Program partnerski dla sklepu internetowego – czysty zysk dla e-commerce

Program partnerski  to wirtualne miejsce w sieci, które umożliwia współpracę marketingową reklamodawcom (sklepom internetowym) i wydawcom (wszelkim serwisom i użytkownikom mediów społecznościowych).  Reklamodawcy generują większą sprzedaż w swoich sklepach, a wydawcy zarabiają na polecaniu produktów, bez konieczności inwestowania we własny sklep czy produkcję.

Program Partnerski w sieci afiliacyjnej

CASE STUDY programu partnerskiego dla kosmetycznego sklepu internetowego

Dzięki programowi partnerskiemu reklamodawcy mogą udostępniać swoją ofertę nieograniczonej liczbie wydawców. Dzięki temu reklama pojawia się na różnorodnych serwisach jednocześnie.

Case Study – marketing afiliacyjny dla branży kosmetycznej – zobacz więcej TUTAJ

 

Program partnerski — najlepsza strategia dla e-commerce

Program afiliacyjny (partnerski) wielu osobom kojarzy się z szybką kampanią, która pomaga budować wysoką sprzedaż w sklepach internetowych. Rzeczywiście, działania tego typu pozwalają na uzyskanie systematycznego wzrostu zawieranych transakcji, jednak musi być to zrobione zgodnie ze szczegółowo zaplanowaną strategią długofalowego działania. Program partnerski stanowi część kompleksowego planu marketingowego, prowadzonego dla konkretnego sklepu internetowego i stanowi jeden z podstawowych kroków, prowadzących do przedstawienia oferty coraz większej liczbie nowych klientom.

Programy partnerskie wzbudzają ciekawość wszystkich osób działających w e-commerce. Wiąże się to jednak z szeregiem pytań, nasuwających się w związku z podjęciem takiego działania. Najczęściej pojawiające się pytania to:

  • jakie są modele współpracy?
  • kim są wydawcy?
  • jak ustalić warunki współpracy z wydawcami?
  • jak w praktyce wygląda współpraca z wydawcami?
  • jakie są koszty uruchomienia programu?

Poniżej znajdziesz opis kluczowych zagadnień, które pozwolą Ci ocenić czy marketing afiliacyjny jest tym, czego potrzebujesz w swoim sklepie internetowym.

Modele rozliczeń w programie partnerskim dla e-commerce

W afiliacji dla e-commerce wyróżniamy kilka modeli rozliczeń, ale dwa podstawowe to: Cost Per Sale (CPS) i Cost Per Lead (CPL). Program partnerski może zostać uruchomiony dla:

  • sklepów internetowych (wówczas wdrażany jest model CPS)
  • serwisów oferujących różnego rodzaju usługi – np. finansowe czy hotelowe (wówczas wdrażamy model CPL).

Na czym polega różnica? W przypadku CPS (Cost Per Sale) rozliczamy się prowizyjnie od wartości zrealizowanej transakcji sprzedaży, natomiast w CPL za dostarczenie określonej akcji. Akcją może być: wypełnienie ankiety, formularza, zapisanie do newslettera, a także wzięcie pożyczki czy zamówienie jazdy próbnej konkretnym modelem samochodu, czy innej usługi. W modelu CPS, dzięki prowizji, wypłacane kwoty wydawcom zwiększają się proporcjonalnie do kwoty zamówienia – im większa kwota transakcji, tym większe wynagrodzenie wydawcy. W modelu CPL kwota wynagrodzenia jest ustalana z góry, jest stała i zostaje przyznana wydawcy za prawidłowe dostarczenie określonej wcześniej akcji.

 

Rozliczanie w programie partnerskim

Model ten jest dla reklamodawców bezpieczny, ponieważ to wydawca przyjmuje ryzyko niepowodzenia kampanii. Należy pamiętać, że program partnerski musi oferować na tyle dobre warunki i wysokość prowizji, aby wydawca był skłonny takie ryzyko podjąć.

Kim są wydawcy w programie partnerskim sklepu online

Wydawcy to nic innego jak sieć wirtualnych handlowców, czyli różnego rodzaju serwisy tematyczne, rabatowe, cachbackowe, porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów, właściciele baz mailingowych, blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy wszelkich social mediów: Facebooka, Instagrama, Pinteresta czy Snapchata, czyli różnorodna baza użytkowników chętnych do współpracy!

Reklamodawca tworzy program partnerski, do którego sam może zapraszać wydawców, bądź też zostawić to zadanie sieci afiliacyjnej, aby w tym czasie zająć się innymi ważnymi rzeczami. Sieć afiliacyjna stale powiększa swoją bazę o nowych, atrakcyjnych wydawców, których zaprasza i angażuje do aktywnej promocji oferty programów partnerskich.

Wydawcy w programie partnerskim

Najbardziej atrakcyjni wydawcy, to zdecydowanie serwisy tematyczne, eksperci w swoich dziedzinach. Nie mają może tak dużych zasięgów jak serwisy multitematyczne, ale za to posiadają grono oddanych odbiorców, którzy ufają ich poleceniom. Opinia specjalisty, ma coraz większe, jak nie najważniejsze znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych!

Sieć afiliacyjna posiada duże doświadczenie we współpracy z wydawcami. Pomaga rozwiązywać ich problemy, doradza i motywuje do działania. Posiadając szczegółowe statystyki, wykorzystuje je w łączeniu reklamodawców z najbardziej pożądanymi przez nich wydawcami oraz koordynuje, aby współpraca przebiegała ku obopólnej korzyści.

Grupy wydawców w programie partnerskim

Blog_Grupy wydawców w afiliacji autorstwa ewa dudek

W sieci afiliacyjnej webePartners działają różne grupy wydawców i różnorodnymi powierzchniami reklamowymi. Dzięki darmowym narzędziom udostępnianym na platformie afiliacyjnej,można współpracować z każdą grupą wydawców — z blogerami, influencerami, twórcami na YouTube, portalami tematycznymi, porównywarkami cen, serwisami rabatowymi, systemami cashback, narzędziami retargetingowymi czy mailingowymi. Reklamodawcy mogą zwiększać sprzedaż, rozpoznawalność marki i docierać do nowych odbiorców. Dzięki programowi partnerskiemu reklamodawca uzyskuje zróżnicowane możliwości promocji produktów oraz na korzyści wynikające z prowizyjnego modelu rozliczeń wyłącznie za efekt — czyli za rzeczywistą transakcję wygenerowaną przez wydawcę.

Jak zostać reklamodawcą aby stworzyć własny program partnerski

Zgłoś się do sieci afiliacyjnej, a kiedy to zrobisz, pozostaną tylko 4 kroki do zrealizowania, aby program mógł działać online:

  1. Podpisanie Umowy Współpracy z siecią afiliacyjną.
  2. Ustalenie warunków współpracy z wydawcami, czyli m.in. wysokości prowizji.
  3. Zintegrowanie sklepu z systemem śledzenia sprzedaży, aby generowany przez wydawców ruch i transakcje mogły być poprawnie zliczane.
  4. Dostarczenie pliku XML, który jest niezbędny w przypadku programu partnerskiego dla sklepów internetowych.

program partnerski_jak_zacząć

 

Podstawowe warunki dla programu partnerskiego

Ustalanie warunków współpracy z wydawcami należy do reklamodawcy. Do warunków programu partnerskiego należy:

1. Prowizja od sprzedaży

Najważniejsze jest ustalenie warunków finansowych, jakie będzie spełniał program partnerski dla sklepu. Reklamodawca musi określić wysokość prowizji dla wydawcy, biorąc pod uwagę fakt, że do prowizji wydawcy doliczana jest również prowizja dla sieci afiliacyjnej. Należy dobrze przemyśleć stawkę, która powinna być atrakcyjna dla potencjalnych wydawców i opłacalna dla reklamodawcy. Dobrym pomysłem jest przeanalizowanie bezpośredniej konkurencji, sprawdzenie, jak wygląda program partnerski sklepu konkurencyjnego, aby zaoferować prowizję na co najmniej takim samym poziomie.

2. Żywotność cookies

Określając warunki, równie ważne jest określenie długości życia cookies. Minimalny okres to 30 dni. Dlaczego właśnie taki? Klienci, wybierając towar online, często porównują oferty lub potrzebują więcej czasu na podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej. Wydawca, z którego linku nastąpiło przejście do sklepu, ma pewność, że klient ma sporo czasu do namysłu i może zrobić zakupy wtedy, kiedy jest ich pewien. Dzięki temu jego działania promocyjne są opłacalne.

3. Sposób weryfikacji wydawców

Reklamodawca ma dwie możliwości – albo samodzielnie weryfikować zgłaszających się do programu partnerskiego e-commerce, albo ustawić automatyczną akceptację wszystkich wydawców. W przypadku wyboru pierwszej opcji reklamodawca ma 3 dni na przeanalizowane zgłoszenia, w tym czasie może je zaakceptować lub odrzucić. Jeżeli natomiast zdecyduje się na drugą możliwość, wówczas wszyscy zgłaszający się wydawcy zostaną od razu dołączeni do programu.

Program partnerski dla sklepu internetowego – ile to kosztuje?

Podstawowym kosztem reklamodawcy, który posiada e-commerce, jest oczywiście prowizja od zrealizowanych transakcji dzięki poleceniom wydawców. Zanim jednak dojdzie do wypłaty prowizji, reklamodawca weryfikuje transakcje w systemie afiliacyjnym, aby upewnić się, że zostały poprawnie zrealizowane i opłacone. Na zweryfikowanie transakcji reklamodawca ma 30 dni od momentu zarejestrowania transakcji. To czas, w którym klient może, na przykład, zwrócić towar. W takim przypadku reklamodawca ma prawo anulować transakcję w systemie afiliacyjnym i prowizja nie będzie wypłacona wydawcy.

 

Tak jak wzrasta sprzedaż generowana przez wydawców w programie, proporcjonalnie wzrasta również kwota prowizji. W modelu efektywnościowym nie możemy zakładać stałego budżetu w określonej kwocie, bo kwota zależy od zaangażowania wydawców w danym miesiącu. Niektórzy właściciele e-sklepów mogą pomyśleć, że przecież można spróbować pominąć te zasady, stosując niskie prowizje. Teoretycznie tak, ale ustalenie zbyt niskiej prowizji skutecznie zniechęci wydawców do rozpoczęcia promocji danego programu partnerskiego, więc działanie to nie przyniesie ostatecznie żadnych korzyści. Jeżeli reklamodawca decyduje się na dołączenie do sieci afiliacyjnej, musi uczciwie podejść do kwestii rozliczeń oraz pamiętać, że wydawcy również podejmują wysiłek, aby swoją prowizję otrzymać.

 

Programy partnerskie w e-commerce – korzyści dla reklamodawcy

Dlaczego warto przystąpić do sieci afiliacyjnej i uruchomić program partnerski dla sklepu? Oto 5 największych korzyści dla reklamodawców:

  • Wzrost ruchu – wydawcy programu promują produkty ze sklepu online na swoich stronach i serwisach czym przyczyniają się do wzrostu ruchu w serwisie reklamodawcy
  • Wzrost sprzedaży – wraz ze wzrostem ruchu rośnie sprzedaż, bo wydawcy współpracujący w modelach efektywnościowych posiadają najczęściej mocno zaangażowane społeczności, dzięki czemu wydawcy mają realny wpływ na ich decyzje zakupowe
  • Promocja na różnorodnych stronach – jeden program to mnóstwo powierzchni reklamowych, wydawcami są różnorodne serwisy korzystające z różnych narzędzi afiliacyjnych, dzięki czemu produkty są promowane jednocześnie na bardzo wielu płaszczyznach online
  • Wzrost rozpoznawalności marki – współpraca afiliacyjna buduje większą świadomości marki wśród odbiorców dzięki działaniom jakie prowadzą wydawcy
  • Wyłącznie prowizja od sprzedaży – reklamodawca nie ponosi kosztów współpracy gdy ta nie przynosi efektów w postaci sprzedaży

Jak widać, program partnerski to świetne narzędzie marketingowe dla e-commerce. Niezależnie od branży, w której działasz, z pewnością znajdziesz wydawców, którzy znacząco wpłyną na rozpoznawalność Twojej marki i ruch na stronie, co widocznie przełoży się na sprzedaż.


Polecane do przeczytania:

Program afiliacyjny – przykłady rozwiązań z Zachodu

Dlaczego warto postawić na program partnerski?

Afiliacja, co to jest? Odpowiadamy na najczęstsze pytania o afiliację