy YouTuberkę Joannę Cymbalistę. Znana na YouTube jako Panna Joanna, przygotowała Foodbook, gdzie w jednej z potraw użyła tego konkretnego produktu.

Ile można zarobić z webePartners

Choć współpraca sponsorowana z markami to jeden z najpopularniejszych modeli zarabiania na YouTube, to znalezienie marki do współpracy często nie jest łatwe. Dlatego marki i YouTuberzy chętnie korzystają z platform takich jak webePartners, które gromadzą ofert zarówno jednych jak i drugich, aby lepiej dopasować wzajemne oczekiwania.

Zarabianie na YouTube z markami w modelu Flat Fee i w Barterze

W webePartners stworzyliśmy dedykowany moduł do podejmowania współprac z markami za z góry określone stawki.  Wysokość wynagrodzenia za prowadzone działania reklamowe określa wydawca, czyli YouTuber/ka ( lub właściciele innych profili społecznościowych).

Po rejestracji przejdź do zakładki OFERTY/BARTERY i stwórz ofertę na współpracę z markami. Wystarczą dwa kroki, aby Twoja oferta pojawiła się Katalogu Ofert i była dostępna dla wszystkich marek, które są zarejestrowane na naszej platformie:

Współpracuj z markami i zarabiaj!
ZAREJESTRUJ DARMOWE KONTO WYDAWCY 

 

    • DODAJ OFERTĘ wypełniając formularz w zakładce >>>Moja oferta Dzięki ofercie na zasadach Barteru lub w modelu Flat Fee otrzymasz gwarantowaną wartość produktów lub kwotę za publikację, bez konieczności doprowadzenia do sprzedaży.
    • MOŻESZ DODAĆ KILKA OFERT  jeśli posiadasz kilka powierzchni reklamowych. Możesz zaoferować działania na wszystkich powierzchniach jednocześnie lub tylko na wybranych. Masz możliwość zaoferowania  różnorodnych działań za zróżnicowane stawki.

 

Ile zarabia YouTuber na filmie sponsorowanym z linkami afiliacyjnymi – dodatkowa prowizja

Coraz częściej współpraca sponsorowana jest łączona z barterem oraz linkami afiliacyjnymi. Oznacza to, że YouTuber otrzymuje wynagrodzenie za publikację materiału reklamowego a dodatkowo, dzięki linkom afiliacyjnym, zarabia prowizje od sprzedaży, które dojdą do skutku z tej promocji.

zarabianie na YouTube

Zasada zarabianie dzięki linkom afiliacyjnym jest bardzo prosta. YouTuber, czyli wydawca afiliacyjny, poleca wybrane produkty z programów partnerskich w swoich filmach, a następnie zamieszcza linki afiliacyjne do polecanych produktów w opisie konkretnego wideo. Jeżeli odbiorca kupi coś z linku afiliacyjnego, YouTuber otrzyma z góry określoną prowizję od sprzedaży.

Barter oznacza to, że firma przesyła twórcy swoje produkty w zamian za wspomnienie o nich w filmie. Natomiast dodanie do publikacji linków afiliacyjnych pozwala zarobić YouTuberowi prowizję od wygenerowanej sprzedaży. Równoczesnie linki afiliacyjne dostarczają reklamodawcy danych staystycznych na temat konwersji, czyli ilości transakcji osiągnietej dzięki współpracy.

Wbrew pozorom, współpraca barterowa jest wciąż bardzo popularnym modelem rozliczania lub dodatkowego wynagradzania YouTuberów. Wynika to z faktu, że YouTuber powinien dobrze znać produkty, które poleca. Dlatego marki dbaja o to, aby mieli oni możliwość dowolnego testowania produktów w ramach współpracy.

Ile można zarobić na YouTube dzięki linkom afiliacyjnym

Dzięki linkom afiliacyjnym można zacząć zarabiać na YoTube w każdym momencie, niezależnie od wielkosci kanału i zasięgów. Nie są do tego potrzebne żadne dodatkowe umiejętności i umowy. Wystarczy rejestracja w sieci afiliayjnej jako wydawca.

Po zalogowaniu się do swojego konta wydawcy generujesz linki afiliacyjne do wybranych produktów z programów partnerskich. Linki afiliacyjne możesz wykorzystywać jako dodatek do współprac sponsorowanych lub niezależnie. Jeśli nie masz z marką podpisanych innych umów, poza programem partnerskim, nie musisz tworzyć materiału wideo w porozumieniu z reklamodawcą. Działasz tak jak zawsze, z tą różnicą, że do publikacji, w opisie filmu, dodajesz linki afiliacyjne.

Wszystkiego na temat zarabiania na linkach afiliacyjnych dowiesz się z artykułu  Link afiliacyjny, czym jest i jak na nim zarabiać – sprawdź i działaj

Linki afiliacyjne bardzo prosty i intuicyjny sposób, który wdrożysz niezwłocznie po rejestracji jako wydawca w sieci afiliacyjnej. Wystarczy podać w wizytówce link do swojego kanału YouTube, dołączyć do dowolnych programów partnerskich wybranych marek i już można dodawać linki afiliacyjne do swoich publikacji.

Zacznik zarabiać na YouTube dzięki linkom afiliacyjnym
ZAREJESTRUJ SIĘ ABY ZARABIAĆ!

 

To, co przede wszystkim zachęca YouTuberów do brania udziału programach afiliacyjnych to fakt, że ten sposób daje pełną dowolność twórcy, zarówno jeśli chodzi o to, co poleca, jak i w jaki sposób poleca. Może on otwarcie zachęcać do kupna wybranych produktów, podkreślając, że każdy zakup zaowocuje prowizją dla niego. Może również polecać produkty bardzo subtelnie, wskazując jedynie ich atuty, bez bezpośredniego nakłaniania do zakupu.

Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule: Zarabianie na YouTube – jak monetyzować nawet najmniejszy ruch.

Ile można zarobić na YouTube Adsense

Ile można zarobić na YouTube za wyświetlenia?

Zarabianie na publikowanych filmach jest możliwe również przy pomocy programu partnerskiego YouTube o nazwie AdSense. AdSense to serwis reklamowy Google, którego działanie polega na tym, że wyświetla on na różnych stronach WWW, w tym na YouTube, kontekstowe reklamy tekstowe, bannery lub reklamy wideo. Jeśli użytkownicy (w przypadku YouTube oglądający jakieś wideo) klikną wyświetlaną reklamę, to za każdy klik twórca otrzyma określoną kwotę. To jednocześnie część kwoty, jaką za tę reklamę pobiera Google.

Od czego zależą zarobki z AdSense?

To, ile możesz zarobić na reklamach z AdSense, zależy od kilku czynników. Wpływ na oferowane stawki ma m.in. typ reklam, budżet reklamodawców czy zainteresowanie tematem reklamy. Stawki AdSense za pojedyncze kliknięcia zależą przede wszystkim od konkurencyjności fazy kluczowej oraz jakości strony, która chce publikować reklamę.

Jakość serwisu YouTube jest wysoka, więc w rankingu AdSense wypada świetnie. Jeden klik może kosztować od kilku groszy do kilku złotych, dlatego trudno oszacować konkretną kwotę zarobków. Nie jest ona jednak bardzo wysoka. Trzeba też pamiętać, że kwota wypłacana YouTuberowi to tylko część zarobku z reklamy, resztę przejmuje Google.

Podział przychodów z AdSense z reklam wyświetlanych na YouTube:

  • 68% przychodów pobieranych przez Google w związku z usługą otrzymuje wydawca, 32% otrzymuje Google,
  • 51% przychodów pobieranych przez Google w przypadku AdSense dla wyszukiwania.

Ile płaci YouTube za tysiąc wyświetleń?

Świetnym przykładem jest np. Karol Friz Wiśniewski i jego kanał na YouTube. Wybraliśmy akurat tego twórcę, aby zobrazować cały proces, gdyż jest on obecnie jednym z najpopularniejszych. To on stworzył projekt „Ekipa”, który młodsi odbiorcy znają głównie z twórczości na YouTube. Starsi odbiorcy usłyszeli o nim po raz pierwszy, kiedy dzieci oszalały na punkcie sławnych lodów, stworzonych w kolaboracji Ekipa x Koral.

Obecnie to właśnie filmy Friza są jednymi z najpopularniejszych na YouTube. Stawki za każdy tysiąc wyświetleń reklamy są zróżnicowane – od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych. Średnio jednak można liczyć około 1 zł za każde 1000 wyświetleń.

Stworzony przez Friza film „To były najlepsze chwile naszego życia” wygenerował 2,5 miliona odsłon, a twórca zarobił 2,5 tysiąca złotych. Wydaje się to nie być dużą stawką, ale pamiętaj, że jest to kwota za jeden film! Każdy wypuszczony odcinek Friza zbiera od 1 do nawet 3 milionów wyświetleń. Jak przekłada się to na zarobki youtuberów?

Zatem wypuszczając 10 filmów w miesiącu, jego zarobki z samych wyświetleń wynoszą 25 tysięcy złotych! Trzeba jednak przyznać, że milionowe wyświetlenia każdego filmu zdarzają się rzadko. Duże kanały, posiadające ponad 100 tysięcy subskrypcji, zwykle osiągają od 20 do 100 tysięcy wyświetleń. Wtedy zarobek za każdy film (biorąc pod uwagę stawkę 1 zł za 1000 wyświetleń) wynosi od 20 do 100 zł.

Ile zarabiają polskie gwazdy YouTuba

Listę czołowych polskich twórców wraz z ich liczbą subskrybentów oraz szacunkowymi zarobkami:​

YouTuber Liczba subskrybentów Szacunkowe miesięczne zarobki
Blowek 5,19 mln 50 000 – 100 000 USD
Friz 5,16 mln 40 000 – 80 000 USD
reZigiusz 4,87 mln 30 000 – 60 000 USD
Stuu 4,2 mln 25 000 – 50 000 USD
SA Wardega 3,55 mln 20 000 – 40 000 USD
Naruciak 3,55 mln 15 000 – 30 000 USD
AbstrachujeTV 3,38 mln 15 000 – 30 000 USD
IsAmU 2,78 mln 10 000 – 20 000 USD
Planeta Faktów 2,75 mln 10 000 – 20 000 USD
Kaluch 2,57 mln 8 000 – 16 000 USD

Źródło: Desire Marketingdesiremarketing.io+1geekweek.interia.pl+1

Warto zaznaczyć, że podane kwoty są szacunkowe i mogą różnić się w zależności od wielu czynników, takich jak:

Czynniki wpływające na możliwość zarabiania na YouTube

Jak więc widzisz, to ile zarabia YouTuber i w jaki sposób, zależy od jego działań, które podejmuje. Warto jednak mieć na uwadze pewne kwestie, które pozwalają zarabiać nie tylko na reklamach czy wyświetleniach, ale także podejmować intratne działania promocyjne z ciekawymi firmami. Jakie czynniki mają znaczenie, jeśli chodzi o możliwość zarobkowania na YouTube?

  • Liczba subskrypcji kanału

Niewątpliwie ten czynnik ma znaczenie. Tak naprawdę to odbiorcy sprawiają, że możesz zarabiać na wyświetleniach czy reklamach. Jest on także brany pod uwagę podczas wyboru osób do współpracy. Obecnie TOP3 pierwszych YouTuberów pod względem dużej liczby subskrypcji w Polsce (według DDOB) to:

  • Blowek (5,06 mln)
  • Karol Friz Wiśniewski (4,94 mln)
  • Dharni (4,91 mln)

Nie musisz jednak osiągać aż takich wyników, aby zarabiać. Niektórzy YouTuberzy mają po 10 czy 20 tysięcy subskrypcji i już mogą zarabiać kilka lub kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie.

  • Duża liczba wyświetleń pod filmami

To kolejna kwestia, która ma duże znaczenie. Czasami zdarza się, że YouTuberzy, którzy nie mają wiele subskrypcji, osiągają duże wyniki zasięgowe. Niektórym markom właśnie na tym zależy. Dlatego nierzadko to od liczby wyświetleń, a nie subskrypcji zależy, ile zarabia youtuber.

  • Zaangażowana społeczność

Jest to podstawa dobrze prowadzonego kanału na YouTube. Możesz mieć miliony subskrybentów, ale takich, którzy nie komentują Twoich wideo, nie korzystają z Twoich poleceń, nie lajkują Twoich filmów lub kilkadziesiąt tysięcy aktywnych obserwujących, którzy tworzą społeczność. Marka, której zależy na współpracy długoterminowej, przynoszącej lojalnych klientów, z pewnością w pierwszej kolejności postawi na YouTubera z mniejszą liczbą subskrybentów, którzy są aktywni.

  • Regularność i zaangażowanie

Jeżeli chcesz, aby Twój kanał rósł w siłę, był miejscem zrzeszającym lojalną społeczność, a co za tym idzie, dawał Ci możliwość zarabiać coraz więcej, musisz regularnie publikować nowe wideo, stale komunikować się z odbiorcami i działać systematycznie, nawet wtedy, kiedy nie widzisz jeszcze efektów. Ciężka praca i duże zaangażowanie to klucz do sukcesu na YouTube.

Ile zarabia YouTuber – to zależy…

Teraz już wiesz, że na pytanie „ile zarabia YouTuber?” nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Może być to kwota od kilkudziesięciu do kilku milionów złotych miesięcznie. Jednak jeśli jest to Twoja droga i zaangażujesz się w nią w 100%, może mieć pewność, że uda Ci się sprawić, że YouTube będzie pełnoetatową pracą.

Zarejestruj się w webePartners i zyskaj dostęp do narzędzi dla YouTube’a

ZAREJESTRUJ SIĘ ZA DARMO!

Ile zarabia YouTuber na dodatkowych działaniach?

Ile zarabia YouTuber, tworząc produkty z innymi markami?

Kolaboracje z markami: Kolejna opcja zarabiania na YouTube to kolaboracje z różnymi markami. Takie współprace polegają na wspólnym tworzeniu produktów, uczestnictwie w eventach organizowanych przez daną markę czy przyjeżdżaniu do siedziby firmy w celu sprawdzenia na własne oczy jak powstają produkty. Z większości takich wydarzeń powstają bowiem materiały wideo, które mają ogromną wartość promocyjną.

Przykład kolaboracji: Świetnym przykładem jest marka Daag produkująca skórzane akcesoria. Na ten moment w ich kolekcji znajdują się torebki stworzone przy współpracy z YouTuberkami, odpowiedzialnymi za takie kanały jak Loveandgreatshoes, Ewa Pachulska czy MsDoncellita. Wspomniana już Ewa Pachulska współpracuje także z firmą Nacomi, która niedawno zaprosiła ją do odwiedzenia siedziby i sprawdzenia, jak wygląda proces produkcyjny.

Sieć komórkowa Play z kolei stworzyła tzw. Akademię Team Play, czyli portal dla dzieci i młodzieży, który uczy je różnych umiejętności, np. gotowania, makijażu czy robienia zdjęć. W tworzenie tego portalu zaangażowano postaci z YouTube działające w różnych branżach, m.in. Blowka, RedLipstickMonster czy Martina Stankiewicza.

ile zarabia youtuber miesięcznie

Współpraca Daag x LGS

Ile można zarobić na YouTube dzięki kolaboracjom?

Ile zarabiają YouTuberzy za tego typu współprace? Po raz kolejny rozstrzał jest ogromny, chociaż tutaj kwoty dochodzą nawet do kilkuset tysięcy złotych. W przypadku jednorazowej działalności wynagrodzenie jest wyższe, niż w przypadku wspólnego tworzenia produktu, jednak w przypadku tej drugiej opcji, najpopularniejsi twórcy zarabiają określony procent od sprzedaży.

ile można zarobić na youtube współpraca

Materiał sponsorowany na kanale StylizacjeTv, oznaczony w odpowiedni sposób.

 

Własne sklepy stacjonarne i internetowe

YouTuberzy bardzo często decydują się także na rozkręcenie własnych sklepów internetowych. Co sprzedają? Właściwie wszystko! Ebooki, wyposażenie domu, ubrania, kosmetyki, planery… Tak naprawdę ogranicza ich tylko własna kreatywność i content, który tworzą, chociaż nie zawsze asortyment sklepu pokrywa się z działalnością internetową.

Przykłady:

  • Andziaks, popularna vlogerka lifestylowa, prowadzi sklep Twinkle Candle ze świecami i woskami zapachowymi,
  • twórczyni kanału Stylizacjetv posiada ecommerce o tej samej nazwie, w którym sprzedaje biżuterię, gadżety i planery,
  • Rezigiusz, niegdyś gamer, a dziś trudny do zamknięcia w jakichkolwiek ramach, prowadzi sklep z ubraniami i akcesoriami Thunder Wear by Rezistyle.

Niejednokrotnie też YouTuberzy decydują się na późniejsze otwarcie placówek stacjonarnych swoich sklepów. Wspomniana Andziaks posiada showroom swojej marki w Warszawie.

Produkty elektroniczne w sklepach YouTuberów

Co ważne, w sklepach internetowych YouTuberów można znaleźć nie tylko produkty fizyczne, ale także produkty elektroniczne, czyli np. ebooki, kursy, szkolenia czy webinary. Tego typu produkty to jedne z najlepiej sprzedających się produktów, ponieważ na ten moment można stworzyć je niemalże na każdy temat. Spod rąk YouTuberów wychodzą m.in. ebooki czy kursy biznesowe, urodowe, coachingowe czy kulinarne. Np. wspomniany już Karol Friz Wiśniewski jakiś czas temu sprzedawał kurs dotyczący tego jak zostać YouTuberem!

Książki, szkolenia stacjonarne, obozy itp.

Popularni YouTuberzy zarabiają też poza Internetem. Swego czasu bardzo modne były pisane przez nich książki. Takie na swoim koncie ma np. RedLipstickMonster, Radek Kotarski (Polimaty), Ula Pedantula, Panna Joanna czy Blowek. Niektórzy organizują także różnego rodzaju szkolenia stacjonarne, przykładem tutaj jest Maxineczka, posiadająca własne studio, w którym prowadzi kursy, a także obozy zrzeszające widzów. Takie prowadzi z kolei Marcin Dubiel, który w okresie wakacyjnym zaprasza młodzież do spędzenia ze sobą czasu w aktywny sposób.

ile można zarobić na youtube

Altenberg to wydawnictwo, które może poszczycić się największą ilością YouTuberów podejmujących z nim współpracę.

Ile zarabia YouTuber, podejmując takie działania?

Ile można zrobić na YouTube, prowadząc takie działania? Przykładowo kurs makijażu codziennego u Maxineczki to koszt 2300 zł, a koszt 9-dniowego obozu Marcina Dubiela 2299 zł + dojazd. Oczywiście trzeba mieć na uwadze wszystkie ponoszone koszty, wynikające z organizacji takiego wydarzenia. W przypadku Maxineczki są to nie tylko kosmetyki, posiłek czy kawa, ale ogólne koszty utrzymania działalności studia wizażu. W przypadku Marcina Dubiela koszty obejmują m.in. nocleg, wyżywienie i atrakcje.

Ile można zarobić na YouTube i czy jest to w ogóle możliwe?

Gdyby 10 lat temu ktokolwiek powiedział, że YouTuber stanie się w Polsce zawodem i to takim, który generuje ogromne przychody dla twórców, pewnie większość z nas wybuchnęłaby śmiechem. YouTube w tamtym momencie był miejscem rozrywki i zrzeszania ludzi o podobnych zainteresowaniach.

Dziś to dobrze prosperujący biznes, który oparto właśnie na budowaniu relacji z odbiorcami, dostarczaniu ciekawych treści (rozrywkowych lub merytorycznych) i stałym kontakcie z widzami. YouTuber zaś uznawany jest za zawód taki sam, jak kasjer, pisarz czy lekarz. Nikogo już nie dziwi, że twórcy różnorodnych wideo w serwisie uważają to za stałą pracę, na pełen etat. Ile zarabiają YouTuberzy?

YouTube to idealne miejsce do monetyzacji swoich pasji dla twórców internetowych. Jeśli jesteś na początku swojej kariery jako YouTuber lub YouTuberka, to polecamy również jeden z wcześniejszych artykułów: Zarabianie na YouTube – jak monetyzować nawet najmniejszy ruch.

Zapraszamy do zapoznania się ze wpisami na naszym blogu, gdzie omawiamy konkretne przykłady i strategie zarabiania na różnych platformach, w tym:

 

Na koniec krótka historia YouTube

YouTube zna każdy. Jednak nie każdy wie, że serwis opublikowany został w lutym 2005 roku, dzięki pracy Jawed’a Karima, Chad’a Hurley’a oraz Steven’a Chen’a. Pierwsze wideo w serwisie pojawiło się 23 kwietnia. Opublikował je jeden ze współzałożycieli Jawed Karim. Film nazywał się „Ja w zoo” („Me at the zoo”) i trwał 18 sekund. Obejrzano go ponad 198 milionów razy. Już w 2006 roku YouTube został wykupiony przez firmę Google, która zauważyła w nim ogromny potencjał. Zapłacono za niego 1,65 miliarda dolarów! Do 2023 roku firmie przewodziła Susan Wójcicki. Obecnie funkcję CEO YouTube pełni Neal Mohan.