Content is a king, ale… czy ktoś rozpozna króla w tłumie, jeśli ten nie ma pięknych szat i orszaku królewskiego? Analizujemy jak pisać bloga aby błyszczeć i zdobywać czytelników.

Obecnie wyłącznie dobra treść na blogu nie wystarczy aby zabłysnąć w tłumie. Równie ważne co content są wrażenia wizualne. Dobre treści powinny iść w parze z atrakcyjnym wyglądem bloga, estetycznymi grafikami uzupełniającymi treść i całą otoczką mediów społecznościowych.

Pierwsze wrażenie ma znaczenie!

Zasada ta jest stosowana w każdej dziedzinie życia, również na blogach. Nawet jeżeli wydaje się, że pierwsze wrażenie bywa mylne, to jednak po wejściu na bloga, te kilka sekund, ma kluczowe znaczenie dla dalszej przygody czytelnika z serwisem. Dlatego zadbaj o to, żeby po pierwszej wizycie został z Tobą na dłużej. Przede wszystkim, pamiętaj, aby strona, na którą trafił od razu zachęciła go do lektury. Niech nie będzie przeładowana treścią, przedstawia najważniejsze informacje, a także intryguje wyglądem i estetyką. Zanim zaczniesz zastanawiać się jak pisać bloga, pomyśl jak ma wyglądać. Nawet najlepsze treści mogą umknąć, jeżeli strona nie będzie wystarczająco estetyczna i przejrzysta dla czytelnika!

Potencjalnych czytelników często odstrasza nieczytelność czy chaos komunikacyjny, czyli sytuacja, w której treści jest zbyt dużo, a hierarchia informacji nie zostaje zachowana. Aby zachować przejrzystość pamiętaj o:

  • czytelnych nagłówkach, podnagłówkach zawierających frazy kluczowe
  • rozdzielaniu długich tekstów na mniejsze akapity
  • „wyboldowaniu” najistotniejszych fraz kluczowych
  • grafikach odpowiadających publikowanym treściom

 

jak pisać bloga


Jak i po co pisać bloga?

Z założenia blogi  miały mieć charakter osobisty. Niegdyś utożsamiano je z internetowymi pamiętnikami, dziś ich zakres tematyczny jest tak szeroki, że to określenie wydaje się nieaktualne. Oczywiście wciąż tworzone są blogi zawierające osobiste przemyślenia, uwagi, komentarze, rysunki, nagrania (audio i wideo) – przedstawiają w ten sposób światopogląd autora. I dlatego właśnie te blogi powstają, gdyż ich autorzy mają potrzebę dzielenia się sobą z większą grupą odbiorców. Jednak samo spojrzenie na blogi znacznie się poszerzyło. Teraz większość firm, edukatorów czy freelancerów posiada takie przestrzenie w Internecie, na których dzieli się insightem z branży czy wiedzą, którą posiada.

Autorzy blogów śledzą zazwyczaj inne blogi, polecają te najlepsze i nawiązują kontakty z ich autorami. Powstaje siatka blogów, która zaczyna działać jako większa, powiązana całość, czyli tzw. blogosfera. W przypadku blogów poświęconych specyficznej tematyce wymiana myśli między autorami może sprzyjać rozwojowi danej dziedziny wiedzy. W przypadku blogów osobistych autorzy nawiązują często relacje towarzyskie z innymi twórcami lub swoimi czytelnikami.

Po co więc pisać bloga? Aby wyrazić siebie i stworzyć własne miejsce w sieci. Ale blog jednocześnie stał się narzędziem content marketingu (marketingu treści) czyli sposobem na dotarcie do większego grona klientów poprzez publikację w Internecie ciekawych treści. Blogi są wzbogacane o  poradniki, ebooki, audiobooki, podcasty itp. Wartościowe treści na bloga tworzą już nie tylko amatorzy blogerzy,  ale profesjonalni copywriterzy, którzy piszą unikalne treści dostosowane do najnowszych trendów i wymagań.

Jak pisać bloga aby rosła grupa czytelników

Niezależnie od tego czy blog jest tylko hobby czy narzędziem strategii marketingowej, tworzony jest po to, aby docierać do jak najwiekszej ilości potencjlanych czytelników. Systematyczna publikacja treści na blogu przynosi efekty w postaci wzrostu ilości wejść na stronę, a co za tym idzie, wzrostu zainteresowania tym, o czym piszemy. Ale dlaczego tak się dzieje? Bo treść (content) ma ogromny wpły na pozycjonowanie bloga w wyszukiwarach. Twórcy publikujący treści w obszarze wybranej tematyki, stają się z czasem ekspertami w swojej dziedzinie, na których opinii inni bazują podczas podejmowania decyzji. I te dwa czynniki, zasięg i eksperckość, wpływają na sukces bloga. Rośnie liczba czytelników a przy okazji, potencjalnych zainteresowanych nie tylko treściami, ale również produktami opisywanymi na blogu.

Jak pisać bloga

Jak pisać bloga aby wpływać na pozycjonowanie (SEO)

Systematycznie publikowane, merytoryczne treści na blogu wzmacniają pozycję w Google. Ludzie poszukujący określonych informacji wpisują w wyszukiwarkę frazy kluczowe i analizują to, co wyszukiwarka Google im podpowiada. Dzięki treściom na blogu częściej trafiają właśnie na nie, gdzie znajdują się informacje na temat, których szukają. Aby tak się działo, trzeba jednak pisać zgodnie ze sztuką pozycjonowania czyli SEO (ang. Search Engine Optimization). Jeśli chcesz wiedzieć więcej, koniecznie przeczytaj SEO w 7 krokach, czyli jak zwiększać zasięgi.

Wskazówki:

  • Im więcej publikujesz, tym lepsza Twoja pozycja w SEO. Nie wolno Ci jednak zaniżać jakości kosztem ilości.
  • Zadbaj o odpowiednie frazy kluczowe. Pisz o frazach, których poszukują Twoi klienci.
  • Optymalizuj swoje posty. Każdy powinien mieć dobry tytuł, strukturę i naturalne nasycenie słowami kluczowymi. Dodawaj grafiki, infografiki i video.

Jak pisać bloga aby stać się ekspertem

73% klientów twierdzi, że blogi wpływają na ich decyzje zakupowe i nie tylko. Dzięki dostarczaniu czytelnikom marytoryczych treści i dzieleniu się swoją wiedzą, można zostać liderem i ekspertem w swojej branży. Dobre treści sprawią, że staniesz się zaufanym autorytetem.

Wskazówki:

  • Pomagaj rozwiązywać problemy klientów, odpowiadaj na ich pytania i rozwiewaj wątpliwości
  • Nie bój się przekazywać swojej wiedzy w przystępej formie
  • Dbaj o zaufanie czytelników publikując informacje sprawdzone i istotne dla Twojej branży

Jakpisać bloga aby rosło zainteresowanie produktami i usługami

Im więcej użytkowników znajdzie się na Twoim blogu dzięki wartościowym treściom, tym więcej z nich skorzysta z Twojej wiedzy, a także produktów i usług. Ważne jednak jest, aby potencjału wypracowanego przez pisanie bloga nie zmarnować i nie pozwolić czytelnikowi „wyjść z niczym”.

Wskazówki:

  • Wykorzystuj kontekstowe Call-To-Action. Dobre CTA w tekście bloga jest zazwyczaj najbardziej skuteczne.
  • Zadbaj o dobrą nawigację na stronie, aby szybko przekierować użytkownika tak, gdzie najbardziej Ci zależy
  • Wykorzystaj bloga do budowy bazy mailingowej, aby dzięki zacheceniom wracali po więcej.

Jak pisać poczytnego bloga? 

1. Kontroluj długość tekstów

Wśród blogerów i czytelników toczą się dyskusje czy w dzisiejszych czasach, gdy panuje trend masowego skracania komunikatów, warto jeszcze inwestować swój czas w dłuższe i bardziej wymagające treści. Jedno jest pewne, to jak długi wpis przygotujemy, ma znaczenie. Dlatego, zanim zaczniemy stukać w klawiaturę, należy zadać sobie kilka podstawowych pytań:

  • jaki jest cel wpisu?
  • do kogo go kierujemy?
  • jaką główną myśl chcesz przekazać czytelnikom?

Dzięki takiemu ,,stargetowaniu”, łatwiej będzie Ci podjąć decyzję jak długi tekst przygotować. Warto wykorzystać tu konkretną podgrupę czytelników i skierować wpis do nich, nawet jeżeli miałby być obszerniejszy. To znacznie łatwiejsze niż napisanie uniwersalnego tekstu dla wszystkich. Na pewno przyciągniesz uwagę tych bardziej zainteresowanych tematem, a przy okazji, nie zrazisz pozostałych, którzy z pewnością docenią pracę włożoną przez Ciebie w przygotowanie wymagającej i merytorycznej treści. Nie ma sensu pytać, jak pisać bloga dla wszystkich. Jeżeli staramy się robić coś dla wszystkich, to ostatecznie robimy to dla nikogo. Spersonalizuj swoją grupę docelową, sprawdzaj jakie treści ich interesują i bądź z nimi w stałym kontakcie.

2. Bądź na bieżąco (pod każdym względem)

Aktualność treści jest wartością kluczową dla każdej działalności, również blogerskiej. Często jednak blogerzy nie przykładają należnej uwagi nowinkom ze swojej dziedziny, co bywa poważnym błędem. Warto śledzić najświeższe publikacje, być na bieżąco z wynikami badań, fachową literaturą czy opiniami ekspertów. Przygotowując kolejny wpis na dany temat należy się w niego zagłębić, wówczas nasi czytelnicy potraktują nas jako autorytet w tej dziedzinie, a autorytetu nie da się zbudować z dnia na dzień. Wymaga to dużego nakładu pracy oraz stałego trzymania ręki na pulsie. We wpisach warto powoływać się na zdanie innych osób, których użytkownicy mogą darzyć zaufaniem. Takie działania sprawią, że czytelnicy potraktują poważnie blogerską pracę i poświęcenie. A to każdemu wyjdzie na dobre! 🙂 Dlatego zanim zaczniesz zastanawiać się jak pisać bloga, zacznij od wyczucia tematów, w których czujesz się najlepiej. Następnie, sprawdź swoją wiedzę i jej poprawność. Budując wizerunek eksperta, na pewno zyskasz uwagę czytelników.

Nie zapominajmy jednak, że aktualne treści to jedno, ale pozostają jeszcze kwestie technologiczne. Warto śledzić również współczesne trendy w designie stron internetowych czy różnego rodzaju rozwiązań technicznych, które ułatwią nam pracę i spodobają się czytelnikom. Zmiana logo, kolorystyki czy fontu wcale nie musi być rewolucyjna! A może, zanim zdecydujesz się na taki krok skonsultuj się z czytelnikami za pomocą ankiety? Będę wiedzieć, że o nich myślisz i zależy Ci na ich komforcie!

3. Zawsze dbaj o swoich czytelników

To, że nie piszesz bloga dla siebie jest oczywiste. Dlatego bardzo ważna jest interakcja z użytkownikami i utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Pamiętaj, przede wszystkim, że musisz liczyć się z ich zdaniem, nawet jeżeli zdarzy im się Cię skrytykować. Konstruktywna krytyka jest motywująca, a obrażania się i usilne bronienie własnego zdania nigdy nie powinno być jednym rozwiązaniem!

Kiedy pod Twoim wpisem pojawiają się komentarze, staraj się odpowiedzieć na większość z nich. Dzięki temu, czytelnicy będą wiedzieć, że liczysz się z ich zdaniem i interesuje Cię ich opinia. To bardzo ważne, ponieważ wytworzenie partnerskiej relacji stanowi klucz do sukcesu bloga. Dodatkowo, staraj się również być na bieżąco w Twoich mediach społecznościowych, odpisuj na komentarze i wiadomości prywatne, pokaż, że Ci na nich zależy i są nieodłączną częścią pracy, którą wykonujesz. Im lepszy kontakt złapiesz z czytelnikami, tym łatwiej będzie zainteresować ich polecanymi produktami! Oprócz tego jak pisać bloga, musisz się też nauczyć jak pisać komentarze! Warto, żeby były one merytoryczne i odpowiadały bezpośrednio na pytanie zadawane przez czytelników.  Staraj się unikać odpowiadanie jedynie emotkami albo pojedynczymi słowami, wypracuj odpowiedni system odpowiedzi i pamiętaj, że zawsze masz kontakt z żywym człowiekiem!

Jak sprawnie pisać bloga? 

Mamy dla Ciebie listę kilku narzędzi, które na pewno pomogą Ci w sprawnym pisaniu i tworzeniu oprawy graficznej na bloga.

Language Tool, czyli asystent pisania.

To narzędzie sprawdza wszelkie błędy ortograficzne, stylistyczne oraz interpunkcyjne. Dzięki temu pisząc tekst, możesz czuć się spokojny o ewentualne pomyłki. Jest ono bezpłatne i działa w każdej przeglądarce.

jak pisać bloga z language tool

Ortograf.pl – strażnik błędów ortograficznych

Pozwoli Ci na to na sprawdzenie wszelkich błędów ortograficznych,  a co za tym idzie na podszkolenie się w tej kwestii. Narzędzie jest darmowe.

ortograf jak pisać bloga

Jasnopis – ułatwia zrozumiałe pisanie

Zadaniem Jasnopisu jest analiza języka użytego w tekście. M.in. ustala on liczbę słów trudnych, oblicza długość zdań, procent rzeczowników i czasowników, a także sprawdza ile jest imiesłowów czy łańcuchów dopełniaczy.

jasnopis swps jak pisać bloga

Canva.com – grafiki dla amatorów

Dzięki Canvie stworzysz grafiki, infografiki, banery informacyjne, portfolio, a nawet wizytówki. Co najważniejsze jest to opcja bezpłatna i bardzo prosta w obsłudze, więc poradzą sobie z nią nawet amatorzy.

canva jak pisać bloga

Pixabay – miejsce z darmowymi zdjęciami grafikami

Znajdziesz tutaj mnóstwo zdjęć, które pozwolą Ci urozmaicić wpis.

darmowe zdjęcia pixabay jak pisać bloga

Google Trends – narzędzie do mierzenie zainteresowań ludzi.

Dzięki Google Trends dowiesz się jakie tematy są teraz na topie, co pozwoli Ci lepiej dopasować content na blogu do potrzeb użytkowników.

jak pisać bloga google trends


Jak pisać bloga i na nim zarabiać?

Przede wszystkim polecaj, nie sprzedawaj

Każdy bloger marzy o tym, żeby jego strona zaczęła przynosić dochody. Zanim jednak osiągniesz satysfakcjonujące wyniki, czeka Cię mnóstwo pracy, aby zebrać bazę wiernych czytelników oraz pozyskać nowych. Nic jednak tak nie irytuje użytkowników jak przeładowanie strony reklamami i bezpośrednie, agresywne nakłanianie do zakupu produktów.

Ogranicz zatem powierzchnię reklamową Twojej strony do niezbędnego minimum! Często zmieniaj banery reklamowe, korzystaj z widgetów, których wygląd możesz dopasować do estetyki swojego bloga, a linki afiliacyjne niech stanowią delikatną sugestię, a nie namowę! Dzięki takim działaniom nie zniechęcisz obecnych i przyszłych czytelników, a przy okazji osiągniesz lepsze wyniki! Rozsądne prowadzenie kampanii reklamowej na dłuższą metę jest znacznie bardziej opłacalne, a przecież prowadzisz bloga, a nie sklep internetowy! Dlatego od samego początku zadbaj o racjonalny rozkład reklam i nie przesadzaj z ich ilością. Jeżeli zdobędziesz zaufanie swoich użytkowników, na pewno chętnie skorzystają z Twoich poleceń!

 

jak pisać bloga strona startowa dandycore

Zachowanie umiaru w umieszczaniu treści reklamowych jest bardzo ważne!

Jak zarabiać na blogu – dobre przykłady 

Macademian Girl

Nikomu, kto orientuje się w świecie mody, nie trzeba przedstawiać Tamary Gonzalez, znanej internautom jako Macademian Girl. Jako blogerka modowa opiera swoją działalność głównie na zdjęciach i doskonale wykorzystuje ten fakt! Bardzo często poleca w swoich wpisach ciekawe produkty, a dzięki linkom afiliacyjnym może dodatkowo monetyzowac sswoje polecenia.

Przykład: Eko prezenty świąteczne. 21 pomysłów w duchu zero waste –  tamaragonzalezperea.com

jak pisać bloga i zarabiać

 

Podlinski.net

Tworząc na blogu poradnik, masz wiele możliwości dodania linków afiliacyjnych, polecając najróżniejsze produkty, które w nim zawrzesz. Tak m.in. działa Łukasz Podliński, jeden z najpopularniejszych blogerów, zajmujących się modą męską. W swoim wpisie zaprezentował kilka przykładów najmodniejszych koszul, dodając linki afiliacyjne. W ten sposób, czytelnik, którego zachwyci dany model, może od razu rozpocząć zakupy.

Przykład: Męskie koszule modne w sezonie wiosna-lato – Podlinski.net

jak pisać bloga

Ubieraj się Klasycznie

Proponowanie swoim czytelnikom konkretnych stylizacji, które mogą przydać się na specjalną okazję, porę roku czy rodzinną uroczystość, to zawsze dobry pomysł na bloga.  Wpisy tego typu działają bardzo podobnie do poradników zakupowych. We wpisie modowej blogerki Ubieraj Się Klasycznie, panie znajdą konkretne pomysły na to jak dopasować różne elementy garderoby. Do każdego produktu, oczywiście, podpięty został link afiliacyjny.

Przykład: 7 inspiracji na wiosnę– Ubieraj Się Klasycznie

jak pisać bloga

Mocem

Ewa z bloga Mocem prezentuje ciekawe inspiracje dla urządzenia weselnej sali, dzięki linkom afiliacyjnym, przyszli małżonkowie z łatwością będą mogli kupić odpowiednie dekoracje i ozdoby.

Przykład: Lawenda – motyw przewodni wesela – Mocem

jak pisać bloga

 

Z powyższego wpisu dowiedziałeś się jak pisać bloga i na nim zarabiać dzięki linkom afiliacyjnym.  Przygotowując wpis na blogu lub swoje kanały social media, możesz wykorzystać powyższe przykłady i sprawdzić jak zadziałają one u Ciebie. Pamiętaj, że w afiliacji ogranicza Cię tylko własna wyobraźnia, a sposobów na dopasowanie linków afiliacyjnych do treści jest naprawdę wiele!

afiliacja link afiliacyjny w 30 sek

jak pisać bloga


Jak pisać bloga, który sprzedaje – czyli blog firmowy

Rozwój Internetu spowodował, że blogowanie stało się narzędziem marketingowym a prowadzenie bloga firmowego to absolutna podstawa w marketingu online. Blogowanie przerodziło się w niezbędne narzędzie marketingowe wykorzystywane zarówno przez małe jednoosobowe firmy, jak i największe korporacje świata. od 2010 roku obserwujemy stały trend wzrostowy związany z wykorzystaniem bloga jako narzędzia promocyjnego w firmach.

Jak pisać bloga firmowego – przede wszystkim treść

Blog firmowy pozwala na przedstawienie swojej firmy jako eksperta w branży, którą firma się zajmuje. Dlatego bardzo ważne jest, aby publikowane treści na blogu interesowały, inspirowały i edukowały odwiedzających, czyli potencjalnych klientów. Właśnie na tym należy się skupić, mając równocześnie na uwadze cele biznesowe, jakie blog ma spełnić.

  • Dowiedz się jakie problemy mają Twoi klienci i spróbuj je rozwiązać.
  • Przedstawiaj ciekawe informacje związane z branżą i trendami.
  • Publikuj wywiady z ekspertami lub pracownikami gdzie poruszane są istotne kwestie dla Twoich klientów
  • Śledź blogi branżowe, serwisy społecznościowe – to codziennie źródło inspiracji.
  • Zaproś ekspertów do napisania artykułu gościnnego.
  • Zapoznawaj czytelników z najciekawszymi treściami opublikowanymi na innych blogach. Dodawaj coś od siebie.

Pisanie bloga firmowego to część prowadzenia strategii content marketingowej, dlatego warto na samym początku zająć się właśnie pojęciem contentu.  Celem marketingu treściu jest pozyskanie stałego grona klientów poprzez publikacje i promocję wartościowych treści, dla określonej grupy odbiorców. Nie jest to więc stricte reklama, która ma swoje wideo czy zdjęcie i chwytliwe hasło, a cały proces polegający na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcami, poprzez przekazywanie im swojej wiedzy, opinii czy emocji.

5 zasad content marketing pomocne w pisaniu bloga firmowego

Istnieje wiele zasad, pozwalających na skuteczniejsze realizowanie strategii content marketingowej. My przeanalizowaliśmy 5 podstawowych, które według nas działają zawsze.

1. Tytuł – pierwsze wrażenie najważniejsze

Jeśli chcesz zdobyć czytelnika, zadbaj o intrygujący tytuł. Pewnie przeglądając Internet sam zwróciłeś uwagę na to, że zatrzymujesz się przy intrygujących nagłówkach, nawet jeśli w danym momencie nie szukasz informacji na jakiś temat. Nie zrozum nas źle, nie chodzi o clickbaitowe tytuły (chociaż i takie działają), ale o ciekawe ujęcie tematu, w tych kilku słowach, na które jako pierwsze zwraca uwagę użytkownik. Np. znacznie lepiej brzmi „5 zasad content marketingu, pomocne w pisaniu bloga!” niż „Zasady content marketingu, które pozwolą Ci pracować wydajniej i tworzyć lepsze tresci”.

2. Nagłówek – zasada 5 słów

Zasada pięciu słów to także reguła, która bardzo pomaga w tworzeniu ciekawego contentu. Wzięła się ona z tego, iż badania wykazują, że człowiek w ciągu pierwszych 5 sekund jest w stanie stwierdzić czy dana osoba go zainteresowała czy nie. W przypadku tekstu przekłada się to na pierwsze 5 użytych wyrazów. Oczywiście nie zawsze trzeba zmieścić się w 5 słowach, ale ważne jest, aby zaczynać tekst z wysokiego C. Tekst zawsze zaczyna się zajawką  (czyli pierwszymi 200-300 znakami). Trzeba starać się napisać ją w ciekawy, intrygujący sposób, ponieważ to ona jest skrótem i punktem zaczepienia odnośnie tego, o czym jest cały tekst. Im szybciej przekonasz użytkownika, że to właśnie takich informacji szukał, tym większa pewność, że przeczyta do końca. W przypadku materiałów wideo ta zasada również ma zastosowanie.

3. Treść – urozmaicaj bo treść to nie tylko tekst

Choć na blogi trafiają głównie osoby, dla których treść pisana ma wciąż największe znaczenie, to coraz większą część stanowią osoby, które chcą konsumować  tetreści również w innych formach. Dlatego urozmaicanie wpisów filmami, prezentacjami multimedialnymi, ebookami, grafikami, infografikami, a także webinarami czy podcasami ma ogromne znaczenie. Chodzi o to, aby treść była nie tylko wartościowa dla odbiorcy, ale także atrakcyjna, jeśli chodzi o jej przyswajanie. Właśnie dlatego wielu twórców tworzących na użytek własny czy innych marek nie tylko prowadzi bloga, ale jednocześnie działa na różnych platformach i w mediach społecznościowych ( YouTube, Spotify, Zoom, Facebook, Instagram, LinkedIn itd.)

Użytkownicy Internetu to coraz bardziej wyłacznie wzrokowcy. Szukając informacji na dany temat potencjalny klient z pewnością zatrzyma wzrok na obrazie, który go zainteresuje, dlatego warto poszukać takich obrazków wyróżniających do postów, które rzeczywiście będą miały wspólny mianownik z tekstem. Dodatkowo należy skupić się także na formatowaniu tekstu. Używaj wypunktowań, pogrubień, kursywy, a także rób akapity, dodawaj tytuły i śródtytuły oraz zaznaczaj wyraźnie cytaty lub ważne informacje.

4. Bądź ekspertem w swojej branży

Tworząc content musisz dbać o merytorykę swoich publikacji. Niezależnie czy publikujesz artykuły o motoryzacji, filmiki o kosmetykach, czy infografiki o medycynie, użytkownicy muszą mieć pewność, że mogą Ci zaufać. Zamieszczając treści o rzeczach, o których nie masz pojęcia, długo tego nie ukryjesz przed swoimi czytelnikami. Stracisz nie tylko czytelników, ale przede wszystkim wiarygodność.  Jeśli więc nie czujesz się na siłach aby samodzielnie zadbać o tworzenie treści na bloga, lub po prostu nie masz na to czasu, zleć to zadanie osobie, która jest w stanie stworzyć bloga, który będzie najlepszą wizytówką Twojej marki.

5. Czytelnik zawsze najważniejszy

Tworząc materiały na bloga nigdy nie zapominaj o swoim czytelniku. Artykuły, podcasty, czy filmy powinny odpowiadać na jego potrzeby, pytania czy oczekiwania. Forma przekazywania i dystrybucji treści także powinna być dopasowana do Twojej grupy docelowej. Jeśli np. chcesz trafiać do biegaczy, może warto zastanowić się nad podcastami, które będą mogli odsłuchiwać w trakcie joggingu? W takiej sytuacji pamiętaj jednak, aby udostępniać te nagrania na platformach, na których można słuchać ich za darmo, bez konieczności posiadania włączonego ekranu (takie ograniczenia posiada np. Youtube).

 

jak pisać bloga

 

 

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:


Data publikacji: 23.01.2021