Praca online – 10 powodów, dla których warto zostać wydawcą afiliacyjnym

Data aktualizacji: 18.09.2023

O tym, że zarabianie przez Internet jest możliwe dla każdego, nie tylko opisujemy na naszym blogu, ale udowadniamy codziennie, współpracując z dużymi oraz niewielkimi blogerami i użytkownikami social mediów. Dzisiaj skupimy się na dziesięciu największych zaletach pracy online.

Wydawca afiliacyjny – powodów, aby zacząć działać w afiliacji jest dużo, ale my przedstawiamy 10 najistotniejszych.

Dzięki pracy online możemy realizować pasje w świecie offline i odwrotnie. Praca na tzww. etacie często daje nam możliwości realizowania swoich twórczych pasji w Internecie. Każdy, kto działa online wie, jakiego dużego zaangażowania wymaga realizacja projektów internetowych. Jak wiele obszarów należy zagospodarować, aby móc przedstawić odbiorcom swoje realizacje czy umiejętności.

Dlatego bardzo istotne jest, że niezależnie od tego, na jaką skalę działamy online, afiliacja pozwala na monetyzowanie każdego rodzaju twórczości internetowej.

O tym kto może zostać wydawcą i jak dobierać programy afiliacyjne, aby zarabiać jak najlepiej jako wirtualny wydawca pisaliśmy we wcześniejszych wpisach. Teraz chcemy się skupić na tym, dlaczego zostanie wydawcą afiliacyjnym jest najszybszym sposobem na monetyzowanie pracy online i jakie niesie ze sobą najistotniejsze korzyści.

Oto 10 powodów, dla których warto rozpocząć przygodę z afiliacją i zostać wydawcą afiliacyjnym!

1. Wydawca afiliacyjny – praca online bez progu wejścia – nie ponosisz żadnych kosztów

Pierwszym skojarzeniem z pracą online jest zazwyczaj sklep internetowy. Od razu przed oczami staje nam ogrom wyzwań, które trzeba podjąć, aby móc sprzedawać online w takiej formie. Nie można też otworzyć sklepu online bez odpowiedniej puli pieniędzy. Musimy liczyć się z nakładami na uruchomienie samego systemu sklepu, zainwestowanie w produkty, które chcemy sprzedawać i w reklamę online.

Kolejny sposób zarabianie online to współpraca barterowa lub płatna ze znanymi markami. Ale w tym przypadku również w pierwszej kolejności musimy zadbać o zasięgi naszych mediów, aby móc podejść do rozmów z markami. Najpierw więc musimy zainwestować sporo czasu, a co za tym idzie pieniędzy, w osiągnięcie wymaganych progów.

O innych możliwościach pracy online pisaliśmy we wpisie Zarabianie przez Internet. Większość z nich ma wiele warunków do spełnienia, aby móc osiągać z nich zyski. Większość, ale nie afiliacja 🙂

affiliate marketing jak działa
Aby zostać wydawcą afiliacyjnym i pracować online na rzecz reklamodawców w programach partnerskich nie trzeba ponosić żadnych kosztów. Rejestracje w sieci afiliacyjnej i dołączanie do programów partnerskich dla wydawcy zawsze było, jest i będzie darmowe. Podobnie z narzędziami afiliacyjnymi, takimi jak linki afiliacyjne, widgety produktowe czy pliki xml. Korzystanie z tych narzędzi w ramach współpracy z sieciami afiliacyjnymi zawsze dla wydawców jest darmowe.

2021_darmowy ebook afiliacja

2021_darmowy ebook linki afiliacyjne

Dlaczego wydawca afiliacyjny nie musi płacić za udział w sieci afiliacyjnej?

Wydawca afiliacyjny ma zawsze darmowy dostęp do narzędzi marketingowych w ramach sieci afiliacyjnej, bo najistotniejsze dla sieci jak i dla reklamodawców jest to, aby współpracować z wydawcami długofalowo.

Aby współpraca systematycznie rozwijała się, nawet jeśli na początku nie przynosi wymiernych korzyści dla nikogo. Obarczanie wydawców kosztami korzystania z narzędzi afiliacyjnych spowodowałoby, że większość z nich nie przystąpiłaby do współpracy w ogóle lub szybko ją zakończyła.

Dzięki darmowemu dostępu do pełnych możliwości wydawcy afiliacyjni mogą spokojnie testować:

  • które narzędzia afiliacyjne są dla nich optymalne,
  • które lubią najbardziej,
  • które powierzchnie lub media online konwertują najlepiej,
  • z którym reklamodawcą współpraca online przynosi im największe zarobki.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z afiliacją, dowiedz się więcej o najpopularniejszym modelach rozliczania w afiliacji z wpisu: Czym są modele rozliczania – CPS, CPL, CPC?

praca online wydawca afiliacyjny

2. Wydawca afiliacyjny – praca online, którą możesz rozpocząć nawet przy małych zasięgach

W klasycznym marketingu internetowym i w influencer marketingu, warunkiem rozpoczęcia współpracy z większymi, a nawet z mniejszymi markami, gdzie dostaniemy gwarantowaną kwotę za przeprowadzenie określonych działań promocyjnych, są zasięgi. To są pierwsze wartości, jakie analizują reklamodawcy przed podjęciem współpracy z wydawcą.

Natomiast, aby zostać wydawcą afiliacyjnym, nie musisz spełniać takich wymogów. Już na samym początku swojej drogi z blogowaniem, prowadzeniem kanału w social media lub tematycznego serwisu internetowego możesz zarejestrować się w sieci afiliacyjnej jako wydawca i zacząć działać w programach partnerskich.

Tak naprawdę, im wcześniej rozpoczniesz swoją przygodę jak wydawca afiliacyjny, tym szybciej zaczniesz zarabiać dzięki pracy online.

Szukasz innej pracy online? Sprawdź oferty na Jooble

Rejestrując się jako wydawca w sieci afiliacyjnej, musisz podać swoje pola działań w Internecie (stronę www, Facebooka, Instagrama itd.), ale nie musisz od razu gwarantować jakichkolwiek zasięgów. Istotne jest, aby twoje strony były wartościowe, niosły dobry content, a reszta przyjdzie z czasem.

Zaczynając wcześnie jako wydawca afiliacyjny, będziesz mógł spokojnie testować możliwości narzędzi afiliacyjnych i reakcje swoich odbiorców na poszczególne kreacje reklamowe.

Bardzo często cechy i możliwości narzędzi afiliacyjnych wpływają na to jak budujemy swój serwis, w jaki sposób docelowo chcemy podawać naszym odbiorcom treści reklamowe, które będą pomagały monetyzować pracę online.

Link afiliacyjny - jak działa

przycisk zacznj zarabiac jako wydawca

Jest jeszcze jedna bardzo istotna kwestia. Praca online jako wydawca afiliacyjny nie wymaga prowadzenia bloga czy serwisu tematycznego. Wystarczy kanał na YouTube, konto na Facebooku czy Instagramie.

Oczywiście, współpraca afiliacyjna, w zależności od medium, z którego korzystasz, daje różne możliwości, ale zasada umieszczania linków afiliacyjnych jest identyczna w każdym wypadku. Linki możesz również przesyłać za pomocą komunikatorów, takich jak Skype czy WhatsApp, a nawet mailem! Jak widzisz, nie musisz być uznanym blogerem, żeby twoja praca online przyniosła wymierne korzyści.

3. Wydawca afiliacyjny – praca online z dużymi i uznanymi markami bez konieczności podpisywania umów

Zaletą współpracy jako wydawca w sieci afiliacyjnej jest nie tylko fakt darmowego dostępu do narzędzi afiliacyjnych. To także dostęp do setek programów partnerskich, do których możesz dołączyć jednym kliknięciem.

Co to oznacza?

Że po rejestracji w sieci, podczas której akceptujesz regulamin współpracy z siecią afiliacyjną, możesz współpracować z oferowanymi tam sklepami, markami i serwisami, bez konieczności podpisywania umów bezpośrednich.

Jedynym warunkiem uczestnictwa w programie jest zaakceptowanie warunków, jakie są oferowane w danym programie partnerskim, czyli wartości wynagrodzenia stawki CPS lub CPL, czas żywotności plików cookies (zawsze minimum 30 dni), oraz zakazane słowa kluczowe, czyli słowa i frazy, których nie można używać w płatnych systemach marketingowych.

Gdy zaakceptujesz warunki wybranych przez siebie programów partnerskich, to będziesz mógł współpracować z markami, z którymi z jakichś powodów nie możesz bezpośrednio.

Bardzo często takie marki jak Orsay, Pakamera, TaniaKsiążka czy BonPrix nie podejmują współprac bezpośrednio z wydawcami, a wyłącznie przez agencje reklamowe lub sieci afiliacyjne.

Dlatego jeśli masz wymarzoną markę, z którą chcesz współpracować, ale jeszcze nie czujesz się na siłach, aby składać jej bezpośrednio propozycje współpracy, sprawdź, czy nie jest dostępna w którejś z sieci afiliacyjnych.

4. Wydawca afiliacyjny – praca online dla każdej niszy

Niezależnie w jakim temacie działasz online, w sieci afiliacyjnej takiej jak webePartners na pewno znajdziesz programy, które będą korespondowały z twoją tematyką. Dlaczego? Bo posiadamy w ofercie prawie 400 programów partnerskich sklepów internetowych (i nie tylko), oferujących produkty z setek kategorii produktowych.

Programy partnerskie podzielone są na 19 kategorii, takich jak: moda, dom i ogród, zdrowie i uroda, dla dzieci, elektronika, gadżety, książka-muzyka-filmy, biżuteria i zegarki, delikatesy, broń i militaria, sport i rekreacja, pożyczki i finanse, szkolenia, usługi, erotyka, motoryzacja, architektura miejska, biuro i firma, multibranżowe.

W bazie webePartners mamy prawie 3 miliony produktów, gotowych do polecania online. Nie ma więc możliwości, że nawet jeśli działasz w największej niszy, nie znajdziesz produktu, na którym mógłbyś zarabiać przez polecanie.

praca online jako wydawca afiliacyjny

Sieci afiliacyjne oferują od kilkunastu do kilkuset programów partnerskich.


5. Wydawca afiliacyjny – praca online z wykorzystaniem narzędzi afiliacyjnych

Zliczanie ruchu i transakcji, jakie generuje wydawca afiliacyjny jest możliwe dzięki linkom afiliacyjnym. Są one zaszyte w każdej kreacji reklamowej pobranej z sieci afiliacyjnej. Dlatego można powiedzieć, że afiliacja opiera się głównie o linki afiliacyjne.

link afiliacyjny cost per sale

Link afiliacyjny

Jednocześnie link afiliacyjny jest podstawowym i najprostszym narzędziem afiliacyjnym. Dokładniej jest to unikalny adres URL do dowolnej strony internetowej reklamodawcy, który przetworzony w systemie afiliacyjnym, staje się linkiem afiliacyjnym, gdzie zaszyfrowany zostaje unikalne ID wydawcy. Dzięki temu system afiliacyjny zlicza:

  • każde kliknięcie w ten link i przejście na stronę reklamodawcy
  • akcje i sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w ten link
  • prowizje od tych akcji i sprzedaży na konto wydawcy

praca online

Przykład podpięcia linka afiliacyjnego pod przycisk na blogu. Kliknij w grafikę, a również zostaniesz przekierowany przez link afiliacyjny.


Widget produktowy

Drugim narzędziem afiliacyjnym jest widget produktowy. Bardzo wdzięczne narzędzie, które umożliwia stworzenie własnej, dynamicznej kreacji. Widget produktowy przedstawiająca w sposób kafelkowy zdjęcia wybranych produktów, wraz z ich nazwą i ceną, oraz automatycznie przypisanymi linkami afiliacyjnymi do tych produktów. Dzięki temu podobnie jak w linku afiliacyjnym, system afiliacyjny zlicza:

  • każde kliknięcie w produkt znajdujący się w widgecie i przejście na stronę reklamodawcy
  • akcje i sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w widżet
  • prowizje od tych akcji i sprzedaży na konto wydawcy

widget produktowy dla wydawcy afiliacyjnego


Plik XML

Trzecim narzędziem są pliki xml (datafeed) Plik xml to pliki tekstowe, używane do przekazu danych w sposób strukturalny, dzięki czemu ten sam plik może być wykorzystywany przez różnorodne platformy. Pliki xml zawierają informacje o produktach dostępnych w sklepie internetowym: zdjęcia produktów i ich nazwy, ceny, specyfikacje i szczegółowe opisy. Jest to narzędzie zaawansowane, przeznaczone dla takich systemów internetowych jak wyszukiwarki czy porównywarki produktów.


Baner

Czwarte narzędzie, to chciałby się rzec już tradycyjne banery. Graficzna kreacja reklamowa, promująca witrynę lub produkt, zawierająca link afiliacyjny do tej witryny lub produktu. To wciąż bardzo popularne narzędzie afiliacyjne, szczególnie dobrze sprawdza się akcjach promocyjnych, rabatowych czy wyprzedażowych.


Kod rabatowy

I ostatnie narzędzie kody rabatowe! Wydawcy afiliacyjni mają dostęp do kodów rabatowych na platformie afiliacyjnej, które są udostępniane przez reklamodawców. Wydawcy mogą je publikować na swoich stronach czy kanałach social media. Dzięki temu ich odbiorcy zyskują podwójną wartość: bezpośrednie linki do polecanych produktów i od razu zniżkę 🙂

Pamiętaj, że we wszystkich kwestiach związanych z narzędziami i innymi funkcjonalnościami sieci afiliacyjnej, zawsze możesz liczyć na wsparcie affiliate managera. Afiliacja to praca online, w której nie zostajesz pozostawiony sam sobie i zawsze uzyskasz pomoc.


6. Wydawca afiliacyjny – wizerunek eksperta jako waluta pracy online

Realizując projekt online czy prowadząc działalność w mediach społecznościowych, momentem przełomowym jest podzielenie się swoją wiedzą.

Wartościowa wiedza: Im częściej dzielisz się wartościową wiedzą, tym bardziej twoi odbiorcy chętnie cię słuchają. Dzięki temu budujesz pozycję eksperta.

Zaufanie to waluta: W dzisiejszym świecie, zaufanie jest najważniejsze. Jako ekspert, zdobywasz zaufanie swoich odbiorców, które jest najbardziej wartościową walutą.

Monetyzacja: Gdy osiągniesz wysoki poziom zaufania, nie musisz bezpośrednio „sprzedawać”. Wystarczy podzielić się rzetelną wiedzą o sprawdzonych produktach lub usługach, a twoi odbiorcy chętnie skorzystają z twoich poleceń.

Przykład sukcesu: Michał Szafrański, autor bloga „Jak zarabiać pieniądze”, jest doskonałym przykładem osoby, która zbudowała pozycję eksperta w dziedzinie finansów.

Co polecać? Jeśli chcesz budować pozycję eksperta, ważne jest, aby polecać tylko sprawdzone produkty. Dzięki temu zyskujesz zaufanie swoich odbiorców, którzy polecają cię dalej.

Wybór produktów: Kluczem jest wybór odpowiednich produktów do promocji w działaniach afiliacyjnych. Możesz skorzystać z pomocy affiliate managera, który dostarczy produkty do przetestowania.

Narzędzia afiliacyjne: Pamiętaj, że masz możliwość testowania wszelkich narzędzi dostępnych w sieci afiliacyjnej – nie ma tutaj żadnych ograniczeń!

7. Wydawca afiliacyjny – każda powierzchnia dobra do pracy online

Blog, kanał YouTube, fanpage na Facebooku, profil na Instagramie, a także Pinterest, Snapchat, Messenger, mail i każda powierzchnia, gdzie możesz publikować swoje treści z aktywnymi linkami przekierowującymi, jest dobra!

Jako wydawca afiliacyjny masz możliwość zarabiania na wielu powierzchniach jednocześnie. Jeśli istnieją ograniczenia, to tylko technologiczne (brak możliwości wklejenia aktywnego linka), poza tym, ogranicza cię jedynie wyobraźnia.

Warto testować różne strony i powierzchnie, sposoby podawania treści promocyjnych, a następnie analizować wyniki.

afiliacja-trudne słowo prosty zarbek

Pamiętaj, pracując online jako wydawca afiliacyjny nie jesteś rozliczany, gdy działania nie przynoszą efektów. Reklamodawca ani sieć, nigdy nie narzucają wydawcom sposobu działania, czasu rozpoczęcia jakikolwiek działań oraz zaangażowania.

Możesz współpracować w programach partnerskich bardzo aktywnie lub w niewielkim zakresie. Warunek jest tylko jeden, działania muszą mieć na celu pomaganie reklamodawcy w osiąganiu coraz lepszych wyników, wspomagania jego sprzedaży i promowania marki.

Zabronione jest spamowanie i celowe działanie na niekorzyść reklamodawcy. A jeśli po stronie reklamodawcy lub sieci afiliacyjnej pojawią się jakiekolwiek wątpliwości do to twoich działań, zostaniesz na pewno o tym powiadomiony.

Dostosowanie się do ewentualnych sugestii reklamodawcy na pewno nie spowoduje zakończenia współpracy, a wręcz przeciwnie, posłuży jej dalszemu rozwojowi, bo o to przecież chodzi w afiliacji.

8. Praca online – decyzja należy do wydawcy

Jako wydawca afiliacyjny masz dużo samodzielności w działaniach, sam decydujesz, które programy chcesz promować, a także, kiedy zaczniesz współpracę albo ją zakończysz.

Masz też dowolność, jeżeli chodzi o czas, który jej poświęcasz. Testując różne narzędzia i różne programy partnerskie dochodzisz do momentu, gdy już wiesz, udział w jakich programach jest dla ciebie najbardziej opłacalny.

Dlatego masz możliwość zakończenia w każdym momencie działań w tych programach, które nie przynoszą wymiernych korzyści.

Możesz więc w każdym momencie zaprzestać publikowania linków afiliacyjnych czy widgetów dla konkretnych reklamodawców.

Co więcej, możesz usunąć wszystkie linki i inne kreacje, które do tej pory opublikowałeś w ramach współpracy w programach. Ale zastanów się najpierw czy warto. Linki afiliacyjne i inne kreacje nie mają terminu ważności.

Oznacza to, że tak długo jak pozostają aktywne na twoich powierzchniach, tak długo będą na ciebie pracowały. Nawet jeśli zaprzestaniesz kolejnych działań w ramach danego programu partnerskiego, ewentualne prowizje będą cały czas naliczały się na twoim koncie wydawcy w systemie afiliacyjnym.

Dlatego zawsze decyzję o definitywnym usunięciu linków partnerskich warto dobrze przemyśleć

9. Wydawca afiliacyjny – praca online, która nie wymaga prowadzenia działalności gospodarczej

Wydawcą afiliacyjnym może zostać każdy!

Nie trzeba posiadać wiedzy z zakresu tworzenia stron www, zaawansowanego zaplecza technologicznego czy prężnie działającego zespołu specjalistów od afiliacji.

Większość wydawców świetnie radzi sobie w pojedynkę, na gotowych i darmowych technologiach jak WordPress (gdy mówimy o blogu), YouTube (gdy mówimy o treściach video) czy Facebooku, Instagramie (gdy mówimy o social media).

Co więcej, aby działać i zarabiać jako wydawca afiliacyjny nie jest wymagane prowadzenie działalności gospodarczej.

praca online sieć partnerska dołącz i zarabiaj

Dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej, sieci afiliacyjne udostępniają generowanie rachunków w systemie afiliacyjnym, na podstawie którego są wypłacane zarobione środki. Wypłata środków odbywa się zawsze przelewem na podany numer konta przez wydawcę. Nie trzeba więc posiadać zarejestrowanej działalności gospodarczej, jedynym wymogiem jest posiadanie rachunku bankowego.

O tym jak rozliczać zarobione środki pracując online i nie prowadząc działalności gospodarczej, poświęciliśmy osobny wpis: Jak rozliczać przychody z afiliacji?

A jeśli jesteś jeszcze przed pierwszą wypłatą jako wydawca afiliacyjny, na pewno zainteresuje Cię wpis: Pierwsza wypłata prowizji krok po kroku.

10. Wydawca afiliacyjny – praca online, która nie ogranicza

Rejestracja w wybranej sieci afiliacyjnej nie zamyka drogi do realizowania innych projektów i współprac. Większość wydawców współpracuje z dwiema, trzema, a nawet kilkoma sieciami afiliacyjnymi.

Jednocześnie wydawcy prowadzą bezpośrednie współprace z innymi firmami, a nawet sprzedając własne, autorskie produkty. I to jest największą zaletą pracy online jako wydawca afiliacyjny, masz całkowitą dowolność w rozwijaniu działalności online.

Jako wydawca afiliacyjny nie jesteś związany umowami, które w jakikolwiek sposób ograniczają twoje inne projekty. Tak niestety dzieje się najczęściej, gdy podejmujesz współpracę bezpośrednią z marką. Tutaj mogą pojawiać się ograniczenia, które na jakiś czas zablokują niektóre aktywności.

Afiliacja nie wyklucza też żadnej innej formy współpracy poza siecią afiliacyjną. Możesz mieć podpisane umowy z różnymi sklepami czy serwisami, otrzymywać bartery czy tworzyć treści sponsorowane. Masz dowolność w podejmowaniu innych płatnych współprac.

Współpraca afiliacyjna może być więc dobrym sposobem na główne źródło przychodu jak i świetną alternatywą, jeśli masz pomysł na generowanie przychodów, które naliczą się „przy okazji” głównej działalności.

Wydawca afiliacyjny to wyjątkowa praca online!

Jeżeli miałeś wątpliwości, czy praca online jest dla ciebie, mamy nadzieję, że rozwialiśmy tym wpisem! Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych wskazówek jak zarabiać online, koniecznie przeczytaj: Jak zarabiać online na afiliacji? Zostań wydawcą i zarabiaj na polecaniu.

Pamiętaj, że afiliacja może być świetną alternatywą dla dodatkowego dochodu, ale również może pomóc Ci utrzymać się z Twojej działalności w internecie. Jest ona doskonałym wyborem z wielu powodów:

  • nikt nie wpływa na tTwoją pracę online
  • poświęcasz jej tyle czasu, ile chcesz,
  • nie musisz posiadać wiedzy technicznej czy profesjonalnych serwisów.

Zawsze też możesz liczyć na pomoc affiliate managera. Spróbuj, przecież to nic nie kosztuje! 🙂