Programy partnerskie – ranking najlepszych programów w webePartners
Data aktualizacji: 11.07.2024
Programy partnerskie to jeden z elementów marketingowej układanki. To przestrzeń do współpracy reklamodawców z wydawcami. Sprawdź nasz ranking programów partnerskich i zainspiruj się na przyszłość! Programy partnerskie z każdym rokiem zyskują na popularności. Dla reklamodawców są najlepszym sposobem na reklamę i wzrost sprzedaży a dla wydawców, sposobem na zarabianie przez Internet.
Czym są programy partnerskie i jaki jest ich cel?
Głównym celem programów partnerskich jest wzrost sprzedaży w sklepie internetowym reklamodawcy dzięki poleceniom wydawców.
REKLAMODAWCA + WYDAWCA + SIEĆ AFILIACYJNA
Wydawca promuje ofertę reklamodawcy na swoich powierzchniach online, aby trafić do potencjalnych kupujących. Im lepiej wydawca dopasuje promowane produkty do swojej grupy odbiorców, tym większe zyski odniesie on i reklamodawca. Poprzez narzędzia afiliacyjne: widgety produktowe, linki afiliacyjne czy banery, użytkownicy przechodzą do serwisu/sklepu reklamodawcy i dokonują tam zakupu. Dzięki temu użytkownik kupuje produkt, którego szukał, wydawca zarabia poprzez otrzymanie prowizji od jego zakupów, a reklamodawca również zarabia, ponieważ zwiększa sprzedaż.
Reklamodawca to właściciel serwisu lub sklepu internetowego, który uruchamia program partnerski, aby sprzedawać więcej, dzięki współpracy z wydawcami
Wydawca to osoba, która posiada dowolną powierzchnię w Internecie, np. serwis tematyczny, bloga, kanał na Youtube czy profil na Instagramie, i w zamian za prowizję od sprzedaży promuje ofertę reklamodawców na tych powierzchniach.
Sieć afiliacyjna to system udostępniający technologię do prowadzenia programów partnerskich, w ramach których jest możliwa powyższa współpraca wydawców z reklamodawcami.
Największe zalety współpracy w programach partnerskich
1. Zysk dla każdego podmiotu uczestniczącego w programach partnerskich
Najważniejszy jest fakt, że na programach partnerskich zarabiają wszyscy i że udział w programie daje rezultat w postaci relacji „win win”, dla wszystkich podmiotów. Wydawca otrzymuje prowizyjne wynagrodzenie od każdej sprzedaży ze swojego polecenia, reklamodawca notuje więcej udanych transakcji, dzięki czemu zarabia więcej, sieć afiliacyjna również zarabia prowizyjnie za pośrednictwo, a użytkownik/klient kupuje towar, którego potrzebuje, z polecenia kogoś, komu ufa. Dzięki temu marketing efektywnościowy przynosi tak dobre rezultaty.
2. Stale rosnąca liczba wydawców i odbiorców angażujących się w programy partnerskie
Stale rosnąca liczba wydawców, a co za tym idzie rosnąca grupa odbiorców, to obok finansowych zysków ze współpracy, największa wartość programów partnerskich. Reklamodawca może współpracować z różnymi podmiotami, a jednocześnie niemal każdy użytkownik Internetu może zostać wydawcą. Dzięki temu produkty z programów partnerskich są pokazywane w filmie na Youtube, w poście na Instagramie, w szczegółowej recenzji na blogu czy zestawieniu produktów w wyszukiwarkach produktowych. To właśnie sprawia, że grupa odbiorców jest bardzo szeroka i różnorodna.
Dzięki długofalowej współpracy w programach partnerskich nawiązują się relacje między wydawcami a reklamodawcami, dzięki czemu współpraca staje się coraz bardziej efektywna. Po kilku przeprowadzonych kampaniach wydawcy wiedzą jak działać, aby osiągać wysokie konwersje. Dzięki temu reklamodawca oszczędza czas, poświęcany na bardzo szczegółowy briefing i może rozpocząć współpracę z nowymi wydawcami, którzy systematycznie dołączają do sieci afiliacyjnej.
3. Utrwalanie wizerunku i rozpoznawalności marki
Kolejny atut programów partnerskich to utrwalanie wizerunku marki, który jest wartością dodaną do współpracy z wydawcami, ponieważ gdy nie dochodzi do sprzedaży, reklamodawca nie ponosi kosztów działań wydawców.
Im częściej użytkownicy widzą produkty danej marki na portalach, blogach czy profilach powiązanych z konkretną branżą, tym bardziej ich one intrygują. Rosną wskaźniki zapamiętania, co jest niezwykle ważne. Dodatkowo działa tutaj psychologiczna zasada, mówiąca o tym, że im częściej coś widzimy, tym bardziej to lubimy. W tym przypadku nie będzie to działało na konkretny produkt, ale na całą markę. Musisz pamiętać, że budowanie wizerunku firmy, jest równie ważne jak sama sprzedaż, ponieważ dzięki temu pojawia się lojalność, przywiązanie i sympatia konsumentów.
4. Naturalny i nienachalny sposób promocji produktów i marki
Wyżej wspomniana została już naturalność marketingu efektywnościowego. Rzeczywiście promocja realizowana w ramach programów partnerskich, często jest niezauważana przez potencjalnych klientów. Wszystko to za sprawą dopasowania produktu reklamodawcy do branży wydawcy oraz dyskretnym narzędziom, z jakich korzystają wydawcy (widżety produktowe czy linki afiliacyjne).
Świetnym przykładem są np. zestawienia produktów kosmetycznych, w których blogerzy wskazują swoje ulubione kosmetyki czy też takie, mogące służyć konkretnemu typowi skóry. W rankingach takich umieszczane są produkty wydawcy wraz z propozycjami innych marek, więc konsument sam może zdecydować, czego potrzebuje. Podobnie działa marketing przez Insta Stories, kiedy influencer opowiada o czymś swoim widzom, a następnie za pomocą opcji swipe up, może przekierować ich na stronę sklepu.
5. Wpływ na decyzje zakupowe klientów dzięki influencerom
Nie można też zapomnieć o tym, że duże serwisy kształtują opinie użytkowników. Nie bez powodu osoby działające w social media, na blogach czy różnych portalach, nazwane zostały influencerami. Mają one ogromny wpływ na postrzeganie, poglądy, a także na decyzje zakupowe swoich odbiorców. Właśnie dlatego, programy partnerskie są tak ważne. Istotą jednak jest, aby taka współpraca była zaaranżowana odpowiednio. Z tego powodu tak wiele ecommerce korzysta z usług naszej sieci. Gwarantujemy im bowiem pewność, że wszystkie narzędzia i relacje są odpowiednio dopasowane.
Programy partnerskie – ranking najlepszych programów partnerskich w webePartners
Poznaj 10 najlepszych programów w sieci webePartners, na których warto się wzorować podczas kreowania własnego. O pozycji w rankingu decyduje:
- popularność programu partnerskiego wśród wydawców
- zaangażowanie reklamodawcy we współpracę z wydawcami
- terminowość akceptacji zamówień i wypłacania należnych prowizji.
1. Taniaksiążka.pl
Taniaksiążka.pl to księgarnia internetowa, która jest jednym z najpopularniejszych ecommerce tego typu w Polsce. Posada ponad 300 tys. produktów z różnych kategorii. Oczywiście największą część asortymentu stanowią książki (klasyczne papierowe oraz ebooki), ale oprócz tego w sklepie dostać można artykuły papiernicze, filmy, muzykę, gry planszowe, zabawki, audiobooki, a także ciekawe torby, zakładki do książek i kubki.
To, co wyróżnia Księgarnię Tania Książka to fakt, że znajduje się ona długo na rynku, przez co wypracowała sobie zaufanie klientów. Regularnie zdobywa różnego rodzaju nagrody konsumenckie. Np. niedawno otrzymała Brązowe Godło Konsumenckiego Lidera Jakości 2019, a także znalazła się w rankingu trzech najlepszych e-sklepów według Ceneo już kilka lat z rzędu.
Asortyment tego ecommerce jest tak szeroki, że do programu partnerskiego Taniej Książki dołączają wydawcy z wielu dziedzin, prowadzący różnorodne serwisy, m.in. blogerzy piszący o książkach, influencerzy zajmujący się konkretną tematyką czy posiadacze profili lifestylowych w social mediach.
Oferta Taniej Książki bez wątpienia sprawdzi się do promowania takich wpisów blogowych, artykułów w serwisach tematycznych czy postów w social mediach jak np.:
- Najlepsze książki dla dzieci/młodzieży
- Rankingi książek
- Gry planszowe dla całej rodziny
- Gadżety, które musi mieć każdy miłośnik literatury
- Jak skomponować domową biblioteczkę?
- Książki idealne na podróż
- Zabawki dla przedszkolaków
- Książka najlepszym prezentem na wybraną okazję
- i wiele, wiele innych
Oczywiście to tylko kilka naszych propozycji. W rzeczywistości wydawcy mogą wybierać spośród tysięcy produktów, do których linki wkomponują w swoje wpisy w sposób rzetelny i naturalny. Ogranicza ich tylko kreatywność.
Bardzo istotną informacją jest także fakt, że Taniaksiążka.pl oferuje ponad 6% prowizji od wygenerowanych transakcji. Dodatkowo do użytku wydawców oddaje banery, linki afiliacyjne, widżety i pliki XML, czyli komplet narzędzi, którymi wydawca może dowolnie żonglować, dopasowując je do swoich potrzeb.
2. Pancernik
Sklepu internetowy Pancernik.eu oferuje akcesoria do smartfona, jakie tylko sobie wymarzysz. Smartfony są dzisiaj nieodłącznym elementem życia większości z nas. Nie rozstajemy się z nimi na krok, a personalizacja tych sprzętów staje się coraz popularniejsza. Nic więc dziwnego, że wydawcy chętnie dołączają do programu partnerskiego sklepu Pancernik.
Pancernik również jest sklepem z tradycją, gdyż działa nieprzerwanie od 2012 roku. Wprowadził na polski rynek wiele nieznanych dotychczas marek, równocześnie, promując znanych producentów. W sklepie znajdziesz przede wszystkim różnego rodzaju casy, pokrowce i futerały na smartfona, ale to nie wszystko. W asortymencie swoje miejsce mają także szkła hartowane, uchwyty samochodowe, kable, selfie sticki, głośniki bezprzewodowe, karty pamięci czy ładowarki. Jest to więc wszystko, co większość ludzi używa każdego dnia.
Program partnerski sklepu internetowego Pancernik.eu, to propozycja dla wielu wydawców, gdyż jego oferta zainteresuje zarówno osobę, która opowiada o samochodach (może polecić, np. najlepsze uchwyty samochodowe), jak i czytelników bloga podróżniczego (dla których selfie sticki czy powerbanki są konieczne).
Wydawcy mogą więc tworzyć różnego rodzaju treści, w których umieszczą linki afiliacyjne do sklepu Pancernik, np.
- 5 najbardziej odpornych na uszkodzenia caseów
- Jaki powerbank wybrać?
- Odpowiednia ładowarka samochodowa
- Dopasuj uchwyt samochodowy do swojego smartfona
- Najlepsze gadżety do Twojego smartfona.
I wiele, wiele więcej!
Pancernik oferuje prowizję na poziomie 8%. Wydawcy podczas polecania produktów ze sklepu mogą skorzystać z banerów, widgetów, plików XML i linków afiliacyjnych.
3. Ania Kruk
Kolejny program partnerski, którym warto się zainteresować to ten należący do sklepu Ania Kruk. Jest to sklep z biżuterią na każdą okazję. Wiele osób od razu skojarzyło go z branżą jubilerską i nic dziwnego. Ania Kruk to kolejne pokolenie najlepszych złotników w Polsce, które pielęgnuje rodzinną tradycję sięgającą 1840 roku.
Wbrew pozorom program partnerski sklepu z biżuterią wybierany jest nie tylko przez osoby, które prowadzą kanały kobiece, dotyczące mody. Jest to temat uniwersalny, więc do programu partnerskiego ecommerce Ania Kruk dołączają także mężczyźni, którzy przygotowują rankingi najlepszych prezentów na dzień matki, kobiet czy na walentynki, a także Panie, które na co dzień noszą z radością biżuterię. Zatem jeśli prowadzisz lifestylowy profil na Instagramie, na którym pokazujesz swoją rodzinę, swój dom, a czasem swoje stylizacje i biżuterię, śmiało możesz wejść we współpracę ze sklepem AniaKruk.pl.
W jakich wpisach czy postach warto przemycić linki afiliacyjne do Ani Kruk? Np.
- Inspiracje na prezent dla niej
- Biżuteria na wesele
- Biżuteria do stylizacji z odkrytym dekoltem
- Jaka biżuteria pasuje na co dzień?
Prowizja w programie partnerskim Ani Kruk to 9%, a wydawcy mają do wykorzystania wszystkie możliwe narzędzia.
4. Garneczki.pl
W sieci webePartners swój program partnerski posiada także garneczki.pl. Jest to sklep z wyposażeniem kuchennym, zatem tematyka jest tutaj nieco bardziej zawężona, niż np. w przypadku akcesoriów do smartfonów. Jak się jednak okazuje, wydawców chętnych do skorzystania z możliwości współpracy nie brakuje. To idealny wybór dla każdej osoby zajmującej się kulinariami, wystrojem wnętrz, parentingiem, a nawet life stylem, jeśli w zwyczaju ma pokazywanie swoich poczynań w kuchni.
Największymi zaletami reklamodawcy Garneczki są:
- Przejrzysty sklep, w którym łatwo odnaleźć się klientom
- Szeroka oferta produktów do kuchni i jadalni (z Polski i zagranicy)
- Stałe poszerzanie asortymentu
- Ciekawe produkty w ofercie
- Biblioteczka z pomocnymi artykułami
- Zaufanie klientów budowane przez lata działalności
Jakie tematy na wpisy można realizować polecając produkty ze strony garneczki.pl? Np.
- Jaką zastawę wybrać na święta?
- Jak urządzić beżową kuchnię?
- Jak przygotować stół na przyjęcie?
- Gadżety kuchenne, które musisz mieć w swoim domu.
- Sprzęty idealne na prezent.
Prowizja od sklepu garneczki.pl wynosi 11%, a wydawcy mogą korzystać z banerów, widżetów, plików XML i oczywiście linków afiliacyjnych.
5. Natuli
Księgarnia internetowa Natuli to miejsce dla dzieci i ich rodziców, którzy odnajdą w jej bogatej ofercie również coś dla siebie. Jeżeli poszukujesz fachowej literatury poradnikowej, ciekawych książek dla najmłodszych albo rozwijających zabawek dla swoich pociech i to właśnie takimi poleceniami chcesz dzielić się z użytkownikami to sklep natuli.pl jest dla Ciebie.
Co ważne, księgarnia ta zdobyła zaufanie klientów, gdyż to rodzice decydują co znajdzie się w ofercie natuli.pl i właśnie dlatego mają pewność, że nie ma tam miejsca na żadne przypadkowe pozycje. Natuli to miejsce stworzone przez rodziców dla rodziców i to właśnie świadczy o jego wyjątkowości. Dlatego jeśli prowadzisz kanał przekazu, skupiony wokół tej tematyki, to zdecydowanie jest to program partnerski dla Ciebie.
Rekomendacje pochodzące z asortymentu Natuli możesz zawrzeć w postach takich jak:
- Prezent dla kilkulatka.
- Jak przekonać dziecko do czytania?
- Najlepsze gry planszowe dla dzieci
- Poradniki dla rodziców, co warto przeczytać
Prowizja od reklamodawcy Natuli sięga 5%, a do dyspozycji wydawców oddano wszelkie możliwe narzędzia (linki afiliacyjne, banery, widżety i pliki XML).
6. Moi-Mili.pl
Asortyment sklepu moimili.pl także skupia się wokół dziecięcych potrzeb. Tutaj jednak znajdziesz wszystkie niezbędne elementy wyprawki dla noworodka. W ofercie swoje miejsce mają zabawki, akcesoria do kąpieli, kosmetyki, smoczki i wszystko, co niezbędne w pierwszych miesiącach życia. Co ważne są to tylko takie produkty, które spełniają wszystkie wymogi i są całkowicie bezpieczne dla maluchów.
Swoje miejsce w programie partnerskim Moi-Mili znajdą więc wszystkie osoby, które prowadzą np. serwisy parentingowe, blogi dotyczące ciąży i opieki nad dzieckiem czy serwisy z poleceniami prezentów dla każdego.
Tematy postów na Instagramie czy wpisów na blogu, w których możesz zawrzeć linki afiliacyjne do moi-mili.pl to np.:
- Jak przygotować dom na pojawienie się malucha
- Wybierz najlepsze zabawki dla niemowlaka
- Jakie kosmetyki dla dziecka są najlepsze?
- Zabawki edukacyjne dla najmłodszych
Moi-Mili oferuje wydawcom prowizję na poziomie 7% i cały wachlarz narzędzi, którymi mogą się posłużyć.
7. Skin79
Sklep Skin79 to kolejny reklamodawca należący do sieci webePartners, który prowadzi jeden z najchętniej wybieranych programów partnerskich przez wydawców. Skin79 to marka skierowana do miłośniczek kosmetyków, które pragną, aby ich skóra i ciało zawsze czuły się nie tylko zdrowo, ale i komfortowo niczym smagane przez promienie wiosennego słońca.
Sklep Skin79 jest drogerią z kosmetykami azjatyckimi. W ich programie partnerskim najlepiej odnajdą się więc np. posiadacze serwisów tematycznych związanych z urodą, blogerzy i vlogerzy beauty czy wizażystki pokazujące swoje makijaże na Instagramie.
Ogromną zaletą programu partnerskiego Skin79 jest to, że posiada w swojej ofercie bardzo dużą ofertę azjatyckich kosmetyki naturalnych, dzięki którym zadbać można o ciało i o twarz. Właśnie to sprawia, że wielu klientów do nich wraca i obdarza ich zaufaniem.
Kosmetyki Skin79 bardzo dobrze nadają się do promowania w Internecie. Jeżeli prowadzisz bloga, testujesz różne produkty kosmetyczne lub dzielisz się swoimi przemyśleniami na ten temat w social media, wypróbuj markę Skin79.
Content z linkami afiliacyjnymi dla Skin79, jaki możesz stworzyć to np.:
- Recenzja maseczek „animal mask”
- Ranking kremów BB
- Must have w twojej kosmetyczce
- Azjatyckie kroki w pielęgnacji twarzy
- Najlepsze peelingi 2021 r.
Prowizja dla wydawcy od zarekomendowanych sprzedaży wynosi 5%. Promując produkty Skin79 możesz skorzystać z widżetów, banerów, linków afiliacyjnych i plików XML.
8. Lectus24
Dom to miejsce, które ma być naszą oazą i bezpieczną przystanią. Spędzamy w nim wiele czasu, więc budowanie idealnej przestrzeni jest istotne. Lectus24 to reklamodawca, który doskonale o tym wie, dlatego w jego sklepie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz w swoim mieszkaniu. Sofy, szafy, łóżka, meble łazienkowe, fotele, komody, krzesła oraz szereg dodatków, takich jak: żyrandole, firany, lampy czy pościel!
Lectus24 prowadzi program partnerski, do którego dołączyć mogą wydawcy z różnych dziedzin. Niezależnie więc czy wydawca prowadzi kanał na Youtube o architekturze wnętrz, czy też jest mamą, prowadzącą popularną stronę na Facebooku, może rekomendować znalezione w Lectus24 produkty. Kto z nas nie potrzebuje krzesła, łóżka czy lampy? No właśnie! Każdy musi jakoś wyposażyć swój dom!
Jakie wpisy możesz przygotować, aby zarekomendować w nich produkty Lectus24? Np.
- Industrialne dodatki, które uzupełnią Twój loft
- Jak poradziłam sobie z echem w mieszkaniu?
- Design skandynawski. Jak urządzić dom?
- 5 pomysłów na szybkie zmiany w kuchni.
Tak naprawdę opcji jest tutaj mnóstwo. Wystarczy przejrzeć asortyment sklepu i posłużyć się swoją kreatywnością.
Reklamodawca sklep Lectus24 oferuje 4% prowizji ze sprzedaży oraz pełen wachlarz możliwości, jeśli chodzi o narzędzia afiliacyjne.
9. Fabryka Form
Sklep Fabryka Form od 2005 roku oferuje swoim Klientom tysiące artykułów wyposażenia wnętrz. Posiada w swoim asortymencie wszystko, czego potrzebujesz, aby urządzić swoje mieszkanie. Na chwilę obecną, w ofercie dostępnej na fabrykaform.pl znajduje się około 10 000 wysokiej jakości produktów z katalogów aż 75 producentów z całego świata. W sklepie Fabryka Form do wyboru są zarówno dekoracje, jak i meble, oświetlenie, artykuły wyposażenia kuchni czy łazienki, a nawet przedmioty utożsamiane z czasem wolnym, takie jak: kalendarze, notesy, gry, radia, breloki, albumy na zdjęcia czy gadżety na siłownię.
Program partnerski Fabryka Form polecamy przede wszystkim tym blogerom, vlogerom, użytkownikom social media czy właścicielom serwisów internetowych, którzy w swojej twórczości skupiają się na wystroju wnętrz, ogrodnictwie, gotowaniu, gadżetach czy prezentach. Świetnie sprawdzi się także w przestrzeniach online poświęconych ogólnopojętemu lifestylowi. Content, który możesz stworzyć to np.
- Akcesoria do kuchni/salonu/łazienki/ogrodu
- Pomysły na prezenty dla pani domu
- Sprzęty niezbędne w kuchni
- Kulinarne gadżety
- Pomysły na odświeżenie wnętrza domu
Fabryka Form oferuje wydawcom 6% prowizji i całą gamę narzędzi promocyjnych.
10. Edinos.pl
Nasz ranking zamyka program partnerski sklepu internetowego Edinos.pl oferującego meble i dodatki do wyposażenia wnętrz. Użytkownicy mogą znaleźć tam wszystko, czego potrzebują do urządzenia mieszkania od zera lub do odświeżenia jego wyglądu.
Z programu skorzystać mogą więc wszystkie osoby działające w Internecie, które posiadają przestrzenie online o tematyce: dom i ogród, architektura wnętrz, prezenty, gadżety do domu, lifestyle.
Sklep Edinos.pl ma wiele różnych zalet. Jedną z nich jest z pewnością to, że został przygotowany w duchu UX. Produkty są tam świetnie opisane, a w informacjach użytkownicy mogą znaleźć nie tylko wymiary, ale także rzut na przekrój mebla czy inspirujące wizualizacje. Oprócz tego obsługa klienta jest na wysokim poziomie, co sprawia, że wiele osób chętnie wraca do tego sklepu.
Jaki content sprawdzi się najlepiej w przypadku tego programu partnerskiego? Z pewnością możesz stworzyć wpisy czy filmy na tematy takie jak:
- Jak tanio wyposażyć mieszkanie studenckie?
- Meble do mieszkania w stylu industrialnym.
- Moje pierwsze mieszkanie! Jak je urządzić?
- Mały metraż, duża przestrzeń – wybieraj meble z głową.
Edinos.pl również oddaje do dyspozycji wydawców wszystkie narzędzia afiliacyjne, a prowizja od tego reklamodawcy może wynosić 5%.
Stwórz swoje programy partnerskie i dołącz do rankingu najlepszych reklamodawców
Chcesz rozpocząć współpracę jako reklamodawca? Czeka Cię kilka prostych kroków, które pozwolą otworzyć Ci swój pierwszy program partnerski! Na co więc musisz być gotowy?
Pierwszy krok: Podpisanie umowy współpracy z siecią afiliacyjną.
Drugi krok: Ustalenie warunków współpracy z wydawcami, czyli m.in. wysokości prowizji.
Trzeci krok: Zintegrowanie sklepu z systemem śledzenia sprzedaży, aby generowany przez wydawców ruch i transakcje mogły być poprawnie zliczane.
Czwarty krok: Dostarczenie pliku XML, który jest niezbędny w przypadku programu partnerskiego dla sklepów internetowych.
Piąty krok: Start programu partnerskiego.
Warunki współpracy z wydawcami
Musisz pamiętać, że jako reklamodawca, musisz poznać swoje obowiązki, jednak to nie wszystko. Ustalanie warunków współpracy z wydawcami należy właśnie do reklamodawcy.
1. Prowizja od sprzedaży
Najważniejsze jest ustalenie warunków finansowych. Reklamodawca samodzielnie określa wysokość prowizji dla wydawcy, biorąc pod uwagę fakt, że do prowizji wydawcy doliczana jest również prowizja dla sieci afiliacyjnej. Należy dokładnie przeanalizować jaka prowizja będzie atrakcyjna dla wydawcy i jednocześnie opłacalna dla reklamodawcy. Dobrym pomysłem jest ocenienie, jak wygląda program partnerski sklepów konkurencyjnych. Pozwoli to zaoferować prowizję na co najmniej takim samym poziomie.
2. Żywotność cookies
Długość życia plików cookies to jeden z najważniejszych czynników wpływających na program partnerski. Minimalny okres to 30 dni. Dlaczego właśnie taki? Klienci, wybierając towar online, często porównują oferty lub potrzebują więcej czasu na podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej. Wydawca, z którego linku nastąpiło przejście do sklepu, ma pewność, że klient ma sporo czasu do namysłu i może zrobić zakupy wtedy, kiedy jest ich pewien. Dzięki temu jego działania promocyjne są opłacalne nawet w czystym modelu Cost Per Sale.
3. Sposób akceptacji wydawców do programu
Istnieją dwie możliwości akceptacji wydawców do programu partnerskiego:
Automatyczna – każdy wydawca, który zgłosi się do programu, jest automatycznie akceptowany, bez konieczności oczekiwania.
Manualna – reklamodawca ma tutaj pełną kontrolę nad tym, kto dołącza do programu, ręcznie akceptując bądź odrzucając każdego wydawcę z osobna.
Niezależnie od wybranego sposobu akceptacji wydawców, na każdym etapie współpracy możesz wykluczyć danego wydawcę ze swojego programu, jeśli jego działania wzbudzają wątpliwości. Jeśli masz sporo czasu i możesz w pełni zaangażować się w program partnerski, wybierz opcję manualną. Wtedy będziesz mógł ocenić potencjał każdego wydawcy przed jego akceptacją. Jeśli jednak nie dysponujesz zbyt dużą ilością czasu, postaw na automatyzację całego procesu. Pamiętaj, że czas, w jakim przyjmujesz wydawców do programu, ma ogromne znaczenie. Im wolniej to robisz, tym więcej osób zniechęcasz do współpracy. Ci, którzy są na wysokich pozycjach naszego rankingu programów partnerskich, bardzo dbają o to, aby wydawcy przyjmowani byli szybko, czyli jeszcze tego samego dnia od zgłoszenia.
Ile kosztuje uruchomienie programu partnerskiego?
Jednym z najważniejszych pytań, które nasuwają się większości reklamodawców, chcących otworzyć swój program partnerski jest „ile to kosztuje?”. Reklamodawcy, którzy są z nami dłużej i np. znaleźli się w naszym rankingu programów partnerskich, są już w stanie dość dokładnie oszacować jakie koszty związane z afiliacją poniosą. W przypadku startujących biznesów trzeba założyć nieco większą poduszkę finansową. Otóż podstawowym kosztem reklamodawcy, który posiada ecommerce, jest oczywiście prowizja od zrealizowanych transakcji dzięki poleceniom wydawców.
Zanim jednak dojdzie do wypłaty prowizji, reklamodawca weryfikuje transakcje w systemie afiliacyjnym i dopiero wtedy decyduje czy są do tego podstawy. Na zweryfikowanie transakcji reklamodawca ma 30 dni od momentu zarejestrowania transakcji. To czas, w którym klient może, na przykład, zwrócić towar. W takim przypadku reklamodawca ma prawo anulować transakcję w systemie afiliacyjnym i prowizja nie będzie wypłacona wydawcy.
Jak duże prowizje musisz odprowadzać? Wszystko zależy od Twoich możliwości. W naszym rankingu programów partnerskich znalazły się zarówno takie sklepy, których prowizja to maksymalnie 4%, jak i takie, których maksymalna prowizja wynosi 11%. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sposobów rozliczania w afiliacji, sprawdź nasz artykuł „Czym są modele rozliczania – CPS, CPL, CPC”.
Dlaczego niektóre programy partnerskie radzą sobie lepiej niż inne?
Zadbaj o kwestie techniczne
Zanim otworzysz program partnerski, musisz pamiętać o kilku kwestiach. Na początku zadbaj o aspekty techniczne na witrynie. Strona internetowa Twojego sklepu powinna być odpowiednio zoptymalizowana i dynamiczna, aby użytkownicy chcieli z niej korzystać. Wbrew pozorom to jak szybko ładuje się karta produktu czy to jak działa wyszukiwarka, jest niezwykle ważne, ponieważ w dzisiejszych czasach użytkownicy Internetu mają bardzo wiele możliwości, więc korzystają z tych sklepów, które nie marnują ich czasu.
Pamiętaj o odpowiednich opisach produktów
Z pewnością niezwykle ważny jest też opis produktów i ich przedstawienie. W naszym rankingu programów partnerskich, który znajdziesz w dalszej części artykułu, znalazło się wiele sklepów, które robią to dobrze. Np. ecommerce Edinos.pl posada wzorcowe opisy produktów. Znajdują się w nich nie tylko wymiary, ale także inspirujące aranżacje z użyciem poszczególnych opisów czy przekrojem danych mebli.
Udostępniaj narzędzia
Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to musisz także zadbać o to, aby wydawcy otrzymywali od Ciebie wszystkie narzędzia, które pozwolą im promować Twój sklep na swoich płaszczyznach w Internecie. Współpracując z siecią afiliacyjną, masz pewność, że wydawcy współpracujący z Tobą nigdy nie zostaną bez możliwości wykorzystania narzędzi.
Aspekty techniczne to nie wszystko
Pamiętaj jednak, że aspekty techniczne nie wystarczą, aby akurat Twoja propozycja znalazła się w rankingu programów partnerskich, które są najchętniej wybierane. Musisz mieć na uwadze, że afiliacja to budowanie długotrwałych relacji z wydawcami, którzy będą chcieli z Tobą współpracować przez lata. Słuchaj ich uwag, udzielaj feedbacku związanego z ich pracą, wypłacaj prowizje na bieżąco, a także tłumacz, dlaczego niektóre nie zostały wypłacone (jeśli taka sytuacja miała miejsce). Warto także chwalić się swoim programem partnerskim, np. tworząc dedykowaną podstronę na jego temat. Z pewnością świetnym rozwiązaniem jest również zapraszanie wydawców do współpracy. Taka bezpośrednia interakcja może sporo zdziałać, szczególnie jeśli jesteś początkującym reklamodawcą.
Programy partnerskie a podstawowe narzędzia afiliacyjne
Linki afiliacyjne – najprostsze narzędzie afiliacyjne
Linki afiliacyjne (nazywane również deep linkami lub linkami partnerskimi). Są to aktywne adresy URL, które zaraz po przetworzeniu w systemie afiliacyjnym, zapisują liczbę kliknięć i ilość wygenerowanych dzięki temu akcji online. Akcjami takimi mogą być m.in. sprzedaż w sklepie, wypełnienie formularza, zapisanie się do newslettera, rejestracja w systemie czy skorzystanie z promocji. Linki afiliacyjne są tak popularne, ponieważ można je używać niemal wszędzie. Tak jak każdy inny aktywny link, linki afiliacyjne możesz zamieścić w dowolnym miejscu, m.in.
- na dowolnej stronie internetowej i blogu
- w kanałach social media (np. Facebooku, Instagramie, Pintereście, YouTubie, Twitterze czy Snapchacie)
- w mailu i komunikatorach (np. Messenger, WhatsApp)
Widgety produktowe
Widget produktowy, czyli narzędzie przedstawiające zdjęcia produktów, najczęściej z ich nazwą i ceną, a czasem również z krótkim opisem. Produkty w widgetach mają podpięte linki afiliacyjne, dlatego za każdym razem, gdy ktoś kliknie dowolny produkt pokazany na widgecie, zostanie przeniesiony do sklepu reklamodawcy, a wydawca otrzyma prowizję, jeśli dojdzie dzięki temu do sprzedaży. Widgety można stosować na dowolnych stronach internetowych, blogach i serwisach tematycznych. Nie ma możliwości zamieszczania widgetów w mediach społecznościowych i na YouTube.
Banery
Banery reklamowe to graficzne kreacje, których używają blogerzy oraz właściciele różnych innych witryn internetowych, w celu promowania ofert różnych reklamodawców. Każdemu banerowi przypisany jest link przekierowujący do odpowiedniej podstrony w serwisie reklamodawcy, aby zainteresowany użytkownik mógł bezpośrednio trafić do oferty.
Pliki XML
Pliki XML to takie dokumenty, w których reklamodawcy umieszczają cały asortyment swojego sklepu (czyli feed produktowy) wraz z cenami i konkretną specyfikacją. Jeżeli, np. weźmiemy pod uwagę sklep z bielizną, to w XMLu powinny znajdować się wszystkie produkty wraz z opisami i zdjęciami, rozmiary dostępnych modeli, warianty kolorystyczne i ceny. Z internetowych dokumentów XML najczęściej korzystają porównywarki cenowe oraz wyszukiwarki produktów