Jak rozwijać sieć wydawców?

Data aktualizacji: 16.04.2024

Prężnie działająca sieć wirtualnych wydawców to sukces programu partnerskiego. Jak ją stworzyć i rozwijać?

O tym, jak być dobrym reklamodawcą pisaliśmy w artykule 10 przykazań dobrego reklamodawcy. Teraz odpowiadamy na pytanie o to, jak zadbać o stworzenie i rozwój efektywnej sieci wydawców. Zacznijmy od początku…

Sieć wydawców – kim jest wydawca? 

WYDAWCA to każdy podmiot działający online (osoba lub firma), który zarabia na polecaniu produktów lub usług oferowanych przez reklamodawców, w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale – prowizja od sprzedaży) i CPL (Cost Per Lead – stała stawka za dostarczenie określonej akcji).

programy partnerskie sieć wydawców

Kto może zostać wydawcą?

Wydawcą może zostać każdy, kto w jakimkolwiek zakresie działa online i chce na tym zarabiać. Aby zostać wydawcą, nie trzeba działać jako firma. Wystarczy, że osoba lub firma:

  • prowadzi serwis tematyczny
  • pisze bloga
  • prowadzi konto w social media (YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest)
  • ma serwis rabatowy lub cashbackowy
  • posiada wyszukiwarkę produktów lub porównywarkę cen
  • posiada legalną bazę mailingową
  • komunikuje się z odbiorcami lub znajomymi przez maila i komunikatory online

programy partnerskie sieć wydawców

Sieć wydawców – jak działają i promują reklamodawców?

Do promocji reklamodawców w ramach programów partnerskich wydawcy wykorzystują narzędzia, które udostępnia sieć afiliacyjna:

W przypadku sklepu internetowego, porównywarek cenowych czy wyszukiwarek produktów, plik XML jest kluczowy. W pliku XML znajdują się takie dane jak: zdjęcie, nazwa i cena produktu oraz link do sklepu. Jest to więc narzędzie zarezerwowane dla serwisów większych, prowadzących sprzedaż wielu produktów.

Jedno z najprostszych i najbardziej popularnych wśród wydawców narzędzi jest link partnerski. Korzystają z niego przede wszystkim: blogerzy, vlogerzy, użytkownicy social media, serwisy rabatowe i opiniotwórcze oraz bazy mailingowe. Link partnerski może zostać podpięty pod dowolną grafikę, logo i tekst, co sprawia, że reklamujemy się w sposób nieinwazyjny.

Widżet to alternatywa dla baneru reklamowego i mniej inwazyjną formą reklamy, która może być wkomponowana w pomiędzy tekst. Używany jest najczęściej przez blogerów, portale tematyczne i serwisy opiniotwórcze. Co istotne i wygodne, produkty w widżecie ładują się automatycznie.

Estetyczne banery reklamowe wciąż są chętnie wykorzystywane przez wydawców i tutaj również są to głównie blogerzy, portale tematyczne oraz serwisy opiniotwórcze. Baner stanowi formę kampanii wizerunkowej, za którą reklamodawca nie ponosi dodatkowych kosztów.

Sieć wydawców – jak ją stworzyć?

Zaczynamy oczywiście od stworzenia programu partnerskiego. Pierwszy i najważniejszy krok za nami… I co dalej? Na tym etapie z pomocą przychodzi sieć afiliacyjna. Oczywiście, można program prowadzić samodzielnie, uruchomić go za pomocą własnego systemu, jednak stworzenie bazy wydawców wymaga czegoś więcej, niż tylko dobrej technologii. I tu pojawiamy się my 🙂

To właśnie dzięki współpracy z siecią afiliacyjną, reklamodawca nie musi sam poszukiwać potencjalnych wydawców, ale ma dostęp do potężnej i stale rozwijającej się bazy wydawców znajdujących się w sieci afiliacyjnej. To my, jako sieć, ponosimy koszty zdobywania nowych wydawców, których następnie udostępniamy naszym reklamodawcom.

Reklamodawca, dzięki affiliate marketplace, który jest dostępny w panelu reklamodawcy, może również sam przeglądać bazę wydawców i zapraszać wybranych do współpracy. Reklamodawca może też poprosić sieć afiliacyjną o pomoc w znalezieniu odpowiadających jego profilowi wydawców. Doświadczenie sieci partnerskiej może więc okazać się dużym wsparciem w tworzeniu sukcesywnego programu.

 

Sieć wydawców + wiele korzyści ze współpracy 

Dostęp do szerokiej bazy wydawców, chętnych do współpracy w efektywnościowym modelu Cost Per Sale to tylko jedna z wielu korzyści, jakie niesie współpraca z siecią afiliacyjną. Reklamodawca otrzymuje również:

  • pełne zaplecze technologiczne do prowadzenia programu partnerskiego
  • statystyki ruchu i sprzedaży generowane w czasie rzeczywistym
  • zintegrowany system rozliczeń z wydawcami
  • promocję poprzez różnorodne narzędzia afiliacyjne
  • możliwość uruchamiania programów premium
  • dystrybucję kodów rabatowych i akcji specjalnych
  • dostęp do affiliate marketplace
  • stałe wsparcie account managera i affiliate mangera

Sieć wydawców – co robić, aby ją rozwijać?

Zamieszczenie na swojej stronie informacji o możliwości dołączenia do programu partnerskiego (wraz z linkiem do landing page w naszym serwisie) to jeden z najlepszych sposobów systematycznego zwiększania sprzedaży poprzez rosnącą sieć wydawców. Doskonałym przykładem jest tutaj Pani Swojego Czasu, która poświęciła cały wpis na to, by wypromować swój program partnerski, dzięki czemu w ciągu miesiąca zyskała ponad 200 nowych wydawców!

Warto również pomyśleć o:

  • udostępnieniu banerów i kodów rabatowych,
  • atrakcyjnej dla wydawców prowizji, która zachęci ich do aktywnego udziału w programie,
  • poprawnie przygotowanym pliku XML,

Pamiętajcie, że zawsze możecie liczyć naszą pomoc w budowaniu efektywnej sieci wydawców – afiliacja to współpraca! Wasz sukces jest więc i naszym sukcesem 🙂