Zarabianie w sieci jest możliwe, między innymi, dzięki afiliacji. Sieci afiliacyjne są źródłem zarobku dla wydawców (blogerzy, influencerzy, użytkownicy social mediów, serwisy tematyczne, rabatowe itp. ) jak i reklamodawców (sklepy internetowe i usługodawcy online). Nie ma ograniczeń i limitów, najważniejsze jest wykorzystanie własnego potencjału!

Będą oszczędnym w słowa można powiedzieć, że firma to grupa osób skupiona wokół jakiegoś pomysłu, aby stworzyć produkt lub usługę. Jednak co zrobić w przypadku, gdy nie masz możliwości zaaranżowania czegoś nowego, ale chcesz zacząć zarabiać w sieci? To jest moment, kiedy do gry wchodzą sieci afiliacyjne.

Zauważ, że wchodząc do sklepu np. z elektroniką już od pierwszej chwili jesteś otoczony sprzedawcami i specjalistami. Ich zadaniem jest pomoc klientowi w dokonaniu zakupu. Łatwo się domyślić, że aby byli zmobilizowani, oprócz stałej stawki zarabiają prowizję od sprzedaży produktów lub usług. Taka prowizja to też owoc wytwarzany przez sieci afiliacyjne. Sklep płaci swoim specjalistom, aby pomagali w sprzedaży. Im więcej sprzedadzą, tym więcej zarobią, a firma zanotuje większy przychód. W prostych słowach – wszyscy zarabiają. Wyobraź sobie teraz, że przenosimy taki model na płaszczyznę online.

Zarabianie w sieci afiliacyjnej, główne podmioty

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów zarabiania w sieci na afiliacji, powinieneś poznać najważniejszych aktorów i ich funkcje w działaniach afiliacyjnych:

Reklamodawca – można nazwać go zleceniodawcą, ponieważ zleca działania marketingowe wydawcy poprzez sieci afiliacyjne i płaci mu za efekty promowania.

Wydawca – promuje produkty lub usługi reklamodawcy poprzez swoje kanały komunikacji w internecie udostępniając linki afiliacyjne. Dostaje prowizję od każdej akcji (np. sprzedaż produktu, kliknięcie w newsletter).

Klient – nabywa produkty reklamodawcy, które znajduje dzięki działaniom afiliacyjnym wydawcy.

Sieci afiliacyjne – udostępniają platformę, która jest miejscem networkingu między wydawcą i reklamodawcą.

Przykłady zarabiania w sieci a afiliacja

Przyjrzyjmy się kilku modelom działań w internecie, z którymi sieci afiliacyjne świetnie współgrają:

  1. Recenzje – blogi, witryny czy konta w mediach społecznościowych z recenzjami to bardzo dobry pomysł na strategię marketingu afiliacyjnego. Jest to popularna forma zarabiania w sieci na polecaniu produktów, ponieważ strony te są z natury skoncentrowane na dostarczaniu informacji o produktach, których potrzebuje odbiorca docelowy. Autor recenzji podkreśla cechy produktu, wyraża własną opinię i dołącza link afiliacyjny, który przekierowuje czytelników do zakupu. Taki model afiliacji idzie w parze z produktami fizycznymi oraz elektronicznymi np. oprogramowaniem komputerowym czy książkami elektronicznymi.
  2. Gry przeglądarkowe – nie od dzisiaj internet służy nam do zwalczania nudy. Gry przeglądarkowe już dawno zdobyły rzesze fanów i trzymają się w świetnej kondycji. Dzieląc się z internautami swoimi selektywnymi wyborami tytułów, także możesz zarabiać w sieci. Polecaj wybrane gry w linkach afiliacyjnych. Zapraszając graczy do rejestracji dostajesz prowizję od każdego z nich. W ten sposób możesz połączyć rozrywkę z zarabianiem pieniędzy.
  3. Finansesieci afiliacyjne zrzeszają również różne podmioty z sektora finansów. Jeśli interesują cię kredyty, lokaty czy inwestycje to jest to kolejny powód, dla którego powinieneś zająć się afiliacją. W Polsce bankowość online jest niesamowicie rozwinięta, dlatego także banki przystępują do programów afiliacyjnych w charakterze reklamodawcy. W takim modelu wydawca z reguły zachęca do założenia konta w banku, z czego także on czerpie profit. Stawki z reguły są atrakcyjne, dlatego warto włożyć w to trochę energii.
  4. E-commerce – czyli model, z którym nasza sieć webePartners najbardziej się utożsamia. Programy dziesiątek sklepów internetowych są na wyciągnięcie ręki wydawców, którzy już zarabiają w sieci lub dopiero tą przygodę rozpoczynają. Co ważne, promując linki afiliacyjne możesz mieszać produkty z różnych witryn. Wystarczy, że wcześniej przystąpisz do wybranych programów. Daje to tysiące kombinacji, które z łatwością dopasujesz do profilu swojej internetowej działalności.

Zarabianie w sieci na afiliacji – ile mogę zarobić jako wydawca?

Sieci afiliacyjne zajmują wysokie miejsce w rankingach sposobów na zarabianie w internecie. Nic dziwnego, że sieci afiliacyjne są chętnie wykorzystywane przez różnych wydawców. Niektórzy traktują je jako dodatkowy, pasywny dochód, dla innych jest główną działalnością, a dla reszty niewykorzystaną szansą na zarabianie w sieci. Dlatego nie ma jednej właściwej odpowiedzi ile można zarobić jako wydawca. Są blogerzy, którzy przy dość niewielkim ruchu, ale bardzo zaangażowanej społeczności, zarabiają kilka tysięcy miesięcznie. Świetnie w afiliacji odnajdują się YouTuberzy, którzy robiąc rzetelne recenzje wybranych produktów, osiągają przychody na poziomie nawet kilkunastu tysięcy w miesiącu.  Warunkiem jednak osiągnięcia takich wyników, obok wypracowania zaufanej i aktywnej grupy odbiorców, jest bardzo przemyślane działanie i umiejętne dobieranie polecanych im produktów.

Sieci afiliacyjne pozwalają zarobić w sieci każdemu. Do grona dużych wydawców należą między innymi: porównywarki cenowe, serwisy informacyjne, portale tematyczne czy serwisy rabatowe, które generują wysokie zyski dla siebie i reklamodawców, których produkty polecają. Ale jest też druga grupa wydawców – osoby fizyczne działające w pojedynkę lub jednoosobowe firmy. Należą do niej blogerzy, youtuberzy, właściciele niewielkich serwisów tematycznych a także użytkownicy social mediów: Facebooka, Instagrama, YouTube’a, Pinteresta i innych.

Jeśli jesteś samotnym strzelcem na początku swojej przygody z publikacją w internecie, to jesteś w bardzo dobrym miejscu, bo nigdy nie jest za wcześnie, aby zacząć współpracę afiliacyjną i zarabianie w sieci. Największy atut jaki posiadają sieci afiliacyjne jest brak progów wejścia i jakichkolwiek formalności. Możesz rozpocząć współpracę ze znanymi markami bez konieczności podpisywania umów bezpośrednich i innych formalności. Nigdy również nie jesteś za mały, aby dołączyć do interesujących cię programów, jakie oferują sieci afiliacyjne. Oczywiście może zdarzyć się, że wybrany reklamodawca odmówi Ci uczestnictwa w programie, ale jeśli zadbasz o kilka istotnych szczegółów podczas tworzenia swojego konta w sieci WebePartners, wyeliminujesz to zagrożenie a zarabianie w sieci na programie partnerskim będzie tylko kwestią czasu.

 

ZARABIANIE W SIECI – 5 KROKÓW DO SUKCESU

1. Dodaj konkretne informacje o sobie i swojej działalności na pofilu wydawcy w sieci afiliacyjnej, aby przedstawić swój sposób zarabiania w sieci

Informacje jakie zawiera konto wydawcy w sieci afiliacyjnej to pierwszy punkt styczności reklamodawcy z działalnością wydawcy. Zarówno reklamodawcy jak i opiekunowie programów afiliacyjnych analizują profile wydawców, którzy zgłaszają się do programów partnerskich i analizują ich pomysły zarabiania w sieci. Na podstawie danych jakie widzą na profilu, podejmują decyzję o nawiązaniu współpracy. Dlatego dodaj opis, który zachęci reklamodawcę do zaakceptowania cię do programu. Jest jeszcze jedna istotna rzecz. Reklamodawcy moją możliwość wysyłania zaproszeń do wydawców, których profile uznają za interesujące. Poprawny opis i wypunktowanie własnych atutów na pewno sprawią, że twój profil nie umknie najlepszym reklamodawcom.

Opis powinien zawierać:

ważne zapamiętaj o czym jest Twoja strona i czym wyróżnia się na tle konkurencji

ważne zapamiętaj reklamodawcy z jakiej kategorii interesują cię najbardziej

ważne zapamiętaj dodaj informację o odbiorcach (dane demograficzne, zainteresowania)

ważne zapamiętaj jakie działania reklamowe prowadzisz lub zamierzasz prowadzić

ważne zapamiętaj dotychczasowe sukcesy (np. nagrody, przeprowadzone kampanie, wystąpienia w mediach, udostępnienia e-booka)

Unikaj zbędnych informacji i rozwadniania przekazu. Dlatego pisz językiem korzyści o tym, co będzie istotne z punktu widzenia reklamodawcy. Pamiętaj, że zarabianie w internecie, tak jak każda inna forma pracy, opiera się na konkretach. Przedstawiaj informacje w sposób zwięzły i przejrzysty. Reklamodawcy otrzymują często dziesiątki zgłoszeń do swoich programów partnerskich, dlatego mogą zignorować Twój opis, jeżeli wyda im się zbyt długi i pozbawiony najistotniejszych informacji.

Przykładowy opis

Od 2010 r. prowadzę blog o zarabianiu w internecie. Przeczytasz na nim o pracy freelancera, sposobach na pasywny dochód, organizacji czasu pracy i oszczędzaniu na domowym budżecie. Każdy wpis urozmaicam wypowiedzią liderów opinii (np. znanych blogerów i ekspertów branżowych), podcastami i unikalnymi infografikami. Dzięki temu treści są częściej komentowane i udostępniane.

Czytelnicy to mieszkańcy dużych miast (41% kobiety, 59% mężczyźni), w wieku 25-30 lat. Na bloga trafiają też osoby szukające pomysłów na promocję swojej firmy w internecie.

Często wypowiadam się jako ekspert na innych blogach o zarabianiu, dzięki czemu zwiększam zasięg własnej strony. Zdobyłem wyróżnienie w konkursie Blog Roku 2014 w kategorii „Specjalistyczne blogi”.

Strona: www.zarobekwsieci.eu

Ilość wizyt w miesiącu: od 5 000-25 000

Rodzaj serwisu: blog

Kategorie: biuro i firma / książki / audiobooki / e-booki / pożyczki i finanse / elektronika

2. Dołącz do właściwych programów afiliacyjnych

Czyli takich, które pasują do profilu Twojej strony, liczby i zainteresowań odbiorców. Promuj produkty i usługi, do których jesteś przekonany. Zarabianie w sieci poprzez sieci afiliacyjne ma tę zaletę, że reklamujesz tylko wybrane przez siebie sklepy i ich oferty. Nie jesteś zobowiązany do promowania konkretnych produktów czy kategorii. Wszystko zależy wyłącznie od Ciebie.

Wybierając program partnerski, nie kieruj się wyłącznie prowizją. Przede wszystkim, sprawdź do kogo trafi i w jakim modelu jest rozliczany. Wtedy łatwiej podejmiesz decyzję i zaczniesz więcej zarabiać w programach partnerskich. Oto trzy modele rozliczeń, które sieci afiliacyjne najczęściej oferują.

Model CPSczyli po prostu rozliczanie za sprzedaż. Jeżeli chodzi o zarabianie w internecie jest on bez wątpienia jednym z najpopularniejszych i najuczciwszych. Po prostu, jako wydawca rozliczasz się za każdą sfinalizowaną transakcję z Twojego polecenia. Kampanie w modelu CPS dają więcej możliwości twórczego reklamowania asortymentu lub usług reklamodawcy, np. linkowanie treści w e-bookach, filmach na YouTube, rozdanie kodów rabatowych w newsletterze czy posty na Facebooku lub Instagramie. Możliwości są nieograniczone! CPS świetnie sprawdza się w przypadku mniejszych serwisów i blogów.

Model CPL jest rozliczeniem nie za zakup produktu ale wykonanie jakieś akcji, np. zapis do newslettera lub rejestracja w serwisie. Również opiera się na działaniu linków afiliacyjnych, ale przenoszą one użytkowników do stron, na których muszą oni podjąć wskazane działanie. Model CPL jest wykorzystywany głównie w sektorze usług, np. finansowych. Taka forma rozliczeń może być wykorzystana, np. na specjalistycznych blogach lub serwisach.

Model CPC to model w którym otrzymujesz prowizję za samo kliknięcie w link afiliacyjny. Lepiej sprawdzi się w przypadku stron typowo rozrywkowych i serwisów informacyjnych o dużym zasięgu. Równie dobrze zadziała w przypadku stron, które nie zawierają treści produktowych. Jest łatwiejszy do monetyzacji, ale ma mniejszy potencjał zarobkowy. Sieci afiliacyjne oferują go nieco rzadziej niż z pozostałe modele.

Oczywiście, powyżej wymieniliśmy tylko kilka najpopularniejszych modeli rozliczeniowych. Zarabianie w internecie ma znacznie więcej możliwości, ale przecież na początku, należy zacząć od podstaw!

3. Korzystaj z kilku kanałów marketingowych, bo zarabianie w sieci wymaga podejścia zintegrowanego

Pomyśl, w jaki sposób możesz promować dany program. Umieszczenie linków w tekstach czy grafikach na jednej powierzchni reklamowej nie wystarczy. Szczególnie w przypadku mniejszych wydawców. Jeśli działasz w pojedynkę, przygotuj strategię promocji dla reklamodawcy. Zastanów się, jak najskuteczniej dotrzesz do użytkowników. Jeżeli chcesz, żeby w przyszłości zarabianie w sieci stało się poważnym źródłem twoich dochodów, musisz zdawać sobie sprawę, że trzeba w to włożyć dużo pracy. Dlatego planując strategię, weź pod uwagę różne czynniki. Zacznij od tego, gdzie masz najwięcej użytkowników i tak rozłóż reklamę, żeby dotrzeć do jak najliczniejszej grupy.

W strategii powinny się znaleźć łatwe do weryfikacji kanały, m.in.:

  • media społecznościowe – testuj różne formaty, rozwiązania graficzne i godziny publikacji
  • wykorzystuj inne kanały poprzez które komunikujesz się ze swoimi odbiorcami (fora, grupy na Facebooku)
  • udostępniaj bezpłatne e-booki, poradniki, zestawienia najlepszych produktów itp.

Pamiętaj, że lepiej skupić się na kilku programach i zaangażować w ich promocję niż promować kilkanaście jednocześnie, ale bez efektu. Wszelkie działania online, które prowadzisz aby zarabiać w sieci jest bardzo łatwo analizować. Dlatego próbuj, sprawdzaj, dowolnie zmieniaj częstotliwość i przestrzeń kampanii! Dzięki temu szybko przekonasz się, które sposoby przynoszą najlepsze efekty.

4. Używaj różnorodnych narzędzi promocyjnych

Sieci afiliacyjne dają wydawcom dostęp do gotowych narzędzi reklamowych, takich jak pliki XMLwidżety, linki afiliacyjnekody rabatowe czy okazje dnia. Wszystko po to, abyś prowadził szeroko zakrojone, urozmaicone kampanie. W tym samym czasie możesz umieścić linki afiliacyjne w artykułach, reklamę display na blogu i rozdać kody rabatowe w newsletterze. Sam wybierasz ulubione produkty do promowania spośród całego asortymentu sklepu i sam decydujesz o formie, w jakiej chcesz je reklamować. Dzięki dostępowi do tak szerokiej gamy narzędzi, zarabianie w sieci staje się znacznie łatwiejsze! Nie przejmuj się, jeżeli na początku trochę przerazisz się ilością możliwości. Na spokojnie zapoznaj się ze wszystkimi i wybierz te, która będą dla Ciebie odpowiednie.

Jeśli masz własny pomysł na zarabianie w sieci dzięki promocji programu partnerskiego, upewnij się czy jest etyczny i możliwy w realizacji.

5. Bądź cierpliwy – zarabianie w sieci jest dla wytrwałych

Nie trać nigdy cierpliwości. To jest ostatni klucz, który otwiera drzwi – Antoine de Saint-Exupéry.

Abu zarabiać w sieci i osiągnąć dochód pasywny trzeba wykazać się zaangażowaniem, skrupulatnością i cierpliwością. Jeśli jesteś na to gotowy, sukces jest kwestią czasu. Chociaż zarabianie w sieci nie jest skomplikowane i ponad siły przeciętnego użytkownika internetu, na pierwsze efekty trzeba poczekać. Pierwsze miesiące to przede wszystkim tworzenie dobrego contentu i budowanie wokół niego społeczności. To jest baza punkt wyjścia ido wszelkich kolejnych działań.

Nawet najskuteczniejsi wydawcy mają świadomość, że działają długoterminowo, a sama afiliacja jest dla nich czymś więcej niż zarobkiem z przypadku. Sieci afiliacyjne w swoich założeniach ma działanie długofalowe, bazuje na budowaniu relacji. Pamiętaj, jeden link afiliacyjny, może przynosić ci systematyczne zyski przez miesiące a nawet lata.

Podsumowując

Zarabianie w sieci jako niewielki wydawca to znacznie więcej niż reklama na jednej powierzchni reklamowej czy samo wstawienie linków partnerskich. Jeśli oczekujesz spektakularnych efektów, konieczna jest regularna praca i urozmaicanie prowadzonych kampanii. Przygotuj się na to, że wyników nie zobaczysz od razu. Z czasem upewnisz się, że cierpliwość popłaca – dosłownie!

Zarabianie w sieci afiliacyjnej. 5 prostych wskazówek

 

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 26.03.2019