Programy partnerskie – 5 największych zalet dla ecommerce
Data aktualizacji: 20.03.2024
Programy partnerskie z każdym rokiem zyskują na popularności. Posiadasz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy jest to dobry sposób na reklamę dla Ciebie? Dowiedz się, jakie są największe zalety posiadania własnego programu partnerskiego.
Programy partnerskie – jaki jest cel?
Głównym celem programów partnerskich jest wzrost sprzedaży w sklepie internetowym reklamodawcy, dzięki poleceniom wydawców.
Kim są podmioty biorące udział w programach partnerskich?
Wydawca to osoba, która posiada dowolną powierzchnię w Internecie, np. serwis tematyczny, bloga, kanał na YouTube czy profil na Instagramie, i w zamian za prowizję od sprzedaży promuje ofertę reklamodawców na tych powierzchniach. Reklamodawca to właściciel serwisu lub sklepu internetowego, który chce sprzedawać więcej, dzięki promocji wydawców, a sieć afiliacyjna to system udostępniający technologię do prowadzenia programów partnerskich, w ramach których jest możliwa powyższa współpraca wydawców z reklamodawcami.
Największe zalety programów partnerskich
Jeśli chcesz dowiedzieć się nieco więcej o zasadach tworzenia i rozwijania programu partnerskiego, z perspektywy reklamodawcy, zapraszamy do przeczytania artykułu: Dlaczego warto postawić na program partnerski? Poniżej przedstawiamy największe, choć nie jedyne, zalety współpracy partnerskiej zarówno dla reklamodawców jak i wydawców.
1. Zysk dla każdego podmiotu uczestniczącego w programach partnerskich
Najważniejszy jest fakt, że na programach partnerskich zarabiają wszyscy i że udział w programie daje rezultat w postaci relacji „win win”, dla wszystkich podmiotów. Wydawca otrzymuje prowizyjne wynagrodzenie od każdej sprzedaży ze swojego polecenia, reklamodawca notuje więcej udanych transakcji, dzięki czemu zarabia więcej, sieć afiliacyjna również zarabia prowizyjnie za pośrednictwo, a użytkownik/klient kupuje towar, którego potrzebuje, z polecenia kogoś, komu ufa. Dzięki temu marketing efektywnościowy przynosi tak dobre rezultaty.
2. Dobrowolność współpracy i dobre relacje
Dobrze prowadzony program partnerski to stale rosnąca liczba wydawców, co przekłada się na coraz większą grupę odbiorców. Reklamodawca może współpracować z różnymi podmiotami, a jednocześnie niemal każdy użytkownik Internetu może zostać wydawcą. Dzięki temu produkty z programów partnerskich są pokazywane w filmie na YouTube, w poście na Instagramie, w szczegółowej recenzji na blogu czy zestawieniu produktów w wyszukiwarkach produktowych. To właśnie sprawia, że grupa odbiorców jest bardzo szeroka i różnorodna.
Długofalowa współpraca w programach partnerskich sprzyja nawiązywaniu relacji między wydawcami a reklamodawcami, dzięki czemu współpraca jest coraz bardziej efektywna. Po kilku wspólnie przeprowadzonych kampaniach wydawcy wiedzą, jak działać, aby osiągać wysokie konwersje. Dzięki temu reklamodawca oszczędza czas, poświęcany na bardzo szczegółowy briefing i może rozpocząć współpracę z nowymi wydawcami, którzy systematycznie dołączają do sieci afiliacyjnej.
3. Rozliczane za efekty gwarancją współpracy długofalowej
W programie partnerskim, gdzie reklamodawca dzieli się swoim zyskiem ze sprzedaży z wydawcą, ryzyko przeinwestowania tego sposobu promocji znika. Dlatego programy partnerskie działają latami. Najlepszym przykładem jest program partnerski marki Amazon, który trwa nieprzerwanie od 1996 roku. Taka sytuacja sprawia, że wydawcy mają czas, aby znaleźć swój sposób na współpracę z reklamodawcą, bez zagrożenia, że współpraca zostanie zakończona, zanim działania wydawców zaczną przekładać się na zyski.
4. Darmowe i różnorodne narzędzia afiliacyjne
Wydawcy mają nieograniczony dostęp do darmowych narzędzi afiliacyjnych, za pomocą których polecają produkty reklamodawcy. Dzięki właściwemu dopasowaniu produktu reklamodawcy do grupy odbiorców wydawcy oraz dyskretnym narzędziom afiliacyjnym (widżetom produktowym czy linkom afiliacyjnym), reklama może być prowadzona w bardzo dyskretny i jednocześnie wyjątkowo skuteczny sposób.
Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z programami partnerskimi, koniecznie przeczytaj:
Programy partnerskie, czyli jak zwiększać sprzedaż w zamian za prowizję
Zakupy online – jak zwiększać sprzedaż dzięki poleceniom