Zarabianie w Internecie dzięki kodom rabatowym
Data aktualizacji: 12.09.2023
Zarabianie w Internecie dzięki kodom rabatowym jest bardzo popularne. Jeśli chcesz spróbować generowania przychodów w ten sposób, to dobrze trafiłeś.
Zarabianie w Internecie – jak działają kody rabatowe?
Rozpowszechnianie kodów rabatowych to dobry sposób na zarabianie w Internecie. Chcąc zarabiać na kodach rabatowych możesz podejmować współpracę z markami bezpośrednio lub poprzez platformę afiliacyjną. Dzięki afiliacji zarabiasz prowizje od zakupów użytkowników, którzy przejdą z Twojego linku afiliacyjnego i wykorzystają kod rabatowy.
Kody występują w wielu różnych formach. Mogą być między innymi kwotowe, np. – 20 złotych na zakupy za min. 100 zł, procentowe, m.in. -20% na wszystko lub takie, które oferują coś darmowego dorzucanego do zakupów, np. 1+1 gratis albo bezpłatna dostawa. Kupony promocyjne mogą dotyczyć jednej konkretnej rzeczy, np. maskary Lash Sensational od Maybelline, całej grupy produktowej, np. laptopy Lenovo lub całej marki, np. Samsung. Mogą także być przydzielane na całe zakupy w sklepie niezależnie od tego, co znajduje się w koszyku lub tylko w przypadku wydania określonej kwoty. To, w jaki sposób reklamodawca pokieruje polityką oferowanych kodów rabatowych, zależy od efektu, jaki chce osiągnąć. Jedno jest pewne, kody rabatowe działają i zwiększają sprzedaż, więc warto wprowadzić je do swojego e-commerce.
Kod rabatowy – dobra nazwa to klucz do zapamiętania
Kod rabatowy jest ciągiem znaków. W praktyce internetowej kod rabatowy wykorzystujemy podczas finalizowania zakupów w sklepie. Na poziomie tzn. „koszyka” pojawia się pole, które możemy uzupełnić kodem, aby otrzymać rabat. Jak powinien wyglądać dobry kod rabatowy, aby przynosił oczekiwane efekty?
Im łatwiejsza nazwa, kojarzona z konkretną akcją, tym lepiej dla kodu rabatowego. Ciąg znaków „126493725h” znacznie trudniej zapamiętać niż „święta2020”, dlatego lepiej posługiwać się konkretnymi pojęciami. Idąc dalej, im bardziej spersonalizowany kod rabatowy, tym większe zaufanie do tego kodu wśród odbiorców. Dlatego w zależności od tego, gdzie kod będzie publikowany, warto postarać się, aby był jak najbardziej unikalny, chociażby w nazwie. Należy wówczas poprosić reklamodawcę (sklep internetowy) o wygenerowanie takiego kodu wyłącznie dla nas.
Ciekawy jest również fakt, że lepiej oddziałują kody o okrągłych wartościach, np. 10 zł czy 15% niż 9 zł, czy 14%. Jest czasami od tego wyjątek, a mianowicie, np. walentynki, kiedy to dajemy 14% rabatu, na 14 lutego. Warto także ograniczać dostępność kodu, w myśl zasady, że to, co limitowane, jest bardziej pożądane. Jeśli konsument zobaczy, że promocja niebawem się skończy, szybciej zdecyduje się na wykorzystanie kuponu.
Kody rabatowe – wyjątkowy sposób na zarabianie w Internecie
Kody rabatowe nie powstały wraz z rozwojem e-handlu, mimo że wielu osobom może się tak wydawać. Wręcz przeciwnie, były one popularne znacznie wcześniej, zanim e-commerce stał się jednym z największych sposobów na zarabianie w Internecie. Kiedyś kupony obniżające cenę produktu, dołączane były wyłącznie do gazet i czasopism drukowanych. Wystarczyło je wyciąć i okazać w sklepie, aby cieszyć się zakupem w promocyjnej cenie. Dzisiaj odchodzi się od tej metody, chociaż wciąż można się z nią spotkać, np. podczas „Szaleństwa Zakupów” organizowanego przez kilka czasopism. Akcja ta łączona jest jednak z przekazywaniem w ręce konsumentów nie tylko kuponów drukowanych, do wykorzystania w sklepach stacjonarnych, ale jednocześnie kodów do sklepów internetowych.
Skąd wzięły się serwisy rabatowe? Z potrzeby konsumentów i ich niemalejącego zamiłowania do wyszukiwania w sieci promocji i ofert specjalnych. Na początku kody rabatowe online można było znaleźć tylko na stronach marek, w social media czy na blogach influencerów. Nadal te metody są stosowane i wykazują dużą skuteczność. Przez długi czas nie było jednak miejsca, w którym zamieszczane byłyby kody z wielu serwisów internetowych, z różnych branż. To była właśnie główna motywacja do stworzenia takich przestrzeni w Internecie. Obecnie na rynku istnieje bardzo wiele serwisów tego typu, tylko w Polsce jest ich około 200. Nie wszystkie są tak samo popularne i osiągają duże zasięgi. Do największych należą m.in. Picodi, AleRabat, Newsweek czy Pepper. Pomimo popularności serwisów rabatowych nadal jest przestrzeń dla nowych, bo zamiłowanie Polaków do promocji nie słabnie.
Zarabianie w Internecie dzięki kodom w afiliacji
Kody rabatowe stały się jednym z podstawowych narzędzi do zarabiania w Internecie dzięki afiliacji. Chcąc pobudzić sprzedaż w swoim sklepie, Reklamodawcy przekazują wydawcom kody rabatowe, które z kolei Ci, przekazują swoim użytkownikom. Dlatego w sieci afiliacyjnej, takiej jak webePartners, dedykowanej rynkowi e-commerce, codziennie można pobierać nowe kody rabatowe przekazywane od Reklamodawców.
Kody rabatowe w odpowiedzi na potrzebę oraz w kreowaniu potrzeby
Z kodów rabatowych udostępnianych w ramach programu partnerskiego mogą korzystać nie tylko serwisy rabatowe, ale także Influencerzy oraz każdy, kto posiada jakąś grupę odbiorców potencjalnie zainteresowanych kodami. Serwisy internetowe z promocjami są odpowiedzią na istniejące już potrzeby konsumentów, są miejscem, w którym ludzie szukają rabatów przed sfinalizowaniem zakupu. Podobną siłę oddziaływania mają Influencerzy czy blogerzy, którzy dopiero kreują potrzebę u swoich użytkowników, przedstawiając wybrane produkty. Udostępniając dodatkowo kod rabatowy na zakup konkretnego produktu lub grupy produktów, jeszcze bardziej tę potrzebę wzmacniają i motywują do zakupów.
Zarabianie przez Internet dzięki kodom rabatowym nie jest zarezerwowane wyłącznie dla serwisów kuponowych i znanych Influencerów. W dystrybucji kodów i zarabianiu w modelu prowizyjnym świetnie radzą sobie youtuberzy i użytkownicy innych social media. Chętniej przekazują oni kody rabatowe swoim odbiorcom i zyskują prowizje od ich zakupów.
Aby zostać wydawcą w sieci afiliacyjnej i móc zarabiać w Internecie m.in. dzięki dystrybucji kodów rabatowych należy:
- zarejestrować się jako wydawca
- dołączyć do wybranego programu partnerskiego (można dołączyć do dowolnej liczby programów partnerskich)
- opublikować kod rabatowy podpinając link afiliacyjny
Wydawca po dołączeniu do programu partnerskiego konkretnego reklamodawcy, poleca produkty z jego oferty. Jeśli reklamodawca udostępnia kody rabatowe, wydawca może je publikować, aby jego odbiorcy byli w stanie wykorzystać kody podczas zakupów. Wpływa to na wzrost zainteresowania ofertą reklamodawcy i większe zyski dla Wydawcy. Wydawca zyskuje prowizję od zakupów tych użytkowników, którzy po przejściu przez link afiliacyjny do strony reklamodawcy, dokonali tam zakupów. Bardzo ważny jest fakt, że w tej relacji korzystają wszyscy. Wydawca otrzymuje prowizję od swoich poleceń, może zarabiać bez konieczności posiadania fizycznych produktów, reklamodawca zwiększa sprzedaż w sklepie, a użytkownik kupuje polecony przez zaufaną osobę produkt i to w niższej cenie.
Jak zarabiają serwisy rabatowe ?
Serwisy rabatowe to jedna z najbardziej popularnych grup wydawców w działaniach afiliacyjnych. Główną grupą docelową serwisów rabatowych są osoby zdecydowane na zakupy, które jednak jeszcze poszukują lepszych okazji w sieci. Dlatego serwisy rabatowe chętnie dołączają do programów partnerskich, ponieważ zarabianie w modelu CPS (prowizyjnie od sprzedaży) jest dla nich codziennością.
Model Cost Per Sale (CPS) zakłada, że za każdą sprzedaż, która dojdzie do skutku z polecenia serwisu rabatowego, właściciel serwisu otrzymuje z góry określoną prowizję. Im więcej serwis zgromadzi kuponów i promocji, tym chętniej użytkownicy będą dany serwis odwiedzać i tym większe zarobki serwis wygeneruje. Skąd bierze duża ilość kodów i promocji w serwisach rabatowych? Tego typu serwisy specjalizują się w agregowaniu wszelkich dostępnych w Internecie okazji zakupowych, a najpopularniejsze sposoby ich pozyskiwania to:
- na podstawie umowy bezpośredniej z markami i różnorodnymi serwisami online
- dzięki współpracy afiliacyjnej w programach partnerskich
- ręczne wyszukiwanie publikowanych kodów na stronach marek i w social media
Jak oszczędzać na zakupach dzięki serwisom rabatowym?
Dzięki udostępnianiu setek kodów rabatowych w jednym miejscu przez serwisy rabatowe, użytkownicy mają pewność, że zawsze znajdą tam coś dla siebie. Dlatego przed sfinalizowaniem jakiegokolwiek zakupu, przeszukują serwisy rabatowe w poszukiwaniu najlepszej oferty.
Z perspektywy użytkownika Internetu, korzystanie z serwisów rabatowych nie wymaga żadnej wiedzy technicznej. Przeanalizujmy jak znaleźć kod rabatowy do MediaExpert na przykładzie Picodi.
Wystarczy wejść na stronę picodi.com
Później wybrać interesujący nas sklep (z dostępnych na stronie głównej lub używając wyszukiwarki), w tym przypadku MediaExpert.
A następnie wybrać interesujący nas kod, skopiować go i wkleić w odpowiednim miejscu podczas dokonywania zakupów.
Serwisy rabatowe takie jak picodi.pl czy priceman.pl osiągają bardzo wysokie wyniki, jeśli chodzi o konwersje wykonywane przez użytkowników. Dlaczego? Zrzeszają one bardzo specyficzną grupę klientów. Można podzielić ją na dwa sektory. Pierwszy to osoby, które chcą kupić konkretną rzecz, np. lodówkę, suszarkę czy tusz do rzęs i polują na najlepszą okazję cenową. Szukają zatem wszelkich dostępnych rabatów na ten konkretny przedmiot lub takich, które obniżają cenę całego koszyka. Drugi sektor to osoby, które po prostu przeglądają serwisy rabatowe każdego dnia i wykorzystują różne kupony, które umożliwiają im tańsze zakupy. Nie są jednak skupione wokół jednej rzeczy lub sklepu. Niezależnie od tego, który sektor konsumentów zainteresuje się Twoim kodem, masz pewność, że są to osoby, które prawdopodobnie podejmą decyzję zakupową.
Zarabianie w Internecie – dedykowane kody dla najlepszych
Współpraca z siecią afiliacyjną ma wiele atutów, a jednym z nich jest fakt, że wydawcy mają codziennie dostęp do nowych kodów rabatowych, udostępnianych przez reklamodawców. Mogą wybierać te, które im odpowiadają i dystrybuować na swoich powierzchniach online. Najlepsi wydawcy mogą liczyć również na więcej.
Wydawcy, którzy osiągają dobre wyniki w programach partnerskich, otrzymują dedykowane kody rabatowe, czyli takie, których treść i wartość nie może być publikowana nigdzie indziej. W ten sposób reklamodawca wyróżnia najlepszych wydawców. Dzięki temu wydawcy mogą zaoferować swoim użytkownikom „coś extra” i budować jeszcze bardziej lojalną społeczność. Takie działanie ze strony reklamodawców wpływa na zaangażowanie wydawców we współpracę. Po raz kolejny mamy więc do czynienia z sytuacją, w której wygrywają wszyscy. Wydawca czuje się wyróżniony i może bardziej zaangażować swoją społeczność w generowanie transakcji. Dzięki temu kupują oni więcej, a to z kolei wpływa na fakt, że wydawca zarabia większe prowizje. Reklamodawca zwiększa sprzedaż, a użytkownicy otrzymują niespotykany gdzie indziej rabat. Czy może być lepiej?
Zarabianie w Internecie – link afiliacyjny jako podstawowe narzędzie
Co ważne, dołączając do programów partnerskich możesz zarabiać w Internecie dzięki narzędziom afiliacyjnym, z których najszybszym i najłatwiejszym jest link afiliacyjny.
Linki afiliacyjne (znane również jako linki partnerskie lub deep linki), to po prostu aktywne linki URL, które po przetworzeniu w systemie afiliacyjnym, zapisują liczbę kliknięć i ilość wygenerowanych dzięki temu akcji online: sprzedaży w sklepie internetowym, wypełnienie formularza lub ankiety, rejestracji w systemie, zapisania do newslettera, skorzystania z promocji i innych akcji, jakich oczekuje reklamodawca.
Gdzie można umieścić linki afiliacyjne?
Tak jak każdy inny aktywny link, linki afiliacyjne możesz podpiąć pod dowolną grafikę (także grafikę z kodem rabatowym) lub zamieścić jako tekst w dowolnym miejscu na stronie internetowej, blogu lub w swoich kanałach social media: na Facebooku, Instagramie, Pintereście, YouTube czy Snapchacie. Linki afiliacyjne można przesłać w mailu, a także przez dowolny komunikator: Messenger, WhatsApp czy GG.
Jak stworzyć linki afiliacyjne, aby zarabiały w Internecie?
Generowanie linków afiliacyjnych jest szybkie, łatwe i przyjemne. Wystarczy kilkanaście sekund, aby wygenerować podstawowy link afiliacyjny do strony głównej wybranego sklepu internetowego. Nie musisz posiadać żadnej wiedzy programistycznej, przez proces generowania linków przeprowadzi cię nasz intuicyjny generator linków afiliacyjnych po zalogowanie do panelu wydawcy w serwisie webePartners.pl. Jeśli chcesz wygenerować link afiliacyjny do strony z kodem rabatowym, też bez problemu zrobisz to w generatorze linków afiliacyjnych.
Czy afiliację można łączyć z innymi formami, aby zarabiać w Internecie?
Jeśli jesteś influencerem czy blogerem, który decyduje się na współpracę afiliacyjną, nie musisz rezygnować z innych form współpracy z markami. Wiemy, że wiele osób obawia się, iż decydując się np. na wejście w program partnerski i promowanie produktów czy udostępnienie kodów rabatowych, trzeba zapomnieć o samodzielnej współpracy z markami. Nic bardziej mylnego! Współpraca z siecią webePartners nie odbiera Ci możliwości zawiązywania bezpośredniej współpracy z markami. Co więcej, bez problemu możesz łączyć udostępnianie kodów rabatowych, banerów czy linków afiliacyjnych np. z tworzeniem postów sponsorowanych czy insta stories opartych na barterze. To jaką drogę zarabiania w Internecie wybierzesz, zależy wyłącznie od Ciebie.
Silna relacja z odbiorcami – klucz do zarabiania w Internecie
Pamiętaj, że kluczem do zarabiania w Internecie jest grono osób, które będą chciały skorzystać z Twoich poleceń czy kodów rabatowych. Budowanie solidnych fundamentów w relacji wydawca-użytkownik, to absolutna podstawa wszelkich działań internetowych. Jeśli chcesz stworzyć grupę odbiorców, którzy zostaną z Tobą i pozwolą Ci przy tym zarabiać w Internecie, musisz pamiętać, że:
- Konieczne jest generowanie ciekawego, zajmującego kontentu.
- Szczerość jest niezbędna. Użytkownicy zawsze wyczują fałsz, dlatego najważniejsze to być sobą i rekomendować produkty, które rzeczywiście są według Ciebie godne polecenia.
- Musisz mieć pomysł na swoją działalność. Osoby łapiące się wielu różnych tematów i mieszające ze sobą zupełnie różne branże, mają nierzadko problemy ze zbudowaniem spójnej społeczności.
- Konieczne jest zaoferowanie czegoś swoim odbiorcom. Mogą być to np. wspomniane kody rabatowe, darmowe ebooki, konkursy z nagrodami czy dawka wiedzy z jakiegoś tematu.
- Powinieneś pozostawać w stałym kontakcie z odbiorcami, angażować ich w interakcję.
- Polecając coś, musisz mieć pewność, że rzeczywiście jest to godne rekomendacji. Jeśli kilkukrotnie zdarzy Ci się wyrazić pochlebnie o czymś tylko po to, aby zarobić pieniądze, użytkownicy stracą do Ciebie zaufanie.
- Warto dystrybuować kontent na wielu różnych płaszczyznach, np. Youtube i Instagram czy blog i LinkedIn. Oczywiście nie jest to konieczne, ale pozwala dotrzeć do większej liczby odbiorców.
Zarabianie w Internecie – 3 złote zasady
1. Polecaj to, co znasz lub wiesz, że warto
Każdy Twój odbiorca jest w jakiś sposób do Ciebie podobny. Dlaczego? Użytkownicy obserwują konkretne działania z jakiegoś powodu. Najczęściej to właśnie podobieństwo w jakiejś kwestii łączy odbiorcę z wydawcą. Może być to np. taki sam styl, zamiłowanie do pewnego typu wnętrz, wykształcenie, stan cywilny, praca zawodowa, ilość posiadanego potomstwa itd. Jeśli, np. użytkownik i wydawca prowadzą podobny tryb życia i wydawca poleci na swoim blogu samojezdny odkurzacz, który sprawdza się rewelacyjnie i pomaga utrzymać porządek, wtedy kiedy nie ma go w domu, to istnieje duża szansa, że użytkownik skusi się na zakup. Jeśli jednak w rzeczywistości dane urządzenie często się zacina, zapycha się worek lub nie da się uruchomić go aplikacją i wydawca doskonale o tym wie, a mimo to w celu zarobkowym zdecyduje się na rekomendację takiego produktu, może mieć pewność, że straci zaufanie u każdej osoby, która produkt zakupi. Jeśli będzie to jedna osoba, to sprawa prawdopodobnie szybko ucichnie, jednak jeżeli będzie ich więcej zaufanie wszystkich użytkowników znacznie spadać lawinowo. Musisz zatem pamiętać, że szczere rekomendacje są najważniejsze.
2. Bądź spójny z branżą, w jakiej działasz
Jeśli na co dzień zajmujesz się modą i urodą, a nagle zaczniesz reklamować części do maszyn rolniczych, użytkownicy natychmiast wyczują, że to tylko reklama. Oczywiście jest to bardzo skrajny przykład, jednak ta sama zasada tyczy się, np. księgowych, którzy polecają wybielające pasty do zębów czy prawników, zachwalających białka dla sportowców. Niezgodność kontentu z polecanymi produktami to bardzo częsty problem wśród blogerów czy influencerów, który sprawia, że użytkownicy tracą do nich zaufanie. Zarabianie w Internecie musi odbywać się naturalnie. Jeśli jesteś makijażystką i na co dzień używasz szminek konkretnej marki, możesz śmiało zarekomendować je i przekazać kupon rabatowy swoim obserwującym. Oczywiście zależność ta działa w dwie strony. Reklamodawcy również powinni zwracać uwagę na to, jakich wydawców dobierają do swoich programów partnerskich.
3. Nie sprzedawaj, twórz treści, dzięki którym inni będą kupować
Trzecia rzecz, o której warto pamiętać, jeśli chodzi w zarabianie w Internecie, to fakt, że działalność online powinna być skierowana głównie do użytkownika. Jeśli prowadzisz serwis rabatowy, to Twoim zadaniem jest zebranie jak największej liczby rabatów, z różnych branż. Twoi użytkownicy liczą na to, że wchodząc na platformę znajdą to, co interesuje ich najbardziej, czyli kupon obniżający wartość zamówienia w danym sklepie. Jeśli jesteś youtuberką beauty, musisz pamiętać, że oglądające Cię osoby, chcą przede wszystkim widzieć jak robisz makijaże, haule zakupowe czy tzw. „projekty denko”. Twoje rekomendacje i kody rabatowe mają być dodatkiem, a nie przeważającą częścią całego generowanego kontentu. Jeśli z kolei jesteś po prostu użytkownikiem Facebooka i chcesz podzielić się kodem rabatowym ze znajomymi, to oczywiście musisz to zrobić, ale pamiętaj, aby nie dopuścić do sytuacji, kiedy cały Twój wall to tylko polecenia. Znajomi są z Tobą na Facebooku, aby wiedzieć, co u Ciebie słychać i takie informacje powinni otrzymywać w pierwszej kolejności.